Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   143 / 338
(#) proli007 válasza potyo hozzászólására (») Aug 26, 2013 /
 
Hello! Most hogy mondod.. Teljesen az volt előttem, hogy van az a manapság oly divatos Led-es irányfény vagy mi, annak fényerejét szeretné csökkenteni..
Fel sem merült bennem, hogy a "távfény" tulajdonképpen a fényszóró..
De ahogy _VL_ is írja, ráadásul szabálytalan. De úgy gondolom egyéb lámpa is amit utólag építenek be, vagy megváltoztatnak. A tarlón semmi gond vele, de közúton..
Egyébként fokozottan fogják ellenőrizni nemrég óta. Mert mint tudjuk, a pénzbeszedési ukáz van érvényben! Üdv, és köszi.
(#) dhanus hozzászólása Aug 26, 2013 /
 
Sziasztok.
Lenne egy olyan problémám hogy az autómban néha néha elmegy a belső óracsoport. Valamikor csak elhalványul, valamikor teljesen eltűnik és lenullázza magát. A furcsa az hogy ilyenkor a belsőtér világítás se működik, se a csomagtér világítás, + ha benyomom az elakadásjelzőt akkor az óra visszajön de villogva mintha testbaja lenne az egésznek. Tud valaki valami tippet hogy ezek a kábelek kb honnan kaphatják a testet ami közös pont féle, vagy hol érdemes megnézni, melyik hajlatokban hogy kicsiszolódott e valahol?
Ez egy Rover 214 si típusú gépkocsi 1997 es kiadás
Köszi előre is a válaszokat
(#) sufni-tunning válasza dhanus hozzászólására (») Aug 26, 2013 /
 
Én az óracsoport alatt, mellett keresgélnék testkábeleket, illetve megnézném az óra csatlakozóját mi jön ki belőle.

A biztosíték táblánál is keresgélnék (abbóla megfontolásból, hogy lehet ott nem érintkezik valamelyik csatlakozó, bár szerintem nem egyen van rajta az egész)
(#) VIM válasza dhanus hozzászólására (») Aug 26, 2013 /
 
Szia! Nem sokat lehet róla tudni de egy motorkód talán közelebb vinne a konkrét kocsihoz és a megoldáshoz. Az ide vonatkozó testpont a vezetőoldali, ajtó felőli lábnál kell legyen a borítás alatt. Amiket felsoroltál fogyasztókat mind erről a testpontról működnek ha minden igaz.
(#) dhanus válasza VIM hozzászólására (») Aug 26, 2013 /
 
14k8f a motorkód, ha ez segít valamit a tanácsokat pedig köszönöm, azt hiszem hétvégén megnézem mit tehetek
(#) dhanus válasza sufni-tunning hozzászólására (») Aug 26, 2013 /
 
nem hiszem hogy az óracsoportnál lenne a gond , hisz akkor csak azzal lenne a gond ,nem pedig a csomagtartó és belső világítással is. de azért köszönöm, hétvégén ha lesz időm rá megnézem azt is. köszönöm a választ
(#) sufni-tunning válasza dhanus hozzászólására (») Aug 27, 2013 /
 
Azért próbáltam sugallni a biztosíték táblát is.
(#) kis funky hozzászólása Aug 27, 2013 /
 
Sziasztok.
Olyan segítség kéne nekem hogy a volvó autónak a távírányítójával nyitom ki az ajtót, de az a hiba hogy nagyon közel kell tartani a távirányítót a kocsihoz ( szinte a karosszériába építem bele a távcsit ): Olyan segítég kéne, hogy hogyan tudnám növelni a távirányító antenna jelét. Előre is köszönöm
(#) zzz válasza kis funky hozzászólására (») Aug 27, 2013 /
 
Helló
Nézted már a távirányító elemet, lehet hogy merülőben van?
(#) WaRL0 válasza _vl_ hozzászólására (») Aug 28, 2013 /
 
Szia. Ezt nappali menetfénynek hívják, és igen részt vehet így közúti forgalomban.
(#) WaRL0 válasza proli007 hozzászólására (») Aug 28, 2013 /
 
Igen a távfényt szeretném elhalványíttani. Ami egy halogén izzó. Nálunk nem szabálytalan mivel a nappali menetfényre vonatkozó szabályokat teljesítti.
(#) proli007 válasza WaRL0 hozzászólására (») Aug 28, 2013 /
 
Hello!
- Az, hogy Te mit teszel, mit nem az a Te dolgod.. De talán ezt olvasd el..
- Viszont a két fényszóró csökkentéséhez sokkal izmosabb Fet-re van szükség, és várhatóan a két oldalnak külön van biztosítéka, vagy is már is nem olyan egyszerű a kérdés, meghajtó is kettő kell. De tőlem ne várj Fet típust, mert nem tudom melyik bírja ki, melyik nem a hidegáramát az izzónak.
- Amit a kollégák írnak az élettartamról, az is megfontolandó. Valamint a fényszóró világítási csóvája is más, az is ütközhet bármibe..
De további kérdéseknél, az első pont érvényes. üdv!
(#) helektro válasza WaRL0 hozzászólására (») Aug 28, 2013 /
 
Tévedsz! A távfény csökkentett módban való használata nem egyenlő a nappali menetfénnyel és így szabálytalan.
Ezzel olyan gyorsan elbuksz a rendőrnél és a műszaki vizsgán, mint a szél.

Olvasd el a nappali menetfényre vonatkozó előírásokat, minek kell megfelelnie.
(#) mps válasza helektro hozzászólására (») Aug 28, 2013 /
 
Szlovákiai, lehet ott mások a szabályok.
(#) Ge Lee válasza WaRL0 hozzászólására (») Aug 28, 2013 /
 
Ezzel csak az a baj, hogy az csak a hátsó lámpákkal együtt működhet, külön nem. Külön csak a nappali fény működhet, sőt annak úgy is kell. Ha mindenképpen ilyet akarsz akkor az csak úgy kivitelezhető, hogy a tompított (nem távolsági) izzókra külön szálat viszel, amit egy feten keresztül meghajtasz egy 555-ös pwm-el. Nappal ember nincs aki ránézésre megmondja, hogy az most hány %-al működik, hacsak nem állítasz be nagyon kicsi kitöltést. Valamint megoldod, hogy a kettő ne működhessen egy időben egyszerre. Akkoriban amikor még nem görcsöltek ezen ennyit, azt csináltam, hogy a helyzetjelző izzó helyére 20W-os (ugyanolyan foglalatú) halogén volt betéve. Évekig jártam így, rendőr is állított meg, senkinek nem tűnt fel hogy nem a tompított világít. Persze a mai autók műanyag foglalata percek alatt szétolvadna egy ilyen mutatványtól...
A másik megoldás hogy kínából rendelsz LED-es fényt (néhány ezer Ft), az E betű és az engedélyező ország száma annak a búrájába is bele van hamisítva ( ), tehát az előírásoknak megfelel. Haverom több mint két éve jár napi szinten ilyennel, műszaki vizsgán is így volt az autó, és megfelelt.
A hozzászólás módosítva: Aug 28, 2013
(#) zolika60 válasza Ge Lee hozzászólására (») Aug 28, 2013 /
 
Nem kell semmi bonyolult dolog. Egy relével sorba kell kapcsolni a két tompított égőt és kész a nappali fény.
A hozzászólás módosítva: Aug 28, 2013
(#) _vl_ válasza WaRL0 hozzászólására (») Aug 28, 2013 /
 
Három gond van ezzel:
- a halogén izzó élettartama a töredékére csökken, ha a névleges teljesítményének (és ezért hőmérsékletének) töredékén használod,
- a nappali menetfény által a különféle irányokba kibocsájtott fénymennyiségekre más szabályok érvényesek, és enyhén szólva is kötve hiszem, hogy egy bármilyen reflektor azt pont tudja teljesíteni, pláne úgy, ha azt sose tervezte erre a gyártó,
- még ha teljesíti is a szabályokat, akkor sem lesz szabályos, ugyanis az kevés, hogy teljesíti, kell az is, hogy erről legyen papír - a gyártónak kell teszteltetnie az adott autótípusokra az adott lámpatesteket egy erre felkent laborban, majd a jóváhagyásról született dokumentum számát az alkatrészen (esetünkben pl. a lámpatesten) fel kell tüntetni - ezt egyénileg még ha szeretnéd, sem tudod megcsináltatni (nem mintha anyagilag megérné a milliós kiadást).
Ja, és ha esetleg nem Magyarországról van szó: ezeknek a biztonság szempontjából kritikus alkatrészeknek a jóváhagyási rendszere és szabályai az európai országokban egységesek, sok évtizede. A jóváhagyó ország száma is benne van az alkatrészen feltüntetett jelzésben, és a nemzetközi egyezményt aláíró országok kölcsönösen elfogadják egymás jóváhagyásait.
A hozzászólás módosítva: Aug 28, 2013
(#) WaRL0 hozzászólása Aug 28, 2013 /
 
Egy hozzászólásban írnék mindenkihez.
Nálunk szlovákián megvan pár szabály amit teljesítenie kell.
Es ezt mind teljesítti, szóval nem félek még egy picit se hogy megbuntetnek végette.
A másik, hogy találtam rá gyári modult annyira apró pénzért, hogy nem éri meg építteni.
Nagyon szépen köszönöm mindenkinek a válaszát,segítségét.
A halogén élettartamát majd meglátom, ha tönkre fogja tenni az égőket akkor kivágom és veszek LED-es nappali fényeket.
(#) helektro válasza WaRL0 hozzászólására (») Aug 28, 2013 /
 
A szlovák szabályokat nem ismerem, de az unios előírás, hogy a búrában benne kell lennie (többek között) a típusengedélynek (körben E jel az engedélyező ország számával és az engedély száma az E jel mellett ami alapján visszakereshető az engedélyezés) és az RL betűkombinációnak.
Ezeknek mind jól olvashatónak kell lennie a búrán.

Ja és többek között a vezérlőnek is rendelkeznie kell típusengedéllyel, már ha van.

Ha te egy távolsági fényforrást átbuherálsz, azon se E jel, se RL jelölés nem lesz.

Erre itt Mo-on eléggé figyelnek. Lehet szlovákiában nem nézik, de mivel szlovákia is uniós ország így úgy gondolom, hogy az uniós előírások rá is vonatkoznak.
(#) potyo válasza helektro hozzászólására (») Aug 29, 2013 /
 
Vannak eltérő dolgok. Pl. német műszaki vizsgán nem szopatnak azzal, hogy ha rosszul világít a lámpa, akkor menj és állíttasd be, majd gyere vissza, hanem beállítják. Vagy ha nem világít egy izzó, akkor nem küld el, hogy cseréld ki, aztán gyere vissza, hanem kicseréli (nyílván ki is számlázza, de nem lehet nagy tétel).

Na meg épp néztem, hogy valahol még olyan szabály is van, hogy városban nem világíthatsz az autóval napközben, máshol meg ugye kötelező mindenhol bekapcsolva lennie. Szóval vannak azért eltérések EU-n belül is.
(#) helektro válasza potyo hozzászólására (») Aug 29, 2013 /
 
Azzal kezdtem, hogy nem ismerem a szlovák szabályokat.
De azért gondolom olyan szabály nincs, hogy karácsonyfát csinálhatsz az autóból.
A hozzászólás módosítva: Aug 29, 2013
(#) zolika60 válasza helektro hozzászólására (») Aug 29, 2013 /
 
Miért lenne karácsonyfa, ha azokat a lámpákat használja mik amúgy is rajta voltak?
(#) zolika60 válasza _vl_ hozzászólására (») Aug 29, 2013 /
 
Idézet:
„- a halogén izzó élettartama a töredékére csökken, ha a névleges teljesítményének (és ezért hőmérsékletének) töredékén használod,”
Ez ugyan nem autó izzókról szól, de jól látni belőle, hogy alacsonyabb feszültségen az élettartam nő.
(#) potyo válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 29, 2013 /
 
Cikk angol wikiről

Idézet:
„With a reduced voltage the evaporation is lower and there may be too much halogen, which can lead to abnormal failure. At much lower voltages, the bulb temperature may be too low to support the halogen cycle, but by this time the evaporation rate is too low for the bulb to blacken significantly. There are many situations where halogen lamps are dimmed successfully. However, lamp life may not be extended as much as predicted”
(#) zolika60 válasza potyo hozzászólására (») Aug 29, 2013 /
 
Ha tudnék angolul beírnám az ellenkezőjét és az lenne ott.
(#) zolika60 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Aug 29, 2013 /
 
Nem jön létre sehogy, de nem erről, hanem az élettartamáról van szó. A fény erő csökken drasztikusa, de az élettartam nő.
(#) helektro válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 29, 2013 /
 
Attól, hogy egy lámpa gyári, de nem a rendeltetésének megfelelően van használva, attól az még szabálytalan.
Attól hogy a gyári fényszóróba teszek az egyik oldalra egy piros izzót, a másikba meg kéket mert nekem úgy tetszik, attól az még nem szabályos.

De különben meg mindenki azt csinál amit akar.
Lehet, hogy szlovákiában szabályos a fényszóró csökkentett fényerőn való használata, mint menetfény, de amint átlépi a határt (és nem csak Mo. felé), ott ha elkapják ezzel a megoldással keményen meg fogják sarcolni.
A hozzászólás módosítva: Aug 29, 2013
(#) levi102 hozzászólása Aug 29, 2013 /
 
Szép Napot! Olyan problémám van ,hogy a tegnapi esős este után az autómnak megbolondult az irányjelző rendszere.Ha bármerre indexelek akkor elől a helyzetjelző is villog, de ha felkapcsolom a fényszórót akkor meg is áll az idex és halványan világít az összes izzója(a műszerfalon is) az országúti visszajelző is világít halványan.Tudna valaki segíteni hol kezdjem a hiba keresést? Netán hagyjam kiszáradni mert valószínűleg beázhatott valami.Köszönöm!
(#) zolika60 válasza levi102 hozzászólására (») Aug 29, 2013 /
 
A testelési pontokat takarítsd meg.
(#) levi102 válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 29, 2013 /
 
Már megtörtént ,de ugyanazt csinálja.
Következő: »»   143 / 338
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem