Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Színes LCD + PIC
 
Témaindító: pici, idő: Feb 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   32 / 46
(#) Kisvé válasza Kisvé hozzászólására (») Júl 13, 2013 /
 
Bár nem kapcsolódik szorosan témához, de kapacitív érzékelő is érdekelne. Én sajnos nem találtam sehol
(#) toto hozzászólása Júl 28, 2013 /
 
Sziasztok!
Az FTDI megalkotott egy új TFT vezérlőt az FT800-at, amelyet kimondottan a lassabb mikrokontrollerekhez ajánlanak. Van benne double buffer, sprite-kezelés, SPI-n keresztül lehet meghajtani. A Mikroelektronika épített rá két fejlesztö panelt: Connect EVE, EVE Click.
Hátránya, hogy csupán kb. 500x500 felbontásig használható.
youtube video
Van valakinek tapasztalata ezzel a cuccal? Első ránézésre nekem nagyon tetszik.
A hozzászólás módosítva: Júl 28, 2013
(#) Kisvé válasza toto hozzászólására (») Júl 28, 2013 /
 
Épp ma láttam én is. nem semmi a cucc. De tapasztalt csak a videó van
Amúgy mi a sprite-kezelés? Én most hallom ezt a kifejezést először.
(#) _vl_ válasza toto hozzászólására (») Júl 28, 2013 /
 
Ez eléggé beszerezhetetlen terméknek látszik egyelőre... Az FT800 mindenhol coming soon, még a gyártó saját webboltjában sem szerepel.
(#) _vl_ válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Júl 28, 2013 /
 
24*21 volt az, de ennyi év után már ki számolja...
(#) toto válasza Kisvé hozzászólására (») Júl 28, 2013 /
 
A sprite-ot a régi fajta, egyszerű számítógépes játékokban alkalmazták: pl. Super Mario Bros jutott először eszembe. Egy kis képet másolnak a képernyő különböző területeire újra és újra, és közben a kép is változhat. Ezzel érik el a mozgás látszatát. Pl. amikor Mario sétál vagy ugrál a játékban, akkor Mariot egy-egy mozgási fázisban ábrázolva - amelyet előre megrajzoltak - rakják ki a képernyőre. Ezeket a képi fázisokat egy gyors memóriában tárolva gyorsan lehet másolni a képernyőre.
Ez jó lehet egy lassú PIC-nél is , mert nem kellene pl. minden ikont a PIC-ből kiküldeni, hanem a vezérlőben tárolhatjuk, ahonnan gyorsan kirakva lehetne gyors, akár animált menüt készíteni.
(#) _vl_ válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Júl 28, 2013 /
 
Én úgy emlékszem, hogy egyszerre 8 db lehetett a képernyőn, de ha csinált az ember interruptot a képernyő rajzolása közben, és a regisztereket menet közben átírogatta, akkor azt is meg lehetett csinálni, hogy a képernyő tetején is legyen 8, meg alul is legyen 8.
(#) toto válasza _vl_ hozzászólására (») Júl 28, 2013 /
 
A Mikroelektronika cuccokat a Chipcadnél még nem, de a TME-nél már lehet rendelni. Az IC-t még tényleg nem találtam meg sehol magában.
(#) _vl_ válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Júl 28, 2013 /
 
Én nem így fogalmaznék, hogy elrettentő, hanem hogy nem éri meg. Ennyiért akár az olcsó mikrokontrollert is kicserélhetem sokkal többet tudóra, és akkor nem is lenne szükség ezekre egyáltalán. Bónuszként megszabadulok a kistudású mikrontroller nyűgjeitől is, tehát dupla nyereség lesz. Szóval én addig látom az ilyesmi kiegészítők létjogosultságát, amíg nem kerülnek többe, mint aminek a pótlására szánják őket.
(#) Kisvé hozzászólása Júl 28, 2013 /
 
Köszi a felvilágosítást a Sprite-ról!
(#) Kisvé hozzászólása Júl 29, 2013 /
 
Egyébként a mi véleményetek? A tüzi játék szerű dolgot, labda pattogást, a labdával kis dobozok szétrombolását és hasonlókat tényleg real time kiszámolja vagy azok előre letárolt animációk?
(#) mikrofarad hozzászólása Júl 29, 2013 /
 
Hello!
Van valakinek adatlapja Siemens A75 telefon képernyőjéhez?
Előre is köszi.
A hozzászólás módosítva: Júl 29, 2013
(#) toto válasza Kisvé hozzászólására (») Júl 29, 2013 /
 
Szerintem azokat az effekteket kiszámolja az EVE, elvégre az FTDI azt mondja rá, hogy video engine. Van benne pl. stencil buffer is, bármit is jelentsen.
(#) _vl_ válasza Kisvé hozzászólására (») Júl 29, 2013 /
 
Azt a pattogó labdát már a Commodore Amiga megcsinálta, 25-30 évvel ezelőtt...
(#) toto válasza _vl_ hozzászólására (») Júl 29, 2013 /
 
Ez bizonyára így van, de az Amiga egy személyi számítógép volt jónéhány ezer forintért, ez az izé meg egy LCD-controller pár száz forintból.
(#) Kisvé válasza toto hozzászólására (») Júl 29, 2013 /
 
Hát ha kiszámolja, akkor az bizony komoly dolog.
Viszonylag sokat foglalkoztam mindenféle kijelzőkkel és vezérlésükkel, de bevallom férfiasan azt sem tudom, hogy állnék neki pl egy ilyen pattogó labdát megcsinálni, főleg, hogy ez a labda forgott. (Végül is, ha a forgó labda megvan, akkor odébb pozicionálni gondolom már nem akkora kunszt )
(#) Kisvé válasza toto hozzászólására (») Júl 30, 2013 /
 
Utána néztem ennek a stencil buffer-nek. Röviden tömören arra jó, hogy ha van egy bitmap, akkor annak bizonyos részeit ki lehet maszkolni és ezután rárakni másik bitmapokra. A stencil buffer egy 0-ákből és 1-ekből álló tömb, aminek minden értéke megfelel egy-egy pixelnek a bitmapon. Ha 1, akkor mehet a pixel, ha 0, akkor nem látszik.
Például, ha van egy kép, amin van egy ember, akkor a fejét kimaszkolva rá lehet rakni az egyik képernyőre. Na most ezt nem tudom összegeyeztetni ezzel pattogó labdával. Max azt tudnám elképzelni, hogy a háttérben van ez a piros fehér mintázat és és csak egy kört engednek belőle látszani, de a videón úgy láttam, hogy nem erről van szó. Elképzelés?
(#) toto válasza Kisvé hozzászólására (») Júl 30, 2013 /
 
Itt már nekem is megáll a tudományom, de én a stencil buffer és a labda esetében az árnyékra tippelnék.
(#) Kisvé válasza toto hozzászólására (») Júl 30, 2013 /
 
Az sincs kizárva, tekintve, hogy több helye írták, hogy ezzel pl árnyákot is lehet csinálni
(#) toto válasza Kisvé hozzászólására (») Júl 30, 2013 /
 
no meg átlátszóságot is biztos lehet vele gyorsítani, ha mondjuk a kép olyan mint az ementáli sajt: helyenként lyukas.
(#) Kisvé válasza toto hozzászólására (») Júl 31, 2013 /
 
Fény derült a pattogó labda titkára Youtube-on van fenn egy videó, amiben csak azt pár másodpercet mutatják, ahol a labda van. Bővebben: Link
Ez van írva hozzá leírás gyanánt:
Idézet:
„The EVE Ball Demo shows the capability to create the appearance of animation, with complex shading, stencil buffering, and use of built-in widgets.”

Szóval nem ők generálják a labdát. Azért kitértem volna a hitemből ha egy ~500Ft-s IC ezt megcsinálta volna
(#) _vl_ válasza Kisvé hozzászólására (») Júl 31, 2013 /
 
Idézet:
„ha egy ~500Ft-s IC”

Hol olvastad, hogy ez egy ~500Ft-os IC? Saccra én 3-4 rugó környékére tippelem (egy FTDI 2232H USB2.0 - duál SPI/soros konverter IC 1500Ft nettó).
(#) Kisvé válasza _vl_ hozzászólására (») Júl 31, 2013 /
 
Már nem emlékszem, mintha valahol 3$ környékét láttam volna, de lehet rosszul emlékszem. De 3000Ft sem egy nagy összeg szerintem.
A hozzászólás módosítva: Júl 31, 2013
(#) Kisvé válasza Kisvé hozzászólására (») Aug 1, 2013 /
 
Egy csomót kerestem az árat ismét,de nem találom. Az 500Ft visszaszívom, nem tudom honnan jött Akkor maradjunk a pár ezer Ft-s árnál. Minden estre akkor is döbbenetes lett volna, ha real-time renderel ilyen komoly animációt.
(#) _vl_ válasza Kisvé hozzászólására (») Aug 1, 2013 /
 
Én közben találtam egy Fact Sheet PDF-et, amiben $2.75-öt írnak 100.000 db-os gyártói árra, és $5-öt 1000 db-osra. Na abból kb. 2000-3000Ft nettó kisker ár várható, de nyilván majd meglátjuk. Ez mondjuk nem hangzik rosszul. Az már inkább, hogy QFN tokozásban van csak, szóval a hobbistáknak alapvetően maradnak ezek a fejlesztői panelek.
(#) Kisvé válasza _vl_ hozzászólására (») Aug 1, 2013 /
 
Akkor mégsem álmodtam az árat Ettől függetlenül jogos, hogy 2.75$-ból 2..3000Ft-lesz a kisker ár.
(#) toto válasza Kisvé hozzászólására (») Aug 1, 2013 /
 
Azt akarod mondani, hogy annak a piroskockás labdának a képfázisait nem az FT800 számolja egy textúrából, hanem mondjuk az egyes képfázisok előre le vannak tárolva és csak ezeket pakolgatja újra és újra? Mert nekem a szövegből nem egyértelmű.
Ha így van, az kicsit kiábrándító, bár én eredetileg sem gondoltam 3D-s megjelenítésre, csak egy gyors 2D-s fade-in-out - scrollozós-zoomolós alkalmazásra.
(#) Kisvé válasza toto hozzászólására (») Aug 1, 2013 /
 
Az én értelmezésemben az animációt effektezi és nem létrehozza. Nem olyan ír, hogy Create beautiful 3D animations vagy ilyesmi Hanem árnyékokkal meg widget-ekkel együtt használás. De ez csak az én privát megállapításom.
(#) _vl_ válasza Kisvé hozzászólására (») Aug 1, 2013 /
 
Szerintem amíg nem lelhető fel a doksi, hogy pontosan milyen műveleteket lehet elvégeztetni vele (megtalálta már valaki? hiszen árulják a kiteket), addig ez az egész csak spekuláció.
Mellesleg, amire ez az egész való, arra szerintem így is tök jó (mérsékelt felbontású, de minőségi grafikus kezelőfelületek készítése, esetlegesen animált alkatrészekkel, statikus fényképekkel, rajzokkal). AutoCad appliance-t nem fogunk belőle építeni 8-bites mikrokontrollerrel...
A hozzászólás módosítva: Aug 1, 2013
(#) Kisvé válasza _vl_ hozzászólására (») Aug 1, 2013 /
 
Igazad van. Azért spekuláltam rajta ennyit, mert szinte már személyes sértésnek vettem volna, ha ennyivel jobbat tudnak csinálni mint én
Következő: »»   32 / 46
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem