Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   136 / 206
(#) nyemi válasza mikroferi hozzászólására (») Júl 14, 2013 /
 
A program kész, Magyarul szövegezve.Elnézést a helyesírási hibákért.
Megköszönöm a kritikákat, persze csak a szakmaim jellegűeket.
(#) mikroferi válasza nyemi hozzászólására (») Júl 14, 2013 /
 
Nem értek az asm-hez eddig csak flowcodeban és micropascalban próbálkoztam,de biztos vagyok benne hogy jó.Már csak a kapcsolást várom.Köszi.
(#) nyemi válasza mikroferi hozzászólására (») Júl 16, 2013 /
 
Már rég, kérés volt a magyar szövegezés. Így aki után építi, apró módosításokat, maga is eltudja végezni.
A kapcsolásra rátérve, kicsit bajban vagyok. Túl kicsi a jeladó íved a lendkeréken, ezért nem olyan egyszerű az eset ahogy gondoltam. Egy tranzisztor meg pár alkatrész biztosan kelleni fog a PIC elé.

De a megoldás meg van:Megtaláltam a neten.

A lényeg az, hogy lehessen majd állítani a impulzus tekercs érzékenységét.
A hozzászólás módosítva: Júl 16, 2013
(#) mikroferi válasza nyemi hozzászólására (») Júl 16, 2013 /
 
Mivel a gompy félével működik,annak az illesztése nem használható,vagy túl bonyolultnak (sok alkatrészből állónak) tartod?
(#) nyemi válasza mikroferi hozzászólására (») Júl 16, 2013 /
 
Á dehogy csak én a pozitív impulzust akarom hogy felhasználd.
Bár most belegondolva , írtad hogy az impulzus tekercsed két kivezetéses (test független), akkor felhasználhatod a Gompy fél-e kapcsolást is. Legfeljebb fordítani kell a tekercs kivezetésein.
(#) mikroferi hozzászólása Júl 16, 2013 /
 
Nem független!Az egyik szál test!
(#) nyemi válasza mikroferi hozzászólására (») Júl 16, 2013 /
 
Akkor Gompy kapcsolás alkalmatlan.

Ezt ajánlom megépíteni inkább.
(#) mikroferi hozzászólása Júl 16, 2013 1 /
 
Természetesen megépítem amit mondassz,de jelenleg a gompy félével üzemel,csak olyan programot írtam amiben nincs előgyújtás.Tehát azzal is működik,csak nem elég stabil?
(#) nyemi válasza mikroferi hozzászólására (») Júl 17, 2013 /
 
Idézet:
„Tehát azzal is működik,csak nem elég stabil?”


Igen mert nem a pozitív impulzust használja, hanem a negatívat.
(#) daniel.freeman válasza nyemi hozzászólására (») Júl 18, 2013 /
 
Szia!

Egy pár oldallal ezelőtt már beszéltünk egy 4T 125-ös Piaggio-ról aminek DC-s a gyujtásta. Írtad hogy kéne egy pár kép meg info. Közben okosodtam is itt egy kicsit hogy mikre lehet szükség... nos... Az impulzusjeladó ellenállása 123 ohm. A feszültségét nem mértem, de ha kell lemérem azt is. Véleményem szerint a felfutó ívben először pozitítv impulzust ad de ezt te a szkóp képről jobban látod majd. (ez úgy készült hogy aksis fúróba befogtam a lendkereket és melléraktam a jeladót.) A lendkerék paraméterei 105mm az átmérő jeladósávval együtt ami kiszámítás alapján 37,55 fok a keréken. Hála az olaszoknak meg van jelölve rajta a holtpont is ami a sáv kezdetétől 30,2 fokra van. A képeken jól látható a forgás irány is. Ezekből már ki lehet indulni?
(#) nyemi válasza daniel.freeman hozzászólására (») Júl 18, 2013 /
 
Idézet:
„Ezekből már ki lehet indulni?”


Ki , és Köszönöm. De esküszöm nem fér a fejembe, hogy mit keres a felső holtpontjel, a vezérlő íven belül, és elképzelni se tudom mit kezdenek egy negatív jelel holtpont után. A gyártók "akarattal" bonyolítanak, az tuti.

Feri görbéje jó lesz neked is?
(#) daniel.freeman válasza nyemi hozzászólására (») Júl 18, 2013 /
 
Nagyon köszönöm a gyors választ. És ehhez nekem is a gomby féle technikát kell megépíteni??
(#) watt válasza nyemi hozzászólására (») Júl 18, 2013 /
 
Lehet, hogy a két jel között eltelt időből azonnal kiszámolják a fordulatszámot és minden mást is.
A hozzászólás módosítva: Júl 18, 2013
(#) daniel.freeman válasza watt hozzászólására (») Júl 18, 2013 /
 
Elképzelhető mert elég komoly procival készült a gyári cdi
(#) watt válasza daniel.freeman hozzászólására (») Júl 18, 2013 /
 
Végül is nem kell akkora erőmű, 10MIPS elég lehet és egy CCP hardver.
(#) nyemi válasza daniel.freeman hozzászólására (») Júl 18, 2013 /
 
Nem. Neked először is egy jó invertert kell építeni. Ami lehet, önrezgőt vagy integrált áramkörös.
Persze ajánlhatnám az enyémet is.
De ezt nagyon dicsérik az oroszok.
Aztán ha eldöntötted melyik legyen, akkor illeszthetjük hozzá a PIC-et egy "öcsi" panelon.
Topsecret
(#) watt válasza nyemi hozzászólására (») Júl 18, 2013 /
 
Az oroszok tudják mi a jó, de igazábol az önrezgő is jó, amilyen a tiéd. Talán a vezérelt nagyobb teljesítményű és nem függ a terheléstől a vezérlése. Én is használok ilyen IC-ket autóerősítőknél, kW nagyságrendben...
(#) nyemi válasza watt hozzászólására (») Júl 18, 2013 /
 
Akkor lenne ez hihető, ha mondjuk holtpont előtt 60°-40° között lenne egy 20°-s vezérlő ív,
A két impulzus között mérnénk és majd késleltetve kiadnánk a gyújtásjelet, még felső holtpont előtt . De így hogy benne van a holtpont , így nem értem.
A hozzászólás módosítva: Júl 18, 2013
(#) watt válasza nyemi hozzászólására (») Júl 18, 2013 /
 
Ebben igazad van, ennyire nem figyeltem meg, hogy hol van a jel.
(#) daniel.freeman válasza nyemi hozzászólására (») Júl 18, 2013 /
 
Húúúú srácok ezek nagyon tuti cuccok. Erre a felső holtpontos dologra még holnap visszatérünk. Mert így visszaolvasva tényleg elég elgondolkodtató. Még is csak szét kell verjem a mocit holnap. Nagyon köszi nyemi
(#) accaboj válasza nyemi hozzászólására (») Júl 18, 2013 1 /
 
Idézet:
„De ezt nagyon dicsérik az oroszok.”

Ne haragudj, de ez egy cseh oldal, nem orosz
(#) pjg válasza accaboj hozzászólására (») Júl 19, 2013 1 /
 
Cseh, de az oroszok dicsérik.
(#) Busz-os hozzászólása Júl 22, 2013 1 /
 
Üdvözlök Minden Fórumozott. Kérdésem az lenne ,hogy MF70-es Kapálógépre fel lehet e tenni a BABETTA megszakító nélküli komplett gyújtását ? MADE IN CZESLOVAKIA mind 2-ő
(#) zoly15 hozzászólása Aug 6, 2013 /
 
Sziasztok!
Valaki csinált már FET-es gyújtást?
Van az egyik ismerősömnek egy motorja amin egy valaki által kreált FET-es gyújtás van, de nem a leg jobban működik. Alaphelyzetben (mikor a motor áll, vagy még nincs a főtengely azon a ponton hogy a jeladóhoz érjen a mágnes) nyitva van a FET és kb 3A áram folyik a gyújtótrafón. Ami elég hamar lemeríti az akkumulátort. A trafó is elég jól forrósodik, de nem is csoda. Ezen a képen látható a visszarajzolt rajt és mag a a "mű". N csatornás FET van benne, megpróbáljam esetleg kicserélni P csatornásra? Vagy hogyan lehetne úgy megcsinálni, hogy akkor legyen egy impulzus mikor a jeladóhoz ér a mágnes? Előre is köszönöm!
(#) pjg válasza zoly15 hozzászólására (») Aug 6, 2013 /
 
Ez egy egyszerű "Tranzisztoros" gyújtás FET-tel.
(#) moltam válasza zoly15 hozzászólására (») Aug 6, 2013 /
 
Ez lényegében egy "elektronikus megszakítós" gyújtás. A trafó akkor ad szikrát, amikor a mexa nyitja az áramkört. Amikor a fet zárva van, a gyújtótranszformátor töltődik, felépül a mágneses mező. Az áramkör megszakadásakor hirtelen összeomlik, ez hozza létre a nagyfeszt a szekunderen. Az autókban a gyújtásmodulok korlátozzák a maximális primeráramot, és ha a motor áll, egy idő után megszüntetik azt. Így nem szívja le az akkut. Itt van sok jó írás, a gyújtásról is.
A hozzászólás módosítva: Aug 6, 2013
(#) yoman917 hozzászólása Aug 17, 2013 /
 
Sziasztok!

Olyan problémám van, hogy az én jeladóm 20 ohm-os csak, és kb 1000-es fordulatszámon fél voltot ad ki. Ezért a nyemi által feltöltött "pickup coils signal formatting" kapcsolással és a gompy által használt kapcsolással nem tudok megfelelő bemenetet biztosítani a uC-nek. Van erre valamiféle megoldás, hogy ilyen alacsony ellenállású jeladóval is tudjam vezérelni a uC-t?
(#) nightlife válasza yoman917 hozzászólására (») Aug 17, 2013 /
 
Nem akarok akadékoskodni, de biztos jól mérsz?
Ami a jeladóból kijön, az váltakozófeszültség, 1k fordulaton 16Hz, ráadásul a kitöltési tényezője sem a megszokott, amit egy egyszerű digit multi nem biztos, hogy jól kezel.

Szerk:
Ha szkóppal nézted, akkor elnézést.
A hozzászólás módosítva: Aug 17, 2013
(#) yoman917 válasza nightlife hozzászólására (») Aug 17, 2013 /
 
Szia
Szkóppal mértem. Egyébként ez egy utángyártott babetta alaplap. Érdemes kínlódni az áramkörrel, vagy inkább cseréljem ki a jeladó tekercset egy hall ic-re?
(#) nyemi válasza yoman917 hozzászólására (») Aug 17, 2013 /
 
Szia
A Babetta impulzus tekercs az igaz hogy elég gyengécske, de ha egy tirisztort ki tud nyitni akkor egy tranzisztort is.
Így kösd be a impulzus tekercset (lásd kép), mert a pozitív impulzus mindig erősebb. De ha így se jó, akkor a C1 vagy R1 változtatásával még növelhető az érzékenység.
Következő: »»   136 / 206
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem