Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   142 / 344
(#) Andras46 hozzászólása Feb 16, 2013 / 1
 
Én már sok motort átkötöttem 380-ról 220 -ra. De csak méréssel a legbiztosabb a kondenzátor meghatározása. Nem igaz a 70 mikró Kw-ként. 2 és 4 pólusú motorokat lehet 220-ról használni, de max. 1,5 Kw teljesítményig megbízható. Az is előfordulhat, hogy nem elég az üzemi hanem kel indító kondi is. És a lényeg, hogy a 380/220 V-s motorokat deltába kel kötni, mert amúgy is veszít a teljesítményéből. Csillagban még gyengébb, mivel a fázistekercsek 220 V-ra vannak méretezve.
(#) zitzaki válasza Andras46 hozzászólására (») Feb 16, 2013 /
 
Üdv!
Van egy olyan problémám hogy egy 3 fázisú 4kW-os motort indítok manuális 3 állású csillag-delta kapcsolóval. Mivel direkt deltába levágja a kismegszakítót. A problémám az hogy bekötöttem a kapcsolót csillag indítás után deltába való átváltáskor levágja a kismegszakítót de csak akkor ha a motor egyik irányba forog. Ha a dugóban összecserélek 2 vezetéket fordítva forog a motor gyönyörűen működik az egész szépen csillagba indul átváltom és deltába megy. De a másik irányba nem akar működni. Ebben kérnék segítséget ez jelenség mért van.
Előre is köszönöm a válaszokat.
(#) Andras46 hozzászólása Feb 16, 2013 /
 
Itt van egy táblázat. Ez bevált átalakított motorok kondenzátor értékei.
(#) Andras46 hozzászólása Feb 16, 2013 /
 
zitzaki.
Szerintem nincsenek jól párosítva a tekercs végek.
Itt van a csillag- delta kapcsolás és a végek kikeresésének a leírása.
(#) Andras46 válasza zitzaki hozzászólására (») Feb 16, 2013 /
 
Mi van az adattáblán ? Mert csak akkor lehet csillag-delta kapcsolást alkalmazni, ha 660/380 V van megadva vagy 380 V Delta jel. Szerintem a tekercs végek nincsenek jól párosítva.
A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2013
(#) proli007 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 16, 2013 /
 
STDU felismeri
(#) zitzaki válasza Andras46 hozzászólására (») Feb 16, 2013 /
 
Igen 380 meg egy delta jel van rajta de egyik irányban elindul deltában is ha a dugóban kettőt megfordítok hogy másik irányba pörögjön akkor már csak csillagba megy mikor átváltom deltába levágja a kismegszakítót.
(#) Andras46 válasza zitzaki hozzászólására (») Feb 16, 2013 /
 
Csillag-delta kapcsolásnál a kapocslécnél (motorvégek kivezetése) 4 véget lehet cserélni ( 2 alsó,2 felette lévő). De ha nincs jól párosítva az alsó és felső kapcsokra menő kábel akkor nem működik jól. Tanulmányozd át a kapcsolási rajzokat.
(#) zitzaki válasza Andras46 hozzászólására (») Feb 16, 2013 /
 
Okés köszi!
(#) balzsi válasza Andras46 hozzászólására (») Feb 17, 2013 /
 
Kedves András!
Lehetne arról tudni valamit, hogyan lehet bemérni a villanymotort, hogy mekkora kondi kell hozzá?
Köszönöm válaszát.
(#) treffort hozzászólása Feb 17, 2013 /
 
Sziasztok! Van egy 7,5 kW-os villanymotorom. Az lenne a kérdésem, hogy multiméterrel ki tudom-e mérni, hogy egyáltalán jó-e a motor? 220 V-om van. Köszönöm a választ.
(#) elektroton válasza treffort hozzászólására (») Feb 17, 2013 /
 
Multiméterrel csak azt tudod kimérni, hogy testzárlatos-e vagy fázis zárlatos-e. Az, hogy le van- e égve azt így nem. Esetleg még annyi, hogy a három fázistekercs egymáshoz képest egyforma ellenállású-e, de ahhoz elég pontatlan mérést kapunk a nagyon kis tekercs ellenállások miatt.
A hozzászólás módosítva: Feb 17, 2013
(#) lalibatyo válasza elektroton hozzászólására (») Feb 17, 2013 /
 
Először,ha csillag deltás a motor akkor kösd át csillagba úgy nagyobb (tehát könnyebben mérhető) ellenállásokat kapsz, amiknek egyformáknak kell lenni de még jobb ha mind a 6 kivezetést szabadon hagyod és úgy ellenőrzöd a tekercsek ellenállását. Persze nem tescos multiméter kellene azért. Ha ez jó akkor testzárlat megállapításához célszerű nagyobb feszültséggel tesztelni a tekercs és a test közötti szigetelést, de ha szétköthetőek a tekercsek akkor a tekercs tekercs közti szigetelést is. A multiméter pár voltos vizsgáló feszültsége ohmmérő állásban nagyon kevés egy megbízható szigetelés vizsgálathoz. A többit már leírták előttem.
(#) elektroton válasza lalibatyo hozzászólására (») Feb 17, 2013 /
 
lalibatyo!
Elvétetted a válasz címzetjét.
(#) lalibatyo hozzászólása Feb 17, 2013 /
 
Elnézést ! de ez legyen a legnagyobb bajunk
(#) Andras46 válasza balzsi hozzászólására (») Feb 17, 2013 / 1
 
Lényeg, hogy 1,5 Kw alatt legyen a teljesítmény. Az felet már bizonytalan. Delta kapcsolásba kel átkötni. Ha van adat tábla, ott a 220 V-s áramfelvétel alapján kel a kondi értékét belőni. Abban a tekercsben amire csak a kondi van kötve megközelítően akkora áramnak kel folyni ami az adat táblán meg van adva. Nagyobb nem lehet. A középső tekercsbe kevesebbnek kel lenni. A tengelyt két fa közé szorítva terheléssel csökken a segédfázis árama, nő a főfázisé. Kondi cserékkel lehet belőni. A lényeg, hogy üresjáratban nem lehet nagyobb az áram, mert akkor melegedni fog. Előző helyen már közöltem fordulat és teljesítményhez bevált adatokat.
(#) Szirty válasza treffort hozzászólására (») Feb 17, 2013 /
 
Hali!

A mérést "fokozhatod" azzal hogy leveszed az egyik pajzsot. ha a tekercs fekete, akkor annak annyi
(#) bulgesz hozzászólása Feb 17, 2013 /
 
Sziasztok!
A képeken szereplő villanymotort szeretném 230V-ról működtetni! Egy gyalugépet hajtana! sajnos nincs három fázis a házban). A motor (szovjet-orosz?) gyártmányú, 2,5 KW-os, 2800-at pörög, azt viszont nem látom az adattáblán egyértelműen, hogy 380/220-as ,vagy csak 220-as.?
Próbáltam mindenféle bekötést, de nem bírja kipörgetni a gyalutengelyt! (30cm-es 3 késes gyalutengely). Régen egy fűnyírón működött.Valószínűleg a bekötéseknél rontok el valamit! Van rajta egy kondi alapból, ám arról csak annyit olvastam le,hogy magyar típus (sztem nem is a gyárija (mivel a motor orosz), az a kék izé sem tudom mi rajta, mintha le lenne festve), szóval ha kell hozzá indító, vagy üzemi kondi akkor kérlek azok nagyságát és bekötését is írjátok le, aztán majd beszerzem hozzá! Azt sem értem miért jön ki 4 vezeték a tekercstől (segédtekercs kivezetés?)? egyébként a zöld vezeték egy picit vékonyabb mint a többi. ha lehet szájbarágósan írjátok le. válaszotokat előre is köszönöm!
A hozzászólás módosítva: Feb 17, 2013
(#) granpa válasza bulgesz hozzászólására (») Feb 17, 2013 /
 
Ha jól láttam az adattáblán odaírták: 1~ 50Hz, tehát jogos a 4 vég. 2-2 vég egy-egy tekercs, fő,-és segédfázis. A kisebb ellenállású a főfázis. A már (előbb, többször) belinkelt rajz szerint bekötöd és mehet. Az a kék "izé" is kondenzátor, ergo indító és üzemi kondija is van. Korábban már benn van a bekötési rajz a témában, lapozz vissza! Amúgy elég érdekes vegyes nyelvű(feliratú) a táblája, rajzold le mi van ráírva, mert nem jól látható több adata.
A hozzászólás módosítva: Feb 17, 2013
(#) Andras46 hozzászólása Feb 17, 2013 /
 
Menetzárlat és forgórész vizsgálat.
(#) bulgesz válasza granpa hozzászólására (») Feb 17, 2013 /
 
köszi. sajnos ettől jobban élőben sem lehet olvasni az adattáblát. pontosan melyik bekötési rajzra gondoltál, mert több is van. írtad, hogy üzemi és indító kondi is kell neki, de ezen csak egy darab van, az a kék kondi (az "izét" egyébként nem a magára a kondira értettem, hanem a kék festékanyagra, ami a kondin van). ha jól értettem, akkor ez nem is egy háromfázisú motor? (tehát nem 380/220-as?), hanem egyfázisú? bocsi, ha kicsit primitív a kérdés. üdv
(#) bulgesz válasza bulgesz hozzászólására (») Feb 17, 2013 /
 
megnéztem még egyszer, amit le tudtam olvasni, sorban, az adattáblán bekeretezett négyzetek tartalma:

~50Hz
2,5 kW
valami cirlill betűk, utána 87 %
CTATOP Δ
cos φ 0.73
nem látszik, utána 220 V
6,9 A
2825 min
IP 44
valami cirill betűk, utána 183-74

ennyi
(#) erbe válasza bulgesz hozzászólására (») Feb 17, 2013 /
 
Idézet:
„1ϕ ~50Hz 2,5 kW”

Ennyit arról, hogy kedves kolléga szerint 1,5 kW fölött nem...
Ez eredetileg is egyfázisú motor.
A kék kondi szemre legfeljebb 10 µF-os fázisjavító vagy mosógépmotor kondinak néz ki. Ehhez a teljesítményhez kell legalább 63-80 µF 450 V-os állandó kondi és a nehéz gyaluhenger megpörgetéséhez 120-160µF-os indítókondi. Nem árt indítórelére bízni, mert ha megtorpan a gyalu, kapkodhatsz az indítógombhoz, míg le nem ég a motor.
(#) bulgesz válasza erbe hozzászólására (») Feb 17, 2013 /
 
igen, édesapám is azt mondta, hogy szerinte is mosógépes kondi.
az üzemi és indítókondival együtt a bekötést el tudod magyarázni?
(#) StMiklos válasza erbe hozzászólására (») Feb 17, 2013 /
 
Szevasztok!
Számomra két érdekesség van az adattáblán.
1. Az van odaírva: sztator (állórész): delta (igaz, talán lehet úgy kötve, de miért érdekes ez egy rövidrezárt forgórésznél? Olyan, amilyen, úgyse igen lehet/kell rajta változtatni)
2. A másik az orosz csoda? 220V, 6,9A Ez kb. 1,5kW (rossz ide ez a dimenzió), hogy lesz ebből 2.5kW, mint motorteljesítmény??
Egy 2,5kW-os motor kb. 15A áramfelvételű...
Üdv: StMiklos
(#) kadarist válasza StMiklos hozzászólására (») Feb 17, 2013 /
 
Szia!
A másodikra az a megfejtés, hogy a 6,9A-hez nem a 220V tartozik, hanem a 380V, csak az a felirat lekopott, "nem látszik".
(#) granpa válasza bulgesz hozzászólására (») Feb 17, 2013 /
 
A téma képei oldalakat tanulmányozd, a 11., 16. oldalakon van a bekötés (ami nem 3~ú motort ábrázol). Az indító kondi párhuzamos az üzemivel, de csak az indítás idejére (felpörgésig) van bekapcsolva. Találsz ugyanott táblázatokat is a kondi-méretezésre.
(#) ark hozzászólása Feb 17, 2013 /
 
Köszönöm az infókat!
arK
(#) bulgesz válasza granpa hozzászólására (») Feb 17, 2013 /
 
köszönöm!
(#) bulgesz válasza granpa hozzászólására (») Feb 17, 2013 /
 
biztos bennem van a hiba, de ez a "téma képei oldalakat tanulmányozd" nem tiszta. Ennek a témának a 11. és 16. oldalán nem találtam semmit. de gondolom te nem erre gondoltál,csak azt amit írtál nem találom.
Következő: »»   142 / 344
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem