Fórum témák
» Több friss téma |
A ZAP gyártónak is van munkaakkuja ilyen célra. Az autóakku nem ajánlott más felhasználásra.
Minden soros kapcsolásnál lényeges szempont a szimmetria, itt is csak azonos gyártású, belső ellenállású, állapotú, feszültségű akkut lehet sorosan használni. Üdv Inhouse
Egyetértünk. Legalább is részben.
Miért baj az indító akkunak, hogy nem 300A el terhelem, hanem csak 5-el?
Hello!
Félreérted. Egy gépjármű aksinál, pont a nagy indítóáram leadása a lényeg, erre tervezik. A munkakasit, pedig a hosszú idejű üzemre és a tartós terhelésre. üdv! proli007
Az autóakkuk belső szerkezete (pl. a lemezek vastagsága) arra van tervezve, hogy rövid időre minél nagyobb áramot tudjanak adni, de az élettartam rovására megy, ha rendszeresen le vannak merítve. Vannak az ún. ciklikus felhasználásra készült akkuk, azok kisebb áramerősséget tudnak, viszont nem lesz bajuk, ha rendszeresen le vannak merítve-feltéve hogy utána fel is vannak töltve.
A hozzászólás módosítva: Dec 17, 2012
Hogy lehet kiszámolni, hogy egy akku meddig fogja bírni?
Ha van egy 20 Ah-s akkum. (12V-os) Folyamatosan terhelem 15 A-el. 10,5V-nál kikapcsol a fogyasztóm. Kb. hány percig tudom használni a szerkezetet amivel merítem?
Elvileg 20/15 óráig. T= C/I
Gyakorlatilag sokkal kevesebb, mivel az akku kapacitását 20 órás kisülésre adják meg, és ha rövidebb idő alatt használod el a kapacitást, (jobban terheled) akkor ez az érték jelentősen csökken. (A példádban a negyed óra már jónak számítana.)
A 20Ah-s akkudnak a 15A nagyon sok. C/20 terhelés esetén, ami 1A, kellene bírnia 20órán át, amíg 10,5V-ra esik (szobahőmérsékleten, stb...).
Igen komoly akku, vagy akkupakk kellene a 15A (több órán át való) kiszolgálásához, semmiképpen nem egy 20Ah-s... Üdv Inhouse
Sziasztok.
Én egy kicsit belegabalyodtam az akkumulátorok mérésébe. Van nekem egy 10AH-s akkumulátorom (AGM akkumulátornak is hívják). Profi műszert nem tudok összerakni. Van egy Amper mérőm analóg mutatós 0-15-ig műszerem, van egy izzom pl.: 55w-os, meg van egy órám. Ha én szeretném mérni az időt és figyelni a feszültséget meg az áramfelvételt, hogyan tudom a képlettel kiszámítani az akkumulátor kapacitását. Ha én ezt összerakom az akkumulátor féltöltőt állapotban pihentetem 1 napot. kb 12.7voltrol kezdem a mérést. kb az izzó felvesz 4.5A-t. Az egyik lényeges kérdés, terhelés alatt mérem a 10.5 voltig való leesést? Ekkor az eltelt időt percben összeszorzom az áramerősséggel és osztom 60 -al? Gondoltam Amper számolásnál a változás miatt átlaggal szorzok. Ezekből a dolgokból amik nekem vannak hogyan tudom megállapítani az akkumulátor kapacitását. Köszönettel: Zsolt
Az akkuk kapacitását általában C/20-ra szokták megadni. Ami a te eseteben 0.5A-es terhelést jelent. Ennél te kilencszer nagyobbat használnál a méréshez, akkor a kapacitás sokkal kisebbnek adódik.
Túl nagy a terhelés az akkudnak, nem arányos a nagyobb terheléssel mért érték. Minél nagyobb a terhelés a szükséges C/20-nál, annál rosszabb eredményt kapsz.
Fogj egy 5W-os izzót és azzal nézd meg.
Hello!
Azt nem írták, hogy egyébként jól gondolkodtál. Az izzónak pozitív a hőfokfüggése, vagy is ha nagyobb feszültséget kap, nő az ellenállása. Így közel állandó lesz az áram, nem vétesz nagy hibát, ha egy áram értékkel számolsz. üdv!
Vegyél a Banditba egy új akkumulátort, ne a régit méregesd!
Sziasztok!
Átnéztem a fórumokat, töltőt és minden mást találtam, de az én problémámra nem találtam semmit! Adott egy 6 éves Opel G astra ami mostanában eljátssza, hogy két hetente olyan 4-5 deci vízzel fel kell tölteni az akkut! Megnéztem nincs repedés az akkun! Szkóppal néztem a töltést nincs tüske, zavaró jel, 14.4 et ad le a generátor. Mi lehet a gond? Volt aki találkozott ilyen hibával?
Nem hinném, hogy kellett volna új topic, majd átteszik...
Ha nincs szivárgás, akkor lehet még a nagy meleg, cellazárlat, és a túl nagy feszültségű töltés. Ha mindet ki tudod zárni, akkor valaki lopja a vizet (elektrolitot) az akkuból. 2 hetente fél liter sav elillanásának lennie kellene nyomának, ha más nem, akkor a környékén kirügyezett fém alkatrészeknek...
Nem pezseg a folyadék? A töltőáramot is nézted?
Töltő áramot hogy tudok nézni? Mert a feszültségem megvan
A pezsgést megnézem.
Töltőáramot egyenáramú lakatfogóval tudsz mérni. Nem egy gyakori műszer mondjuk... Lehet sima műszerrel is, de körültekintően kell eljárni, mert veszélyes mutatvány.
Mindegyik cellából hiányzik folyadék? Egyforma mennyiség hiányzik? Néhány óra állás után mennyi az akku feszültsége? A hozzászólás módosítva: Márc 1, 2013
A pihentetett akku feszültsége mennyi? Ha cellazárlat van, akkor is felrántja a generátor 14,4V-ra (ha annyira van állítva), mondjuk ez esetben nem indulna az autó...
Ha ennyit kell utána tölteni, akkor az az akku valószínűleg már nem lesz jó, a savból is hiányozhat már rendesen. A töltést nézd meg terhelve és fordulattal is!
Amikor töltöm olyan 6 amperrel kezd tölteni, majd szépen egy olyan másfél 2 óra elteltével lemegy, 1 amperre és ezt szépen tartja is. Tehát az akku veszi a töltést. az akkuba mindegyik cellából ugyan annyi víz hiányzik, nincs eltérés!
Hello!
Nem ez a lényeg. Egy aksinál az intenzív gázfejlődés határa, vagy is a vízbontásé a 14,2V. De ez nem szentírás, mert függ a savsűrűségtől, hőmérséklettől, és a aksi állapotától. De alapvetően három hiba lehetséges. - A gépjármű túltölti az aksit. Lehet ez időszakos is. Drasztikus vízfogyás 15..16V környékén látható. - A cellák iszaposak, vagy a cellák közötti átvezetés már nem tömít. Ekkor a töltés után egy-két órával nem szűnik meg a pezsgés, így fogy a víz. - Az aksik élettartama alatt, a töltési végfeszültség folyamatosan csökken. Így hiába van 14,2V beszabályozva, az még is magas töltőfeszültségnek számít. Ez típus függő paraméter is, nemigazán dicsekednek vele. De idős aksinál nem elég a kapacitás csökkenés, még ez is gyorsítja az elöregedési folyamatot. Egyébként személyes tapasztalatom szerint, amíg jó egy aksi, nincs fogyás. Mikor megindul, megérett a cserére. Egyébként is 6-7 év után sűrű vállveregetés és köszöngetés kíséretében nyugdíjba kell küldeni a pácienst. üdv!
szia
Az akkum most múlt egy éves, és az autóm most lesz 6 éves. A kicsike hogy egyem meg a Lengyel ipar termékét a 4. akkut eszegeti már! Ma időm volt egy kicsit méricskézni, és egy kicsit csalódott vagyok. Alapba az akkuba 12,88V van Motor beindulása után elvileg olyan 14,3-14,4v-ot kéne mérnem ehelyett 13,8-14v között ingadozott. Ráraktam fogyasztót, és 3000Fordulattal hajtottam, de semmi. Működés közbe levettem az akkuról, mondván ha az akku terhel be, akkor az kiderül de akkor 13,8 Voltot mértem. Nem jó a fesszabályozóm? Vagy mi lehet vele? A töltés visszajelző nem ég, tehát valami kis töltés van. Van valami ötleted?
Hello!
Ötletem nem sok van. Nem igazán ismerem a gépjárműveket, így csak általánosságban beszélek. De a kezdeti feszültség az jónak tűnik. Alapjáraton nem képes a generátor annyi villanyt adni, ami töltené is rendesen az aksit. (Azért ez alapjárati fordulatszám függő dolog is.) Ugyan ez a helyzet állhat fenn, normál üzem közben ha minden terhelés fel van kapcsolva a gépben. De azért lemerülni nem engedi az aksit. A feszültség szabályzó, manapság elektronikus és a generátor gerjesztését változtatja. Általában van benne hőmérséklet kompenzáció is, mert hidegben emelni kell a töltési végfeszültséget. De hiba az simán lehet benne. A generátor, ha nincs gerjesztőárama azért még felgerjed a maradék remanencia miatt, és a töltésjelző lámpának ez elég is lehet. Ekkor viszont nem tölt kellőképpen a generátor, de huzamos használat után ekkor lemerül az aksi. De ha 6 év alatt négy aksit megevett a gép, az csak mond valamit. Vagy is várhatóan nem az aksival van a gond, hanem a géppel. Vagy a töltéssel, vagy az energia mérleggel. Tehát pld. több a fogyasztó, mint "illene". Minden esetre, ha nincs a generátoron jelentős terhelés, (fényszórók..) és az aksi fel van töltve, akkor "fordulatra hozva" a gépet, be kell állni a 14,2..14,5V feszültségnek az aksin. Ellenkező esetben nem jó a generátor (esetleg dióda hiba), vagy a feszültség szabályzó, vagy a gerjesztés. Ez utóbbit célszerű megmérni. Néha ez gondba ütközik, mert a szabályzó rajta van a generátoron. Találkoztam már olyan esettel, hogy a diódák között hibás volt, de olyannak is, hogy "trutymó" volt a diódákon, és nedves időben ez átvezetett és leszívta az aksit. De hogy levetted az aksit menet közben (ha jól értem), az elég veszélyes mutatvány. Egy terheletlen generátor, akár 100V-ot is elő tud állítani, ami kinyírhat bármit. üdv!
Létezik 14.2, 14.4 és változó feszültségű feszszabályozó is. Lehet hogy a te autódban 14.2 voltos van. Meg az sem mindegy hol méred, a generátornál vagy az akkusarun. Én mérnék savszintet, mert az a 4-5 dl fogyás nem normális, és ha nem repedt, nem is túltöltött, akkor nem nagyon marad más csak hogy a sav töménység nem jó.
Üdv mindenkinek!
Nemrég láttam egy olyan kis célműszert ami az akkura csatlakoztatva pillanatok alatt megmutatja az akku kapacitását. Sajnos elég drága (60e) ezért gondoltam körbekérdezek nem tud-e valaki ilyesmi kapcsolást ami utánépíthető lenne? Láttam proli007 hasonló cikkét, de nincs lehetőségem kivárni a mérést és az akkuk is nagyon sokfélék, ezért más megoldásban kellene gondolkoznom.
Az akumlátor kapacitása és a belső ellenállása között van összefüggés. A mérő kis váltófeszültséggel megméri a belső ellenállást, és valamilyen algoritmussal kiszámítja a kapacitását.
Ez kezdetnek nem rossz de, hogy valósítom meg a gyakorlatban?
Úgy, ahogy a multiméterekben is van, csak az áramforrás nem egyenáram, hanem váltóáram. Mivel a belső ellenállások elég kicsik, kis váltó feszültségeket kell pontosan mérni, és a mérő váltakozó áram sem lehet nagy.
Nem az a kérdés, hogy mennyre van feltöltve, hanem mennyire van "elhasználódva"?
Szia proli007
Szeretném megépíteni az akkumulátor kapacitás mérőt, csak van egy olyan problémám, hogy a lementett nyákterv nagyon világos és nem alkalmas levilágításra, szabadna elkérni az eredeti nyáktervet, vagy duplázva elmenteni pdf be, de jobb lenne az eredeti. Köszönöm a segítségedet. A hozzászólás módosítva: Ápr 5, 2013
|
Bejelentkezés
Hirdetés |