Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Szia!
Egy darabos gyártatás nem éri meg, kivéve ha nagyon bonyolult, 2 oldalas.
Szia
Ha magad akaod legyártani, pauszpapír, vagy fólia + javításhoz filctoll + nyomtató 1000Ft (a nyomtató nincs beleszámolva ) A vegyszer 5000Ft (pozitiv 20, előhivó, vasklorid ) Kellenek müanyag tálak 3db (előhivónak, viz öblitésnek, vaskloridnak )500.....1500Ft Kell UV lámpa, (higanygőz égő átalakitva +fójtó ) 2000Ft+5000Ft és hely, ahol csinálod. A vegyszerek azok 0,5....1m2 elég, A papir/folia többször használható de csak ahhoz a nyákhoz, a többi nagyon sokáig, csak rajtad mullik, Fúrat galvánt nehéz legyártani a kétoldali huzalózás, csak odafigyelés kérdése. ( magam részéről, a saját paneljaimat, sose gyártattam le. Viszont dolgoztam legyártot panellal ) Üdv.
Szia
És a panel furás/darabóló eszközök, illetve a panel, és a tisztitó eszközök ( én súróló port VIM -et szoktam használni + körömkefét ) Ha gyártatód, biztos siker. Ha te csinálod, 4...5 után márt jó lesz. De elsőre is sikerülhet. De a tapasztalat, a tied lesz. üdv. A hozzászólás módosítva: Júl 26, 2013
Sziasztok, nyák tervezésénél mire kell figyelni a vezetők vastagsága terén, illetve hogy milyen távolságra legyenek egymástól?
Van e valami ami alapján lehet számolni a szükséges/opcionális vastagságot/távolságot? Előre is köszönök minden választ!
Kicsi feszültségek esetén elsősorban a legyárthatóság korlátozza a vezetősávok minimális távolságát, illetve nagy impedanciás eszközöknél, ahol jó szigetelés szükséges növelni kell a távot (a levegő páratartalma is vezet valamennyire) Hálózati feszültségen a vezetők között 2raszter (5mm), a vezetők és a kisfeszültségű részek/test között legalább 3rasztzer (7,5mm) távot szoktak tartani.
A vezetősávok szélességét az áramerősség (melegedés) , legyárthatóság, és a rendelkezésre álló hely függvényében választjuk meg (már ha nincs egyéb speciális szempont, pl. nagyfrekis nyák, kapcsolóüzem, stb...) A hozzászólás módosítva: Júl 26, 2013
Köszönöm a választ
PIC-hez 5V os feszültségnél, 1.6 mm vezetősávval 1 mm-es eltartást terveztem. (Logikai lábaknak csinálok kapcsoló panelt) Elvileg ez így rendben van? Ha 12V-os feszültséghez (kapcsolóüzemű táp), max 1-2 A-nél mik az ajánlott "adatok/értékek"? Tudsz esetleg ajánlani valami olvasni valót a témában? (elsősorban neten) Előre is köszönöm!
Sziasztok!
Vasalt-e már valaki gyárilag lakkosított panelra, miután a levilágítást elrontotta? Ugyanúgy jártam el, ahogy szoktam,de mégis elrontottam egy 1300ft-os nyákot, és most próbálom leszedni a rajtamaradt lakkréteget, hogy legalább vasalható legyen. Ti hogyan csináltátok a leszedést és a vasalást? (ha jól emlékszem, korábbról nem túl kecsegtető emlékeim vannak)
Nitrohígító jól leviszi, zsírtalanítást követően vasalható.
Én is arra gondoltam, mert ahogy nézem 10perc UV+előhívó nem akarja úgy lekapni, ahogy kéne.
Nem jó, hosszadalmas..
Ha nincs nitró, aceton jól oldja.
Először emígy akartam megpróbálni, mert a nitro nagyon büdős, stb...
Hideg zsíroldó , ráspricceled vársz 5 percet és lemosod ....
Már leszedtem nitroval. Valaki vasalt már ilyenre? Kell csiszolni előtte, vagy valami???
Én átszoktam csiszolni, nem árt. Aztán teljes zsírtalanítás, (én acetonnal vagy denszesszel szoktam), majd mielőtt a kinyomtatott lapot rávasalnám, előmelegítem, de nem úgy, hogy ráteszem a vasalót, hanem teszek rá egy normál pzs-t. Azt utána rávasalom, megvárom míg magától ki hűl, és beáztatom, majd ha felázott lemosom. Azt ellenőrzés, javítás ha kell, és mehet a maratás. Speciel én a rajtamaradt papírt nem szoktam lekaparni, marató úgy is leszedi. (hidrogénperoxid)
Elméletileg nem kéne, de biztos összetapiztad, amíg szenvedtél vele. Finom (6-800) papírt neki.
Finoman, 180-240 papírral érdemes átcsiszolni.
Zsírtalanításra legjobb egy hígabb oldatban maratás, rövid ideig.., bő vízzel lemosva, jöhet a vasalás.
Köszönöm (vasaltam már egyébként). Most vágtam mindent méretre, holnap vasalok, aztán meg méretre vágom, ha minden jól megy. (bár nagy nyákot még sose sikerült kivasalnom szépen)
Nézd csak ez egy dry fóliára vasalt teszt volt szerinted ?
És a többi pedig egy A4 es méretű nyák vasalása szóval ne kételkedj bizony meg lehet szépen csinálni .
Jó, jó, de te mindig mindent ki tudsz vasalni, nekem azért nem így megy. Főleg,hogy egy ideje nem gyakoroltam már..
Azért te is mindent ki tudtál vasalni nem ? Vagy még sem ?
Nagyobb darabokkal mindig gondom volt..
Na látod! Erre jó a fotózásos technika. Ebben a melegben még vasalni?? Na ne már...
Először fotóztam, de nem akart előhívódni a rajzolat a gyári lakkos nyákon, ami nem mellesleg 1300,- volt..
Na látod , hogy a vasalás mennyivel kevesebbe kerül .
Apropó a nagyobb méretekkel miért volt gondod ?
Sziasztok!
Azon gondolkoztam mivel már jóidelye laminálással készitem a nyákjaimat minden probléma nélkül(természetesen néha előfordul egy-egy hajszál szakadás valamelyik vonalon(de sajna ezt csak maratás után veszem észre),szóval azon gondolkoztam,hogy a lötstop maszkot fellehet laminátorral is vinni a nyákra?Még az is felmerült bennem,hogy megéri e ez a befektetés hiszen akkor kikell alakítsak egy kis levilágitó sarkot is pluszban,amúgy egy Ilyen! laminátorom van! Még egy kérdés ha már laminálás,hogy a dry fóliát is felvihetem ezzel a masinával,hideg vagy meleg felvitel kell? Vagy csak hideg laminálás után kell száritani a Dry fóliát?A lött stop maszkot is kell? Minden segítséget előre is köszönök A hozzászólás módosítva: Júl 26, 2013
Ne gondolkozz rajta lehet igen , de erről már sokan írtak sokat . Én is rövidre fogtam pont azért.
Ismétlés a tudás anyja no de ennyiszer. Csak gondoltam először kérdezek aztán cselekszem így röviden pont ezért!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |