Fórum témák
» Több friss téma |
Erre gondoltál? Ezt én követtem el
Köszi a segítséget, midnenki! Megmutatom, mikor elkészült!
addigis csak jót!
Tetszik a megoldásod, de én erre gondoltam. Most én is így használom azt az egy csövemet, mert úgysem gyártok hatalmas paneleket szóval jelenleg elégnek bizonyul.
Kiégett nálam egy Tungsram HMLI 160W-os égő. (A HMLI tartalmazza az izzószálat, mely sorba van kötve a higaycsővel) Természetesen az izzószál szakadt meg. Betekertem egy rongyba, és óvatosan összetörtem. NYÁK levilágításra szeretném használni a kisülőcsövet.
A kérdés az, hogy kibírja-e ha az eredeti 160W-os izzószál helyett egy 500W-os régi vasalót kötök sorba vele? Mennyire bírná a túlhajtást?
ezzel a fénycsővel épített-e már valaki levilágítót? Ha igen a tapasztalatokra lennék kíváncsi. Fényspektruma szerint 350-360 nm, jónak tűnik..
A spektrum jó de a fényeloszlás milyen lehet?
Vegyél egyet, küldd el nekem majd én kipróbálom jó?
Először ezt akartam javasolni de így túl egyszerű lett volna
Üdv
Én monitor CCFL világítással csinálom a nyákokat és írásvetítő fóliával 8-10 perc alatt kész van, kérdés, hogy körülbelül mennyi lehet a szükséges idő, ha hagyományos papírra van nyomtatva? A papír közvetlenül rá van rakva a lámpára, viszont a mostani lámpa jóval erősebb a szokásosnál. Ha valaki próbált már fotózni hagyományos papírral érdekelne, hogy körülbelül mennyivel több időre van szükség?
Mindenképpen próbálgatással kell megállapítani az optimális időt. Nekem 3 perc fóliánál, papírnál 4 perc, a papír "Transparent" sprayval befújva.
A papír a lámpára rakva? Azt a nyák fotolakkra kell hézagmentesen tenni. A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2013
Úgy van, hogy az LCD le van szedve a kijelzőről, és azon van rajta a papír, majd a papíron a lefújt nyák és az le van súlyozva. A többi fóliaréteg rajtamaradt és az is ami előreirányítja a fényt. Amúgy 27-kor raktam rá, most van 57 leszedem és meglátom mi lesz.
ÁÁ rengeteg.. Jó lett volna, de a nagyrésze lejött, már amikor leszedtem, látszott, hogy sok volt neki. Nagyon bivaly ez a lámpa. De legalább már tudom, hogy nem kell fóliára költeni. A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2013
Papírnál kritikus az optimális idő, ha sok, a festékrétegen átszürődő fény bezavar, előhívó leoldja, ott is belemar, ahol nem kellene. Általában apró pontszerű bemarások lesznek, ezt igazából csak maratás után lehet észrevenni. vagy talán már a fotolakkon is erős nagyítóval. Tehát csak annyi idő legyen, amennyi feltétlenül kell. Ezért próbálgatás.
Rárakom a papírt a lámpára és ez olyan, mint az orvosok röntgennézegető táblája, csak iszonyatos fényerővel és látszik, ha valahol átszűrődik. A lézernyomtató az nem jó erre, de a tintással kinyomtattam egy papírra 3 példányt és kiválasztottam a legjobban sikerültet, ez általában az amit a legvégén nyomtat. Tintasugaras HP nyomtató utángyártott patronnal és jó minőségre állítva ömlik belőle a festék, így még apró pontok sincsenek, a lézeres nyomtatvány az olyan, mint amit mondtál.
Akkor örülj neki, mert általában a tintasugarasok nem fednek tökéletes egyenletesen. Enyém kicsit szitás. ezért lényeges a minimum szükséges idő nekem. Illetve a lézer jobb, ezt használom inkább. Lehet 2 papírt is egymásra rakni pontos fedéssel, de hosszabb megvilágítási idő kell.
Sima papírból sok lenne már kettő szerintem, nézegettem a lámpán a különböző rétegeket. Gyári patronnal ez is normálisan nyomtat, amit az ilyen patronokkal csinál az nem normális üzemmód, de ilyenkor pont jól jön, ezért szereztem annó ilyen nyomtatót.
Most lefújtam újra a nyákot, de túl sokat fújtam rá és szétfolyt, de időpróbához jó lesz. Most következik a 10 perc, mert a fél óra nagyon sok volt. Amint beengedtem az előhívóba, szinte azonnal le is jött a nagyrésze és már akkor látszott, hogy a többi is jönni fog, viszont lehetséges, hogy a szárítás sem volt jó. Majd kiderül, de jó lenne, ha ez így működne, mert papírom van többszáz darab, a fólia meg drága.
És meg is van, 10 perc pont jó volt ehhez a néhány helyen vastagon összefolyt randasághoz is, szóval értelmesen lefújt nyákkal 8 perc elég lesz.
Ez jónak néz ki, gondolom az előhívó megfelelő töménységű, mert ha nem, félrevezethet.
Akkor jó, ha 40-60 másodperc alatt jön le a megvilágított rész, mozgatva, vagy puha ecsettel enyhén simogatva. Biztosabb eredményt ad, ha megkeresed a még jó legrövidebb időt, és ezt kicsit növelve lenne a használatos megvilágítási idő. Kicsi -hulladék- nyákdarabokkal lehetne próbálni, maratás után azért nagyítóval nézd meg a felületet. A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2013
Lefújtam rendesen, jó is lett, de picit tovább kellett előhívni a vastagabb részeket, szóval akkor marad a 9-10 perc. Az előhívó jól el van találva, az alább mutatott nyák kb. 1 perc volt, a mostanival, viszont 5 percet kellett szórakozni, de nem jöttek le a vezetősávok, mégcsak nem is halványultak meg.
Tehát végre van egy gyors megoldásom nyákgyártásra, mert földrajzi okokból nehézkes a fólia beszerzése, mivel fél órát kell autóznom és nagyon nem gazdaságos, de így annyi nyákot csinálok, amennyit akarok. Amúgy a CCFl-t ajánlom, mert naptól kezdve a higanygőzlámpáig, már mindennel világítottam és semmivel sem lett ilyen kontrasztos, mint ezzel. Nagyon egyszerű lett így a nyákgyártás.
ÁÁ ez egy IPS paneles samsung monitor világítása. Iszonyat fényereje van, ezért gondoltam, hogy jó lesz papírral is. Amúgy kész van a maratás, hl vékonyabb volt a lakk ott jó lett, ahol vastagabb ott rücsös a széle, hát kevés volt a világítás.
Jóó az Majd legközelebb 10 percig hagyom és akkor nincs gond, de elég drága a P20 és nem akartam mgegyszer lefújni emiatt, működni fog egy kis korrekció után. A 20 lábú IC között látszik, hogy ott nem stimmel, de oda volt megint összefolyva, persze nem annyira, mint az előzőnél és kevés is volt most a fény, ez látszott már marás előtt is, amiatt hagytam tovább az előhívóban. Most ahogy nézem a képeket, picit hagyhattam volna a maratóban...
Megy ez neked, úgy néz ki, tényleg kicsivel több fény kell a "ez már nem a" panelhoz. Menet közben még eredmények alapján lehet finomítani. Szárítás max. 70 fok. Ha ez több, fényérzékenysége elveszik. Lefújás állandó spray mozgatással, esetleg távolabbról, szép egyenletes tud lenni.
A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2013
Hmm. A szárítást alulról fűtőtt lemezzel végzem, ami kereken 80C°-ra melegszik, így körülbelül 70 alatt alatt marad a nyák és nagyon bevált módszer.
Amúgy visszaraktam a maratóba...
Ha maratás alatt leválik a lakk, vagy a felület nem tökéletes tiszta, vagy túl sokáig van maratóba.
A P20 -at előhívás-száradás után lehet "ráégetni" a panelra. 100-120 C fokon -pld. grillsütőben- addig melegíteni, amíg barnulni kezd a lakk. Ekkor kivenni, kihűl, ezután maratni. Nem fog leválni maratás alatt, pöttyökben sem. Sokkal erősebben tapad a felületre, mint enélkül. Mert sok esetben ez a baj, ezért lesznek bemaródások. Ez régen szerepelt a P20 -hoz mellékelt használatiban.
Az kemény, kösz az infót. Amúgy ami ezen látszik az fizikailag lett lekaristolva maratás után, illetve a lakkba esett pornak a nyoma. Ez az alsó szárítás tényleg nagyon jó ám, érdemes kipróbálni.
Akkor meg jó az egész, ha nem muszáj, akkor nem kell a ráégetéssel vacakolni.
Van 200db 5mm-es uv led -em és azt akarnám egy szkennerbe rakni, hogy az üveg felületet teljesen lefedje. Tudnátok segíteni, hogy pl. 12 voltal mekkora ellenállások kellenének bele. De inkább számoljunk kb. 190 leddel, hogy maradjon tartalék is. A 6 db cree led-es levilágítom nem tettszik a mellékelt képek mutatják milyen.
Ledek elosztása elég rossz itt szerintem...
Az oldalon van soros és párhuzamos előtét ellenállás kalkulátor... |
Bejelentkezés
Hirdetés |