Fórum témák
» Több friss téma |
Igen most látom, hogy a 2. elkót 47µF a 47 ohm után kellett volna bekötnöm.
A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2013
Hali. Azért nézd csak meg azt a FET-et, akkor is megy arról a motor, ha fordítva van benne. Mindenféle diódák vannak a FET-be és fordított irányba szépen működtethetik a motort, csak nem kapcsolja ki.
Köszönöm!
Sikerült megoldanom. A változatosság kedvéért a FET és az IC is rosszul volt bekötve. Most viszont már tökéletesen működik. Köszönöm a sok segítséget.
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy a biztosítékok mennyire zavarják a rendszert, ha így vannak beépítve. Kell-e esetleg utánuk egy kondi, vagy nem? Előre is köszi! A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2013
Szia!
Nem kellett volna elrontani a nyákot ezekkel a nyúlványos fóliaszakaszokkal. Az eredeti is nagyon jó volt, csak annyit kellett volna tenni, hogy a pozitív tápágba beépítesz egy biztosítékot.
A másikkal csak az volt a baj, hogy nem tükrözve volt beépítve az IC és ezáltal csak az áramköri részre tudtam betenni a chipet. Itt ezt a problémát már megoldottam és sikerült szint négyzetalapúra megcsinálni. Ezért csináltam újra. Meg menet közben zárlatos lett az egész és megsült minden rajta. Ezért is gondoltam 2 db biztosítékra. Egy a motornak egy pedig az IC-nek. Meg így most már a hűtőborda is szépen elfér. Amennyiben ez így működik akkor meg is építeném.
Próbáld meg az eredeti nyáktervet úgy megcsinálni, hogy egy biztosítékot rá tudj építeni a lapra. A hosszú kondenzátorvezetékek csak rontanak a zavarszűrés hatékonyságán, ezért ezt mellőzni kellene. Inkább csináld meg összefüggő nagy rézfelületekkel és ne nyúlványozz.
Hát az igaz, hogy a másikban a + és - távolsága csak 2,7 cm itt meg 6. De inkább akkor rád hallgatok. Akkor a másikba tegyem bele mind a 2 biztosítékot? Vagy elég az IC nek a 0,65A-es?
Elég egy biztosíték, aminek a kioldási áramát a motor maximális áramfelvételéhez kell igazítani.
Én csak azért gondoltam a kicsire is mert félek, hogy valamit megint összeforrasztok és megsül az IC.
Hát ne forrassz össze és akkor nem sül meg. A biztosíték nem biztos, hogy megvéd egy IC-t, mert a kioldási ideje alatt simán tönkre tud menni.
A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2013
Akkor kiegészítettem a régit. Így jó lesz?
Miért nem töltöd ki rézzel az üres részeket. A szűrés hatékonyságát meg a zavarok nagyságát jól lehet csökkenteni a telefóliás megoldásokkal. Kicsit több festék kell a maratásnál, de megéri.
Egy jó példa erre: Bővebben: Link
Talán azért, mert zöldfülű vagyok
![]() Filóztam is, hogy mire való a zónakitöltés. A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2013
Vagy nézd meg ezt. Nincsenek nyúlványok, csak rövid, tömör vezetések.
Alakítottam rajta egy kicsit. Remélem így már közelebb van egy igazi NYÁK-höz. Azt hiszem, hogy itt az ideje megépíteni ,mert sosem lesz kész. Köszi a sok segítséget.
A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2013
Egyébként próbáltam Diptrace-el megterveztetni a beültetéseket, de nem sikerült dűlőre jutnom vele. Pedig az alkatrészeket is megterveztem úgy ahogy kell, de mégsem lett jó, na meg minig 2 oldalasat akart csinálni nekem.
A circad98 olyan egyszerű, mint a faék és gyorsan lehet vele dolgozni.
Van ott még bőven kitöltenivaló, de jó irányba haladsz.
Most már tényleg megépítem.
Sikerült működésbe hozni az áramkört, csak az a 47 µF-os kondit kellett egy nagyobbra kicserélni. Nekem most ott is egy 470 µF-os van és úgy már nem rángat rajta a motor. Már csak az lenne a kérdésem, hogy olvastam valahol, hogy a frekvencia emelésével megszüntethető a motor sípolása. Ezt miként lehet elérni?
A C1 most 100nF. Cseréld ki kisebb kapacitásra, mondjuk 22-33nF-ra.
Most olyanom hirtelen nincs, de esetleg még van egy 10nF-os mint ami mellette van, vagy párhuzamosan 2*10nF, az már 20nF.
Üdv!
Szeretnék segítséget kérni. Egy barátomnak kellene egy fordulatszám szabályozót építenem. Egy méz pörgetőhöz kellene, amit egy akkus csavarhúzó motorja hajt, a saját áttételével. Autó akksi a tápja. Full gázon a berendezés szépen szalad, de az egyszerű 555 ös kapcsolás N csatornás mosfettel (BUZ 11) (itt találtam egy oldallal feljebb asszem.) hamar feladta nem lehetett szabályozni a fordulatot. Arra gondoltam, talán a szabadon futó berendezés, ill. a motor által termelt áram impulzusok visszaütöttek és kinyírták a fet et, vagy a védődiódát. (még nem volt időm megmérni) Azt szeretném kérni, ha van valakinek egy lehetőleg egyszerű de erős, jól biztosított kapcsolása ami ehhez a szerkezethez jó lehet kérem segítsen. Előre is köszönöm!
Köszönöm!
Bevásároltam. ![]() ![]() Express pcb-vel készült sajnos én csak ezt tudom valamennyire használni. Védődiódát nem kaptam még csak hasonlót sem, ezért pc tápból bontott kettősdiódát terveztem bele. (ez elvileg 40 A ig jó ) A potinak csak a kivezetéseit terveztem bele mert egy szalagkábellel terveztem bekötni.
Hello! Szerinted Zolinak is van Express-e? üdv!
Üdv!
Jogos! Bekínlódtam paintbe aztán tömörítettem... ez lett belőle. Remélem így már "fogyaszthatóbb". ![]()
Hello!
Én nem tudom megnyitni. De én az XnWiev-t használom, és véletlenül sem bmp-t, hanem png-t. Az vonalas ábránál jó felbontást ad. Vagy a pdf kreátorral pdf-re konvertálva. De a png-ben kicsi és megfelelő lesz. üdv!
Sajnálatos módon nincs túl nagy felhasználói tapasztalatom, főleg ami a kép és program átkonvertálásokat illeti... úgy is mondhatnám szinte semmi. Ergo sajnos nem tudtam az általad javasolt módszert követni.
De world-be be bírtam illeszteni. De nem tudom ez jó lehet e? Bocsánat de a fórumozást leszámítva nem igazán volt még szükségem efféle ismeretekre.
Így már látom.
De ennél egyszerűbben is meg lehet oldani, ha PrintScrren-t megnyomod és a Pait-be bemásolod, majd bnp-ben elmented. De volt benne hiba, "Kijavítottam." a plusz tápot kár volt körbe vezetni a nyákon, a tápszűrő kondinak közvetlen az 555 mellett a helye. A plusztáp és az 555 8-as lába közé, be lehet tenni egy diódát, akkor kevésbé rángatja a motoráram az 555 tápját. üdv! A hozzászólás módosítva: Márc 13, 2013
|
Bejelentkezés
Hirdetés |