Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Mozgásérzékelő
 
Témaindító: jana, idő: Jan 8, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   9 / 30
(#) GyusziS hozzászólása Márc 12, 2013 /
 
Sziasztok.
Olyan bajban vagyok, hogy egy gömb alakú Düvi mozgásérzékelő kapcsolgatott izzó helyett egy dugasztápot, melynek a végén egy kapucsengő távadója volt. Ha valaki a kapun belülre jött a csengő a házban jelzett. Három - négy napig működött, aztán kifeküdt a mozgásérzékelő.
Egy másik fajta mozgásérzékelőt vettem ami most is jó, de ez kb. tíz percenként vakriasztást csinál, pedig zavaró körülménynek semmi növény vagy állat nincs a közelében. A Düvi-nél soha nem volt vakriasztás ugyanezen a helyen.
Így hát újra vettem egy Düvi-t. Kiválóan működött öt napig és befejezte pályafutását. Egynek a házát szétvágtam és a panelon pörkölési nyomok voltak. A mozgásérzékelő 300w-ot kapcsolgathat a dugasztáp pedig csak kb. 10watt Induktívban is kb. 100 w-ot kapcsolgathat.
Lehet hogy ez megoldhatatlan feladat?
Kérem ha valakinek van ötlete segítsen.
(#) proba válasza GyusziS hozzászólására (») Márc 12, 2013 /
 
Ha lehetne a panelről egy képet.Kevéssé tartom valószínűnek,hogy a kimeneti részén égett volna meg.
A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2013
(#) Inhouse válasza Józsibácsi59 hozzászólására (») Márc 12, 2013 /
 
LM723 is volt benne?
(#) GyusziS válasza proba hozzászólására (») Márc 12, 2013 /
 
Itt vannak a képek. Sajnos a széle sérült mert masszívan össze volt ragasztva
(#) proba válasza GyusziS hozzászólására (») Márc 12, 2013 /
 
Ez egy teljesen "jól" sikerült 230V -os táp.Némi alkatrész csere után lehet tartósabbá lehetne tenni mint az eredeti állapot.Ami kiégett ellenállás azt kisebb értékűre ,talán a Zenereket nagyobb teljesítményűre (esetleg lehet zárlatos lett valamelyik dióda is... ,a sárga kocka kondenzátort esetleg egy kicsit kisebb kapacitásúra cserélve lehet működne hosszabb ideig.Bár ha ezt gyárilag így elcseszték, lehet nem javítható ebben a méretben.
(#) GyusziS válasza proba hozzászólására (») Márc 14, 2013 /
 
Az R10 -es ellenállás ami kiégett sajnos fogalmam sincs mekkora lehetett. A diódák nyitó záró irányát megnéztem azok még most is jók.
A zénert hogyan szokták mérni?
Az ellenállásmérőt ha egyik irányba ráteszem 676-ot mutat a másik irányba pedig 1286-ot (ez a ZD2). A relé melletti egyik irányba 764-et a másik irányba pedig folyamatosan emelkedik és a végén 1-et mutat a műszer. Ez 2000 ohmos méréshatárnál történt.
Ezt hogyan kell értelmezni?
(#) proba válasza GyusziS hozzászólására (») Márc 14, 2013 /
 
A nagy sárga kondi mekkora?
Gondolom az R10 olyan 560-1k lehetett, de a kondenzátor értékétől ,meg az áramfelvételtől is függ.Ha nem égett rommá,a felét még meg tudod mérni.(közepén lekaparod a festéket,egyik irányba jó eséllyel nem szakadt.)
A zéner mérésnél ugyan úgy viselkedik mint egy közönséges dióda, amit mérsz fordított irányba az a szűrő kondenzátor ,ami párhuzamosan van vele.
(#) GyusziS válasza proba hozzászólására (») Márc 14, 2013 /
 
A nagyobbik 0,47µF k 275V a kisebbik 0,1µF K 275V. Az R 10 nincs meg mert a ház szétfeszítésénél egyből kihullott és nem gondoltam , hogy valaha szükség lehet rá.
(#) proba válasza GyusziS hozzászólására (») Márc 14, 2013 /
 
Ellenállást próbáld 1K-ra cserélni. Esetleg a kondit kicserélni 330nF ra ,hátha ezzel is behúz még a relé.
(#) mindenes válasza GyusziS hozzászólására (») Márc 14, 2013 /
 
R10 inkább 100-150 ohmra cserélném, a teljesítménye legalább 2W legyen!
Proba: Mivel kapacitív osztórol beszélünk a 470n megfelelő, ez egy általánosan használt érték 100-150 ohm melett de az 1K az már sok sorosan. A diódák és kondik ellenőrzése is ajánlott, ha elégett a soros R, nem ritka hogy valamelyik kondi átüt és emiatt cserélni kell még az előtét és a zénert.
A hozzászólás módosítva: Márc 14, 2013
(#) vzsolo hozzászólása Márc 30, 2013 /
 
Sziasztok!

Működőképes lenne a mellékelt kapcsolás?
A cél az, hogy külső világítást kapcsolhassak két különböző helyről automatikusan mozgásérzékelők által, ill. váltókapcsolókkal manuálisan úgy, hogy ezzel egyben ki is iktassam a mozgásérzékelőket. (Lesz még egy a rajzon nem szereplő kapcsoló a váltókapcsolók után, amivel csak a mozgásérzékelőket tudom kikapcsolni.)
Mennyire tolerálja a mozgásérzékelő, ha a kapcsolt kimenetére is megkapja a fázist?

DSC_0826.jpg
    
(#) Inhouse válasza vzsolo hozzászólására (») Márc 30, 2013 /
 
A rajzodon fennakadtam, mi az a csengő pl?
Lehet kapni olyan mozgásrézkelőket, ahol megoldott a fixre kapcsolás.
(#) proba válasza vzsolo hozzászólására (») Márc 30, 2013 / 1
 
Ha jelfogós a kimenete ,nem érdekli. (másmilyet meg még nem láttam)
(#) vzsolo válasza proba hozzászólására (») Márc 30, 2013 /
 
Köszönöm.
(#) proba válasza vzsolo hozzászólására (») Márc 31, 2013 /
 
A mozgásérzékelő a tápfeszültség megjelenésére is csenget egyet ,nem tudom tudod e.
Először a feladatott kellene tisztázni.Alap dolog amit a hozzászólásodból kivettem ,hogy a lámpát két helyről tudd kapcsolni.
A mozgásérzékelő kérdésnél tisztázni kell ,hogy az idő nagy részében be lesz kapcsolva a mozgásérzékelő funkció (ekkor a kimenet LS pontja mehet egy kapcsolón keresztül a váltó kapcsoló és az égő közös pontjára) Ha az idő nagy részében nincs szükség a mozgásérzékelésre ,akkor a mozgás érzékelő LS kimenete a kapcsoló és a lámpa közös pontjára (ha precízebb vagy egy kétsarkú kapcsoló egyik sarkán keresztül) és a mozgásérzékelő tápja egy kapcsolón keresztül a fázisra (precízség esetén a kétsarkú kapcsoló másik sarka.) Így kiiktatás esetén a mozgás érzékelő sem fogyaszt.(viszont ha a mozgásérzékelőt bekapcsolod egy ideig világítani fog) A kétsarkú kapcsolót azért merem javasolni ,mert szerelésnél nem biztos hogy eszedbe jut ,a lámpa felől vissza is kaphatsz fázist ,nem elég a mozgásérzékelőt áramtalanítani. (gondolom így szabványosabb is) A másik esetleg a relével párhuzamos RC tagon keresztül a mozgásérzékelő tápot is kaphat /bár ezt nem tudom működési zavart okozhat e egyáltalán/ A csengő az valami belépésjelző lenne ha világít a lámpa ,és mozgás van? vagy mi a célod vele?
A hozzászólás módosítva: Márc 31, 2013
(#) proba válasza vzsolo hozzászólására (») Márc 31, 2013 /
 
Két váltó kapcsolóval az általad kívánt cél szerintem nem kivitelezhető (egyik állás mozgásérzékelő ,a másik fix bekapcsolás) Esetleg ha olyan keresztváltó kapcsolót találsz ami két váltókapcsolóból van felépítve.Ebben az esetben építesz két alternatív kapcsolást (természetesen ellentétes logikával.Az egyikkel az izzókat vezérled a másikkal a mozgásérzékelők kimenetét kötöd a lámpákra.
(#) vzsolo válasza proba hozzászólására (») Ápr 1, 2013 /
 
Az a cél, hogy a ház körül elhelyezett két mozgásérzékelő érzékelje a mozgást, aminek hatására felkapcsolja a lámpákat, és megszólaltassa a csengőt. Ámde, ha én ki szeretnék menni este (két helyen lehetséges, ezért kell kettő kapcsoló), akkor felkapcsolom a lámpát, amivel egyidejűleg le is kapcsolom a mozgásérzékelőket, hogy az én jelenlétemre ne szólaltassa meg a csengőt egyik sem.
A mozgásérzékelők adatlapját olvasgatva magam is rájöttem, hogy az éledési idejük alatt is kapcsolt állapotban vannak, így átterveztem a kapcsolást olyan módon, hogy nem a fázist veszem el tőlük, hanem az LS-t kapcsolom le a lámpákról (lásd csatolmány).

kapcs.jpg
    
(#) proba válasza vzsolo hozzászólására (») Ápr 1, 2013 / 1
 
Kezdjük elölről.
Az összes álapot amit szeretnél (félek egy csomó ellentétes logika van az elképzelésedben)
Van két váltókapcsoló ,ami egymástól függetlenül tud kapcsolni egy lámpát ( azt is tudja hogy egyikkel fel ,a másikkal le ,és fordítva minden kombinációban - ezt a te rajzod nem tudja -, de szükséges ? )
A mozgás érzékelő kapcsolja a lámpákat ,és egy csengőt is ,és ezt a részét a váltókapcsolókkal akarod kikapcsolhatóvá tenni.Ami némileg bonyolítja ,ugyan azon kimenetre nem rakhatod a csengőt mint a lámpákat ,mert akkor együtt szólnak/világítanak,ha külön rakod akkor a minimum néhány plusz relé.
Apró adalék ,ha felkapcsolod a villanyt ,bemész a területre ,kimész ,a mozgásérzékelő kimenete aktív lesz hisze mozogtál ,lekapcsolod a lámpát ,csengetés ,mert a mozgásérzékelő még nem kapcsolt le.Ha a tápját adod vissza ,akkor az éledés és alatta csengetés.Tehát a csengetést egyszerű módon nem úszod meg.
(#) proba válasza proba hozzászólására (») Ápr 1, 2013 /
 
Talán így tudnám elképzelni ,de itt is megvan a kikapcsoláskor csenget egy kicsit effektus ,ha a mozgásérzékelő még nem járt le.

alter.jpg
    
(#) vzsolo válasza proba hozzászólására (») Ápr 1, 2013 /
 
És tényleg! Kiszopat ez az éledési idős bekapcsolás.
Esetleg valami olyan ketyerével lehetne megoldani, ami késleltetetten kapcsol. Így miután lekapcsoltam a kinti lámpákat vár annyi időt, amennyire a mozgásérzékelők vannak állítva, és csak ennek letelte után zárja az áramkört, azaz kapcsolja a lámpákra az LS-t. Mi tud ilyet?
(#) proba válasza vzsolo hozzászólására (») Ápr 1, 2013 / 1
 
Univerzális időzítőnek hívják ,és villanyszerelési boltban kapható.
Talán ha az áramot kapok időzitek egy kicsit -re állítod , a tápját a lámpa tápjára kötöd ,a kimenetét meg a k2 kapcsoló alsó tagjának a lámpa szála helyett akkor működik. (Ha nem akkor bocs) .Felkapcsolás után az időzítő óra leteltéig nem illik a kapcsolót lekapcsolni ,ha közben mozgásérzékelés is történt,mert csenget. A lámpa kapcsoló lekapcsolása után nem ildomos a mozgásérzékelő hatósugarába lépni,mert szintén csenget.(ha a lekapcsolás előtt mozgásérzékelés történt ,amíg az nem jár le addig nem csenget.)
(#) vzsolo válasza proba hozzászólására (») Ápr 2, 2013 /
 
Köszönöm, ezzel azt hiszem végre sikerült működőképesre faragnom:
Az időrelé elengedés késleltetési módban van, azaz amint megkapja a tápfeszültséget (A1, A2), elindul a késleltetés, és egyben azonnal meg is húz, majd az idő letelte után elenged.
Tehát aktiváláskor zárom a Kbe kapcsolót (K1-B, K2-A állásban van), ezzel a mozgásérzékelők és az időrelé megkapja a fázist. Ennek hatására megindul a mozgásérzékelők éledési folyamata, ezzel egyidőben pedig az időrelé meghúz, így bontja az LS-15-18-lámpák kapcsolatot, leválasztva ezzel a mozgásérzékelők kapcsolt szálát a lámpákról, így az éledési folyamat miatt meghúzott állapotban lévő mozgásérzékelők nem kapcsolják fel a lámpákat és nem szólaltatják meg a csengőt. Az időrelé mindaddig meghúzott állapotban marad, amíg az éledési folyamat tart. A beállított idő letelte után a relé elenged (rajzon látható állapot), rákapcsolva ezáltal a mozgásérzékelőket a lámpákra és a csengőre, ám mivel a mozgásérzékelők feléledtek, nincs jelen a fázis az LS szálon, így nem szólal meg a csengő, és a lámpák sem gyulladnak fel.
Ha élesített rendszer mellett ki szeretnék menni az első ajtón, a K1 kapcsolót B-ből A állásba kapcsolom, így a lámpák megkapják a fázist és világítani kezdenek, a mozgásérzékelők pedig tápfeszültség hiányában kiiktatódnak. Ezután visszatérek a házba az első ajtón, majd a K1-es kapcsolót A-ból B állásba kapcsolom (rajzon látható állapot), ezzel visszakapják a fázist a mozgásérzékelők, és az időrelé, és újból lejátszódik a fent vázolt bekapcsoláskori folyamat.
Ha élesített rendszer mellett a másik ajtón szeretnék kimenni, akkor a K2-es kapcsolót A-ból B-be kapcsolom (rajzon látható állapot) és szintén lejátszódik a fenti folyamat.
Ha K1 B, K2 pedig A állásban van, azaz a mozgásérzékelők aktívak, és a relé elengedett állapotban van (15-18), akkor mozgás hatására, bármely mozgásérzékelő meghúzása esetén megszólal a csengő és felkapcsolódnak a lámpák az adott mozgásérzékelőn beállított időtartamig.
A hozzászólás módosítva: Ápr 2, 2013

kapcsolas.jpg
    
(#) proba válasza vzsolo hozzászólására (») Ápr 2, 2013 / 1
 
Talán annyi hozzáfűzni valóm lenne ,ha a k2 -t felkapcsolod (B) állás akkor a másik kapcsolóval ezután azt csinálhat bárki amit akar ,nem fog a lámpákon változást előidézni.Erre oda kell figyelni ,mert ha egyszer elrontod ,mászkálhatsz mire "visszakódolsz" mindent.(különösen ha kimentél sötétedett ,lámpát gyújtottál ...(na ezután a következő lekapcsolás helye sok mindent eldönt.
Valamint ami még bekavarhat ,a mozgásérzékelők zavarszűrő RC tagja ,amit az LS és az L kivezetés közé képzelj oda ( ha szétszeded az érzékelőt ,akár ki is veheted belőle ,nem zavar többet) .
A rajzod szerint egy 8-12V csengőt akarsz sorosan betenni?
Ekkor az izzók teljesítményére figyelni kell ,mert csak így tudod a csengő áramát beállítani.Kb 200W =1A .Talán 1A csengőt találsz ,de lehet csak 0,5A-s ,akkor a két égő max 100W lehet együtt.
(#) vzsolo válasza proba hozzászólására (») Ápr 3, 2013 /
 
Az nem baj, ha nem működik alternatív kapcsolásként; a lámpák ott lesznek lekapcsolva, ahol fel is lettek kapcsolva.
230 V-os csengőt akartam, de most ahogy nézem ezek olyan 30 mA-esek, szóval a lámpákkal sorba kötve nem jó, máshogy meg nem lehet szerintem. Úgyhogy ezen nagy eséllyel el is bukott a dolog sajnos.
De azért köszönök mindent!
(#) cocas hozzászólása Ápr 15, 2013 /
 
Sziasztok!
Én is 230V-12V átalakításon dolgozom.
A kondi-elleneállás együttest, ill. az egyenirányító diódákat (de csak ezeket) kiiktattam, ill. kicseréltem a 24V-os relét is. Ide egy 5V-ost tettem megfelelő ellenállással (mert csak ilyenem volt hirtelen.)
Rákötve a 12V-os akksit a relé azonnal behúz és még 1 óra után is kapcsolva marad.
Visszadobozoltam az egészet, betettem egy zárt, sötét helyre is, de nem változott.
Előtte nem volt használva egyáltalán (új) , csak az említett átalakításokat csináltam meg.
Vajon mi lehet az oka, hogy bekapcsolva marad?
A hozzászólás módosítva: Ápr 15, 2013
(#) proba válasza cocas hozzászólására (») Ápr 15, 2013 /
 
Ami súlyos probléma, átalakítás előtt nem próbáltad ki.Szerintem azzal kellett volna kezdeni ,hol milyen feszültség mérhető.Így most már nem tudod eldönteni ,eredetileg jó volt -e ,vagy csak te hibáztál.Úgy vettem észre ezekkel a mozgásérzékelőkkel elég sok gond van.Nem lehetetlen hogy kifogtál egy hibás példányt.Ugyanakkor az sem lehetetlen ,hogy valami tápfeszültség problémája van.(pl úgy veszi mintha felkapcsoltad volna egy rövid áramszünettel.)
(#) fecameca válasza Inhouse hozzászólására (») Ápr 16, 2013 /
 
Egyáltalán nem kell neki nagy átalakítás. A táp a csokis panelen van, azt el kell hagyni. Csak a reléje megy 24 V-ról azt helyettesíteni lehet bármivel. A csokis panelen az a kis tranzisztorszerű, a 78L08-as, vagy valami hasonló. Annyi kell csupán a PIR szenzoros panelnek.
(#) fecameca válasza fecameca hozzászólására (») Ápr 16, 2013 /
 
Elnézést kérek, a funkciók szétválasztását illetően igazad van, az alkonykapcsoló a relét vezérlő tranzisztor báziskörébe tilt be, érdemes külön alkonykapcsolót építeni annak, akinek ilyen kell, fényérzékelő, 2 tranzisztor + 1 relé kell hozzá.
A 24 V-al kapcsolatban viszont nekem van igazam. El kellene olvasni azt a 78L akárhanyast, hogy hány voltos? Különben nagyon át kell alakítani 12 V-hoz, ha éppen 8, 9, vagy 5 voltos volt az a stabilizátora. De meg lehet oldani akár 12 voltosra is, csak az LM 329 körül kell az összes ellenállást kicserélni. Van, amelyik gyárilag 12 V-ra készült, de láttam már 9V-os elemmel működős rádiósat is.
(#) cocas válasza proba hozzászólására (») Ápr 16, 2013 /
 
Igen, már bánom én is, hogy még 230 V-al nem próbáltam ki.
Hibázni biztosan nem hibáztam, csak az elején lévő "nagy" ellenállást hagytam ki, ill. az egyenirányító diódákat forrasztottam ki, és pólushelyesen azok (volt) kimeneteire adom a 12 V-ot. Benne vannak a tápkörben az eredeti kondenzátorok, stb... is.
Az infrás panelre - most nem emlékszem pontosan, de olyan 6V (de lehet, hogy 8) körül megy át, és a relét lehúzó tranzisztor bázisára jön vissza a nyitófeszültség, vagyis a tranzisztor állandóan nyitva van.
Lehet, hogy eleve rossz az infrás panel (?)

Eredetileg azt hiszem, néhány percig eleve világít, miután megkapja a tápfeszt, de ez valahogy nem akar elaludni utána sem.
A hozzászólás módosítva: Ápr 16, 2013
(#) nagyzsak hozzászólása Ápr 21, 2013 /
 
Sziasztok egy szokásos mozgás érzékelőm van 220-as reflektoros. Van benne egy 14 lábú ic tudja valaki mi a típusa??

A legkisebb áram ingadozásra is bekapcsol.Szeretnék egy kondit rakni az ic táp ellátására.De ha van ötlet hova tegyek,vagy mit csináljak szeretettel várom.
Következő: »»   9 / 30
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem