Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   154 / 345
(#) kadarist válasza caliberaf hozzászólására (») Máj 22, 2013 /
 
Használj frekvenciaváltót és akkor nem lesz teljesítményvesztésed. A kondenzátoros indításnál valóban csökken a teljesítmény.
(#) caliberaf válasza depi52 hozzászólására (») Máj 22, 2013 /
 
Köszönöm a segítséget!
(#) caliberaf válasza kadarist hozzászólására (») Máj 22, 2013 /
 
Mennyibe fáj egy ilyen frekvenciaváltó?
(#) depi52 válasza caliberaf hozzászólására (») Máj 22, 2013 /
 
Nem vagyok benne biztos de neked valami ilyesmi kell szerintem Bővebben: Link
(#) acdc válasza erbe hozzászólására (») Máj 22, 2013 /
 
Így jó lehet az indító kondi bekötése?

1f-MK.JPG
    
(#) kadarist válasza caliberaf hozzászólására (») Máj 22, 2013 /
 
Egy használtat már húszas körül megkapsz. Nézz szét apróhirdetések között.
(#) erbe válasza acdc hozzászólására (») Máj 22, 2013 /
 
Azt a szálat is a mágneskapcsoló után kell bekötni. Az indítókondinak 100-125 µF-es megfelel. A várható teljesítmény 700-800 W.
A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2013
(#) caliberaf válasza kadarist hozzászólására (») Máj 22, 2013 /
 
Nem kötekedés képen, de ennyiért már kapok egy olyan motort is amire nekem szükségem van, ez miért jobb?
(#) kadarist válasza caliberaf hozzászólására (») Máj 22, 2013 /
 
Én csak válaszoltam a kérdésedre és valóban, egy kondenzátoros, eleve egyfázisra készült motor jó alternatíva lehet. De a frekvenciaváltónak rengeteg előnyös oldala van, például lágyindítás (nem csapja le a kismegszakítót), motorvédelem túláram, megszorulás esetén, egyszerű forgásirányváltás, könnyű vezérelhetőség stb. De ha neked nincs szükséged ilyen extrákra, akkor végy egy egyfázisú motort, ezt meg add el (ha már megvetted).
A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2013
(#) caliberaf válasza kadarist hozzászólására (») Máj 22, 2013 /
 
Szóval van neki sok pozitív oldala, erre voltam kíváncsi, köszi. Gondoltam még arra, hogy ha beszerzek egy 3 kW-os 380/220as motort, és bekötöm 220ra akkor elméletben lesz 2kW-om, ami nekem már elég. Jól gondolom? Ezt így még bírná a 16os kismegszakító?
(#) kadarist válasza caliberaf hozzászólására (») Máj 22, 2013 /
 
Ha C-s karakterisztikájú a kismegszakító, akkor talán elbírja, de én nem reszkíroznám meg.
(#) erbe válasza caliberaf hozzászólására (») Máj 22, 2013 /
 
Az indítókondi után csillag-delta átkapcsolással igen.
Hátránya, hogy csak terheletlenül indítható, mert nagyon kicsi a nyomaték és nem lehet túl sűrűn indítani. Felvonót, kompresszort ne tegyél rá!
A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2013
(#) acdc válasza erbe hozzászólására (») Máj 22, 2013 /
 
Igen, azt tudom hogy indítókondinak megfelel, nekem is 100 µF van, de üzeminek mekkora kéne? Tehát a nyomógomb másik záró pólusát a mágneskapcsoló elmenő fázis oldaláról tápláljam meg és úgy a "segédfázis" tekercsre?
Ahogy a képen van úgy jó lehet?

1f-MK.JPG
    
(#) kadarist válasza acdc hozzászólására (») Máj 22, 2013 /
 
Az indítókondit egyszerűen az üzemivel párhuzamosan kell kapcsolni.
(#) acdc válasza kadarist hozzászólására (») Máj 22, 2013 /
 
Ja igen most látom elrontottam a rajzot, a kondi másik oldalára megy az elmenő ugye?
pedig egyszerű dolog, de már kicsit belebonyolódtam...Üzemi kondinak mekkora kell?
A hozzászólás módosítva: Máj 23, 2013
(#) kadarist válasza acdc hozzászólására (») Máj 22, 2013 /
 
35-40-50 µF körüli értékűvel próbálkozz. Pontos értéket nem lehet megadni, mert az függ a konkrét tengelyterheléstől, a motor kialakításától meg még ki tudja mitől.
(#) acdc válasza kadarist hozzászólására (») Máj 22, 2013 /
 
Rendben akkor majd kikísérletezgetem, és akkor az indítókondi jó úgy ahogyan mondtam azaz úgy mint ahogyan a rajzon van, csak az üzemi kondi másik felére az elmenőt..?
A hozzászólás módosítva: Máj 23, 2013
(#) erbe válasza acdc hozzászólására (») Máj 22, 2013 /
 
Így már jó lesz.

1f-MKi.JPG
    
(#) caliberaf válasza erbe hozzászólására (») Máj 24, 2013 /
 
és ha a 380/220 as 1,5kW-os motort bekötöm 220ra és a kapott 1kW-al hajtom a kompresszort, szerinted az is nagyon szélsőséges? Köszi szépen!
(#) VIM válasza caliberaf hozzászólására (») Máj 24, 2013 /
 
Szia! Nem akarok beleszólni de ezek szerint biztosan lesz 1kW vagy csak olyan 640W?
(#) erbe válasza caliberaf hozzászólására (») Máj 24, 2013 /
 
Az egész csak a megfelelő áttételen múlik. Ha a motor nyomatéka illeszkedik a kompresszorhoz, megfelelhet. Sokáig 1,1 kW 230 V-os motor hajtotta a kompresszoromat. Lassabban termelt és nem hagyhattam magára a nyomáskapcsolóval. Nem variáltam a visszacsapó+ürítőszeleppel. 3 fázissal nyomás alatt is simán indul az 1,5 kW-s azonos méretű ékszíjtárcsákkal.
(#) erbe válasza VIM hozzászólására (») Máj 24, 2013 /
 
Delta kötésben ez nem teljesen így van. Ott van a másik két fázistekercs sorbakötve, + az üzemi kondenzátor. Biztos akad valaki, aki ezt is ki tudja számolni, de általában az eredeti teljesítmény fele fölött van. A többpólusú motorok általában jobban teljesítenek. Hogy miért, nem tudom.
(#) caliberaf válasza erbe hozzászólására (») Máj 24, 2013 /
 
Köszi szépen, én mindenképpen szeretnék visszacsapó szelepet, és nyomáselengedést, ezek szerint próba szerencse, és majd kiderül bírja-e.
(#) kadarist válasza caliberaf hozzászólására (») Máj 24, 2013 /
 
A segédfázis-kondenzátoron keresztül azért folyik áram a motorba, tehát nem alakul át tisztán egyfázisú fogyasztóvá a háromfázisú motorod.
(#) pucuka válasza erbe hozzászólására (») Máj 24, 2013 /
 
Elég nehéz kiszámolni, de nem lehetetlen. (fel kellene rajzolni a motor üzemállapotainak megfelelő vektorábrákat, és abból minden kiderül) Az a gond a 3f motor egy fázisról való üzemeltetésében, hogy a pólus törzsek 120 fokra vannak egymástól fizikailag, az átfolyó áramnak pedig csak jó esetben is csak 90 fokos fáziseltérése van. A többpólusú motoroknál a pólustörzsek sűrűbben vannak, ezért az áram fázisa, és a fizikai pólusszög eltérése kisebb. Ettől az eltéréstől leginkább a motor indító nyomatéka függ, nem is annyira a teljesítménye.
A direkt egyfázisú motoroknál a pólusok szöge 90 fok, vagy annál némileg kisebb, (konstrukció meghatározza a megvalósított horonyszám miatt), és főleg asszimetrikus elhelyezkedésű, így jobban érvényesül az asszimetrikusan lüktető forgómező.
(#) dobigabi hozzászólása Máj 31, 2013 /
 
Sziasztok! Egy hozzáértőt kérdeznék, hogy a képen látható 380V 0,5 kw-os motort lehet 220V -tal
járatni? Ha igen miként mekkora kondival stb. Nem volna baj ha fordulata akár a felére esne.
segítséget előre is köszönöm.
(#) lalibatyo hozzászólása Máj 31, 2013 /
 
Üdv
Először azokat a lemezkéket amik az alsó sorban vannak vízszintesen a képen leszeded. 3 db nak kellene lenni. Ezután függőlegesen csavarozod vissza a kapocslécre. Így átkötötted delta kapcsolásba a motort tehát 3x230 voltról üzemeltethető. A probléma csupán annyi hogy nem a fordulata hanem a teljesítménye fog lecsökkeni több mint a felére, mert ha nem frekvencia váltóról fogod hajtani akkor nem 120 fok lesz a fázisszög (gondolom kondenzátorral csinálsz majd segédfázist). Szóval lesz 3 bekötési pontod ismét a kapocslécen. Ezután már csak egy kb 20 mikrós üzemi kondenzátorra lesz szükséged és bekötöd a mellékelt rajz szerint. A kétféle bekötés a kétféle forgásirány miatt van.

untitled.jpg
    
(#) erbe válasza lalibatyo hozzászólására (») Máj 31, 2013 /
 
Ha nem haragszol, kicsit átfirkáltam a rajzodat. Átkötött 3f motoroknál ezzel az elrendezéssel nagyon egyszerű az irányváltás.
(#) dobigabi válasza lalibatyo hozzászólására (») Máj 31, 2013 /
 
Köszi szerintem ennyi infó elég.
csak még annyit, hogy esetleg ezzel a szerkezettel szerinted lehetne csökkenteni a fordulatot?
http://www.ebay.com/itm/AC-220V-2000W-SCR-Voltage-Regulator-Dimming...e41093
(#) erbe válasza dobigabi hozzászólására (») Máj 31, 2013 /
 
Nem. Aszinkron motorok fordulatszámát áttétellel vagy frekvenciaváltóval lehet csökkenteni. Néhány alkalmazásban, pl. ventillátor, szivattyú és olyanok, ahol terhelés nélkül indul és a fordulat csökkenésénél nagyobb mértékben csökken a terhelés (~négyzetes), egy szűk tartományban lehetséges. A fázishasítás nem célszerű ez esetekben sem.
Következő: »»   154 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem