Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Igen, tudom, hogy meg lehet csinálni, eddig nem is volt semmi probléma. A türelemmel sincs szerintem baj, mert a 4. próbálkozásnál már 20 percen át folyamatosan lamináltam a lemezt, ez lett a legjobb, de még ezen is vannak apró szakadások. :S
Szia!
Nálad még mindig hiányolom a kimart nyákokat...
Amúgy jogos, a tintás rész nekem is tökéletes volt.
Van olyan is pedig csak keresni kell .De egyébként az az igazság , hogy ami elkészül , és maratva , aztán beültetésre kerül az nem mindig kerül lencse végre .Ennek sokféle oka lehet , vagy mert nem publikus , mert nem lehet , vagy , mert gyorsan kell , és nincs ilyenre idő stb stb stb .De egy régebbi képet kerestem neked , is , hogy maratva is olyannak kell lennie mint , vasalva , vagy laminálva .Tehát amit látunk még maratás előtt annak bizony tökéletesen stimmelni kell maratás után is.Én azért szoktam hozzá fűzni is , hogy az maratva is ilyen lesz mint maratás előtt .Ha valakinél pedig nem, akkor ott a közbenső folyamatokban hiba van.
Csak egy vélemény. A házi technikákhoz célszerűbb lenne vastagabb vonalak, nagyobb forrszemek (nem az SMD lábaknál). Mivel hely van bőven. Mindenképpen csökkenne a hiba kockázata. Elhiszem, hogy van aki így is megcsinálja (kimaratva értem), de ez olyan önszivatás féle dolog, amikor jócskán lehetne könnyíteni.
A hozzászólás módosítva: Jún 4, 2013
Próbáld nagyobb hőfokon, nálam ha nem tapad a festék, hőfokot növelem, és jó lesz. A nagy panel esetében hosszabb idő alatt ér át, ezalatt jobban kihűl, mire újra a meleg a hengerek közé ér -egy adott pontját nézve.
A problémára végül megoldás volt, hogy keresztbe raktam bele a laminálóba a lemezt. Kicsit szenvedett vele, de az eredmény eddig tökéletes!
Mert hamarabb kerül újra melegre -egy pontát nézve. Nagy panel esetében valószínűleg a panel előmelegítése segítene. Vagy esetleg jóval lassabban menne át a laminálón, és csak egyszer. Csak elképzelés, még nem próbáltam.
Eddig még nem alakítottam át semmit a laminálómon, gyári állapotában van, de úgy tűnik, ha nagyobb nyákot szeretnék készíteni, muszáj lesz hozzányúlnom..
Ez mitől van?
A bal oldali az fényes 135g-os műnyomó a jobb pedig 80-os közönséges fénymásoló papír. A műnyomónál az Atmega8 lábai össze érnek. Nyomtató: Konica-Minolta bizhub C452 (Bár a síma papír sem tökéletes szerintem) Köszi!
Mekkora felbontással nyomtattad? Vektoros vagy pixeles forrásból?
Az ott egy 0.8mm-es lábtávolságú IC akar lenni? Milyen széles a láb és mennyi a szigetelősáv szélessége az eredeti terven?
A másolóban gyári, vagy utángyári festék van?
Sziasztok,
meg tudnátok mondani hogy milyen arányban kell vegyíteni a sósavat, hidrogén-peroxidot és a vizet, ha ezzel szeretnék maratni? Eddig vas-kloriddal csináltam a nyákokat de valahogy nem vált be. Előre is köszi. A hozzászólás módosítva: Jún 4, 2013
A lábak - szerintem - túl szélesek a lábtávolsághoz viszonyítva. További problémaforrás, hogy nem is egyenletesen vannak a szünetek a lábak között, kinagyítva jól látszik pl. a jobb felső saroknál, hogy kisebb a rés. Az az IC 0.8mm-es lábtávolsággal készült, nálad ebből kb. 0.62mm a láb, és 0.18mm marad a szigetelésre, a jobb felső saroknál ez lement 0.12mm környékére. Nem csoda, hogy gondok vannak.
Szerintem ennek az IC-nek 0.5mm kényelmesen elég a lábhoz, és akkor 0.3mm maradna szigetelőszélességnek. Az szerintem gond nélkül menne. A nyomtató ettől függetlenül nem nyomtat szépen a műnyomóra, lehet, hogy valami mesterséges felbontásnövelő technikát alkalmaz, azért vannak a vízszerintes rücskök.
770ml víz, 200ml sósav, 30ml hidrogén-peroxid. 30%-os legyen mindkettő, akkor nem lesz nagyon gyenge. ~A5 kétoldalas nyákot (egyik oldalról teljesen le kellett szedni a rezet) ebből fél liter kb. 20 perc alatt szed le. Ehhez lötyögtetni kell. Ellenben nem füstöl...
Ha "durvábbat" akarsz, kevesebb vízzel kezd a vegyítést, de nyákot én nem marnék töményebb oldattal. Peroxidot első sorban fodrász kellékesnél kapsz, de én festék boltban vettem legutóbb. Sósav meg akár a tecsóban is, csak az kicsit gyengébb. Víz meg a csapból
Jó az füstőlősen is, csak legyen szellőzés. Nálam olyan 100 ml víz, 50 ml sósav 40 ml hidrogén peroxid vált be. Szeretem, ha gyorsan dolgozik. A hátránya, hogyha sok rezet kell lemarni hamar telítődik, de ilyenkor egy kis víz segít.
Konica Minolta nemtudommilyen számú nyomtató nekem nagyobbat nyomtatott mint a tervben volt, másik nyomtató viszont ugyanazt jó méretben nyomtatta. Esetleg ez is lehet hiba oka?
Ez nem önszívatás mivel , ha ilyen processzorhoz kell nyák , akkor nem csinálhatsz se kisebbet se nagyobbat , hanem pont ilyet , mert akkor nem lesz jó.
Megjegyzem én sem mindig csinálok pont ilyet , de ha ilyen kellene ez se lenne gond már megcsinálni.Az önszívatás szerintem nem ott kezdődik , hogy egy ilyet meg kell csinálni , hanem ott hogy ki ki , vagy rájön hol hibázik , vagy nem jön rá , és egymás után gyártja a rossz minőséget.Ezt mindenkinek észre kell venni , hogy mi nem jó , mivel nincs egyforma feltétellel rendelkező felszerelés egy nyák elkészítéséhez .Innentől mindenkinek meg kell találni a helyes utat a jó végeredmény eléréséhez.
Üdv!
Fényes papírhoz illik beállítani a nyomtatóban a fólia kezelés funkciót- ,hogy mire nyomtasson - óvatosabban kezeli...
Nos itt az lesz a baj , hogy túl sok a festék ,Le kellene venni a fekete tónusból nem tudom a felbontás milyen volt .De ha egész leveszed , akkor jó lesz ilyen közelii dolgoknál , ezt kell tenni.
Látszik , hogy a baloldali műnyomónál mivel fényes a felülete össze is folytak a padek , de a sima fénymásoló papírnál nem tudott , mert előbb ivódik bele mint , hogy szét tudna folyni. Ha lejjebb veszed a festéket , és sima papírra kinyomtatod , akkor jónak kellene lennie. A hozzászólás módosítva: Jún 4, 2013
Idézet: „ha ilyen processzorhoz kell nyák , akkor nem csinálhatsz se kisebbet se nagyobbat” Én változatlan nyáktervre, -ugyanekkora nyákra- gondoltam a vastagabb vonalakat.
Értem én , hogy mire értetted .Ez a feltétel lehetséges persze , ha az adott nyákméret lehetővé teszi a vastagabb vonalvezetést.
Még egy problémám a vékony vonalakkal. Korrózió esetén, (mostoha körülmények) amikor a szélesebb vonalakon még csak látszik a korrózió, az ilyen vékony vonalak már sehol sincsenek. Gyári nyákokról van szó, védőlakk lepattogva. Sok ilyet javítottam, ahol lehetett volna szélesebb, és nem lett volna probléma évek múlva.
Igen ez igaz valóban.De mint tudjuk a mai világ nem arról szól , hogy valami sokáig tartson.
Főleg a gyár csak modult cserél aztán el van végezve a javítás stb stb stb.
Valaki tudna mondani néhány dolgot a nyomdai levilágításról? Hogyan működik, milyen rajzot kell nekik küldeni, hány réteg kell, stb.
Mit is szeretnél pontosan? Nyomdai minőségű film kell vagy Nyákgyáró cégeknél történő gyártásra?
Előbbinél egy vektoros PDF vagy nagyon jó minőségű kép minden rétegről amit szeretnél (sima 2 oldalas panelhez 2 PDF fájl). Megadod, hogy pozitív vagy negatív kell-e és hogy hány darab. Ahol én csináltatom 500 Ft A4-es területenként a film, és egy A4 a minimum rendelés. Ha az emberke jó hangulatban van és csak 1-2 mintát adok akkor azzal telepakolja az A4 et. Utóbbiról nincsen információm.
Mi érdekel pontosan? Évekig DTP-ztem (néha most is)..
|
Bejelentkezés
Hirdetés |