Fórum témák
» Több friss téma |
Tény, hogy csak 1-1 lábat forrasztottam ki... de ez mit sem változtat azon a tényen, hogy mérhető ellenállásuk volt a teljes kiemelés után is... Nem elég bűnösnek látszani kérem, annak is kell lenni!
![]()
Mérem én, mérem... Csak - mivel másodperceim vannak csak arra, hogy kiderüljön valami azt is jó volna tudni, hogy pontosan milyen alkatrészeken legyen a műszer. Az tiszta sor, hogy a trafók primer oldalán kell ügyködnöm, csak az nem, hogy mennyire kell visszamennem a táp kimenő oldalán.
A táp szekunder részét keresd meg , és ott mérj , hogy mennyire esik vissza kikapcsoláskor , ha nagyon , akkor a táp nem stabil.Ezt okozhatja sok minden rossz kondenzátorok , és még sok minden más is , de egyenlőre menjünk sorba, hogy kiderüljön , hogy mi nem ok.
A kondik azért lettek ilyenek , mert nem bírják néha a gyújtó feszültségeket , és át ütnek valamikor pl teljesen zárlatosak lesznek.Szóval mérni kellene , hogy tudjunk valami kézzel foghatót.
Biztos az én hibám, de nem hiszek neked.
![]() Ha vannak sima kondenzátoraid, azokkal is kipróbálhatod a tápot.
A méréshez kutakodtam tovább, hogy találjak egy elvi rajzot... Találtam egyet (nem olyan jó minőségű, de azért el lehet menni rajta), illetve egy troubleshooting guide-részletet. Végigmentem a lépéseken, az 5 és a 14 voltos ágak is stabilak voltak. Végül, mikor az 501-es IC vizsgálatához értem érdekes jelenség merült fel: a 3-as lába (ami elvileg a timer) valamit csinált... ha még a bekapcsolás előtt rajta van a multiméter dc mérésben, akkor ha rajta is hagyom folyamatos marad a háttérvilágítás (kikapcsoláskor rendben kikapcsol), de ahogy leveszem kikapcsol. Többször teszteltem. Ha már kikapcsolt és utána teszem rá a 3-as lábra a multit, akkor az már nem segít. Mi lehet a magyarázat? Miért javul meg attól, hogy beterhelem egy kicsit a műszerrel?
Valószínűbb, hogy nem beterheled, hanem szűröd a multiméter kapacitásával. Kondicsere kezdetnek.
Talán ez egy kicsivel jobb rajz.Ez a rajz egy alapkapcsolás , így ebből kifolyólag lehetnek eltérések a te monitorodban lévő kapcsolástól , de hellyel közzel valószínű , hogy valamelyest megegyező
Ez az ic egy inverter kontroll ic , és valószínű , hogy körülötte lévő alkatrészek közül valamelyik nem fedi a valóságot .Mérni kellene tápfeszültséget nála az alkatrészeket , ellenállásokat kondenzátorokat .De az is lehet , hogy ha minden rendben lesz , akkor az ic fáradt el, de egyenlőre ne menjünk ennyire előre , hanem tüzetesen mérni kellene .
Valami hibás a pdf-ben!Nem jeleníti meg teljesen!
A hozzászólás módosítva: Aug 28, 2013
Bocsi! Igaz!Ránagyítottam és látom már a többi részét!Csak halvány!
Szia!
Ha halvány akkor is Nálad van a hiba. Nekem tisztán olvasható. Adobe Reader XI-vel nézem. Üdv.: Feri
Szia!
A csöveket a Q817-818-819-820 tranzisztorok figyelik. A Q804 az inverter tápfeszültségét kapcsoló Q805 tranzisztort vezérli. Ha a Q803 nem hibás akkor nem kell cserélni. Üdv.: Feri
Sziasztok! Az este véletlenül a kezdő kérdésekhez raktam fel a kérdésemet,már visszavonni nem tudtam,most újból megtaláltam ezt a topikot ahova kellett volna írnom. Valaki tudna ez ügyben segíteni? monitor ,ha igen esetleg kérhetem ide a választ? A tegnap este addig jutottam hogy a diódát kiforrasztottam lemértem szakadásvizsgálattal és valami 140-et mutatott a műszer. Más diódáknál 560 körül szokott lenni. Ez így jó vagy rossz? ,a válaszokat előre is köszönöm.
Szia.
Attól függ mekkora a dióda és hogy melyik irányban mérted ezt az értéket, mert ha nyitó irányba mérted ezt és nagy diódáról van szó és záró irányban nem vezet át akkor jó.
Azt írod , hogy az adapter az jó .Külső tápja van a monitornak ?
Ha így van , akkor ne csak úgy mérd meg , hogy nincs rajta monitor , hanem úgy is hogy rá van csatlakoztatva a monitor.Lehetséges , hogy terhelésre már nem adja le azt a táp értékeket amit kellene.
Sziasztok! Köszi a válaszokat! "matyusz" a dióda 1N5822-es.
"eyess" rosszul fogalmaztam? Külső tápja van mint a laptopoknak. "úgy is hogy rá van csatlakoztatva a monitor" ezt hogy mérjem multival? bedugom a monitorba az adaptert aztán mérek ugyan úgy a +,- on?
Igen , és ha nem lesz meg mondjuk a +12 volt , vagy nem tudom mennyit ad le az a táp , akkor nem lesz jó a táp.
Értem okés, köszönöm akkor este próbálom,közbe vettem diódát meg kondikat is ha véletlenül azok lennének a bűnösek,de nem úgy néznek ki.
UI: Lehet hogy jól tippelsz mert így most gondolkodva este az az észrevételem volt hogy az adapter bedugva a hálózatba de nem rákötve a monitorra a led rendesen világít (mármint az adapteren), de ahogy bedugom a monitorba éppen csak hogy látszik valami a világításából és mintha halványan pislogna.Ha az adapter haldoklik akkor szétbombázom aztán újbóli segítséget kérek hogy esetleg abban mi lehet a rossz. Igaz már egyszer szedtem szét nagyon régen egy ilyet(szétszedhetetlen-vagyis fűrésszel kellett a perforálásnál szétvágjam) de majd hozom a zsíros ETZ Láncfűrészt ![]()
Azt ne úgy csináld .Úgy szedd szét , hogy előtte beteszed vagy fél órára a hűtő ládába ettől rideg lesz .És az összetétel mentén gumi kalapáccsal , ha van óvatosan kézbe ütögetve szépen elválik a gyári összetétel mentén , és nem lesz csúnya az újbóli összerakás , vagy ragasztás után.
Még egy írtad a jelenséget a tápról .Ha esetlegesen a monitorral lesz valami , és ezért terhelődik be a táp , akkor , csak külön is kipróbálhatod az adaptert úgy , hogy teszel a kimenetére egy olyan izzót mondjuk , ha 12 voltot ad le , akkor 12v , és mondjuk egy 70 vagy 100 w os izzót .Ezzel meg lesz a terhelés , és kiderül , hogy a táp akkor is csinálja e amit írtál , vagy nem .Ha az izzónál nem fogja csinálni , akkor lehet menni tovább , mert a monitornál lesz a gond. Egyébként 12v 70 /100 w izzó pl a gépkocsi első fényszóró izzója , ha így könnyebb.
Okés ,nagyon köszöntem a tökéletes leírást.Majd beszámolok a fejleményekről.
Addig is Üdv!
Jelentem megérkeztek az elkók - azonban a teljes csere sem hozott eredményt...
![]()
Én kipróbálnám másik csövekkel, de gondolom erre nincs lehetőséged.
Nézd csak kapsz egy ilyet mérd végig , hogy azok a feszültségek meg vannak e mindenhol , amik meg vannak jelölve.
Remélem ez már jó segítség lesz neked .
Bizony nincs, csak kisebb és nagyobb monitorok vannak elérhető közelségben, de gondolom az eltérő csövek miatt nem lenne szerencsés kísérletezni azokkal.
Wow, ez nagyon értékesnek tűnt, végre vannak referenciaértékek...
3 (4) kirívó eltérés adódott az OZ9938 mérésénél: 5. láb: 0.44 V (1.2 V helyett) 7. láb: 3.17 V!!! (1.1 V helyett) 11. láb: 0.52 V (a rajzon van 0.7 és 1.1 V is) 12. láb: 2.39 V!!! (1.3 V helyett) Mit gondoltok, főleg a két komoly eltérés valószínűsíti az IC hibáját, vagy inkább a diódák valamelyike játszadozhat?
Sejtettem , hogy örülni fogsz neki.
Feltételezem , hogy az +5 volt az meg van az ic nek. A 7 es , és a 11 es lábakon lévő feszültségek osztón keresztül állítódnak be , ha azok az ellenállások jók , és nincs megnyúlva egyik sem , akkor gyanakodnék az ic hibájára is A hozzászólás módosítva: Aug 30, 2013
Igen, az 5V és a 14V is elég stabil kikapcsolt és cső-villogtatós periódusban is... Az ellenállások is jónak tűnnek, akkor elkezdek nézelődni, hogy merre lehet beszerezni ezt az OZ9938-at, illetve még ráveszem magam, hogy szétszedjem a másik monitort, hogy Buvarruha ötletét is kipróbáljam.
![]()
Igen egy próbát megér .De nem valószínű , hogy cső baja lesz , de ezt sem lehet teljes mértékben kizárni.
De viszont ha a kontroll ic lesz hibás , akkor már az inverter sem működik , és a másik csővel sem lesz jó.De azért próbáld ki. Egyébként lehet kapni 300 - 400 FT körül van az ára. |
Bejelentkezés
Hirdetés |