Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
A 6 A -es biztosítéknál is a rövidzárási áram folyik, ami lehet akár 100 A is, amíg le nem old. Igaz hamar le fog oldani, de az akksit tölteni nem fogja. És Te leszel az áramkorlátozó azzal, hogy mindíg felnyomkodod a biztosítékot.
A kismegszakító nem korlátozza az áramot, csak határolja. Ha x ideig típustól függően az átfolyó áram meghaladja a megszakító névleges áramát, akkor leold. Az x idő a megszakítót működtető bimetáll felfűtéséhez szükséges.
Az a "probléma", hogy az akkud frigid erre a feszültségre. Az nem úgy van, hogy itt a 14.4V egyen, tessék felvenni 25 ampert, mert ezt beszéltük meg.
Az akku belső ellenállása, töltöttségi szintje és a töltő feszültsége fogja kialakítani az áramot, ha most a trafó jellemzőit - terhelhetőségét - jónak vesszük, vagyis bír mindent. Tegyél rá 6V-os akkut, mindjárt lesz 25 ampered... Gyorstöltők, automata töltők megkínálják eleinte az akkut akár 15.5V-al is, aztán megszelidítok a töltést, mikor beindul az elektrolit pezsgés, visszavesznek, hogy maradjon egészségben az akku. Automata, tirisztoros töltőt kell csinálni, meg hozzá való töltésvezérlőt. A hozzászólás módosítva: Ápr 8, 2013
Idézet: „Hogyan méred?” Próbálok segíteni. : Akkumulátorra kötve töltés közben méred az áramot? Mekkora közben a feszültség az akkun? Milyen az ampermérő? Mekkora feszültség van közben az ampermérő előtt? Mi történik, ha másik akkut próbálsz ugyanabban az állásban tölteni? Milyen vastag és milyen hosszú vezetékkel kötötted az akkura? A hozzászólás módosítva: Ápr 8, 2013
4 diódával egyenirányítva. - az akkun + ágra meg be tettem a multit ampermérésen.
Valószinű fogok csinálni ilyen vezérlőt akkor, de azt most sem értem hogy a trafó kivezetésein miért vannak külömböző feszültségek... az áramok meg nem sokban különböznek pedig az lett volna a cél.....
Igen töltés közben mérem. a feszültség 14v-tól 18,5v-ig válltozó attól függ melyik kivezetést hajtom a primeren. Multival mértem. ugyanaz történik 55Ah akkuval meg 90Ah akkuval 160Ah akkuval is. szigeteléssel együtt 8 mm vastag a közepe 6mm és sodrott vezeték. A dióda polaritása is oda figyeltem...
Forr az akkumulátor mint a bableves.......
Akkor a töltőd megtette, amit lehetett. Mi a probléma ezen felül tulajdonképpen?
Közben sikerült kimérni. 6 leágazást csináltam mind a 6 -ot sikerült megmérni 5-8-14-18-22-25 A áramerősségeim vannak az egyes kivezetéseken. Most már csak az a problémám hogy 3V különbség van a leggyengébb és a legerősebb fokozat között.
Hello! Amúgy ezt hogy sikerült kimérned? üdv!
A hozzászólás módosítva: Ápr 9, 2013
Van ilyen szétnyitogatós műszerem amit csak a kábelra kell fűzni. jah* és kerekített értékeket írtam mielőtt azt mondanátok hogy az nem lehet hogy azt mértem
A hozzászólás módosítva: Ápr 10, 2013
Hello! Remélem a "lakatfogóra" gondolsz. De mi volt a terhelés? Mert ez itt az alapkérdés.. Csak nem rövidre zártad? üdv!
4 dióda és akkumulátor.
Hali! Mai napom kudarcba fulladt! leégett a primerem félig meddig. szépen működött a trafóm töltögettem kisebb nagyobb akksikat. A diódákkal foglalkoztam szépen fogattam le őket hűtőbordára ahogy illik, utána összedobtam a trafóval gyenge fokazat ( 6 leágazás a primeren) próba jó minden. Legerősebb fokozatra át tettem. fehér füst....... tűzforró visszatettem gyengére megint jó. eddig szépen működött minden fokozaton töltögettem örültem. kérdésem az volna mi okozhatja a primer meg égését?
Link
Hány alkalommal írtuk, hogy a 0,71 túl vékony és csak rövid időre terhelhető?
ez 1 másodperc lefolyása alatt történt azelőtt már 5 órákat töltöttem vele 25A melegedés minden nélkül.
Hello! Azért kérdeztem, hogy mivel mérted az áramot is, mert egy trafó-dióda-aksi-nál az áram esetleges lehet. Valamint nem szabad megfeledkezni a hálózati feszültség változásáról sem. Ha nincs szabályozás a rendszer feszültségétől, belsőellenállásától, aksi állapotától belsőellenállásától függ az áram. Nem tudhatod, (kivét ha mérted, hogy meddig folyt az a 25A, vagy akármennyi. De számold össze a teljesítményt, a primer áramfelvételt, és nézd meg a huzalátmérőt táblázatban. Vagy számold ki, mert tartós terhelésnél (és aksi töltése mereven az) az áramsűrűség jó, ha 2,5..3,5A/mm^2 között van üdv!
Az áramerősség akkor annyi kb. ha X töltöttségű az akku.
Nálam próbakísérletkor a kapacitásvesztett 12Ah akku símán felrántott a töltés kezdetekor 5A-t. Ha nem fűteni akarsz az árammal, hanem akkut tölteni, a szekunder minimum 2,5-ös vezeték legyen. És a lehető legrövidebb. A hozzászólás módosítva: Ápr 12, 2013
2,5mm-es van duplán húzva a szekunderen. Jah* és üresjáratban égett le......
A hozzászólás módosítva: Ápr 12, 2013
Üdv simsonpuli, sok trafót töltőt készítettem kiseb nagyobb sikerrel. Amit hiányolók az a sellak, nehéz a vezetéket úgy szorosan tekerni hogy ne mozduljon meg. a zománc a rezgés miatt lekopik ezt követi a füst.Akár mijen jól van méretezve csak leég. Bocs ez csak megjegyzés nem kritika. Sok sikert üdv Öreg.
Ott tartok a dologgal hogy van 0,9mm-es huzalom nagy nehézségek árán de megvan..... meg van nitrólakkom azt mondták az tökéletes rá. majd kiderül...
szia és a töltöd mit tud mekkora áramerősséget lehet vele szabályozni ? illet feszűtségt
HELLO !
En ezt a kapcsolast ajanlanam , ezzel 6V-os akku is toltheto sot a potival allithato milyen feszultsegnel kapcsoljon ki /attall csepptoltesre / az ampermeron nagyon jol lathato. Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Ápr 12, 2013
A feszültség 13V az árameröséget lehet vele szabályozni 10A-ig.
HELLO!
Tud az 20 ampert is , mindez a trafo ,egyeniranyitto es tirisztor terhelhetosegetol fugg.
Akkor zárlat volt, sérült a szigetelés.
Újratekercs.
Helló!
Az normális hogy ha töltöm az aksit forr benne az elektrolit, vagy legalábbis olyan mint ha főne?(elvileg gondozásmentes ólomakku,de persze víz ugyan úgy kellett bele..) 6Ah 12V-os motorakku. A töltő valami régi Absaar vagy valami hasonló,de jól működik.
Hello! Az elektrolit akkor "forr", ha már fel van töltve az aksi, és már csak a vizet bontja, vagy túl nagy árammal töltöd. Feszültséget kell mérni az aksin, 14,5-nél ne legyen nagyobb. Ha ennek ellenére még sincs feltöltve, akkor vagy csökkenteni kell a töltőáramot, hogy töltés kezdetén ne legyen több 13V-nál az aksi feszültsége, vagy "kuka". Amúgy töltés végén pezseghet, de nem intenzíven, vagy is nem "forrhat"! üdv!
A hozzászólás módosítva: Ápr 12, 2013
|
Bejelentkezés
Hirdetés |