Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátor töltő
 
Témaindító: josephx, idő: Jan 18, 2006
Lapozás: OK   124 / 303
(#) pumoka válasza proli007 hozzászólására (») Dec 31, 2012 /
 
Szia Proli!
Majd jelentkezem mert még nem vagyok túl az akksitöltőn de nem felejtettem el!!!!
(#) Spyro1411 hozzászólása Jan 2, 2013 /
 
Sziasztok!
Kéne csinálnom egy töltőt, de csak 9 V os trafó van otthon. Eddig amilyen töltőt láttam az úgy volt megoldva, hogy semmi pufferelés semmi, csak egy sima egy vagy két utas egyenirányítást követően ment az akksira. Én ezt úgy gondoltam, hogy pufferelném és a 9V ból kétutas egyenirányítás és pufferelés után kapnak 12-13 Voltot. Ez hülye ötlet? Nem fogja kínozni az akkumulátort?
(#) zolika60 válasza Spyro1411 hozzászólására (») Jan 2, 2013 /
 
Nem fogja kínozni, sőt feltölteni sem. Akkutöltőbe azért nem tesznek puffert, mert az akku ellátja ezt a funkciót.
(#) kadarist válasza Spyro1411 hozzászólására (») Jan 2, 2013 /
 
Pufferelés nélkül is csúcsfeszültséggel fogod tölteni az akkudat, mert a kondenzátor csak annyit tesz, hogy a szinuszhullám csúcsait összeolvasztja. Ezért nincs értelme a pufferelésnek akkutöltőnél.
(#) Spyro1411 válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 2, 2013 /
 
Szóval ezért raknak csak egy vagy két utas egyen irányítást... Kár, mert így megspóroltam volna a trafót.
Köszönöm a segítséget!
(#) Spyro1411 válasza kadarist hozzászólására (») Jan 2, 2013 /
 
Mekkora szekunder feszültséggel rendelkező trafóra lenne szükségem? 12 gondolom, de azért megkérdezem.
Meddig lehet elmenni a trafó szekunder feszültségével? Ezt úgy értem, hogy mennyi a minimális és a maximális szekunder feszültség?
A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2013
(#) zolika60 válasza Spyro1411 hozzászólására (») Jan 2, 2013 /
 
Nem annyira a feszültség, minta teljesítmény számít. Nem lehet a meglévőre tekerni néhány menetet?
(#) Spyro1411 válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 2, 2013 /
 
Az a helyzet, hogy valójában leégett a trafó és ezért kéne csak trafó... Apum nem szeretné tekercselni (pedig meg tudná) ezért kért tőlem tanácsot, nekem meg ez jutott az eszembe.
Most keresgéltem és találtam még egy 150VA-es trafót ami 11,4 Voltot ad le. Ez a trafó jó lenne?
Több szekunderes trafó, 11,4 Volton 5A a leterhelhetősége.
(#) zolika60 válasza Spyro1411 hozzászólására (») Jan 3, 2013 / 1
 
Az már kicsit jobb. Körülbelül 80%-ra feltölti. Milyen feszültségek vannak még rajta?
(#) wolfcsaba hozzászólása Jan 3, 2013 /
 
Sziasztok!
Van egy ilyen kis 800mA-es töltőm, amiben felrobbant a képen látható kerek dolog. Feltételezem, hogy az ott valami dióda lehet, 4 lába van, kettőn bemegy az AC, a másik kettőn kijön a DC. A kondenzátor miatt még azt is könnyű eldönteni, melyik a DC negatív, pozitív. A többi, az ellenállások, tranzisztor (CBC182), csak a ledeket igazgatja, meg gondolom a töltőfeszültséget szabályozza. Az lenne a kérdés, hogy az a kerek dolog az mi? És mivel lehetne helyettesíteni? (van itthon pl PC táp, tele diódákkal)

HPIM4694.JPG
    
(#) kaqkk válasza wolfcsaba hozzászólására (») Jan 3, 2013 /
 
Ha jól látom a kondi is cserére szorul (kifolyt az elektrolit)
(#) wolfcsaba válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jan 3, 2013 /
 
Köszi.
Ez gondolom ugyanez: B100C1500R
A HQ jobban útba esik.
(#) wolfcsaba válasza kaqkk hozzászólására (») Jan 3, 2013 /
 
Persze, a kondicsere alap.
(#) mugab válasza Spyro1411 hozzászólására (») Jan 3, 2013 / 1
 
Mivel 11.4 csúcsértéken kb. 16 volt, ezért ha levonunk 1.5 voltot a diódákra (Graetz esetén) akkor ki is jön a 14.5 volt, ami pont jó is lesz.
(#) wolfcsaba válasza wolfcsaba hozzászólására (») Jan 3, 2013 /
 
A lomex még inkább útba esik és mindenképpen mennem kell oda egy reléért is, viszont ott 1,5A 1000V-os van. (W10M) Az is jó bele, vagy maradjak a 100V-nál?
A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2013
(#) pucuka válasza mugab hozzászólására (») Jan 3, 2013 /
 
Elméletben igen, a gyakorlatban, mivel azért az akkunak is van belső ellenállása, már nem sok töltőáram fog folyni a vége felé. Így sokáig fog tartani a töltés, és nem lesz 100 %. Jobb lenne nagyobb trafó feszültség, és a töltési végfeszültségnél gondoskodni az akku leválasztásáról.
(#) zolika60 válasza mugab hozzászólására (») Jan 3, 2013 /
 
Néhány hét alatt.
(#) szabics válasza wolfcsaba hozzászólására (») Jan 4, 2013 /
 
Az is jó bele.
(#) wolfcsaba válasza szabics hozzászólására (») Jan 4, 2013 /
 
Köszi. Akkor az lesz belerakva.
(#) Spyro1411 hozzászólása Jan 4, 2013 /
 
Akkor kénytelen leszek új trafót venni/tekercselni.
A válaszaitok nagyon hasznosak voltak köszönöm!
(#) nedudgi válasza pucuka hozzászólására (») Jan 4, 2013 /
 
Azon rágódom, meg lehetne próbálni Schottky diódákkal az egyenirányítást, a hagyományos Graetz illetve szilícium diódák helyett?
(#) pucuka válasza nedudgi hozzászólására (») Jan 4, 2013 /
 
Meglehet, de nem ott a probléma. A probléma az akku belső ellenállása, ami lehet, hogy nem nagy, de kis feszültség különbség esetén már korlátozza az áramot. Ez az az ún. csepptöltés állapot.
(#) nedudgi válasza pucuka hozzászólására (») Jan 4, 2013 /
 
Igen, mindössze nyernénk 1V feszültséget, tehát az áram csökkenése később, jobban feltöltött akkunál következne be.
(#) mugab válasza nedudgi hozzászólására (») Jan 4, 2013 /
 
Ne töprengj vágj bele.
A régebbi trafós töltők is így voltak kialakítva. Mellesleg a nagyobb veszély az hogy ha felügyelet nélkül hagyod túltölti e az akkut. 14.5 volt felett már nagyon oda kell figyelni.
(Ráadásul itt egy 150 wattos trafóról van szó úgyhogy az áramkorlát merül fel inkább.)
A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2013
(#) CsemanAttila hozzászólása Jan 4, 2013 /
 
Sziasztok. Elnézést, hogy ide írom, de talán itt van olyan aki ért hozzá. Szóval: "Más:olvasom hogy az aksid nem tuti 12,7voltos feszültség,az 100% töltöttség
12,4=75% 12,2=50% 12=25%(kuka)"

Ez így van? kicsit meredeknek tartom....
(#) nedudgi válasza mugab hozzászólására (») Jan 5, 2013 /
 
Én ugyan nem Semmi gond a töltéssel a kocsiban, a munkaakkumulátoroknak meg van 12A-s kapcsolóüzemű töltőjük.. Csak beleolvastam a topikba, és segíteni akartam Spyro1411-nek.
(#) nedudgi válasza CsemanAttila hozzászólására (») Jan 5, 2013 /
 
Ezt hol olvastad? Az értelmezéshez a környezet is hozzátartozik.
(#) apszika válasza proli007 hozzászólására (») Jan 7, 2013 /
 
Szia proli007!
Mióta írtam nem jártam erre, és tulajdonképpen csak szeretném megköszönni a válaszodat, és természetesen Kívánok Neked és Minden fórumozónak Nagyon Boldog Új Esztendőt!
Üdv.:
Apszika
(#) proli007 válasza apszika hozzászólására (») Jan 7, 2013 /
 
Hello!
Köszönöm, és viszont kívánok minden jót! De megírhattad volna, mi lett a trafó sorsa.
üdv! proli07
(#) Cinke hozzászólása Jan 10, 2013 /
 
Sziasztok!
A következőket tapasztaltam ma: egy már korábban írt, 10-15V 8A kapcsolóüzemű táppal megpróbáltam feltölteni egy 12V 7,2Ah-s zselés akkut. Először bekötöttem a töltő és az akku közé sorosan egy 5 Ohm 600W-os ellenállást (ilyen volt kéznél). Ebben az állapotban az akku felé csak 300mA folyt. Ha az ellenállást kisütésre használtam, akkor folyt az Ohm törvény szerinti 2,4A. Itt már nem értettem a különbség okát. Ha az akkut direktbe kötöttem a tápra, akkor először felugrott 4A-ra, majd gyorsan elkezdett csökkenni, szinte másodpercenként, majd kb. 2,3A-nál beállt. Az idő elteltével tovább csökkent, 1 óra után kb. 0,5A-re csökkent. Az akku nem volt teljesen lemerítve. Mi az oka, hogy az ellenálláson keresztül csak 300mA-el töltött?

Üdv: cinke
Következő: »»   124 / 303
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem