Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Én már személyese átéltem ilyen "bővítést" és a tulaj természetesen azonnal kicseréltette 1x32A-re, mert a 10A-el tényleg nem ment sokra.
És attól kezdve nem mehet egy fázisról össz 2200W-nál több. Tehát vagy mosógép, vagy porszívó "vagy motort veszel, vagy frekiváltót".
Jó napot!
50 µF-os kondenzátor az sok hozzá?
1,5kW-os motorhoz 2,2kW-os frekvenciaváltót tennék.
Nem kell semmi extra funkció, a legegyszerűbb kivitelű készülék is megfelel.A lényeg, hogy 1 fázisú legyen a betápja. A motort deltába kell kötni.
Nekem 1x20A és 2x10A -em van. Az egyik 10A-esről szokott menni egyszerre mosógép, porszívó, számítógép, de nincs vele probléma (igaz a régi, kevésbé márkás porszívónál néha levágta a biztosítékot).
Ellenben a 3KW-os körfűrészemhez - a ti segítségeteknek hála - készen van, és jól működik a "kézi csillag-delta/ganz mágneskapcsoló nyomógombokkal/áramfigyelő relé" kombó. Még egyszer kösz a segítséget!
Köszönöm a segítségeteket! Nagy valószínűséggel frekvenciaváltó lesz belőle, át lehet kötni a motoromat deltába, legalábbis a kapcsolódobozon fel van tüntetve a 230-as táplálás lehetősége. Bár azt is írja, hogy ebben az esetben felére esik vissza a teljesítmény...
Hali!
Idézet: „Miért esne vissza felére a teljesítmény?” Gondolom ez csak fél információ volt és a mondat az egy fázisú 230V-os (kondenzátoros) üzemre vonatkozik.
Ez van a kapcsoló dobozra írva, de ismétlem, nem értek hozzá. Most sajnos nem vagyok otthon, de Apámat izzítottam, ő lefényképezi a kapcsolódobozt és feltöltöm ide, úgy lesz a legegyszerűbb.
Egyébiránt ugye ennek a motornak is vagy 3x 380V kell, vagy 3x230 ha jól értem (illetve el lehetne indítani kondival egy fázisról is, de megmunkáló gép révén ezt nem preferálnám). A 380 - 230V közti váltást a bekötés megváltopztatásával tudom elérni ugye 380 esetén csillag, 230 esetén delta kapcsolást alkalmazva. Viszont azt nem értem, hogy hogy lehet az hogy két feszültséggel (380 ill 230) ugyanakkora teljesítményt tudok elérni? A teljesítmény nem az áramerősség és a feszültség szorzata? Leegyszerűsítve: 3x380V - tal hajtva a motort csillagba kötve ugyanazt a teljesítményt tudom elérni, mint 3x 230V-tal deltába kötve? Erre való a csillag-delta átalakítás? A hozzászólás módosítva: Máj 3, 2013
"Köszönöm a segítségeteket! Nagy valószínűséggel frekvenciaváltó lesz belőle, át lehet kötni a motoromat deltába, legalábbis a kapcsolódobozon fel van tüntetve a 230-as táplálás lehetősége. Bár azt is írja, hogy ebben az esetben felére esik vissza a teljesítmény... "
Tényleg ennyira érthetetlenül fogalmazom?? Amint megtudtam, hogy kondival indítható, de jelentős teljesítményvesztés mellett, azonnal elvetettem a dolgot. Nem is volt róla többet szó, az idézett hozzászólásomban is frekvenciaváltót írtam. Nyilván a kapcsolódobozon is a 3x 230V-ot néztem, ha már frekvenciaváltóban gondolkozok, amire ismétlem, ki is tértem a hozzászólásomban. A hozzászólás módosítva: Máj 3, 2013
Ha 230V mellett deltába van kötve a motor, akkor több áramot vesz fel, mint amikor 400V csillagba van kötve. Tehát a nagyobb 230V-os áramfelvétel miatt marad ugyanakkora a teljesítmény. Az adattáblán jelzik a 230V-deltához és a 400V csillaghoz tartozó áramfelvételeket. A frekvenciaváltó pedig ügyesen megoldja azt, hogy egyfázisú 230V- ból előállítsa a háromfázisú 230V-os tápfeszültséget. Egyébként hol van az a motorra írva, hogy felére csökken a teljesítmény?
A hozzászólás módosítva: Máj 3, 2013
A gép eredeti (gyári) a kapcsolódobozára van ez ráírva, de Apám este küldi a képet, és lököm is fel ide!
Köszönöm szépen, hogy segítesz nekem így már értem a dolgot! Mostmár én is kíváncsi vagyok arra az adattáblára... Bár nem értek hozzá, de ilyen szinteken érdekel a téma. Ebben a félévben volt ilyesmi tárgyunk is az egyetemen, de természetesen - az életben is hasznosítható- tudományt most sem kaptunk.
Hello!
"Leegyszerűsítve:" Mind két esetben egy-egy tekercsre 230V jut. A YD átalakítást alapból arra találták ki, hogy a motor indulóáramát csökkentsék. Y-ban indítanak, és D-ben üzemelnek. De ez a 3x400V-os delta motorra vonatkozik, nem az egyfázis 230V deltára. üdv!
Helló telo!
Idézet: „Tényleg ennyira érthetetlenül fogalmazom?? Amint megtudtam, hogy kondival indítható, de jelentős teljesítményvesztés mellett, azonnal elvetettem a dolgot. Nem is volt róla többet szó, az idézett hozzászólásomban is frekvenciaváltót írtam.” Igen, valóban zavaros volt amit írtál, ahogy ez is, mert keveredik benne a motor 230V-ról, egy fázisról, kondenzátorral történő üzemeltetése és a frekvenciaváltóról, három fázissal 230V-ról való üzemeltetése. Az első esetben a motor teljesítménye valóban csökken, ám a második esetben nem. Idézet: „Bár azt is írja, hogy ebben az esetben felére esik vissza a teljesítmény...” Ezt ki/mi írja hol? Adattáblán ilyesmi nem szokott lenni.
Oké, jelentem, bután (tapasztalatlanul) illetve kellő felkészültség nélkül kérdeztem Tőletek, emiatt elnézéseteket kérem. Kiderült, hogy összesen 3 tábla található a gépen: egy a motoron, egy a gép oldalán a házon, és egy adattábla található a kapcsolódobozon is. Apám fényképez, csak elég öreg a telefonja, így nem egyszerű dolog, én sajnos sopronban vagyok. Feltöltöm ide a képeket, mindent tisztába téve. Az összes tábla gyári, ez 100%.
Ettől függetlenül: az egy fázisról történő KONDENZÁTOROS indítást nem fogom megvalósítani, pont a teljesítményvesztés miatt! Ezen a lehetőségen nem is gondolkozok, én erről többet eddig sem akartam írni, és ezután sem fogok. Csak a feélreértések elkerülése végett... Frekvenciaváltót szeretnék 1 fázisról táplálva így a gépet tudnám 3 fázisról 230 volttal használni teljesítményvesztés nélkül.
Sziasztok
egy 230V IMI motor, forgási irányát (7 kivezetése van,jelenleg ha az ékszíjtárcsával szembe állok,balra fordul) szeretném megváltoztatni. Feltettem egy gyors rajzot róla,amellyel jelenleg üzemel.
Szia!
Mikor lesznek képek? Vagy csak én nem látom?
Sziasztok!
Adott egy régebbi evig 400/230V~ Y/D 1435 1/min. 1.1 kW villanymotor. Ennek a motornak csináltam egy kis kapcsolószekrényt amiben jelenleg 2 kondi (10µF és 16uF) van párhuzamosan kötve üzemi kondi néven és egy 95µF indítókondinak ezeken kívül egy mágneskapcsoló, "kigomb" és 2 pólusú "begomb" az indítókondi végett, sima öntartásos kapcsolás... Kérdésem az lenne, hogy elég neki üzeminek az az eredő 26uF? Csak ezekkel indító kondi nélkül nem pörög fel legalábbis így "beépítve" (ékszíjhajtás, nagyobb tömegű hajtott tengely...) de ha indítókondival felpörgetem akkor szépen megy. Jah és még valami azt vettem észre, hogy a "kigombot" is aránylag sokáig kell nyomni mire elenged a mágneskapcsoló(akár több másodperc is) ez ugye veszélyes is lehet a motorra nézve.. Ez a jelenség a kondik miatt van, de hogy lehetne kiküszöbölni vagy valamit mégiscsak elkötöttem a mágneskapcsolónál? Van valami ötletetek, hogy mi lehet a baj? előre is köszi!
Ha egyforma távolságra vannak a csapágyak a forgórésztől, akkor megpróbálhatod fordítva összeszerelni.
Kicst kevés a 26 uF, de ha elég a leadott teljesítmény, akkor használható. Ha nem ejt ki azonnal a mágneskapcsoló, nagyon elkötöttél valamit. A kigombnak nem a motor áramát kell megszakítania, hanem a mágneskapcsoló tekercsáramkörét. A leírásod alapján a tekercs párhuzamosan van a motorral.
Ha a képek között nem találsz mágneskapcsoló bekötést, osszehozunk egyet.
Sziasztok! Lehet hogy hülyeséget kérdezek ha igen előre is elnézést. Olyan létezik hogy egy 3 fázisú motor elmegy 2 fázis+egy nulláról?
Előre is köszönöm!
Hali!
Bocsi hogy csak most írok, mostanság eléggé elfoglalt vagyok, sajnos előfordulhat hogy csak néhány nap múlva reagálok..Mekkora kondi kéne? Igen, a kigomb elméletileg a behúzótekercset (egyik lábát) szakítja meg de innen van megtáplálva a főérintkező is.. Ez lehet a gond?
Üdv mindenkinek! Van egy ilyen adatokkal rendelkező villanymotorom, átlehet ezt úgy kötni 220ra, hogy az 1500W teljesítménye megmaradjon? Mert az nagyon fontos lenne, kompresszorra szeretném.
Szia!
Ahogy én emlékszem, ha 3 fázisú motort működtetünk 1 fázisról akkor annak teljesítménye az 1/3 ra csökken, jelen esetben 500W-ra, ha tévednék akkor elnézést és okosabbak javítsanak ki.
A főérintkezőt a kigomb elé kell kötni. A kigombról csak a begomb és az öntartást végző segédérintkező felé mehet. A tekercsre semmi mást nem szabad kötni.
Mindkét motorhoz menő vezetéket meg kell szakítani egy-egy érintkezővel. A földelést nem rajzoltam be.
Nullát 3 fázisú motor nem kaphat.
2 fázisról elmegy, egy darabig. Amíg le nem ég. Előfordul, hogy észre se veszik, mikor elmegy a fázis. Ha kicsi a terhelés, akár még ki is bírhatja a motor, de 2 fázisról nagy a zaja és jobban melegszik. Ez az állapot olyan, mint mikor indítókondenzátorral elindítják és mikor már forog, nincs rajta kondi. Magától nem indul újra. Akkor már garantált a leégés.
értem! és mi a helyzet az indítókondival? azt hová kössem? Mekkora kondi kellene hozzá? Jah és még az érdekelne, hogy ez mekkora teljesítményt ad le kb?
Köszi szépen! És ha beszerzek egy 220as 1.5 kWos motort az teljesen ugyanannyit tud, mint ez a 380/220 as 1.5 kwos 3 fázisal.?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |