Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor típusok
 
Témaindító: szabiika, idő: Nov 13, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   7 / 15
(#) proli007 válasza Bloodeye hozzászólására (») Feb 24, 2013 /
 
Hello!
Nincs itt nevetés, még egy mosoly sem. Ha kocsiban lesz, én még is keresnék belevaló fűtőventilátort. A motort kicserélni rosszabb, illeszteni kell, egyensúlyozni stb. Inverterrel csak a veszteség nő, még szabályozni sem tudod majd ha nem tetszik a fordulata...
Egy radiális ventilátornak a zaja is kisebb, mint a Te axiálisodnak. Az ára sem húzós, ahogy rákerestem.
Az egyenáramot valóban nem lehet transzformálni. Csak arra gondoltam esetleg azért nem akarsz 230V-ot oda vezetni, mert érintésvédelmi okai vannak.
üdv!
A hozzászólás módosítva: Feb 24, 2013
(#) Bloodeye válasza proli007 hozzászólására (») Feb 24, 2013 /
 
"Bele való" sajnos nincs, mert gyárilag nincs benne. :S Akkor megnézem jó-e az inverter, aztán ha nem akkor keresek valami olyat amit beleműthetek.
(#) pucuka válasza Bloodeye hozzászólására (») Feb 24, 2013 /
 
Én mégis inkább hallgatnék proli007 -re, és keresnék egy olyan ventit, aminek a légszállítása megfelelő, 12 V -ost. Praktikusan valamelyik autó fűtő ventilátorát, mert az erre lett kitalálva. Az inverteresdivel nő a veszteség, és csökken az üzembiztonság is.
(#) Misalyka hozzászólása Feb 28, 2013 /
 
sziasztok segítséget szeretnék kérni ennek a villany motornak a bekötéséhez kompreszort szeretnék vele meghajtani ha lehetséges
válaszokat előre is köszönöm!
(#) zolika60 válasza Misalyka hozzászólására (») Feb 28, 2013 /
 
Ami rá van írva az nem jó? L N a 230v az L és az alatta levő csavar közé van rajzolva a kondenzátor.
(#) hg6dab válasza Bloodeye hozzászólására (») Feb 28, 2013 /
 
Először is: Egyetértek proli007-el, ha tényleg kell, radiálist vegyél.
Idézet:
„"Bele való" sajnos nincs, mert gyárilag nincs benne.”
Ezzel pedig körültekintő legyél, mert ha ahogy gondolom léghűtéses a motor, akkor nagyon óvatosan kell belenyúlni a nem könnyen kialakított gyári légáramlásokba.
A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2013
(#) voodoo hozzászólása Feb 28, 2013 /
 
Kompresszor hajtásához adott egy 2.2kW-os 1 fázisú motor. A területen csak 3F/10A van szóval mit ajánlotok a helyemben?
1.)Vegyek egy másik 3 fázisú motort?

2.)Növeltessem a teljesítényt az áramszolgáltatóval?

3.)Vegyek egy 3F trafót ami min. 2.5kW-os és 1 szekunder 230V-os kimenetű?
vagypedig

4.)Kérdezzelek meg titeket tudtok-e valami javaslatot/kapcsolást mondani ami a 3F erejét egyesíti 1 fázis/230V-ra?

Ti mit tennétek a helyben? Melyik lenne a legésszerűbb meg oldás? Azzal is számítani kéne hogy sajnálnám eladni a motort mivel ez egy eredeti Güde kompi motorja lenne.
A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2013
(#) zolika60 válasza voodoo hozzászólására (») Feb 28, 2013 /
 
A magam részéről a hálózat bővítést tartanám ésszerűnek. A motor csere csak akkor ha ez nem kivitelezhető. A trafón nem gondolkoznék.
(#) voodoo válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 28, 2013 /
 
Amperenként 6000 Ft + áfa + szerelés. Szóval nem olcsó.
Tényleg nem létezik valami fázisfordító-egybetevő-frekvencia váltó? Valami ilyesmire gondolok...
(#) Misalyka válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 28, 2013 /
 
szia
sajnos nem tökéletes megy,jár a motor de nincsen indulás nyomatéka és a kompreszor miatt pedig az nem lenne hátrány.
(#) Misalyka válasza Misalyka hozzászólására (») Feb 28, 2013 /
 
egyébként ha ól sejtem asszinkron motor volna és fenti a segéd és az alsó a fő fázis fenti vezeték 1 eresek lentiek pedig 2 eres
(#) mindenes válasza Misalyka hozzászólására (») Feb 28, 2013 /
 
Szia! Növelni kellene a kondi értékén. Hogy milyen mértékben, az a motor teljesítményétől függ.
(#) Misalyka válasza mindenes hozzászólására (») Feb 28, 2013 /
 
4.2 mikrofaradost és 4 mikrofaradossal is próbáltam sajnos az adat táblája fémig van kopva és semmit se tudok rolla csak annyit hogy működik
(#) zolika60 válasza voodoo hozzászólására (») Feb 28, 2013 /
 
Nem olcsó, az biztos, de a későbbiekben máshoz is jól jöhet.
Én nem tudok ilyen technikáról. Akkor csak a motorcsere marad.
(#) mindenes válasza Misalyka hozzászólására (») Feb 28, 2013 /
 
A 4u az kevés annak a motornak. (elég nagynak tűnik a fotón) . Kösd össze a 2 kondit párhuzamosan, akkor már 8u próbálhatod. Bár valószzínü hogy az is kevés lessz.
A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2013
(#) Misalyka válasza mindenes hozzászólására (») Feb 28, 2013 /
 
próbáltam 2-3 kondival is párhuzamosan kötve de szintén nincsen nyomaték indulásnál.
(#) zolika60 válasza Misalyka hozzászólására (») Feb 28, 2013 /
 
Lehet, hogy a motor teljesítménye kicsi. Ha csak induláshoz kevés a nyomaték, használj olyan kompresszor nyomáskapcsolót.ami kiengedi a tartály előtti csőből a nyomást. Persze ehhez kell egy visszacsapó szelep is. Így a kompresszor terheletlenül indulhat.
(#) erbe válasza Misalyka hozzászólására (») Feb 28, 2013 /
 
Ne akarj ezzel a motorocskával kompresszort hajtatni! Kinézetre valami régi mosógépmotor, ami 130-180 W-ra tehető. Ha alaposan kirámolom a polcot, talán akad is ilyen ezzel a buckós alu ventillátorral. Bár a talpa nem kimondottan a mosógépekre jellemző, de a mérete alapján nem tud többet. Azokon 10 µF-os kondenzátor volt.
(#) Misalyka válasza erbe hozzászólására (») Feb 28, 2013 /
 
sajnos mindenki abból építkezik amije van. nekem ez volt itthon. termetét vélve szép nagy fordulaton van ereje csak indulási nyomatéka nincsen esetleg milyen motort kéne néznem akkor aminek van nyomatéka?
(#) erbe válasza Misalyka hozzászólására (») Feb 28, 2013 /
 
1,5-2,2 kW-osat.
(#) zolika60 válasza Misalyka hozzászólására (») Feb 28, 2013 /
 
Nem ismerem ez a fajtát így nem tudtam a teljesítményét, de ha erebe kollégának igaza van, akkor minimum tízszer ekkora teljesítményű kell. Kompresszor függő a dolog, nem tudom a tiéd milyen, de lehet, hogy 2kW-nál is több kell, ha olyan, mint például az enyém.
A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2013
(#) Misalyka válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 28, 2013 /
 
2 dugattyús kompresszort szeretnék vele meghajtani
mértre pedig a hajdú mosógép 2-3 szorosa a motor és ha felveszi a fordulatot akkor jó
lehet kellene neki indító kondi?
(#) zolika60 válasza Misalyka hozzászólására (») Feb 28, 2013 /
 
Ahhoz 2kW igencsak kell nekem is olyan van. Ha ez a motor fordulaton már viszi, akkor ahogy írtam is az induláskor kell tehermentesíteni a kompresszort.
(#) Misalyka válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 28, 2013 /
 
rendben köszönöm a hozzá szólásokat mindenkinek.
(#) superfluid hozzászólása Márc 3, 2013 /
 
Sziasztok!
Egy 230V egyfázisú 30W teljesítményű ventilátor kb. 150mA áramot vesz fel. Ez ha tönkremegy, kialakulhat-e tartósan nagy áram (amper nagyságrendű)? Azért érdekel, mert a lakáselosztó kismegszakító 10 A-es, de a motort tápláló vezeték csak 3-4 A-t bír el (0.5mm2 sodrott réz). Tehát elképzelhető-e olyan eset, hogy a meghibásodott ventilátor kapcsain stabil több amper folyjon keresztül (de még a biztit nem viszi le!), aminek következtében a tápláló vezeték túlhevül és mondjuk tüzet okoz?
(#) Eldian hozzászólása Máj 26, 2013 /
 
Sziasztok!

Problémám a következő: Épitettem egy villanymotort, hétvégi projekt gyanánt, de valamiért nem működik.
Kezdésnek a videó, amelyről mintáztam: LINK

Az enyém ezekből áll: 1, Tengely + tartó konzolok
>PVC cső, végén két ICE TEAs kupak, ezekben csavarok, amelyek a műa. konzolba beleillenek.
2, Három darab tekercs
>Régi mosógép motorjából van kifejtve a réz, és be van vonva valamivel, és csak a végeken vezet, a felülete nem. (lehet hogy ez nagyon alap, de én nem tudtam...) Szakadásvizsgálóval jöttem rá, h a felülete nem vezeti az áramot, ezért hozzáforrasztottam a végeiket a lemezekhez, és megtörtént a szakadásvizsgálat is, sipolt mindenhol ahogy kellett (ezek a tengelyre rögzitett lemezek a commutator-ok, magyar nevét nem tudom). A commutatorokhoz simul hozzá a két kefe. A tekercsek magja facsavar, végén csavaralátéttel. A rézdrót 300x van körbetekerve, mindegyik óra járásával megyegyező irányban. (hátha számit ez is...)
3, Két kefe
>Egy piros és egy fekete vezeték, végét kefe szerűen széthúztam, több videóban láttam, hogy igy is működik, megoldható igy is.
4, Két db mágnes
>Régi hangszórókból szedtem ki őket. Lemezből készült tartókonzolokra vannak szigszalagozva, egyik oldalon a déli pólusú, másikon pedig az északi pólusú néz a tekecsek felé.

Kipróbáltam 9V-os elemről is, és autó akkumlátor töltőről is, mindkettőről szikrázik, de nem akar forogni egyáltalán. Próbáltam játszani a mágnesekkel, közelebb/távolabb, próbáltam egy erősebb mágnessel is, de azzal sem akart semmit.

Remélem valaki ért hozzá, és tud segiteni! Előre is köszi!

Bocsi az "i" betűk miatt, spec billentyűzetem van, és csak rövid "i"-ket tudok irni.
A hozzászólás módosítva: Máj 27, 2013
(#) Massawa hozzászólása Máj 27, 2013 /
 
Elöször is hány éves vagy?

A motort szépen megcsináltad (a 10 éves fiam is nemrég ilyen bütykölt).
- Nos néhány dolog amit meg kéne nézned. Azon a droton un. Lakk szigetelés van. Ennek mindenhol meg kell lennie, különben menetzárlat lesz. Csak a végén stabad lekaparni a szigetelést, mikor a kommutátor polusaihoz forrasztod.
- nem irtad, és nem látni, hogy hogyan alakitttad ki a kommutatort? Ilyen motorhoz 3, egymástól elszigetelt polusnak kell lenni.
- a kefe rendben van de az elem nem jo. A 9V-s blokk nagyon gyenge. Ha még kaphato 2 darab sorbakötött 4,5v-s elem kell vagy esetleg más nagy elemekböl összerakott telep. Legalább 6V kell.
- a mágneseket ugy kell berakni, hogy vonzák egymást. Azaz mielött beépited nyomd egymáshoz. Ha összeragadnak jelöld meg ezeket az oldalakat. Igy kell egymásra nézniük a motorban.
- elöször ne forraszd a tekercsek végét a kommutatorhoz, hanem kapcsolj a tápra két vékony huzalt, ezeknek a másik végeit érintsd a tekercsek végeihez, ha minden jo akkor a polus a mágneshez fordul. Ismételd ezt meg a következö tekerccsel. Jelöld meg a tekercsek melyik vége ért a pluszhoz.
- ha mindegyik ment akkor a plusz és minusz tekercsvégeket kell összesodorni és a kommutator egy-egy szegmenséhez forrasztani.
(#) Eldian hozzászólása Máj 27, 2013 /
 
Miért, bizonyos kor felett, vagy alatt nem segítesz?

Köszi szépen, bár a zárójelben lévő rész miatt az az érzésem, hogy beszólásnak szántad...

Na térjünk a lényegre:
-Lakkszigetelést mivel tudom lekaparni? Kommutátor kialakítása:LINK

-4,5V-os elem az a nagy régi fekete? Ha arra gondolsz, azt már nem kapni, én is csak technikaórán találkoztam vele.
Legalább 6V kell azt írtad, de akkor a 9V-os elem miért nem jó? Vagy a 12V-os autó akksi töltő?

-Mágneseket írtam, hogy hogyan vannak berakva, úgy vannak ahogy te is leírtad.

-Amint hazaértem, megvizsgálom egyesével a tekercseket.
Miért kell összesodorni a tekercsvégeket? Az a része nem volt érthető.

Köszi a segítséget, és a gyors választ! Amúgy 23 éves vagyok.
(#) Massawa válasza Eldian hozzászólására (») Máj 27, 2013 /
 
Segitek bárkinek, csak más stilusban kell segiteni egy 10-en évesnek és más stilusban egy felnött embernek. Bocs, hogy megkérdeztem.

A lakkszigetelést éles kés élével kell lekaparnod, esetleg egy darabka smirglit összehajtva is megy. Az ujabb lakkok elpárolognak a forrasztás esetén, ezeket nem is nagyon kell kaparni.

Igen a régi lapos elemekre gondoltam, már nem mindenhol kapni. A 9 voltos, azért nem jó mert ennek a motornak lesz kb. 0,5-1 A fogyasztása, annyit az a 9V-s blokk nem tud kiadni. Az akku töltö sem jo, mert abban van többnyire valamilyen automatika, ami lekapcsol, ha nem akkut kötsz rá.
Egy 6-12V-s egyenáramu, legalább 1 A-t ado falidugos trafo jo.

Nem tudom van e kéznél valamilyen motor leirásod, itt van nagyon sok info kezdöknek:Motorok

Nos a motorok tekercseit ugy kell bekötni, hogy a szomszédos tekercsek +/- (kezdete - vége) végét kell összesodorni, és a kommutáror megfelelö kontaktusához forrasztani, ha ezt nem igy teszed nem fog menni. (azaz a 3 tekercsnek összesen 3 kivezetése lesz!)

Kiváncsi leszek mit fogsz kideriteni otthon.
(#) Massawa hozzászólása Máj 27, 2013 /
 
Most olvastam elö még egyszer amit irtál és vettem észre még egy csapdát..
A hangszoro mágnes nem lesz jo, mert annak koncentrikus az erötere (abba merül a tekercs - lásd az angol oldal végén, igy a kettö elvileg összeragad, de nem ott van a mágneses polusa ahol kellene).
Jobb szerezni két gombmágnest (falitáblára, stb.) mert annak a lapra meröleges a mágneses erötere.
Nézd meg még a videod utolso kockáit, ott vannak a a tekercsek bekötései (lényeges)
Következő: »»   7 / 15
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem