Fórum témák
» Több friss téma |
Segítséget kérek. Fémforgácsoló vagyok nem elektrotechnikus. Vizsgadarabot készítek, ami inkább a fémforgácsolási ismeretek elsajátítását tükrözi, de technikai funkciót is be kellenne töltenie. Amit elképzeltem: henger, kívül tekercselve, belül vízben harang, mágnesel ellátva. Hengerbe, alul levegő befújatásával, a harang felfelé áramlik és a mágnes révén áram keletkezik. Ezt egy izzóval szeretném bizonyítani. Mit kell beszereznem, számítanom, csinálnom, ahhoz, hogy ez működjön? Természetesen a tekercselésre és az elektromos részére gondolok a feladatnak. Kérlek írjatok. Vagy hol nézhetek utána. Köszönöm.
Most tényleg nem látom magam előtt ezt az egészet. Rajzold már le hogy mit is szeretnél?
Szerintem olyasmit szeretne, mint a rázós lámpa csak a víz és a levegő minek ?
A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2013
Vaó, értem már! Minek a harang alak? Erre fogat fel mágnest, és ennek kellene valamilyen fel le mozgással feszültséget indukálnia a hengeres tekercsben, amivel izzólámpát hajtana meg. Ja, és minek a víz?
A létrejövő feszültség nagysága:
Ahol B – a mágneses térerősség l – a vezeték hossza v – a mozgás sebessége α - a mozgás és a B térerősség által bezárt szög A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2013
A hengert feltöltöm vízzel, a harang a vízben van. Lezárom a henger végét. A henger két végén szelep van. Amikor a harang a lenti állásban van, befújatom a levegőt a henger alján található szelepen keresztül a harang belsejébe és a levegő felhajtó ereje a harangot fölviszi. A víz segíti hozzá a harangot, hogy felemelkedjen és majd leereszkedjen. Jobban nem tudom elmagyarázni.
A harang alak meg azért jó, mert kevésbé mozdul el a hengerben, -viszonylag nagy felület és könnyen tudok rá mágnest rögzíteni - miközben mozgást végez.
A koncepcióval az a legnagyobb probléma, hogy értelmes jelet addig láthatsz, amíg mozog a mágnes. Sokkal több értelme lenne az egésznek, ha valami körbe-körbe járó cuccot tudnál kitalálni. Vagy a harang fel-le járjon - de ilyet valószínűleg nehezebb konstruálni.
Az a gáz az elgondolásoddal, hogyha a képletet nézed, akkor amit leírsz ellene dolgozik.
Gondolok itt a v-re vagyis a mozgás sebességére amit a vízben való mozgás igencsak visszafog.
Végül is nekem a forgácsolási részre kell a hangsúlyt helyeznem, az elektrotechnikai rész extra. De úgy gondoltam, ha már gyártok valamit, akkor az egy használható dolog legyen, értelmes funkciója legyen, ne csak egy darab vas, vagy műanyagcső. Ha működne, az tuti lenne. Nekem már az is elég lenn, ha felmenne a harang és termelne egy kis áramot, bebizonyítva, hogy az elmélet működőképes. Ha valakinek még van ötlete, hálás lennék. Köszi
Csak nagyon érzékeny műszerrel tudod kimutatni az indukált feszültséget. Sajnos - mivel örökmozgó nem létezik - nagyobb munkát nem tudsz a gerjesztéssel végezni, mint amennyit mechanikailag belefektetsz. A jelen esetben a veszteség is sok, de a harang mozgásával befektetett munka borzasztóan kevés. Nagyon erős mágnes, nagymenetszámú tekercs, és nagyon gyorsan mozgó harang kell, hogy akár egy LED-et felvillants.
Sajnos sok - ésszerűnek látszó - találmány nem működik az elmélet és a valóság közti szakadék miatt. Feltalálhatnánk pl. a vitorlás autót, de a valóságban nem sok hasznát tudnánk venni.
Üdv mindenkinek.
Azt szeretném megkérdezni a szakemberektől. hogy egy autó generátor álló ill. forgórészéről, hogyan lehet szakszerűen a hibás vezetékelést eltávolítani ? Köszönettel. feribau
Apám megfelelően illeszkedő rézidomon keresztül és kalapáccsal ütögette.
Persze akkor még más technológiával impregnáltak (ha egyáltalán). Vegyészeti és hőmérsékleti behatásokat akkor nem említtem még De attól tartok, hogy ezek után jön majd a kérdés, hogy ha már kivertem belőle, akkor hogyan tegyem vissza a drótot, hogy végül működjön is (mert azért vered szét, gondolom)? Én nem sajnálnám a pénzt a "generátor javítóra", és/vagy bontóra...
A forgórészt szét kell sajtolni, akkor kivehető belőle a tekercs. Az állórész tekercset levágod és a maradékait kipiszkálod alkalmas eszközzel.
Gondolom gyakori eset, hogy egyszerre a forgórész és állórész is hirtelen tönkremegy, és újra kell tekercselni, de úgy más gond nincsen az autó elektromos rendszerében, csak éppen az egyetlen gond az az, hogy hogyan szedjük ki a rezet a generátorból
Szerintem ez egy MÉH telep projekt.
A hozzászólás módosítva: Okt 15, 2013
Sziaztok!
Még új vagyok itt,de már most egy csomó kérdésem van. Van egy régi Flex-em 2000w forgórészt szeretném tekercselni de van egy kis gondom,alapanyag beszerzés ügyileg. nem találok egy olyan web áruházat se ahol meg tudnám venni a következő dolgokat,gyanta,vagy lakk,és ez a szigetelő papír ami a hornyoknál található.(Vagy ide bármilyen papír jó?) Duplán zománcozott réz huzal megvan,kommutátor megvan. Ez még az a békebeli Original Flex,azért nem viszem tekercselőhöz mert én magam szeretném életre kelteni. Ja meg még egy kérdés,a forgórész elején és végén van 2 db műanyag szigetelő ami a hornyok végét szigetelik.Akérdés az hogy ide bármilyen azonos vastagságú műanyag jó?Vagy ez is spéci cucc és valahol meg lehet venni? Első hozzászóláshoz nem is rossz,ha válaszoltok akkor még egy csomó kérdésem van ezzel kapcsolatban.
Szia!
Nincs a környékeden semmiféle tekercselőműhely, ahol kérhetnél egy arasznyi (0.3-05-ös) prespánlapot? De mivel úgyis lakkozod, bármilyen papír jó, ami elég rugalmas, hogy tekercseléskor ne törjön ki a sarkoknál. Sajnos lakkból nem fogsz 1kg-nál kisebb kiszerelésűt kapni (Pesten tudok, de postázni kell). A horonyvég szigetelés is jó bármiből (bakelit, vagy több réteg papír) de ne legyen hőre lágyuló. Mi lett az eredeti horonyszigeteléssel?
Egy kicsit megsérült mikor a tekercseket vettem le és gondoltam kicserélem.
Próbáltam öngyújtóval melegíteni és elég könnyen olvad,szerintem ebből a dolomitból volt rá csinálva mert nagyon hasonló az anyaga. Itt a környéken egy tekercselő van,ő hozzá szoktam hordani a dolgaim,nem akarom megbántani hogy ezt nem oda viszem,mit mondanék neki hogy mire kell. Ezért nem is őt kérdezem ezzel kapcsolatba,és ha sikerülne megoldanom akkor se akarok konkurencia lenni számára.
Ha kőből van, akkor hogyan olvad könnyen? Danamydra gondoltál, de az eléggé hőálló, és nagy mechanikai szilárdságú. Nem leszel attól konkurencia, hogy tanulni akarsz (jól is néznénk ki!), kérj nyugodtan. Nem tudom mennyire sérült, de kihúzva Te is látod, mennyit kell pótolni. És igenis kérdezz tőle; aki nem adja tovább a tudását, az nem is szakember.
Ja erre a fehér műanyagra gondoltam amiből esztergálni szoktak.
Na akkor majd kikérdezem holnap,úgy se tudom hogy a kommutátorra hogy tegyem rá a drótokat mert ügye ha csak simán rá forrasztom az úgy le fog jönni,a neten néztem valami ponthegesztő szerüségel csinálták.Egyből néztem is itt hogy hogy lehetne csinálni ilyet és rátaláltam erre a mikró trafós ponthegesztőre,meg is építettem a sajátom de szerintem ez nem alkalmas erre a célra.
Milyen a kommutátor kiképzése? Ha rés van, amibe belerakod a drótot, akkor lehet simán sajtolt, vagy forrasztott. Ha gödör szerű, akkor pont-hegesztett. A ponthegesztőd alkalmas lehet, csak előbb csinálj néhány próbát, hogy ne ott kísérletezz. Ha Te szedted szét, milyen módon volt? Az új módi ólommentes cin magasabb olvadáspontú, de nehezebb vele dolgozni, főleg kényesebb alkatrészeknél, de ez nem az. Sajtolsz, és forrasztasz is; az tuti jó!Ha nem bízol a ponthegesztésben.
A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2013
Rés van rajta,a régi ami szét volt égve azon mintha gödrök lettek volna és ponthegesztet volt.
Holnap csinálok néhány képet a dolgokról. 42 segmenes (szeletes)a kommutátor,14 horony a forgórészen,36 menet egy horonnyban,és két oldalról volt tekerve jobbról balra és balról jobbra.Egy horonyban 18 bal és 18 jobb,a 42 szeletes kommutátor miatt 6 menetenként egy kötés. A régi kommutátorba mindegyik szeletbe 2db huzal ment a hurkok gondolom,a kérdés. Mikor elkezdem tekerni az első 18 menetet ügye egyből lesz 1 huzal,a huzal eleje,és a második 18 at tekerem ellenkezőleg új huzalból ott ismét lesz 1 huzal ami nem hurokba van a végeken mikor minden kész ott is ugyan így,tehát lesz 4db 1es huzalom ezeket össze kellene kötnöm de mivel? A jobbra tekert huzal elejét a balra tekert huzal végével?A balra tekert huzal elejét pedig a jobbra tekert huzal végével?
Így valahogy,csak kézzel.http://www.youtube.com/watch?v=qpgMIVm6fsU&list=UUGWaEzRKK76ThB4PAf0mfJg
Kétrétegű, kétjáratú tekercselés. A 'jobbra' tekert tekercsek végei összekötendők (miután körülért egy réteg). A 'balra' dettó. Bontáskor ezt (fel)meg kellett volna jegyezni.Nyugodtan kérdezd meg a tekercselőt. Sajnos a youtube-s videót nem tudom megnézni (wifi probléma).
A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2013
Akkor a jobbra tekert elejét végét kell összekötnöm?
Igazából nem volt egyszerű a bontás se azért nem tudtam ezeket megfigyelni.
Mint írtam volt. Folyamatosan kell tekercselni, -egy réteg,- míg körbe nem érsz.
Ja ezt tudtam,hogy folyamatosan kell tekerni csak a drót elejét és végét nem tudtam hova mivel kössem össze.Tekerek 6 és hurkolok és így tovább míg körbe nem érek.
Egy villanyszerelő mondta hogy sima lakk is jó,nem nagyon akartam elhinni nagyon sokat szívtam vele mire le tudtam bányászni az eredetit,semmi nem oldotta még a láng se.Igaz lehet ez hogy jó az egyszerű lakk amit bármelyik háztartási boltba lehet kapni?Vagy csak azért mondhatta mert gondolta úgyse tudom megcsinálni akkor meg bármivel be kenhetem.
Azért 'csónaklakkal' nem kéne, a kétkomponensű lakkok az igaziak. A 'beégetés' számít igazán, azaz hőre keményedő lakk. Mivel nem fogod vákuumban impregnálni, ajánlott tekercselés közben kenegetni, hogy belül is legyen lakk (hővezetés, szilárdítás). Van itt olyan topik is. Celloxin( nitro) lakk is jó, de be kell sütni. Előtte próba, bírja-e a zománc.
Na hát csak igazam lett,azt mondta a tekercselős hogy vigyem oda ő megcsinálja nekem de nem mond semmit mert feleslegesen nem szeret beszélni ez meg nem olyan egyszerű dolog.
Úgy beszél mintha az ő zsebéből akarnám kihúzni ezt a pénzt amit erre költök.Én is tudom hogy nem egyszerű eddig kb 6000 be van igaz lakk még nincs,+egy hét folyamatos nézelődés a neten,de ha bukom akkor istenem ez van,ha meg sikerül az meg jó érzéssel töltene el.Tudom hogy kell tekerni (6,7 próbatekerést csináltam sima dróttal hogy mégis mikre kell odafigyelni,hogy kell hurkolni)Már tudom hogy kell rákötni a kommutátora.1000 videót láttam ahol különböző képpen tekerték a forgórészt.Igaz képleteket szakkifejezéseket nem tudom,de én úgy érzem sikerülhet. Csináltam néhány képet a kommutátorról. |
Bejelentkezés
Hirdetés |