Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Témaindító: Thomas10100, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
Szia. HA Ennyi DC van a kimeneten akkor véleményem szerint valamelyik végfet átment vezetőbe...
Így van, ahogy peter1995 mondja, a sűrű gyors villogás pedig a zárlatnak a jelképe.
Azt ha kicserélem lehet még másnak baja??Szóval elvigyem valakihez vagy itthon megtudom csinálni?mert mondjuk FETeket kicserélem de ha jobban hozzá kell nyúlni inkább elviszem szerelőhöz.
Még egy kérdés:Honnan tudhatom meg mekkora bizti kell bele?csak mertebbe 30A volt és van egy fele ekkora és teljesitményre is abba meg 50Avolt pukkanva....Arra gondoltam valaki bepróbálkozott és kicserélte a kettőt mert ebben kipukkant az 50A-s....Lehet valós teljesitmény? 2 x 100W @ 4 ohms 2 x 200W @ 2 ohms 2 x 400W @ 1 ohm 1 x 400W @ 4 ohms bridged 1 x 800W @ 2 ohms bridged
A nyákra nincs ráírva a bizti árama?
Lehetséges, hogy a hibás fet cserével megoldódik a probléma de nem biztos. A próbákra pedig köss egy 12V H4-es izzót sorba a tápággal, ha valami baj van de legyen még több az erősítőben.
Az a helyzet, hogy ez az erősítő azt mutatja, hogy valamelyik végfok leégett. Az 1-esre mondod, hogy DC jön ki a kimenetén. Akkor az az!
Mondtad, hogy nem tudod mekkora bizti kell ebbe. Ahogy elnézem az erősítőd belsejéről a képet, ez nem tud annyit amit rá írtak. (A tinta mindent ki bír.) Szóval a trafód átmérője kisebb mint egy AGU biszti hossza. Ez elképesztően kevés. Nemcsoda ha leégett a végfok, mert a táp könnyen be tud zuhanni, mert gyenge. Ettől a végtranyó majdnem mindig nyitva van!!! Ezért halál és a hangszórót is szokta így ölni. Én azt mondom, hogy 30-40A bizti bőven elég bele. Milyen fetekkel hajtják a trafókat? Abból még kiderülhet valami. Na meg a trafód primer tekercseinek huzalaiból (darabszám, keresztmetszet.)
Lakásban használtam az autóerősítőt, 14 Volt DC tápról.
Egyszer csak a Power led lassan pislogni kezdett durva zajok kiséretében. A Hifi hibájára gyanakodtam, és itt olvastam azt, hogy ezek az erősítők valójában nem 12 volt DC-ről mennek, hanem nagyobb tápfeszről. Ekkor vált gyanússá a végfok tápja. Szétkaptam a cuccot és valóban, egy inverterrel kezdődik, mely + és - 16 voltot csinál. Mérésekkel megállapítottam, hogy az inverter a rossz. Innen már könnyű dolgom volt, készítettem egy dupla külső tápot, és leválasztottam az invertert a végfokról. Ez nem volt nehéz, logikusan látszódott minden, a végfok és az inverter felépítése egyaránt. Azóta is jól "muzsikál".
Ezalapján Kb 600W lehet a cucc maximális teljesítménye. Pontosabbat nem lehet ennyiből saccolni.
Biztiből ehhez a 60A-es AGU biztit ajánlom.
Helló!
Van egy régebbi erősítőm, és olyan gond van vele, hogy hallani benne a Idézet: , tehát nagy gáz magas frekvencián recseg, alap gáz, alacsony frekvencia. Az új erősítővel ezt nem csinálja. Állítólag tönkre vannak benne valami szűrőkondik, ha van benne egyáltalán. Mit keressek, hol lehet a gond? „motort”
Itt egy ismeretlen erősítő kapcs rajza. Ezen pirossal látszik, hogy a táp a ház és a végfok hogy van össze földelve. A kondikra koncentrálj. Valamelyik biztos zárlatos. Ezek kicsi kerámia kondik vagy valami gagyi kondik szoktak lenni. Ezért könnyen elcsattannak. Van amikor a 12V-os táp negatívja van egy párhuzamos R C körrel összekötve a szekunder oldal negatívjával. Mindig ott szokott lenni a baj. Esetleg elcsattant az rca csatik árnyékolása valahol. Ezeket méregesd át.
Itt a kép:
Sziasztok. Van egy Blaupunkt BQA 80 autós erősítőm. Úgy kaptam, hogy semmit se csinál. 2 saru ment bele egy a test és egy az áram. Neten keresgélés után rátaláltam, hogy még egy sarura kell a 12V. Azt bekötve a készülék reléje meghúz, a hangszórón ilyenkor kis pukkanást hallani. Neten szintén találtam képet a jel bekötésre. 6 csati van 2 öszlopban. A 2 középső a test a 2 fölső a L a 2 alsó az R csatorna. Laptop hangkártyáról maximális jelet adva is elég lightosan szól a hangszóró. Kb ilyen romantikus háttérzenének elég, de én személy szerint 20W-tól többet vérnék
![]() Minsd a 4 csatornában ez a helyzet. Mi lehet a gond? Van még egy ilyen kör alakú sok érintkezős csati is aki input 2 névvel van illetve. Vagy több jel kéne neki? TDA2030 ic-ből van benne 8 db.
Helló
Segítség kellene magint. Van egy autóerősítőm ami működik úgy 10 percig aztán bekapcsol a védelem és letilt.A táp részénél volt egy 16V/2200mf -os kondi puklis volt a teteje, így kicseréltem.Most egy másodpercre bekapcsol aztán letilt. A végfok tranzisztorok jók mert megszólal. A tápban lehet valami zárlat,vagy DC megy a kimenetre. Mi lehet a gond vagy hol keressem a hibát? KÖSZI A SEGíTSÉGET
Ha egy pillanat alatt letilt akkor szerintem valami erős túlterhelés van pl zárlat. Ahol a kondikat forrasztgattad át kéne nézni nem-e folyt valahol össze az ón.
Mivel, hogy előtte 10 percig ment, most meg semmit. A hozzászólás módosítva: Márc 7, 2013
Igen én is godoltam erre,de mikor visszatettem a rossz kondit ujra jó volt,vagyis olyan lett mint előtte.Újra visszatettem a jó kondit és ismét letilt azonnal.
A polaritása jó a kondiknak? Az újaknak. Ha fordítva van betéve akkot is leoldhat. esetleg nemtudom milyen feszültségű kondik próbáld meg, hogy egy külső tápról a kiforrasztott kondira feszt adsz, hogy mit csinál. Bár új kondi csak nem zárlatos de kitudja...
A kapacitás ugyan annyi az újnak és a réginek is?
A polaritás helyes.A kondi ugyan olyan mint a régi.Próbáltam másikkal is és ugyanúgy letilt.
Sziasztok!
Carpower HPB-602 kapcsolási rajzot keresek.
Sziasztok!
Az autóban eddik s.k. TDA1518-as végfok volt, kitűnően működött, bár "csőhangon" (a bemenő eszköz egy 1000 éves USB zenelejátszó). Ma reggel beraktam elé egy "szárazon" (rendes táppal) kitűnően működő TDA1524A előfokot - ha csak kaját kap, akkor gyönyörűen szól, de ha megy a motor, akkor "hallom a zúgást" a hangszórókon - a gyújtás zavarja lehet (de a végfokot miért nem zavarja???) Mit javasoltok, hogyan tudom elcsendesíteni az előfokot? Most 2200 mikrofarados elkó van a tápra kötve. A hozzászólás módosítva: Márc 20, 2013
Sziasztok.
Ismét visszakerült hozzám az RTO Terminator GX-9004 típusú autós erősítő. Megint ugyanaz a hiba van mint amikor egyszer már javitottam. A táp fetek megint elszáltak. Az előttük lévő ellenállások is megfeketedtek most. A végfoknak semmi baja nincsen. IRFZ44N fet van benne 4DB. Milehet a baj vele? Nincsen se szkópom se semmi ilyen mérő müszerem csak 1 multim van. Mellékelek pár képet róla, hátha valaki felismeri ezt a tipust mert a neten semmit nem találni róla. Mármint kapcsolási rajzot. Nagyfelbontású képek
Sziasztok! Lenne egy egyszerű kérdésem. Akartam venni használtan egy autó erősítőt Philips DAP 300 MK II-őt, és ki akartam próbálni elötte. az eladó lehozta, rákötöttem az aksira, meg subb ládára, zene forrása egy telefon volt. az erősítőn világított a LED, hogy bekapcsolt, de meg sem nyikkant, mivel 2 csatornás ezért kipróbáltuk a másik csatornát is, de ismét ugyanaz a jelenség, led világít, hang semmi. Az nem-e lehetett a baj, hogy telefonról akartuk szólaltatni jack-rca kábelel?
Szerintem elvileg ugyanúgy kéne mennie, mint itthon, amikor rákötöm a telefont a házimozi erősítőre. mivel ez lett volna az első autós erősítőm ezért kérdezlek titeket. Előre is köszönöm a válaszokat.
Szia!
Pedig jó lenne hozzá egy szkóp, hogy leellenőrizhesd a tápfetek vezérlőjelének jelalakját! Viszont ha újabb csere után (elég ..arul néz már ki a lábátvezetés, jól szét van égve!) a nyugalmi tápáram nem több mint 1A, akkor talán jók azok is... Viszont, kérdés ilyenkor, hogy nem-e zenélte le az akksiját az "ügyfeled" 10V alá, mert attól is elhalálozhatnak, ha nincsenek megfelelően kinyitva a tápfetek, a túl alacsony tápfeszültség miatt! Nem minden autóerősítőben van Low Batt. védelem! Pityu
Ha tényleg bekapcsolt az erősítő, akkor az RCA-ba dugott "vasszeg", avagy egyéb vezető tárgy segítségével bevitt, általad antennaként összeguberált hálózati brummal legalább berregnie kéne, még ha halkan is!
Pityu
Szerintem nem tápszűrés zaj, hanem földhurok!
Jó lenne tudni, mi honnan, hogyan kapja a "kaját", milyen az elrendezés, mi van árnyékolva, és hova... Testelési pont megváltoztatásával tudsz esetleg variálni! Vagy fényképezd le! Pityu
Sok feleslegesnek tűnő észosztás után, én csak megkérdezném, hogy milyen autóerősítő, és hol van benne ez a kondi, és van-e jó makrós fotoaparátod?
Pityu A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2013
Ja! Még valami: Mivel táplálod, és mennyi a tápáram felvétel?
Szia!
Ez annyit tud , mint egy modernebb autórádió... A sarus bemenet, HI input, azaz magas jelszintű bemenet! Ide autómagnó hangszórókimenetet kéne kötni a maga 6V-os kimenőjelével, a hangkártyád 1Veff je nem is fogja romantikusnál jobban meghajtani! A vonal szintű bemenet pont abban a DIN szabványú kör alakú csatiban van! Nyúlkálj bele varrótűvel, óndarabbal, vizes fokpiszkálóval... Meglesznek azok a bemenetek, amiket a hangkártya is ki tud hajtani! Pityu
Ez az, hogy miközben be volt kapcsolva, ki lett húzva és vissza lett dugva mind a 2 RCA, és akkor sem adott semmilyen "brum-ot".
Igen már előttem is csinálta valaki egyszer és nemrégen pedig én cseréltem benne feteket. Átmértem körülötte mindent, de nemvolt semmi hiba. Igy összeraktam és kipróbáltam. Jó volt. Azt most megint ott tartunk, hogy sehol. Ugyanaz a hiba, de attól tartok, hogy ha megint kicserélem a tápfetetek akkor is csak egy darabig lesz jó. Nemtudom milyen akksija van a srácnak, de más erősítőkkel nincs gond. Amugy ha fontos akkor ez egy dízel opel f astra-ban van. Mivel tudnám helyetesiteni az IRFZ-ket? PC tápból valami fet jólenne próbára? Most nincs itthon nekem semmi alkatrészem hozzá.
Sziasztok!
Lenne egy 4 csatornás autós erősítő aminél a ch1 halkan de szól, a ch2 akadozva szól, és ha hangosítom akkor elhalkul és kialszik a bekapcsolást jelző led, de a védelem led nem világít, ilyenkor megszűnik az erősítő áramfelvétele is. A ch3-4 hibátlanul működik! TIP35C és TIP35C tranzisztorok vannak benne, összesen 4 pár. Aki tud segíteni hogy hol keressem a hibát írjon. Köszi előre is! üdv. A hozzászólás módosítva: Márc 24, 2013
|
Bejelentkezés
Hirdetés |