Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Nem mértem a feszültséget, de jól megy a gép. Az 5V-os ágra pedig tettem egy hajszárítóból kiszedett ellenálláshuzalt, akkorát, hogy vörösen izzon. A táp összesen 350W-os, a 12V-os ág 15A-ig terhelhető.
Mint mondtam, rendkívül gazdaságtalan, de ha téged nem zavar hogy feleslegesen elfűtesz ekkora teljesítményt, akkor minket se
Esetleg ilyen nincs valakinek?
Bővebben: Link A LINK gomb nem díszítő elem, nyugodtan lehet ám használni! Frankye A hozzászólás módosítva: Aug 8, 2013
Sziasztok!
Érdeklődnék, nincs köztetek egy tapasztalt szakember aki megépítene nekem egy távkioldót fényképezőgéphez? Elsősorban egy itt leírt szerkezetre gondoltam: Link Ha valakinek van ötlete akkor jó lenne ha tudná a "lézeres távkioldást" is. Előre is köszönöm. Dani
Ha NYÁK-ot fúrok, akkor nem kell az ellenállás. Ha csavart hajtok be, ami elég ritka, akkor teszem rá az 5V-ra a terhelést.
Hello.
Megépítettem a leírtak alapján. Az áramváltós dolog jól működik. Megfelel ez a nem lineáris dolog. 10 A áramváltó PPAC1010 arra kötve egy W005M az egyenáramú részre párhuzamosan kötve egy egy 10K 1% fémréteg ellenállás 0.6W egy zpd 5,1 500 mW zener dióda tantal kondi nélkül: 4.605832 teljes terhelés ugrál 3.752518 fél terhelés ugrál ha még párhuzamosan ez ellenállásal és a zenerrel még egy tantál kondit bekötök akkor a feszültségek: 10 µF / 35V RM2.5 tantál kondival: 0.002464 V teljes terhelés stabil 0.001386 fV él terhelés stabil tantál helyett ELCO kondival 10 µF / 63V RM2 5x11 4.973430 teljes terheléssel 1 tizedesjegyig 4.752594 fél terhelés stabil 1 tizedesjegyig Ezek az értékek jók lennének , csak a kondi típusa nem tetszik. Tantált akartam berakni, mert ahogy írtad az jobb, illetve nagyobb hőmérséklet különbséget is elvisel. Ez előnyösebb lenne, mert kvázi kültéren van és télen azért vannak mínuszok, melyeket az elko annyira nem tolerál. Mit rontottam el, hogy tantál kondi használata esetén ilyen alacsony feszültségeket tudok csak mérni. Más típusú kondi létezik, ami bírja a hideget és meleget? Köszi a segítséget.
Sziasztok!
Olyan folyadékot keresek aminek jó a hőátadó képessége. Van egy pertier elemem, mely hideget készít, és a bordán keresztül 3 rézcső megy át, mely a folyadék keresztül folyik veszít a hőmérsékletéből.
Hello! Két lehetőség van. Vagy váltófeszültséget mértél a kondin nem egyenfeszültséget, vagy fordított polaritással volt benne a tantál. üdv!
Hello! Szolár folyadék.. üdv!
Szia!
Ha nem szempont a fagyállóság, akkor az ioncsrélt víz jó választás.
Etilénglikol=autók fagyálló folyadéka-a fajhője nagyobb, mint a vízé, de a desztvíz is jó lehet.
Ezt az ioncserélt vízet ha hűtöm képes átadni akkor a lehűtött energiát?
Én jó néhány évig glikolt használtam PC folyadékhűtésben. Viszonylag könnyen hozzáférhető (szinte ingyen) hűtődobozok jégakkujából (nem a sima kis otthoniakból, hanem "ipariból"), szép mélykék színe van, ezeknek amivel itt találkozom).
Nagy hátránya, hogy sok műanyagot gyorsan rideggé, porózussá tesz.
Sziasztok
olyan problémával fordulnék hozzátok ,építettem egy Texas erősítőt Skory félét és egy próba tápról szerettem volna be állítani a nyugalmi áramát,nem akart meg nyikkanni az istené se végül rá jöttem hogy hülyeséget csináltam, mert a próba tápnak 2 ,2 ki vezetése van és mind két ki vezetés tud 30 v ot külön külön,akkor végül sorba kötöttem a két ki vezetést és be állítottam mastera az egyiket hogy egyszerre növelje a feszültséget mind két oldalon ahol meg sorba kötöttem azt használtam középpontnak GND be kötöttem a panelba plusz sorba egy ampermérőt és az erősítő kis feszültségen picit serceget a zenére de nem szólalt meg utána ki nyomtam a mastert és külön külön állítgattam a feszültségeket hát ha sikerül valamit el érni, és az egyik oldalon volt 3 volt a másikon 7 volt úgy szólt torzítás mentesen,azt szeretném meg tudni hogy vajon ez mitől lehet azért írtam ebbe a forúmba mert ez inkább a táp egységről szól mint sem a texas erősítőről és ez végülis kezdő kérdés mert a szimmetrikus tápról beszélünk és lehet én nem vagyok valamivel tisztába válaszotokat előre is köszönöm
Miért ne lenne képes? A víz nem nem rossz hőközlő anyag, az ioncserélt (vagy desztillált) kivitel pedig a vízkövesedés elkerülése miatt kell.
Hello! Erősítőt úgy lehet labortápról járatni, ha a kimenetére egy-egy jókora pufferkondit teszel. A GND-be meg ne köss amperérőt, mert annak ellenállásán visszacsatolás képződhet. Ha áramot akarsz mérni (és nincs a tápban ilyen) akkor azt vagy a plusz, vagy a mínusz táppal kösd sorba. De még a pufferkondi s a táp közé. üdv!
köszönöm szépen a gyors választ akkor a puffer kondikkal volt a gond hogy nem tetem bele az amper mérőt a + ágba kötöttem sorba még egyszer köszönöm meg próbálom sziasztok
Shift gomb nem bánt, használd bátran! A hozzászólás módosítva: Aug 9, 2013
De szép, hosszú mondat! 12 sor! Új rekord!
Azért jobb lenne tagolni is a szöveget...
Ez az elképzelésem. Ezért gondoltam a legjobbam megfelelő folyadékkeresést.
Sziasztok! Egy olyan csengő kapcsolás kellene, ami 230V-ról működik közvetlenül, és nem tartalmaz transzformátort. Csak pl egy hangszórót. A "dallam" elég ha valami sípolás, vagy valami észrevehető hang...
(amim van, kondik, ellenállások, NE555, 1N4148, 1N4007, 7805, 7809, 7812, BD139, BD140, BC182, BC558, BC337, BC547, kis hangszoró, egyenírányító hidak, 4V3 Zenner, 18V zenner...)
Üdv! szeretném megkérdezni, hogy power ledekhez elég az az alu lap hűtésnek, amit lehet kapni hozzá, vagy kell még egyéb hűtés is? továbbá ha a power ledekhez kapható led vezérlőt használok, akkor csak szimplán sorba kell kötni a ledeket, vagy kell még valami más előtét vagy ilyesmi? segítséget előre is köszi
Ha a szerelőlapkára (Star Board, csillag) gondolsz, az nagyon kis teljesítményt tud eldisszipálni. A LED élettartamát jelentősen megnöveli, ha a lehető legalacsonyabban tartod a réteghőmérsékletet, tehát további hűtés szükséges. A vezérlők korlátozzák az áramot, ezen kívül további alkatrész nem szükséges.
értem köszi, tehát csak a vezérlő után sorba kell kötögetni a ledeket... akkor a hűtés jobb lenne, ha mondjuk alu hűtőbordát rögzítek a csillag aluhoz?
Shift gomb téged sem bánt, te is használd bátran! A hozzászólás módosítva: Aug 9, 2013
Igen. Arra való, ezért olyan a kialakítása, hogy könnyen lehessen csavarral rögzíteni...
Üdv! Az ilyen megoldásnak lát valaki valamilyen akadályát, hátrányát, kivetnivalóját? Egész egyszerűen a huzalozás miatt kényszerülök erre a megoldásra. Köszönök minden választ!
Hello! Soros kapcsolásnál, minden elemen azonos nagyságú áram folyik, független a sorrendtől. Amennyiben erre gondoltál. Tehát nincs semmi kivetnivaló, ha nincs más koncepció.. üdv!
Pontosan erre gondoltam! Köszönöm a megerősítést!
Volt már dolga valakinek a ML2036 és az OPA541 típusú IC-kkel?
A hozzászólás módosítva: Aug 10, 2013
Sziasztok! ATL431-re azt írják,hogy programozható IC. Az mit jelent? Hogy betáplálnak valamit és az szerint magától szabályoz feszt,vagy áramot? Vagy hogy értik azt hogy programozható?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |