Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Sziasztok! Nem tudom hova tehetném fel ezt a kérdést, ezért írok ide. A kérdésem az lenne ,hogy lehet-e IRFZ44N-t IRFZ46N-e helyettesíteni ? Egy kínai TPS-545 napelemes töltésvezérlőről lenne szó. Persze mind 3 fetet cserélném.
A relé tekercsével egy elkót és már kész is van (a relé meghúzási és benttartási ideje a kondi kapacitásától és a relétekercs ellenállásától függ
A hozzászólás módosítva: Jan 21, 2013
Az adatlapjaik alapján elég hasonlóak, szerintem lehet. De majd kijavítanak, ha mégsem.
Töltsd le mindkét alkatrész adatlapját és hasonlítsd össze
A hozzászólás módosítva: Jan 21, 2013
Akkukról neten nagyon sok ellentmondó infót találok. Ha valaki képben van róluk, kellene nekem +1 vélemény, hogy melyik típusok bírják a folyamatos túltöltést - ha 7/24 csak túltöltve van éveken keresztül, azt is bírnia kell. Köszönöm.
Olyan akkut még nem találtak fel, ami bírná a túltöltést. Az akkuk csak szeretik, kevésbé károsítja őket, ha feltöltött, de nem túltöltött állapotban tárolják őket. Túltöltéskor minden akku károsodik, mert a teljes töltöttségen túl már mint vízbontó üzemel, ami gázfejlődéssel jár. Ez, ha elég intenzív, felrobbantja az akkut, vagy ha kevésbé, akkor tönkreteszi a zárt akkuban a depolarizátort, aminek a szerepe a fejlődő gázok megkötése. Ez azonban ilyenkor vezetővé válik, és rövidre zárja az akku cellát. mindkettő az akku végét jelenti.
A puffer üzemű akkumlátorokat, nem túltöltik, csak csepptöltéssel folyamatosan magas töltöttségi szinten tartják, ellensúlyozva az önkisülést. Ilyen módon az akku nincs 100 % -os töltöttségi állapotban se, de közel van hozzá. De eltérő tulajdonságai vannak ilyen szempontból is egy savas, vagy lúgos típusú akkumlátornak. Szünetmentes tápláláshoz savas akkumlátorokat használnak általában, de ezek üzemideje is véges.
Az UPS-ekben mit kezdenek ezzel a problémával? Azokat hogyan építik fel? Valami elektronika külön méri, hogy már nem lehet bele izomból tölteni, és akkor lekapcsolja az akku töltését, vagy beállítják fixen csepptöltésre folyamatosan, vagy mit tudnak csinálni, hogy ne garantáltan kinyírják az akkut?
Kiegészítés. Pld egy ilyen cuccosban: http://www.securitybulgaria.com/en/mini-ups-5v.html csak ugyan az a bemenet van, ami a kimenet is. Egy ilyenben milyen akku / kapcsolás lehet belül?
Nézd, a legegyszerűbb "UPS" -t meg lehet csinálni három diódából, meg egy áramkorlátozó elemből, ami jobb esetben egy izzó, rosszabb esetben egy ellenállás. Ha a kapcsolás bemenetére egy olyan stabilizált áramforrást teszel ami pl. 12 V névleges feszültségű savas ólom akkumlátor töltését, és az utána kapcsolt áramkör ellátását biztosítja, és a kapocsfeszültsége 13,8 V, a feladatot automatikusan el fogja látni. Persze, egy ilyen áramkörnek egyszerűsége folytán vannak hátrányai is, se ezeket bonyolultabb áramkörökkel ki lehet küszöbölni. Az UPS -ekben jól kidolgozott automatikus akkumlátor töltők látják el ezt a feladatot, amik nem engedik az akkumlátort sem túltölteni, sem teljesen lemeríteni, mert mindkét eset káros az akkura nézve. Az akkumlátorból pedig DC/AC, vagy DC/DC konverterekkel állítják elő a szükséges kimeneti feszültséget.
Nagyon szépen köszönöm a segítségeteket,és türelmeteket!
Köszönöm a segítséget!
Sziasztok!
Van egy régi rossz hifi-tornyom, amelynek a két hangfala kitünő állapotban van. Ezeknek a kivezetése egy fekete és egy egy piros szigetelésű érkábel egymás mellett. Hogy tudnám a két hangfalat a számítógépem audiocsatlakozójához csatlakoztatni? Kell valami erősítőt közbeiktatni és azon keresztül csatlakozatni a hangfalakat? Vagy közvetlenül is ráköthetem a hangfalakat a PC-re? Milyen megoldást tudnátok javasolni?
Hello Mindenki
Lehet építeni olyan időzítőt ami 15 másodpercenként ad áramot 0,5-2 másodpercig? Olyanra gondolok aminek az időzítésein utólag is lehet állítani. Ha valaki tudja hogyan kell az egy emailt küldjön már lécci. A kapcsolási rajzon kívül az is fontos hogy pontosan miket használjak. Előre is köszi a válaszokat. d.gergo.1@gmail.com
Megszámoltam. Legalább 25 időzítős témájú topik van a fórumon. Kizárt dolog, hogy erre az egyszerű problémára ne találnál megoldást. Pl. két db 555 időzítővel. A fórum kitűnő keresőjével seperc rátalálhatsz.
A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2013
Szia! Gép közvetlenül nem tudja meghajtani, erősítő kelleni fog a rendszerhez.
Sziasztok!
Skory oldalán lévő 2. teljesítményszabályzót szeretném átalakítani úgy, hogy egy potméterrel be tudjak állítani kb. 13-43°C hőmérsékletet, és ha elérte a hőmérsékletet, akkor tartsa, ha tovább emelkedett a fűtendő tárgy (pl. ha 15°C-ra állítom, de a környezetben melegebb van), akkor nem fűt. Milyen értékű potméterrel, és termisztorral lehetne ezt megoldani?
Szia!
Számtalan hőfokszabályzó van, ami jó lenne neked, az egyik akár ez is lehetne. De a hőfokszabályzós topikban még sokféle más megoldással is találkozhatsz.
Hi! Megnéztem, mindkettőnek az adatlapját. Majdnem egyezik, annyi külömbséggel, hogy az IRFZ46N nagyobb Amperrel bír.
Az érdekelne,hogy ha az Én telóm akkumulátora 1500 mA.
Szeretnék venni autós töltőt,de kettő közt döntésképtelen vagyok,mert hiányosak az ismereteim -e téren Az egyik 1000mA - es (ami elvileg a telómhoz készül,való után gyártásban)de ez csak egy sima USB adapter illetve van egy másik ami szivargyújtó elosztó és USB adapter is egyben de itt csak 500 mA - es. Igazából a másodikra lenne nagyobb szükségem de fele akkor a teljesítménye. Sokat használom a telefonomon a GPS - t és ezért van szükségem egy autós töltőre,h ne kapcsoljon ki menet közben/lemerüléstől/. Mi van ha csak az 500 mA - ost veszem az 1000 mA helyett?Nem teszi tönkre az aksim?Tud annyit tölteni,h állandó legyen a töltöttségi szintem? Aki tud legyen kedves segíteni,mert ehhez nagyon hü(ly)e vagyok. Előre is köszönöm! U.i.: Illetve van egy 2100 mA - es is.Szóval mi történik ha..... 1500 mA aksit 500 mA töltővel töltök vagy ha 1000 mA - ossal vagy 2100 mA - ossal? A teló ha nagyobb teljesítményre is képes töltővel töltöm akkor is csak azt a töltést veszi fel amennyi neki kell? Légyszi mihamarabb válaszoljatok ,mer SOS kellene a cucc de nem merem egyiket sem megvenni,illetve még annyi kérésem lenne,hogy a választ küldjétek el PM - ben vagy inkább a s y r a k u s a @ f r e e m i l . h u -ra is,hogy bizti észre vegyem a választ! Köszi!
Lehet 500mA-es töltővel 1500mAh-s akksit tölteni, mert a mA és mAh nem ugyanaz. Elviekben az akkumulátorokat a hagyományos hozzáállás szerint a amperóra vagy milliamperóra (mAh) kapacitás értékének tizedével lehet tölteni, tehát az adott esetben 150mA-el, ami kevesebb, mint az 500mA.
Szia! A teló csak azt a töltést veszi fel amennyi neki kell. Hogy elég-e az 500mA ???
Ez rendben, de marad arra is, hogy full teljesítménnyel menjen a telefon?
Értem én azt, hogy Háttérvilágítás, GPS üzemmód és a progí futtatása. Mi van ha az egész pl 600mA emészt fel? Ha épp egy lemerülő akkuval ül a kocsiba, Nem hogy tölteni nem tudja, de még működni sem fog.
A töltésről volt szó, nem fullos terhelésekről.
Idézet: „Sokat használom a telefonomon a GPS - t és ezért van szükségem egy autós töltőre,h ne kapcsoljon ki menet közben/lemerüléstől/.”
Sziasztok, 11.-es vagyok, és elektrotechnika elméletből lenne néhány kérdésem, kérésem(pénteken dolgozat). Számítások, jegyzetek érdekelnének többfokozatú erősítőkről(max 3 fokozat), Negatív visszacsatolású erősítőkről, ezeknek a helyettesítőképeikről. Elsősorban ami érdekelne: Ellenállásokon eső feszültségek számolása, bemeneti és kimeneti ellenállás, erősítés számolása(1. , 2. , 3. fokozatra és teljes erősítésre). Becsületesen tanulok mindig az órákra, de itt most megakadtam többet hiányoztam. Amit találok a füzetemben az DC, RC, transzformátoros kapcsolás. Ezeknek előzményeként tanultunk földelt emitteres, kollektoros és bázisos erősítőket, azokkal kapcsolatban is fogadok mindennemű segítséget. Ha valaki tudna segíteni, akkor nagyon megköszönném, teljesen el vagyok havazva :/ További szép napot!
Gondolom, hogy a telefon a működéséhez szükséges energiát nem csak a töltőből szerzi, pláne ha pufferüzemű célra van használva.
Egy igazi töltőnek olyannak kell lennie, ami töltés közben fedezni tudja a telefon áram igényét is, különben nem sok értelme van. Gyári töltők általában ilyenek, és a használati utasításban is szerepel, hogy töltés közben a telefon használható, sőt, pl. internetezés közben ajánlatos is használni. Ha pedig nem telefonról van szó hanem pl. GPS -ről, akkor is szükséges, hogy a töltő egyszerre tudja fedezni a töltés, és a működés áram igényét, különben sohase tölti fel az akkut.
Értettem! Ebben az esetben 2A alá ne menjünk az árammal.
Miért is? Nem a gépkocsi akkuját akarjuk tölteni, hanem csak a mobil, vagy mittudoménmi 150 mAh -s akkuját. Ennek kell mondjuk 150 mA. Az eszköz működtetésére még mindíg marad 350 mA az 500 mA -ból, már ha USB -s töltőről akarjuk működtetni minden áron. A telefon töltők azért ennél többet bírnak, 7 - 800 mA -nál is többet, de ennyit minimum. Az egyéb kütyüknek meg messze nincs ekkora fogyasztásuk.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |