Fórum témák
» Több friss téma |
Értem, használok smd-t csak ez a méret nekem nagyon kicsi, de megoldom.
Köszönöm.
Ezt nem tudtam, mindíg tanulok valamit.
Beforrasztottam, még a hűtést kell megoldani. Az ic alatt egy 5 mm-es furat van, ide kell valami hűtés.
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni! Az autóm műszerfalán van 2db vak gomb amibe gravíroztattam és szeretném őket hátulról megvilágítani 1-1 smd piros leddel, de sajnos az elektromos dolgokban nem vagyok otthon Keresek valakit aki meg tudná csinálni a led nyáklapra forrasztását. Áramot elvileg a szomszédos kapcsolókról tudnánk venni. Mellékelek képet az elképzelésemről! Ha valaki tudna segíteni az légyszives írjon! Nem ingyen szeretném természetesen Köszönöm! http://www.audizine.com/gallery/data/500/night.jpg http://0.tqn.com/d/cars/1/0/J/y/1/ag_09a6_climate.jpg http://images.conceptcarz.com/imgxra/Audi/Audi-A3-Sportback-S-Line-...24.jpg
Sziasztok!
Javítok egy mikrotik routert (rb411g) és van rajta egy ilyen smd ic: Bővebben: Link A régi ic-t hőlégfúvóval már leszedtem és letisztítottam a nyákot. Forrasztóállomásom típusa: Aoyue 968+ (páka+hőlégfúvó) Szerintetek hogyan, milyen technikával érdemes felrakni az újat? (paszta+levegő stb ilyet még nem forrasztottam)
Páka + vékony ón: Bővebben: Link
Páka + paszta: Bővebben: Link Meleglevegős páka + paszta: Bővebben: Link
Én a páka+vékony ón+folyasztó szerrel szoktam, vagy páka +paszta. Attól függ milyen az adott körülmény.
Köszönöm nektek. Az nyákon körbe vannak a kérdéses ic körül 1205 méretű alkatrészek. A forrólevegős megoldást így talán nem fogom választani.
Néztem az előbbi videókat is, tanulságos. Páka + paszta lesz a választásom. A múltkoriban ilyet vettem : Bővebben: Link Ezt mivel kell "kinyomni", illetve hogyan használjam?
Én ilyet csináltam hozzá: Bővebben: Link
Ez jó. Mit tettél az elejére ahol nyomja a tégely belsejét illetve miből áll az átalakítás?
A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2013
Csak a hozzá adott dolgokat használtam fel, az elején ami van az a kinyomó csövet tartotta eredetileg.
A piros már egy másik, szintén csak saját alkatrészeiből.
További kérdés: ez az átalakítás előtt milyen célra készült kinyomó volt? Azaz mit kell keresni a boltban, hogy ilyesmire leljek?
Szerk: már látom, ez a standard sziloplaszt-kinyomó. A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2013
Még annyi kérdésem volna a forrasztással kapcsolatban, hogy hány fokon érdemes forrasztani az ic-t hogy ne melegítsem túl?
A jobbik megoldas a paszta es holegfuvo, de kell egy keves gyakorlat hozza. A legvegul valaszthato megoldas, gel flux, on es paka (valamint valami jo minosegu nagyito/sztereo mikroszkop)
A hozzászólás módosítva: Júl 28, 2013
Elfelejtettem megemliteni, a kozepes kerek szukitot hasznald, a levego sebesseget vedd vissza egy keveset kb 1/2 - 2/3-ra.
Ne aggodj, a korulotte levo alkatreszeket nem fogod igy elfujni, plane egy 1206-ost. En hasonlo szituacioban 0604-es alkatreszekkel korulvett PIC cserejevel szoktam talalkozni. De ha biztosra akarsz menni, hogy semmi mas ne mozduljon el, akkor maszkold ki a kornyezetet kapton szalaggal (amugy rosszul irtad, mert 1205 nem letezik, csak 1206) A hozzászólás módosítva: Júl 28, 2013
Pff, tényleg elírtam. Elnézést miatta.
Forrasztottam már forrólevegővel is vissza egy yda138E ic-t és működött is, így már nagyon kis gyakorlatom van ebben a témában. A hőfok miatt félek, hogy "megsütöm" az ic-t. Mennyi hőfokon forrasszam azt?
Ha az Aoyue holegfuvojara gondolsz, akkor en a kovetkezoket szoktam hasznalni beforrasztas eseten: az altalam emlitett kb 8mm-es szukito, legsebesseg 4-es, homerseklet olyan 330 fok korul (nem kell fokra annyira pontosan beallitani, mivel a tavolsag ugysem lesz konstans). Nem azonnal az IC labak fole menni, hanem relativ lassan, kb 5cm-rol kezdve kozelitsd meg kb 10-15mm tavolsagig. Ez a elomelegitesi idoszak legyen olyan 8-10 masodperc, ez ido alatt szepen jarasd korkorosen az ic labak felett. Ugyis latni fogod ahogyan a flux elkezd dolgozni, annak alacsonyabb a mukodesi homerseklete. Akkor lassithatod le a korkoros mozgatast a labak felett, amikor elkezd a solder paste kifenyesedni (vagyis a kis golyocskak felolvadtak)
Ha a cimnek megfeleloen profin szeretned vegrehajtani egy hot air rework station-nal (akarcsak az aoyue, ami amator szintu), akkor csupan annyi a kulonbseg, hogy egy panel elomelegitot kellene hasznalnod alulrol, amivel kb 100 fokra felmelegitened a panelod.
Igen, Aoyue 968a+-om van.
" A hőfok miatt félek, hogy "megsütöm" az ic-t.
Mennyi hőfokon forrasszam azt?" Ha figyelsz a reszletekre, akkor nem sutod meg. Az on sokkal alacsonyabb hofokon olvad. En sajna nem igazan szoktam abszolut preciz lenni, mert nem veszem figyelembe a levego paratartalmat, csak ki az alkatresz a zacsibol es beforraszt, es inkabb kicsit magasabb hofokot valasztok a rovidebb ido miatt. (Pedig itt nem szukseges kapkodni, van elegendo ido mindenre) Ebben az esetben viszont megvan az eselye a popcorn effektusnak, vagyis a beforrasztando alkatresz szetrobban (a levego paratartalma gozze alakul)
A "megsutom"-re ugrott be, hol kell igazabol odafigyelni. Mivel (ha megnezed az adatlapom) lathatod a munkammal szorosan osszefugg a ki- es a beforrasztas, az SMD LED-eknel kell igazabol odafigyelni mit es hogyan csinalok (mi philips rebel sorozatot hasznalunk sok helyen). 1., a paszta mennyisege fontos a jo hovezetes miatt (vagyis csak a megfelelo mennyiseg, nem tobb) valamint 2., a beforrasztas idejenel szoritkozni a leheto legrovidebbre, mivel a meleg art a legjobban a ledeknek. Drasztikusan le tudja csokkenteni az elettartamot, ami mondjuk egy amatornel nem igazan erzekelheto/szamottevo, nalunk viszont fontos.
A hozzászólás módosítva: Júl 28, 2013
Értem köszönöm a tanácsot. Vzoole kolléga által javasolt adagoló megépítése után nekiesek.
Üdvözlettel! A hozzászólás módosítva: Júl 28, 2013
Gondolom azt tudod, hogy ha hosszu tavon szeretned hasznalni a solder paste-t, akkor hutoben kell tarolnod.
Az adagolashoz is fog kelleni nemi gyakorlat, de ne aggodj megha ugy is latszik ket lab osszefolyt. A melegiteskor "visszahuzodik" a sajat helyere, de ha nagyon pepecskedni valo kedved van, akkor egy tuvel, vagy szikevel lehet javitani az osszefolyast.
Nem tudtam. Senki nem mondta eddig.
STORAGE
• Long term storage of solder paste is best achieved by refrigeration 0-10°C (32-50°F). The material should be placed in a storage area designed to maintain this temperature range (refrigerator or cold room) immediately upon receipt. • Typical no-clean solder paste shelf life is 6 months, water-soluble paste ranges from 3-6 months in a refrigerated environment. Verify product Technical Bulletin for exceptions. Please note shelf life is determined from the date of manufacturing.
Ha valaki nem ertene, roviden: Hosszuideju tarolas 0-10 fok kozott, rogton vasarlas/atvetel utan.
Oldoszeres hasznalhatosagi ideje: 6 ho, vizbazisue 3-6 honap Hosszuideju szobahomersekleten (19-25) tarolas leroviditi a hasznalhatosag idejet 2 hetre. A hozzászólás módosítva: Júl 28, 2013
Egy fél éve vettem a pasztát a he-n. (előbb linkeltem) Tegnap kipróbáltam egy hálózati kártyán és nem vettem észre rajta semmi problémát. Mondjuk tegnap bontottam először ki. Addig érintetlen volt.
Akkor hűtőben tartsam valami nejlonzacskóban?
Szia, A videón fehér színű flux látszik, meg az hogy szépen dolgozik. Mikor anno a Flex-ben dolgoztam, ott kiváló minőségű volt, paszta és pen is. Itt is látszik, hogy a lábak közül szépen "felmászik" az ón. Viszont, nem tudom a típusát. A hestore-ban: Flux Type:NC-559-ASM van, én RMA-223 ast vettem de az első pillanattól, nem ért semmit... Igaz kínai. Egyébként, ha nem bírsz az összefolyással, harisnyával, vagy vékony-sodrású rézhuzallal fel tudod itatni, megint kis paszta s újra próba.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |