Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   139 / 338
(#) proli007 válasza fsoregi hozzászólására (») Ápr 4, 2013 /
 
Hello! Én megrajzoltam, de gondold át, hogy így célszerű-e hogy a relé két perc után húzva marad. Mert így a relének nem a záró, hanem a bontó érintkezőjét kel használni. (A két perc az 555-nek kb. a maximuma amit még illik vele késleltetni.) A relé tekercsének áramfelvétele maximum 100mA lehet. üdv!
A hozzászólás módosítva: Ápr 4, 2013
(#) potyo válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 4, 2013 /
 
Tudtommal nemnagyon szokták lekapcsolni, hacsak nem gyárilag kettős üzemű az autó. Az utólagos gázos vezérlő nem avatkozik be a benzines vezérlő működésébe, csak az injektorokra menő vezetékeket szokták megszakítani, és innen veszik a jelet ahhoz, hogy szegényíteni vagy dúsítani kell a keveréket.
(#) potyo válasza fsoregi hozzászólására (») Ápr 4, 2013 /
 
Milyen gázrendszer? Ha keverős, akkor az nem lenne jó, hogy a gáz szelepjével párhuzamosan kapcsolsz egy relét, aminek a nyugvó érintkezőjén keresztül kap áramot a benzinpumpa? Így amikor a szelep bekapcsol, akkor a relé is behúz, így megszűnik a benzinpumpa áramellátása.
(#) zolika60 válasza potyo hozzászólására (») Ápr 4, 2013 /
 
Injektoros autó esetén a benzin nyomást figyeli egy elektronika és ha nagy (mert nem mennek az injektorok) akkor lekapcsolja a szivattyút.
(#) potyo válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 4, 2013 /
 
Akkor alapjáraton is leállíthatná, hiszen akkor is nagy a nyomás. Az igaz, hogy gyújtás ráadásakor néhány másodpercre beindul a pumpa, majd leáll, de menet közben annak mennie kell, ha tartani akarja a nyomást. És ha a vezérlő nem tud róla, hogy valójában nem mennek az injektorok, akkor nincs oka arra, hogy leállítsa a benzinpumpát.
(#) zolika60 válasza potyo hozzászólására (») Ápr 4, 2013 /
 
Alapjáraton is fogy a benzin, ha nem vetted volna észre, de ott is lekapcsolja ha sok és vissza ha csökken.
(#) potyo válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 4, 2013 /
 
Gondold már végig. Ha alapjáraton nyomsz egy kövér gázt, akkor ahogy a pillangószelep kinyílik, ott azonnal jelentkezik fél bar nyomáshiány az elosztócsőben, amit kb. a szelep nyitásával egyidőben pótolni kell, nem fél másodperc késéssel. A pumpának nincs ott lehetősége megállni, annak mindig mennie kell, amikor a motor jár.
A hozzászólás módosítva: Ápr 4, 2013
(#) szazo82 hozzászólása Ápr 5, 2013 /
 
Sziasztok! 2005-ös Renalult Clio II service manualjára vagy technikai könyvére lenne szükségem. ha valaki tud, kérem segítsen! Köszönöm
(#) fsoregi válasza proli007 hozzászólására (») Ápr 5, 2013 /
 
Szia
köszönöm szépen a rajzot. Igen lehet jobb lenne ha 2 perc múlva inkább nyitni kellene.
Még gondolkodom rajta, köszi.
(#) fsoregi válasza potyo hozzászólására (») Ápr 5, 2013 /
 
Sziasztok
valóban a gáz elektronika ezt tudja, hogy lekapcsolja a benzin pumpát. A probléma az, hogy eredetileg nem kötötték be valami miatt - a garancia már lejárt így nem tudom rajtuk bevasalni.
Elárulni nem hajlandóak, hogy a vezérlőn a bekötést, hogyan kell bekötni. A pumpa meg tönkre ment a folyamatos túlnyomástól, mert folyamatosan megy de csak a visszacsapón keresztül keringeti az üzemanyagot, feleslegesen.
Emiatt gondoltam megoldom magam - illetve ki segítséggel
(#) sferi77 hozzászólása Ápr 5, 2013 /
 
Sziasztok!
Megtudnátok mondani mit jelentenek a N/A, Clock illetve Data bekötési pontok a mellékelt képen?
Üdv: Feri

ford-3-4.jpg
    
(#) Tetye válasza sferi77 hozzászólására (») Ápr 5, 2013 / 1
 
Szia!
N/A nincs bekötve/használva. Clock orajel, Data adatvonal.
Kommunikációra müszerfal kijelző/ kormány vezérlés esetleg, vagy Ecu ra sebességgel arányos automata hangerőszabályzásra.
(#) iZsolti hozzászólása Ápr 5, 2013 /
 
Helló!

Adott egy ilyen üzemanyag jeladó, ellenállás elven működik, és a benzintankban van. A képen látható, hogy mi a baja. Kérdés:
Ha megtervezem, nyákra smd ellenállásokkal, akkor (gondolom) működhet? Illetve berobbanhat tőle a benya?

a.JPG
    
(#) VIM válasza iZsolti hozzászólására (») Ápr 5, 2013 /
 
Szia! Most őszintén, biztos, hogy ezt akarod? Mit fog az Neked mutatni, ha fix ellenállásokat raksz be a nyákra. Ha eléri a berakott ellenállás érték végét, akkor "ugrik" egyet a mutató.
Szépen ki van kopva az alsó szinten, nem sok benzinnel járhattak vele, ami miatt a szintjelzőt sűrűn hintáztatta az amúgy is könnyen táncoló üzemanyag és szépen kikoptatta azt. Szerintem próbálj bontóból hozzájutni egy megfelelő darabhoz.
(#) iZsolti válasza VIM hozzászólására (») Ápr 5, 2013 /
 
Látom hogy ki van kopva, ezért akarok ujjat csinálni. Miért fog ugorni a mutató, nem értem, ha ezt kimérem és gyártok egy ugyanilyen nyákot ugyanilyen ellenállás értékűt, értsd: sorban elejétől végéig végigrakom megfelelő ellenállásokkal az aktuális benzinszintnek megfelelően.
Idézet:
„ha fix ellenállásokat raksz be a nyákra”
Ezek is fix ellenállások, fixen csökken ahogy megyek felfelé a szintjelzővel. Amúgy a felső rész van kikopva, ott nem mér, fél alatt ok.
Újat nem tudok szerezni, meg két féle létezik belőle, és nem tudom nekem melyik van. Meg olcsóbb megcsinálni, mint megvenni. De ha nem jól gondolom megpróbálom bontóból.
(#) iZsolti válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 5, 2013 /
 
Csak arra gondoltam, hogy az esetleges fellépő szikráktól nem fog-e berobbanni?
(#) Ricsi89 válasza iZsolti hozzászólására (») Ápr 6, 2013 / 1
 
Van ezen kb 50 ellenállás. Azt elég lesz oda betuszkolni. A tankban pedig nem sok levegő van, ezért nem robban be. A gyári sem robban be, ráadásul nincs ott akkora áram, hogy szikrákat hányjon a szintjelző.
(#) sferi77 válasza Tetye hozzászólására (») Ápr 6, 2013 /
 
Köszönöm a segítséget!
(#) VIM válasza iZsolti hozzászólására (») Ápr 6, 2013 / 1
 
Most már világos, hogy mit akarsz megvalósítani, de szerintem a meglévő panelnak több esélye van újjá születni, mert csak 11 átkötést kellene csinálni a megfelelő huzalvastagsággal és mint egy kommutátoros motort kimikázni és kész. Rézsodratból elemi szálakat kell felhasználni és beforrasztani, majd modellfűrészlappal kihúzni a közöket (esetleg eporapiddal lefixálni és lecsiszolni). Finommechanikai műszerész feladat, fejlámpás 2-3D-s nagyítóval. Szerintem. Ha nem sikerülne ez a művelet, akkor gondolkodnék az általad említett "megoldáson". Azokat az ellenállásokat legalább ennyire lesz nehéz összerakni, mint a fent említett variációt megejteni.
(#) iZsolti válasza VIM hozzászólására (») Ápr 6, 2013 /
 
Majd, ha megint lenn lesz a benyaszint, kiszedem és kezdek vele valamit, azt hittem ez menthetetlen már. Köszi az ötletet!
(#) S21L1 hozzászólása Ápr 8, 2013 /
 
Sziasztok!
Egy olyan gondom lenne, hogy van egy autóból kiszerelt órám, és nem tudom működésre bírni sehogy. Valakinek van tippje, hogy hova kéne neki áramot adni?
(#) Tetye válasza S21L1 hozzászólására (») Ápr 8, 2013 /
 
Üdv!
Fekete - GND
Piros - Állandó 12v
Fehér - Gyújtás 12v
Citrom - Helyzetjelző.
(#) proli007 válasza S21L1 hozzászólására (») Ápr 8, 2013 /
 
Hello! A képről nézve nem lehet komplikált. A feketéhez oda van írva hogy "Neg" ez lesz a negatív. A "+VE"-re megy az állandó feszültség, amiből jár. Az "IGN" a gyújtáskapcsoló lehet. Ide plusz kell, hogy ha ráadod a gyújtást bekapcsoljon a kijelző is. A "LAMP" meg a világítás, hogy ha ide pluszt adsz halványabban fog világítania kijelző. üdv!
(#) zolika60 válasza S21L1 hozzászólására (») Ápr 8, 2013 /
 
A SAM 0700 számú képen látszanak a feliratok. IGN vagyis gyújtás plusz, +VE állandó plusz, NEG negatív vagy test, LAMP pedig a világításról kapcsolt plusz. Tehát ha a NEG és a +VE közé kapcsolsz 12V-ot megy az óra. Ha az IGN re is kapcsolsz 12V-ot akkor látod is mert megy a kijelző. Ha a LAMP-ra is kapcsolsz 12V-ot elfelezi a kijelző fényerejét. Amíg tököltem proli007 is megadta a helyes választ.
A hozzászólás módosítva: Ápr 8, 2013
(#) S21L1 válasza proli007 hozzászólására (») Ápr 8, 2013 /
 
Én is erre gondoltam, mégsem csinál semmit, a világítást tudom csak életre kelteni csak benne, pedig elvileg működnie kéne. Majd ha lesz időm, akkor szétbontom a kocsit amibe való és kipróbálom abban, hogy működik-e még, de köszi a válaszokat.
(#) Hogi hozzászólása Ápr 11, 2013 /
 
Sziasztok!

Építettem egy óra, hőfok, táp kijelzőt kocsiba, de ha beindítom kocsit ugye indítózik akkor visszaállítja az órát 00:00-ra, mekkora kondit kéne rákötni hogy indításnál azt megtartsa ? Úgy mint az autórádiónál?
(#) papus51 válasza Hogi hozzászólására (») Ápr 11, 2013 /
 
Szia!
Mekkora a tápfesz és az áramfelvétel?
(#) mps válasza Hogi hozzászólására (») Ápr 11, 2013 /
 
De egy 4700µF valószínű elég lesz, főleg ha ledes esetén a kijelzőt lekapcsolod. Viszont kell egy dióda a táp felől, hogy indítózás közben ne süsse ki a kondit.
A hozzászólás módosítva: Ápr 11, 2013
(#) Hogi válasza papus51 hozzászólására (») Ápr 11, 2013 /
 
12V jön be 35Ah és 5V jön a fesz szabályzóról mert 5V-al üzemel a készülék.
(#) Hogi válasza mps hozzászólására (») Ápr 11, 2013 /
 
Igen, meg van meg a kapcs rajz, de van egy rohadt nagy 64000µF kondim de azt nem tudom hova bekötni mert tényleg nagy az biztos elbírja 3-4 secig. Csak nem tudom hogy mi az ami elbírja addig.
Következő: »»   139 / 338
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem