Fórum témák
» Több friss téma |
Én az áramkör fényképére gondoltam.
Kihúztam az ic (4017) és behúzva maradt a relé!!
Akkor a tranyóval van valami. Mert Ha a tranyó nem kap vezérlést nem nyithatna ki.
rögtön küldök egy képet ,mi lehet a tranyóval ma vettem?
Az nem jelent semmit.. Lehet gyári hibás.
CB lábai nem érnek össze a forrasztásnál? A hozzászólás módosítva: Ápr 30, 2013
Holnap küldök képet a dig .gépet nem bírtam életre kelteni a telefon meg szar képet csinált! Még egy tranyót találtam itthon melyiket cseréljem?
mind a 2 behúz? Tranyó típusa?
mind a kettő behúz
ctbc 182 enyi van rajta A hozzászólás módosítva: Ápr 30, 2013
Ha a tranyót kiveszed és még mindig behúz akkor a nyák is lehet hibás de ennek kicsi a valószínűsége. A kivett tranzisztort ellenállás mérővel vagy dióda vizsgálóval le lehet tesztelni hogy zárlatos e.
tranyókat kivettem jók .nélkülük nem húzott a relé ,de most már sehogy
Itt valami nagyon rejtélyes dolog van, A jó tranzisztor vezérlés nélkül összezár? Nem lehet hogy mégis csak egy picit össze volt folyva az ón a lábainál?
A Relé típusát írd már le légy szíves.
siemens v23061-B1001-A401
És ez biztos 12V-os relé? Adatlap szerint nem ennyi.
V23061-B1005-A401, a 12V -os verzió A hozzászólás módosítva: Máj 1, 2013
Bocs elírtam !de valami más gond lehet kicseréltem az ic t tranyót össze vissza működik ha vez szálat meg a minuszt egyszerre rakom gdr néha egyik relé behúz lefuttattad a prometeuso n ott jó működött?má nem tom majd holnap .köszönöm a segí
tséged.
GND-re mindig adj minuszt és + az ut+ ra, és amikor indítani akarod akkor adj még a vezre is mínuszt. Proteusban működik rendesen.
Remélem megtaláltam a hibát !!egyik helyen összeért!!!!!!!Nagyon béna vagyok lehet hogy már tegnap este nem kellett volna erőltetnem . de most már szerintem kell egy új 555-ös . A kondit mindkét helyre 10n-os került ez okozhat problémát?Köszi.
Ha a 100nF-os helyett van a 10 nano az nem befolyásolja a működést, mint írtam az csak zavarszűrés. 555-öt le tudod tesztelni ha van egy leded és egy 300-500 ohmos ellenállásod.
A ledet sorba kötöd az ellenállással és a test és az 555 3-as lábára kötöd ekkor a lednek villognia kellene ha jó az 555 és kap áramot.
Sajna nincs rajta fesz .és melegszik .Majd holnap kap egy újat.
Na ,siker ! tegnap kapott egy új 555 -t és tökéletesen működik ahogy leírtad, ma berakom az autóba remélem jó lesz .Köszönöm a türelmed !
Szia Zoltán !Pénteken beépítettem az autóba és tökéletesen működött ,de ma megadta magát .Nem volt még időm kivenni de nem tudom mi lehet a gond 12 voltra volt méretezve az autóba 14.5volt van elképzelhető hogy ezt nem bírja ? vagy nagyon szűk és légmentesen zárt dobozba építettem és tul melegedhette?
Szia!
Ezek az ic-k 15 V-ig bírják tehát a 14,5 V ot bírnia kellett volna. Holnap ha leírod mi ment tönkre okosabbak lehetünk.
Az esetleg hogy egy vízmentes dobozba tettem és hogy ne mozogjon egy szivacsot tettem alá felé okozhatja?
Ha nem szívta meg a szivacs magát vízzel és ha nem vezető anyagú szivacs volt akkor elvileg nem kellene hogy ettől tönkremenjen. Nem lehet hogy csak a rázkódástól valamelyik forrasztás elengedte?
Helló! Szétszedtem és az 555 ic 3-as lábán fix a fesz ! A panelon semmilyen hibára utaló nyomot nem találtam.
A hozzászólás módosítva: Máj 6, 2013
Lehet hogy stabilizálni kellene a feszültséget?
Hello! Az 555 egy astabil multi, vagy is annak mindig járni kell. Így akkor a hiba meg is van, csak meg kell mérni a lábain a feszültségeket. Szabilizálni nem kötelező, de nem árthat. Egy ellenállás+zéner+kondi bőven megteszi. üdv!
Másik 555 -tel sem jár ,tünet ugyan az a 3 as lábon fix a fesz.
Jóember! Ne csak a 3-as láb feszültségét mérd meg. (Amúgy mi az hogy fix? Magas/alacsony vagy hány volt? stb..) Olyan nihil infókat tudtok adni, egy bites információnak is kevés lenne..
Miért ?te írtat hogy astabil multi ha jó 555 3-as lábán impulzus szerűen van fesz nem pedig folyamatosan ,De ez semmi
2db 555 -ic vettem egyikkel sem ment ,most kivettem egy régi digitális mérlegből egyet és azzal tökéletesen működik ! Ezt nem hiszem el.Szerinted??? |
Bejelentkezés
Hirdetés |