Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Szia Proli!
Majd jelentkezem mert még nem vagyok túl az akksitöltőn de nem felejtettem el!!!!
Sziasztok!
Kéne csinálnom egy töltőt, de csak 9 V os trafó van otthon. Eddig amilyen töltőt láttam az úgy volt megoldva, hogy semmi pufferelés semmi, csak egy sima egy vagy két utas egyenirányítást követően ment az akksira. Én ezt úgy gondoltam, hogy pufferelném és a 9V ból kétutas egyenirányítás és pufferelés után kapnak 12-13 Voltot. Ez hülye ötlet? Nem fogja kínozni az akkumulátort?
Nem fogja kínozni, sőt feltölteni sem. Akkutöltőbe azért nem tesznek puffert, mert az akku ellátja ezt a funkciót.
Pufferelés nélkül is csúcsfeszültséggel fogod tölteni az akkudat, mert a kondenzátor csak annyit tesz, hogy a szinuszhullám csúcsait összeolvasztja. Ezért nincs értelme a pufferelésnek akkutöltőnél.
Szóval ezért raknak csak egy vagy két utas egyen irányítást... Kár, mert így megspóroltam volna a trafót.
Köszönöm a segítséget!
Mekkora szekunder feszültséggel rendelkező trafóra lenne szükségem? 12 gondolom, de azért megkérdezem.
Meddig lehet elmenni a trafó szekunder feszültségével? Ezt úgy értem, hogy mennyi a minimális és a maximális szekunder feszültség? A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2013
Nem annyira a feszültség, minta teljesítmény számít. Nem lehet a meglévőre tekerni néhány menetet?
Az a helyzet, hogy valójában leégett a trafó és ezért kéne csak trafó... Apum nem szeretné tekercselni (pedig meg tudná) ezért kért tőlem tanácsot, nekem meg ez jutott az eszembe.
Most keresgéltem és találtam még egy 150VA-es trafót ami 11,4 Voltot ad le. Ez a trafó jó lenne? Több szekunderes trafó, 11,4 Volton 5A a leterhelhetősége.
Az már kicsit jobb. Körülbelül 80%-ra feltölti. Milyen feszültségek vannak még rajta?
Sziasztok!
Van egy ilyen kis 800mA-es töltőm, amiben felrobbant a képen látható kerek dolog. Feltételezem, hogy az ott valami dióda lehet, 4 lába van, kettőn bemegy az AC, a másik kettőn kijön a DC. A kondenzátor miatt még azt is könnyű eldönteni, melyik a DC negatív, pozitív. A többi, az ellenállások, tranzisztor (CBC182), csak a ledeket igazgatja, meg gondolom a töltőfeszültséget szabályozza. Az lenne a kérdés, hogy az a kerek dolog az mi? És mivel lehetne helyettesíteni? (van itthon pl PC táp, tele diódákkal)
Ha jól látom a kondi is cserére szorul (kifolyt az elektrolit)
Mivel 11.4 csúcsértéken kb. 16 volt, ezért ha levonunk 1.5 voltot a diódákra (Graetz esetén) akkor ki is jön a 14.5 volt, ami pont jó is lesz.
A lomex még inkább útba esik és mindenképpen mennem kell oda egy reléért is, viszont ott 1,5A 1000V-os van. (W10M) Az is jó bele, vagy maradjak a 100V-nál?
A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2013
Elméletben igen, a gyakorlatban, mivel azért az akkunak is van belső ellenállása, már nem sok töltőáram fog folyni a vége felé. Így sokáig fog tartani a töltés, és nem lesz 100 %. Jobb lenne nagyobb trafó feszültség, és a töltési végfeszültségnél gondoskodni az akku leválasztásáról.
Akkor kénytelen leszek új trafót venni/tekercselni.
A válaszaitok nagyon hasznosak voltak köszönöm!
Azon rágódom, meg lehetne próbálni Schottky diódákkal az egyenirányítást, a hagyományos Graetz illetve szilícium diódák helyett?
Meglehet, de nem ott a probléma. A probléma az akku belső ellenállása, ami lehet, hogy nem nagy, de kis feszültség különbség esetén már korlátozza az áramot. Ez az az ún. csepptöltés állapot.
Igen, mindössze nyernénk 1V feszültséget, tehát az áram csökkenése később, jobban feltöltött akkunál következne be.
Ne töprengj vágj bele.
A régebbi trafós töltők is így voltak kialakítva. Mellesleg a nagyobb veszély az hogy ha felügyelet nélkül hagyod túltölti e az akkut. 14.5 volt felett már nagyon oda kell figyelni. (Ráadásul itt egy 150 wattos trafóról van szó úgyhogy az áramkorlát merül fel inkább.) A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2013
Sziasztok. Elnézést, hogy ide írom, de talán itt van olyan aki ért hozzá. Szóval: "Más:olvasom hogy az aksid nem tuti 12,7voltos feszültség,az 100% töltöttség
12,4=75% 12,2=50% 12=25%(kuka)" Ez így van? kicsit meredeknek tartom....
Én ugyan nem Semmi gond a töltéssel a kocsiban, a munkaakkumulátoroknak meg van 12A-s kapcsolóüzemű töltőjük.. Csak beleolvastam a topikba, és segíteni akartam Spyro1411-nek.
Ezt hol olvastad? Az értelmezéshez a környezet is hozzátartozik.
Szia proli007!
Mióta írtam nem jártam erre, és tulajdonképpen csak szeretném megköszönni a válaszodat, és természetesen Kívánok Neked és Minden fórumozónak Nagyon Boldog Új Esztendőt! Üdv.: Apszika
Hello!
Köszönöm, és viszont kívánok minden jót! De megírhattad volna, mi lett a trafó sorsa. üdv! proli07
Sziasztok!
A következőket tapasztaltam ma: egy már korábban írt, 10-15V 8A kapcsolóüzemű táppal megpróbáltam feltölteni egy 12V 7,2Ah-s zselés akkut. Először bekötöttem a töltő és az akku közé sorosan egy 5 Ohm 600W-os ellenállást (ilyen volt kéznél). Ebben az állapotban az akku felé csak 300mA folyt. Ha az ellenállást kisütésre használtam, akkor folyt az Ohm törvény szerinti 2,4A. Itt már nem értettem a különbség okát. Ha az akkut direktbe kötöttem a tápra, akkor először felugrott 4A-ra, majd gyorsan elkezdett csökkenni, szinte másodpercenként, majd kb. 2,3A-nál beállt. Az idő elteltével tovább csökkent, 1 óra után kb. 0,5A-re csökkent. Az akku nem volt teljesen lemerítve. Mi az oka, hogy az ellenálláson keresztül csak 300mA-el töltött? Üdv: cinke |
Bejelentkezés
Hirdetés |