Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Témaindító: Thomas10100, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
Milyen tápról járattad ekkor?
Milyen jelforrás volt a bemeneten? Írd körül jobban a hiba jelenséget. (akadozva szól) A CH1 is halkabb mint a ch3 és ch4? Az erősítőn a 4 csatornára ugyanazok a keresztezési frekvenciák és egyéb beállítások vannak belőve? Mi az erősítő típusa? Ezek fontos infók, mert ha tudnánk, hogy mi az erősítő típusa, akkor tudnánk, hogy dupla tápos, vagy szimpla, vagy párhuzamos. Tehát, hogy táp hiba lehet-e a gond. Azt írod, ha a 2-es csatorna bemenetére nagyobb jelet adsz, akkor kihal a cucc. Szerintem ez végfok tranyó halálra utal. Vagy csak nem zár le teljesen. Azt mérd meg, hogy a CH2 kimenetén nincs-e valamekkora egyen feszültség. Amikor növeled a hangerőt, akkor nagyobb szokott lenni. Az lekapcsolhatja a tápot. Miért nem jelzi?? Ki tudja milyen erősítő ez? Nem írtad meg. Másik technika: Kiforrasztasz egy végtranyó párost egy jól működő csatornából, (mondjuk a CH3) és betenném a rossz csatornába és megnézném, hogy mi a helyzet és így tovább.
Ez egy Hifonics Z440 erősítő, és számítógép tápról próbáltam mint eddig minden autós erősítőt, és autórádiót! Egy táp van benne az biztos, és minden ugyan úgy volt beállítva mind a két csatorna párnál, jelforrás pedig számítzógép volt minden esetben és ugyan azt a csatornát használtam tesztelésre! Az 1-esnél ugyan akkora jelszintnél és azonos beállításoknál volt épp csak hallaható a zene, a 2-esnél meg mindha ki be kapcsolgattam volna egy nyomógombbal! A 3-4-es csatorna esetén hibátlanul szól!
Most néztem a panelt, és a CH1-2-nél az RCA GND felégett, ez elég érdekes! A tápot tuti lekapcsolja egy pillanatra, és sztm azért nem jelzi a piros LED mert vissza is kapcsol azonnal. Amúgy van egy nagyobb BD párosom ami egy macAudio erősítőbe volt tartaléknak, lehet azt belepróbálom! Sajna mérni most nem tudok, mert nincs nálam a cucc, és csak hétvégén vagyok otthon!
Az rca test szakadása egyből meg magyarázza az 1.es csatorna halkságát. A 2-est meg próbáld kijavítani egy másik működő erősítő csatorna alkatrészeivel. Kicserélsz egymással a hibás és a jó végfokban egy alkatrészt amit rossznak sejtesz és próba. Megnézed, mikor megy át a hiba a másik csatornára.
A test közös az 1-es és 2-esnél, de ezt már javítottam és a helyzet ugyan az volt!
Akkor majd jön az alkatrész csere, már csak ki kell totózni melyik csatorna melyik párosra van kötve!
Az rca test szétszakadása miből ered? Szét ég? Mitől jött vissza ez a hiba? Lehetett test szakadás a tápon? Esetleg tiltott a pc táp ami tápolta az erősítőt? (Bár attól nem lehet ez)
Azt is meg teheted, hogy az előerősítő után szétválasztod a kapcsolást az előerősítő és a végfok között. A két csatornát (hibásat és jót) meg cseréled egymással és próba. Így meg lesz, hogy az elő fokban van-e baj, vagy a végén. Mivel a tápja ugyan az pár szál madzaggal meg tudod oldani.
Na majd jövő hétvégén nekiugrok és megpróbálgattom mi is lehet a gond!
Köszi a segítséget!
Sziasztok!
Van egy autós erősítőm amiben megdöglőt két dióda, FMU-22U ->l->l az lenne a kérdésem hogy ez mivel helyettesíthető ? HQ videoban néztem de csak ilyen jelölésű diódákat találtam >l-l< és l<->l ilyen ha jól sejtem ezek nem jók nekem. Nagyon meg köszönném ha valaki megtudná mondaná mivel helyettesíthető!
Sziasztok!
Most építem első autó hifimet, és lenne egy kérdésem, mégpedig, hogy az autórádióból az erősítőbe a kapcsolószálnak mekkora feszültség kell? Egy weboldalon volt leírás meg rajz is, ami azt mutatta, hogy az elektromos antenna szálára rá lehet kötni, viszont az kevésnek bizonyult, de amikor rákötöttem direktben a +12-re, akkor jó lett. A probléma ezzel az, hogy kapcsolható +12 kellene lehetőleg az autórádióból. ezt hogyan lehet kivitelezni? írtak valami jelátalakítóról egy kábelszettnek a dobozán. lehet, hogy az lenne az, ami nekem kell?
Bármilyen gyorsdiódával ami legalább akkora feszültségű és áramú mint a régi volt, illetve sebességben sem lassabb. A hivatkozott típus elvileg 200V-os, 2x5A-es és 250ns-os. A Lomexben óriási a választék.
Az erősítőnek 12V-ra van szüksége a kapcsolószálról, ami ma már minden fejegységen külön kivezetve megtalálható.
A fejegységem Sony és kb. 1,5 hónapos újonnan lett véve. Majd átböngészem a doksiját, köszi a választ.
A Sony-kon találkoztam olyannal is, hogy az egyik szál nem tudta bekapcsolni az erősítőt, de a másik igen. Azoknál több vezeték jön ki mint a szabvány. Elvileg a kék szál egyezményesen az erősítő remote szálja. A Sony-ban aszem van egy piros-fehér is ami kapcsolt szál, azaz akkor jelenik meg rajta a 12V, ha be kapcsolod a fejet. Nem biztos, hogy a színre jól emlékszek, de egy műszerrel keress egy másik szálat.
Üdv!
Sony : 2db kapcsoló szál, egyik az antenna erősítő ( ami csak rádió vételnél ad ki 12V-t.) Másik az erősítő kimenetre , mindig ha a rádió be van kapcsolva. Öreg Tom
Sziasztok!
Tudtok ajánlani olyan autós erősítő kapcsolást ami 70-100W köröli effektív teljesítménnyel rendelkezik és viszonylag gazdaságos? 8 ohm-os mély hangszóró hajtására kellene és mindenképp 12V-ról kellene hogy menjen, TDA is jó lenne, csak nem találtam egyelőre olyat ami 12V-al képes leadni ezt a teljesítményt. Köszönöm előre is!
Nem is nagyon fogsz találni. Tápot kell építeni, ami a 12V-ból mondjuk +/-50V-ot csinál, onnantól bármilyen végfokot rá lehet kötni. Mondjuk nem érdemes építeni, néhány ezerért egész jókat lehet venni használtan, végfokostól, mindenestől. A gazdaságos alatt nem tudom mit értesz, de ha a hatásfokot akkor D osztályú végfokot kell a tápra rákötni.
Sziasztok!
Nagyon érik már az éppen készülő, talán mindent érintő Autós erősítő című cikkem... Csak győzzétek majd elolvasni! Pityu
Helló
lenne egy MAC MP8000 típusú erősítő. Kapcsoláskor a zöld led elhalványodik a trafó pedig zárlatot mutat amiről beinditom. Az összes tápfet átnézve végtranyók is.A táprészében az összes tranzisztor jó. Már csak a tl494cn tápic lehet rossz? Valakinek ötlet? köszi
Az nagyon ritkán megy tönkre. Forraszd ki az összes végtranyót és indítsd be a tápot. Nézz egy jelalakot a a fetek GS lábán. Mérj egy kimenő feszt a két táp kimeneten, ami a végfokhoz viszi az energiát. Mérd meg mennyi a terheletlen tápod bekapcsolt üresjárati árama a 12V-os táp felől.
Ezeket írd meg. Utána jöhet a végfok.
Valami nem O.K.
Sziasztok! Találós kérdés, illetve kérés. Építettem egy autós erősítőt. Szobában tápról tökéletes. Ami érdekes és elgondolkoztató a következő: két külön szál az autó akkutól (+) (-), hangfrekvenciás jel az ajtóhangszórókról, az erősítői akkor is szól ha csak a hangszóróról jövő két vezeték egyikét kötöm rá, ha mindkettőt bekötöm, meg sem szólal. Ha csak egy plusz hangszórót kötök rá arra két vezetékre ami az ajtóhangszórótól vezettem, akkor ott mindkét vezeték kell, hogy szóljon a hangszóró ( ami vezetékkel az erősítőt hajtaná meg hangjellel ). Amikor az egy vezetékkel ( hangjel )"megy" az erősítő rendesen szól, erősít, brutális jó erős a hangja. Mikor viszont ráadom a gyújtást, és jár az autó motorja sistereg, a motor fordulatszámától függően. Teljesen tanácstalan vagyok, mert 60 000 µF kapacitás van a pufferben. És szobában 12 voltról labortápról minihifi hangszóró-kivezetéséről tökéletesen működik. Véleményetek???
Leírom egyszerűbben:
Jön két vezeték az akkutól. (-) és (+), jön két vezeték a hangszórótól. Ha simám hangszórót kötök a két vezetékre arra a két vezetékre ami az ajtóban levő hangszóróktól jön - akkor szól a rákötött hangszóró. Jön a két vezeték az akkutól, azzal van táplálva az erősítő. Ha a bekötött erősítőre rákötöm mindkét vezetéket ami a hangszórótól jön meg sem mukkan. Ha csak az egyiket vezetéket kötöm be azok közül ami a hangszórótól jön akkor van erősített hangerő, de serceg ahogy jár a motor. Az erősítő szobában labortápról kifogástalan. Halvágy sejtelmem sincs hogy hogy lehet ez....
Szép Estét! Kérném segítségeteket:
Jön két vezeték az akkutól. (-) és (+), jön két vezeték a hangszórótól. Ha simám hangszórót kötök a két vezetékre arra a két vezetékre ami az ajtóban levő hangszóróktól jön - akkor szól a rákötött hangszóró. Jön a két vezeték az akkutól, azzal van táplálva az erősítő. Ha a bekötött erősítőre rákötöm mindkét vezetéket ami a hangszórótól jön meg sem mukkan. Ha csak az egyiket vezetéket kötöm be azok közül ami a hangszórótól jön akkor van erősített hangerő, de serceg ahogy jár a motor. Az erősítő szobában labortápról kifogástalan. Halvágy sejtelmem sincs hogy hogy lehet ez....
Valószínűleg a hangszórókhoz menő vezeték szigetelése sérült és érintkezik a karosszériával. A testzárlat miatt old le a védelem, ha be van kötve.
Az autós fejegységek zöme hídkimenetű, a - lába nem test! Amikor bekötöd mindkét szálat ( a 3 a melegpont a - a test), a negatív ágad rövidre zárod... nagy valószínűséggel működésbe lép a rádió végfokának védelme. Mindkét kimeneti pont testhez képest meg fog szólalni, csak ellenfázisban a másikhoz képest. Ha a "+"-t az egyik oldal, a "-" kimenetet a másik oldal melegpontjára kötöd, akkor is fog szólni, csak hídban a kimenet, a te erősítődön is a két kimeneti pont közé kell kötni a hangszórót és nem a kimenet és a test közé. A korlátozás ilyenkor a dupla impedancia, tehát, ha 4 ohm stabil az erősítőd, akkor 8ohmost lehet rákötni hídban.
A zúgás oka a földhurok, van erre itt egy topic, csillagpontba kell kötni a testeket, és nem lehet hurok, valamint jó zavarvédelem kell a táp felől is... A hozzászólás módosítva: Ápr 20, 2013
Sziasztok! Adott egy Magnat RAVE 560 autos erosito. Egyik pillanatrol a masikra elhallgatott. (Eppen hangositottam, de meg kozel sem volt azon a magas hangeron ahol mar nem egyszer hallgattam)
Azthittem csak kicsuszott egy kabel, ezert megalltam mondom kikotom nehogy valamit rovidrezarjon. Ekkor vettem eszre, hogy eg a piros protect lampa. Tunetek: Fejegyseg bekapcsolasakor pukkan minden erositore kotott hangszoro, es csak a protect led eg. (Viszont a pukkanassal egyidoben pillanatra felvillan a power zold led is.) Ugyanezt produkalja hangszorok es melylada nekul. Biztik rendben vannak. Valaki talalkozott mar hasonloval? Segitsegetek elore is koszonom, tovabbi szep napot.
Hali.
Megjöttek az alkatrészek az erősítőhöz. Kicseréltem mindent a FET-ek környékén, a diódáktól elkezdve a tranyókig mindent. Égett ellenállásokat is kicseréltem persze. Na összeraktam és adtam neki tápot. Minden frankó, indult is elsőre ahogyan kell. A nyugalmi áram felvétele 0.5A. Ez a LOW BATT védelem merre található az erősítő tápjában, márha van benne? Miből áll?
Sziasztok! Ha tl494 melegszik akkor az íc rossz vagy más probléma van? Alkatrészek jók körülötte fettek újak tranyok a fetek élőt azok is újak meg az ellenállások is. Gondolom nagy valószínűségél az ic rossz.
A hozzászólás módosítva: Ápr 30, 2013
Hali! Az erősítőbe megvan a táp fesz? a2x......v.
nincs maga az ic 14 lábán is csak 1.5v körül jön meg 13 ón is azért gondolom ic hiba. A fet gate lábán meg 5v mérhető.
A hozzászólás módosítva: Ápr 30, 2013
Akkor több mint való,hogy ic csere.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |