Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Lakásriasztó
Bár Paradox párti vagyok és satelt nemismerem teljesen, de
-nyitás mindig külön zónán legyen -a TAMP (szabotázs hurok ) is külön körön legyen -ha feltétlenül kell, akkor mozgásérzékelőket közösítheted egy -egy zónára pl. két szoba mozgás közös. de ennek baromi sok hátránya van és nem szakis. a biztosítók sem fogadják el.
MIre kell az RJ csati?
Kezelőről pillanatok alatt fel van programozva.
A műanyag burkolat nyitásakor már szólni kell a szirénának, azt érzékeli a tamper kapcsoló. Ezt ugye a kezelőn ki szokás bypasolni a sziréna nyitás előtt.
vagy a PGM kimenetet programozod úgy, hogy riasztáskor adjn ki jelet és azt használod fel egy sms vagy hívásindításra vagy
a TELL Ecoline GSM komunikátora egy vonalpótlóként használható és akkor a panel tárcsázójára TIP RING kötöd a GSM modult és programozható, hogy menniy ideig csörgesse a mobilodat. TELL Ecoline
Az új solokban már van szervíz szál,azzal kikapcsolható.
Elvileg SOLO-hoz megy egy sziréna idndító szál+/- is lehet egy DC- egy DC+ ez a sziréna akku töltő szála is. Ha lekapcsolod a villanyt és szóla SOLO akkor valószínűleg ez a szál nem jó helyre van bekötve a központba vagy a központ akku kuka. megy még két szál a TMP /tamper kapcsolóhoz, de neked ez most nem fontos. Ha a központba a DC- és DC+-ra teszel 12V-t akkuról és nem nyitogatod a szirénát akkor áramszünet alatt sem szabad megszólalnia Helyileg merre vagy? Multialarm akkor Pécs vagy Pest körzete gondolom.
"a TAMP (szabotázs hurok) is külön körön legyen"
Ezzel nem igazán értek egyet. Ha van lehetőség a zónaduplázásra és azon túl a tamperfelismerésre, akkor felesleges TAMPER kört kialakítani. Nagy érzékelőszámnál, vagy akár kevésnél is nehézkes a hibakeresés. Végig kell "csöngetni" a hurkot, hogy hol van nyitott tamper. Ha viszont a tamperfelismerést választod akkor közvetlenül "megmondja" a központ, hogy melyik érzékelőnél nyitott, ráadásul nem használsz el egy zónát. Arról nem is beszélve, hogy az ilyenfajta szabotázshurkok esetén bárhol megpiszkálod a kábelt, simán kiiktathatod (kisöntölheted) az adott érzékelő tamperjét. A hozzászólás módosítva: Jan 29, 2013
Részben igazad van!
Telepítő szokásától függ, én a külön tamper kör híve vagyok, sok sok okból, és inkább hajlandó vagyok beáldozni zónákat erre. A KHF-re mindenképpen külön egy kört! "Arról nem is beszélve, hogy az ilyenfajta szabotázshurkok esetén bárhol megpiszkálod a kábelt, simán kiiktathatod (kisöntölheted) az adott érzékelő tamperjét." Ezzel nem értek egyet! Mivel a hurokban bárhova teheted az ellenálatot, kívülröl nehéz megmondani, hogy épp melyik érzékelő az amit ki lehet söntölni! Alapvetően én már annak is örülök, ha valaki veszi a fáradságot és beköti a tamper feliratú sorkapcsot, vagy tesz tamp kapcsolót a központba, mert ugye nem szokás sok helyen
Hello!
Nekem Paradox 728 Ultra rendszerem van. Magamnak kötöttem be pár éve, működik is rendesen. Itt jön a DE. Már a központban és a szirénában is kellett akkut cserélni kb. 5 év alatt, most megint kell valószínűleg a szirénában, mert tegnap este áramszünet volt és sivíkolás is egyből. A központ panelján van egy potméter, ezzel lehet ugye állítani a feszültséget. A központ akkuján mérve 14,5 Voltra van állítva, így a + aux 13,8 Volt. A sziréna tápja a +aux-ra van kötve. Amennyire értek hozzá, a 14,5 Volt elég fölső határ a központ akkunak és a 13,8 Volt elég alsó hang a sziréna akkunak, jól gondolom? Egy ismerős mondta, hogy a sziréna akkuját kössem össze direktbe a központ akkujával és meg van oldva a probléma, egyforma feszültségen tudom tölteni mindkettőt. Mennyi lenne az akku szempontjából ideális töltő feszültség? Jó ötlet összekötni a két akkut? Ugye a központ akkujának a panelon van egy csatlakozója, az a pont elbír 1db 7Ah és 1db 4Ah-s akkut? Azaz inkább 2db 7Ah-sat, mert azt tudom most a szirénába is tenni, abból van tartalék. A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2013
Még egy kérdésem lenne, hogy tudom Néma Zónának állítani az akku hibát? Már órák óta olvasom a leírást, de nem sikerül rájönni.
Eddig csak akkor szólalt meg (szerencsére) a szirénám, ha akku gondom volt és attól tartok, ha netán egyszer éles helyzet lenne, már nem reagálnak a szomszédok, én meg egész nap úton vagyok, hiába jelez a telefonom, muszáj vagyok a szomszédokra hagyatkozni. Köszi előre is!
Ha áramszünet volt, és megszólalt a sziréna, akkor a központ akku adta be az unalmast.
Paradox Esprit központoknál javasolt az akkumulátor pozitív oldaláról tölteni a szirénát. A sziréna negatív az aux-. A sziréna akkut ne kössed össze a központ akkuval, csak a sziréna pozitív tápbemenetét lehet., tehát ezt kötöd rá a központ akku kábelére. Nem lehet némítani sehogy sem a rendszert, ha megszűnik a sziréna áramellátása, akkor maga a sziréna fog megszólalni a belső akkuról. központ akku hiba esetén csak a kezelő fog jelezni. Az akkumulátorok átlagos élettartama a márkától függően 2-5 év.
Köszönöm!
Érdekes, amit írsz, mert a központi akkura rámértem (bemenő feszültség nélkül) és az 13,2Voltot mutat. Direktbe van rákötve pluszban a gsm modul is, a lekapcsolás után vártam kb. 2 percet, akkor mértem. Azt írod, hogy a központ akku rossz, azután meg azt, hogy "Nem lehet némítani sehogy sem a rendszert, ha megszűnik a sziréna áramellátása, akkor maga a sziréna fog megszólalni a belső akkuról. központ akku hiba esetén csak a kezelő fog jelezni." Tehát a központ akku hibánál vagyunk, mégis ordít a sziréna, pedig csak a kezelőnek kéne. Ez beállítási hiba? Nem jól programoztam valamit és ezért nem csak a kezelő jelzi a központi akku hibát? Délután kicserélem a központ akkut, ha az nem segít, akkor a szirénáét is és ki fog derülni, melyik a gyenge. A 14,5V - 13,8 V feszültség az rendben van? Ha átkötöm a sziréna Aux+ -át a központi akkura, mennyire tekerjem a töltőáramot, mi az ideális az akkunak? A hozzászólás módosítva: Feb 4, 2013
Akkor szólal meg a kültéri sziréna,ha rossz a központ akku,és áramszünet van.Tehát nem "lát" a sziréna feszültséget a kábelén=megszólal,ugyanis pont ez a helyzet ha a betörő pl elvágja a szirénakábelt.Ahogy írták feljebb,nem kötjük össze a két akkut.
A feszültség semmit sem jelent. Hiába van csúcsra töltve, ha nincs kapacitása. Mi direkt egy speciális célműszerrel nézzük, mekkora kapacitás maradt még az akkuban. Otthoni körülmények között, egy 12W100W autóizzóval is tesztelhető, legalább 1 percig terhelve az izzóval, és terhelés alatt kell feszültséget mérni. Nem eshet 12V alá a feszültség. Ekkor jó az akku.
Értem. Valóban az volt a gond, nem hagyott nyugodni és még reggel beraktam a központba egy új akkut, el is tűnt a hiba.
Még egyszer köszönöm, és még azt szeretném megtudni, hogy mennyire állítsam a töltő feszültséget?
Hello!
Átkötöttem a leírtaknak megfelelően a sziréna Aux+ át a központ akksijára, sikeresen lerögzítettem a vezetékeket, már nincs kontakthiba, mégis ha leveszem a service módot, kiabál a sziréna. A központ és a kezelő nem jelez hibát. A központ akksija töltés közben 13,8V, az Aux + és - között 13,17V van. Ahogy méregettem, a Bell + kimeneten, ahol a sziréna Start-ja van, nincs 12V, hanem csak 3,2V. Azért riaszthat? A + elvételre van jumperolva a sziréna. Mi lehet az oka, hogy nincs 12V a Bell+ on? Meghalt a központom? Most mértem, a Bell- az az Aux+ hoz képest 13,17V, rakjam át a sziréna indítást Bell- ra? Most a GMS Pager a Bell +- közé van kötve egy relén keresztül, az tehette tönkre a Bell+ t?
Szia!
Az öreg 728-nál riasztáskor lesz a [BELL+] aktív. Általában a sziréna nem az intótójel elvételekor indul, hanem amikor kiadjuk azt. Esetedben a szirénát (+) indításúra kell jumperelned és az indítószálat a [BELL+]-ra kell kötnöd. [BELL-] = [AUX-] [BELL+] => riasztáskor +12V
Így is volt, mégis sikítozni kezdett. Akkor viszont a Bell+ on 0V-nak kéne lennie, lehet az zavar? Mármint a 3,2 V?
Most áttettem a Bell- ra a sziréna Startot, ha kiveszem a tampert, nem csippan a sziréna, hogy élesítve lenne. A Bell + és - közé kötött relé zavarhat? Ami a GSM pagerhez megy.
Itt jön a gordiuszi csomó.
Visszafordítottam a Bell+ ra, visszaraktam a jumpert is a +ra. Sokadszorra újraindítottam a rendszert, a Bell+ most 0V. Kivettem a tampert, nem visít a sziréna. Most aztán már végleg nem tudom, mi volt az a 3,2V, ami eltűnt. Remélem, nem jön vissza, mert így jó, nem is írja a kezelőn a 4-es (sziréna levállt) hibát, mondjuk visszakötöttem a relét is a Bell +- közé. Eddig elég öszvér módon volt bekötve a sziréna, kicsit hasonlított a 6 vezetékes bekötésre, de a Flash nem volt bekötve a PGM-re. Most azt is bekötöttem, most megpróbálom a sziréna villogót beprogramozni, hogy be és kiélesítéskor villantson a sziréna hang nélkül.
Szerintem mérd meg relé nélkül úgy, hogy 1kohm-ot kötsz a [BELL+][BELL-] közé.
Úgy is próbáltam. Még ott volt kéznél az ellenállás, amit a relé berakása előtt használtam oda.
Ugyanúgy ott volt a 3V környéke. Arra gondoltam, mivel épp egy Ladából kiszedett relé van most bekötve, hogy esetleg ennek nagyobb az ellenállása és az kavar be, hogy valami kis ügyes relével, vagy esetleg valami tranzisztoros megoldással kicsinosítom. Mondjuk egy ilyennel. A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2013
Ez a relé amit belinkeltél tökéletes lesz. A BELL+,- on ez esetben is hagyd rajta az 1kohm-ot. A sziréna akksi központ akksi pozitív megtáplálása jó megoldás mert a 728-nál a központon lévő aux elég hamar kiáll limit hibára. Ez okozhatja a sziréna véletlenszerű elindulását. Ami nagyon fontos biztosítsd meg a szirénához kimenő töltőszálat( amit rákötöttél a másik akksi pozitívjára) mert zárlat esetén elég hamar kigyullad a vezeték! Sajnos tapasztalat !
Köszi a véleményezést!
Valahol van itthon lengő biztim, mekkora biztit rakjak bele? Mondjuk a kocsiból is tehetek bele villásat, de mintha az olyan 6A körül indulna. Én 2A-sat saccolok biztosítéknak, az jó lehet? A relé leálláshoz rakjak be diódát? Mármint a Bell+,- hoz 1-1-et, ami megy a reléhez? Az 1K-s ellenállatot is majd visszarakom, ha lesz ilyen kis csinos relém A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2013
A [BELL] és [AUX] kimenetek túláramvédettek. Az akkutöltő áramkör szintén védett (régen volt 728 a kezemben, de ha jól emlékszem, akkor van ott egy 5A-es bizti).
Régebben én is tettem 3,15A-es biztosítékot az sziréna tápkörébe, mivel az közvetlenül a központ akkujára csatlakozott.
Igen, ez így van. A Bell kimenet mikroprocesszor vezérelt, automatikusan lekapcsol 3 Ampernél, az Aux+ és Aux- szintén, de az 650 mA-nél kapcsol le, a központ akku pedig biztosítékkal védett. Azt nem írja, hány Amperos, de 3 Amperre saccolom. Most azért nem szedem szét a vezérlőt, de van ott egy olvadóbizti, ez bizti
Akkor nem kell külön biztosíték? Végül is, ha a sziréna lesz zárlatos, elvileg meg kéne fognia a központi akku biztijének.
A központ töltő körében 5A bizti van. Sajnos mint említettem az 5A sok a 0.22 vezetéknek, mivel amit rácsatlakoztatsz a központra töltő kábel-t az egy kicsit komolyabb A dioda nem rontja el a dolgot. A bizti az 3,15A legyen, magasabb ne.
Ha a központból jövő vezetéket csapolod meg azért, hogy onnan tápláld a szirénát, akkor az üvegbiztosíték nem véd meg attól, hogy zárlat legyen a központ akkuja és a sziréna között.
Igaz, én is gondoltam rá, azután rakódott itt több infó és nem figyeltem rendesen, azért írtam, hogy nem kell. Közben én pont így gondoltam, hogy a sziréna felé ágat biztosítom, mert azt már az akksi táplálja, nem védi a központ.
Köszönöm, hogy figyelmeztettél! Csokival kötöttem össze, így könnyű egy biztit berakni. Van 3 Amperos autós bizti, majd besorolom. A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2013
|
Bejelentkezés
Hirdetés |