Fórum témák
» Több friss téma |
Ez egy "ŐSI" ÉV relé.
Csak muzeális értéke lehet. Nem szabványos készülék.
A körülményeket nem tudom, mivel az indító hozzászólás ezeket nem részletezte. Így természetessen nem tudhatom, hogy valóban erről van-e szó, vagy más áll a jelenség hátterében. Én ezt csupán egy felvetésnek szántam, hogy hátha az olvasója elgondolkodik, és rájön, hogy "Hoppá! Ez tényleg valami ilyesmi..."
Sziasztok!
Egy FI-relével kapcsolatban szeretnék kérdezni. Van egy [/b]hager U51636[b] típusú relém. Nincs rajta semmiféle jelölés a bekötésével kapcsolatban, és kapcs.rajz sincs sehol a házán. A karton dobozán sincs jelölés, és nyomtatott útmutató sincs hozzá. Aki ismeri a konkrét típust, kérem ossza meg velem a bekötésre vonatkozó információkat. (Én már találkoztam olyannal, hogy jobb oldalon volt az N csatlakozó, és olyannal is, ahol bal oldalon. Talán még olyannal is, amikor alul volt a betáp oldal.) Erről a típusról ki tud valamit? (Ha lehet, pontos infót adjatok, ne tippeket!) Történhet-e meghibásodás a rossz bekötéstől? Előre is köszi! A hozzászólás módosítva: Márc 26, 2013
Helló bandi777!
A helyszíni körülményektől függetlenül kérdeztem. Ha leírtad ezt a felvetést nyilván elképzelhetőnek tartod, hogy egy egy menetes légmagos tekercs indukciója(?) képes ilyen hibát okozni. ha nem tartod elképzelhetőnek, akkor nem volt értelme leírni. Kicsit áltudományosnak tűnt a magyarázat, gondoltam kicsit alátámasztod az elképzelésed ami miatt a hiba egyik lehetséges okának jelölted meg. (Számomra nem nyilvánvaló hogy ilyesmi lehet a jelenség oka.)
A rossz bekötéstől baja nem lesz .A nulla és a fázis oldalt maximum az érintő bontási pontja határozza meg.Háromfázisúnál a nullát bontja utoljára ,azt zárja először.Lehet egyfázisúnál is ebben különbözhet a két oldal.A be/ki menetet szerintem nem igazán eldönthető.Esetleg a benne lévő elektronika fogyasztása alapján. (bár ahhoz egy másikat is meg kellene nézni ,egyáltalán az elektronika melyik oldalán van.) Akárhogy kötöd be (persze az értelmes határok között ) látszatra jól fog működni,alapvető védelmi funkcióját teljesíteni fogja.(max nem a nullát bontja először (ha egyáltalán olyan) ,vagy az elektronika folyamatosan feszültség alatt lesz ,akkor is ha lekapcsolod. (mivel szinte mindig fel van kapcsolva ,belsejében nem matatsz , nem hiszem hogy nagy jelentősége lenne.)
Sziasztok.
Azt szeretném megtudni hogy villanyszerelésnél az 1-es és 1.5 réz vezeték hány amperrel terhelhető? Köszönöm.
Általánosságban 10A/mm2; pl. csőben(falban) vezetve
Sziasztok
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Tetőteret építek be és már csak a villanyszerelés van hátra. Már behúztam az összes vezetéket de a fi relénél elakadtam. Normál 1 fázisú 4 csatlakozós relét vettem. Bekötési rajzot viszont nem kaptam az olasz papírja nem sokat segít, típusa Gewiss 94617 SD. Ha jól gondolom a 4 csatlakozási ponthoz jön a bejövő áram míg a másik 3 kimenő, ugye? Nem vagyok biztos benne. A földszinti fi relé 3 fázisú onnan nem tudom lenézni. Idézet: „Bekötési rajzot viszont nem kaptam” Rajta van a képen - Felül 1 - 3 a bejövő fázis és nulla. - Alul 2 - 4 az elmenp fázis és nulla. Mindkét ágat megszakítja. Teszt gombbal ki kell próbálni. Védővezetőt is kell kiépítened (az viszont ide nem kell bekötnöd).
Szia!
1) Bejövő fázis 3) Bejövő nulla 2) Elmenő fázis 4) Elmenő nulla Tehát felül bemegy...alul kijön
Annyira elmerültem a papír nézegetésében hogy nem is figyeltem a relén a rajzot.
Természetesen van zöld/sárga földvezetékem is a dobozban. Köszönöm a válaszokat.
Tudja valaki, miért "l k" a jelölése az áramváltók kapcsainak?
Jó kérdés
Szerintem ez olyan hitvita lesz, mint hogy miért RST hívjuk-nek a három fázist és UVW-nek a tekercs másik oldalán, valamint az alállomásokon melyik fázist milyen színnel jelöljük... Egyébként meg ahogyan nézem nem "k és i", hanem "k és l" (a szekunder oldala, a primer meg "K és L", gondolom a nagy betű jelenti a nagy áramút). Ez eddig még fel sem tűnt Bővebben: Link Bővebben: Link Bővebben: Link Nem lehet, hogy csak az ABC egymást követő betűi, mert ha fogyasztásmérésre használjuk akkor nem mindegy a polaritás?
Ez mind OK, ezt is írtam kis kát, kis ellet ha megnézed, nem kis it.
De ez a jelölés, valami elnevezés kezdőbetűit takarja, és akkor mikét, vagy csak úgy hasra ütésszerű, amit kétlek.
k a kezdő, és l a lezáró menetvég.
Csak kiegészítésként : Már nem R, S, T, hanem L1, L2, L3 ...
Na ezzel az a bajom, hogy szerintem az áramváltó gyártók nem magyar felírattal keszítik a terméküket...
Például a biztosan hazai gyártmányú kapcsolón is "L" van (mint Live) és nem "F" (mint Fázis). Van egyébként hasonló amit sikerült már kitúrnom (de legalábbis azt hiszem): Telefontechnikában a "T" és az "R"
Az fix hogy nem magyar. A fázisoknál úgy tudtam az L a line, vagyis vonali feszültség.
A hozzászólás módosítva: Ápr 24, 2013
Országtól és tájszólástól függ:
- Live/Line/Hot/Active/Phase - Neutral - Ground/Earth
Áramváltónál általában adott az áttétel aránya, azt kimérni elegendő egy sima multiméter. A nálam lévő példánynál is egyszerű a képlet, mert a gyűrűn átfűzöm a mérendő fázist, a kapcsokon meg elviszem a mérőnek a pontjait. Vezetékes telefontechnikában A és B ág van, ráadásul szimmetrikus átvitel.
Szerintem csak az első mondatodat olvasta el...
Úgy, hogy tök mindegy mi a jelölés, úgyis a bekötés a lényeg....
Na ezt Szamócának mondd:
Idézet: „Tudja valaki, miért "l k" a jelölése az áramváltók kapcsainak?” És akkor itt értünk körbe, a világ nagy dicsőségére
Sziasztok, honnan tudom megállapítani, hogy a szobámban van-e védőföld bekötve, mert mint kiderült nem mindenhol van a lakás területén. Volt egy T elosztónk ami tökéletesen működött az egyik szobában, de a konyhában lecsapta a biztosítékot, mint kiderült zárlat volt az elosztóban a védőföld és a fázis között. Köszönöm
A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2013
Leírásod alapján eléggé egyértelmű, hogy a szobában nincs védővezető kiépítve.
Szerintem ne is méregess, mer úgy jársz mint ő: Idézet: „Többen magyarázták, hogy vigyek oda hosszabítót és mérjek "össze". Akkorát hegesztettem, hogy bele ragadt a multi vége a dugaljba, ment a FI és minden, úgyhogy ezt a verziót kihagynám...” Hívhatod a villanyszerelőt (borítékolom hogy valószínüleg vésni is fog)...
Ha durva akarok lenni ,dugd be a zárlatos szerkezeted, ha leveri a biztit, akkor van.
(azért ezzel ne nagyon próbálkozz lehet kissé életveszélyes.) Próbálkozhatsz egy 230-as égővel, ha világít a fázis védőföld között akkor van esélye, hogy be is van kötve.
Köszönöm a választ, kipróbálom ezt az izzós dolgot.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |