Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Sziasztok!
Kis fizika szorgalmi feladatok adottak számomra, tőletek kérnék linket, hogy melyiket lenne legegyszerűbb megépíteni: 1) mágneses kapcsoló-szaggató 2)DC villanymotor 3)hangszóró (a tányéroshoz hasonló, a problémám, hogy nincs semmilyen mágnesem, csak elektromágnest tudnék tekerni. ) Tudjátok, most a mágnesességet tanuljuk, a plusz pontok meg mindig jól jönnek. Audiomániás nem vagyok, motrok sem érdekeltek sose, szóval ezért kéne a segítség. A motorra azt hiszem láttam mert egyszer egy elemes megoldást, egy dróttal, ami körbeforgatta, de nem találom.
Hello! Pld. az elsőt. Mert az nem más, mint egy relé. Ha szaggató, akkor régi csengő.. üdv!
Ilyesmi motort gondoltál? Ehhez is kell mágnes. Persze az is lehet elektromágnes. Vagy ez?
A hozzászólás módosítva: Szept 26, 2013
Tudom, hogy relé, de nem vihetek el az iskolába egy relét, hogy nesze, itt a szaggató.. Tudom azt is, hogy régi csengő, de azt nem tudok szerezni..
Zoli: köszi a motort, nem is bonyolult, szerintem elkészítem, köszi!
Nem arra gondoltam, hanem lehet olyant mint makettet készíteni..
Muszáj pont ezeket a típusokat alkalmazni? Egyszerűbb lenne a beszerezhető helyettesítőket keresni. A D814A =8V zéner,D814B=10V zéner,D814D=13V zéner/0,5W .A Többi dióda is megoldható lenne:KD105B=600V/0,3A, KD521G=40V/0,5A,KD522A=40V/1,5A normál diódák,ha jól sasoltam a katalógust.
Hűha, hát ez elég bonyesz...
Sziasztok!
Egy ismerősöm mutatott egy példát, de nem jöttem rá a megoldásra. A "B" és "C" pont között kell meghatározni az eredő ellenállást. Megpróbáltam átrajzolni, először azt gondoltam, hogy mind párhuzamos, de úgy nem lehet összevonni. Ha lenne benn még egy ellenállás, akkor csillag-delta átalakítással szerintem meg lehetne oldani, de így nem megy. Bővebben: Link Köszi
Mentségemre szóljon: én kerestem a keresővel az érintés, érintésvédelem szavakra, de nem adott ki értékelhető találatot (valami beállítás nem stimmelt (?))
Szia!
Az R1 az R3-al van párhuzamosan, az R2 meg az R4-el. A két ellenálláspáros megy egymással sorban. Ha a D-pontot feltolod az A-pontba, akkor már átláthatóbb a dolog.
Köszönöm a segítséget, így jó az átrajzolás? Pirossal jelöltem a nekem zavaró átkötést, mert ugye ha ott is ellenállás lenne akkor már át kellene alakítani.Bővebben: Link
Összekötöttem direktbe vezetékkel a két földet.
A digitmulti is 0V-ot mutat a PIC-en ha alacsony, de ennek ellenére az ULN kimenete nem 5V hanem 1,7 körüli. Ha magas a PIC kiemenete akkor semmi gond, az 0,8V körül ad az ULN-en. Szóval nem tudom miért nem zár le az ULN.Még akkor sem ha lehúzom 10k-val a bemeneten. Bár amikor csak 1 bemetet húztam le akkor mintha működött volna emlékeim szerint, de ellenállás sorral nem megy. Na erre varrjál gombot.
A lényeg rajta van. PIC hajtja az ULN-t az, hogy a kiemeneten mi van nem lényeg, egyébként ugyanúgy LED van az ULN összes kimenetén mint az a 4db ami látható, plusz relék a ledekkel párhuzamosan. Ha PIC kimenet=ULN bemenet magas akkor ULN kimenet 0,8V kb, ez jó.
Amit nem tudok kideríteni az az ha alacsony a PIC kimenete= ULN bemenete, ekkor ugyanis nem 5V körül van az ULN kimenete hanem 1,7 körül.
Még azt tudom kipróbálni, hogy az ULN kimenetét húzom fel.
Bár szerintem ez nem jó ötlet.Sőt... A hozzászólás módosítva: Szept 26, 2013
Az nem látszik a képen, de az közvetlen az ICSP csatira megy, csak az van ott amit a pickittől kap.A dióda is az ICSP miatt van ott. A PIC-el nincs is baj, az jó működik. Minden megvan a kienetén amit odaprogizok, az ULN viselkedését nem értem.
A hozzászólás módosítva: Szept 26, 2013
Hello! Pedig itt csak valami fatális marhaság lehet. Egyszerű lelkületű vacak az ULN, egy kazal darlingtonnal..
Lehúzni sem kell az UL bemenetét, mert a tranyóknál van ott ellenállás. Vagy is akár szakadt is lehet a bement, az is korrekt eredményt ad. Mint ahogy eleinte is írtad, hogy ha kihúzod a PIC-et, akkor rend van. Ha ez fennáll, aból kell kiindulni. De mindig egyidőben a bemenetet és a kimenetet is kell mérni, mert abból látszik van-e vezérlés vagy nincs. Egyébként két dolog is van. A kimeneten nem fogsz mérni 5V-ot, mert a Led nyitófeszültsége levonódik. A másik, hogy ha a védődiódák 10-es lába nem az 5V-os tápon van véletlenül, hanem annál alacsonyabban, akkor azok akár lehúzhatják a kimenetet. De odalátni ne fogunk, csak ha mérsz feszültséget tippelni. üdv!
A 10-es láb az VCC-n van jelölve is van a rajzon, 5.02V ,7805 állítja elő.
Azt viszont nem értem miért vonódik le a LEDek nyitófeszültsége mikor azoknak a katódja van az ULN-en az anódja a a táp felé van. A hozzászólás módosítva: Szept 26, 2013
Az viszont még elképzelhető, hogy valami gebasz van az ULN-el, bár vadi uj.
Mert a Led olyan mint egy zéner dióda. Csak a Led-től és a műszeredtől fog függni mit mutat. Tegyél az ULN kimenetére és az 5V-ra egy ellenállást (1..10k) akkor ha az ULN tényleg kikapcsol, közel 5V-ot kell mérned. Az majd felhúzza a kimenetet a tápra. Egyébkét az ULN-nek mint mindennek van szivárgási árama is, ami átfolyik a Led-en és már is levonódik a Led nyitófeszültsége. üdv!
Igen, ezt terveztem én is. Kösz a tanácsot. Holnap csak kiderül mi a baja.
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne hogy a pl:3528 smd led ami "Fényerő: 3000 mCd" hármasával sorba kötve előtét ellenállással.,hány darabnak kell lenni belőle hogy legyen 100 lm? Ezt hogyan számolják? A választ köszönöm.
Közbe találtam egy kalkulátort hogy elméletileg a 3000cmd az 9.42478 lm . Ez helyes?
Ennyi adat ismereteben ezt nem lehet kijelenteni. A Cd egy fenyesseg, fugg attol, honnan nezed. A Lumen meg a fenyaram. Ha egy szobaba bevilagitasz egy leddel, akkor a CD a fenyes folt ereje a falon, a lumen meg az, hogy a sotet sarokban mennyire latod a fekete macskat.
Pl. a lezer szelsoseges, ott a Cd nagyon magas lehet, nagyon alacsony Lm mellett. Tehat ez kb olyan kerdes, hogy a kes az hegyes? Ja, a vegerol nezve, a nyele viszont nem az. Itt szukseg van meg a terszogre, hogy a led hogyan sugaroz.
Helló vladcepes!
Ez olyan, mint ha azt kérdezted volna hogy egy amper hány watt. Nem feleltethető meg egymásnak a kettő, mert mást jelentenek. (hány alma egy gyümölcsfa?)
Köszönöm a válaszokat! Egyébként ezt az oldalt néztem és azért kérdeztem. Bővebben: Link
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem: készítettem egy infrafilmes terrárium fűtést, STC-1000 termosztáttal és egy 76W teljesítményű infrafilmmel. Már el is készültem vele és csak most jutott eszembe, hogy nincs benne sehol biztosíték. A kérdés, hogy követelmény-e, azon felül, hogy ártani soha sem árt? Ha nagyon muszáj, a földeletlen dugvillát le tudom cserélni egy földeltre és a házában el tudok rejteni egy radiális forrasztható biztosítékot, de ha nem muszáj, akkor inkább békén hagynám... Végül is rövidzárra ott a villanyóra és a kismegszakítók is, de inkább kikérném a véleményeteket, biztos ami biztos...
Tegyél bele biztosítékot, mert amikor a kismegszakító leold, itt már minden füstöl. Biztosíték nélkül elég veszélyes ez a játék.
Hello! Egy kisteljesítményű fogyasztót, mindig érdemes a helyszínen is biztosítani. Mert részben óvakodni kell hogy nehogy tűz keletkezzen, hiszen a "főbiztik" elég áramot tudnak adni, hogy túlmelegedjenek vagy elégjenek a sokkal vékonyabb vezetékek, érintkezők, stb. Hiszen azt nem szereled olyan "bika" vezetékekkel, mint a fix villamos hálózatot. Érdekes, hogy a volt 1976-os villanytűzhely konnektora olyan volt, hogy két bizti is volt benne, és nem volt nagyobb az átlagosnál. Ott is ugye a tűzhelynek "kemény betápja" volt (3*15A), aminek zárlati áramát a konnektorba dugott pld. keverőgép biztos nem viseli el szó nélkül. Most meg 37 évvel később,meg ilyennek hírmondója sincs. Mert még az is grátisz, hogy ha gond van, nem visz mindent magával mindent..(pld hűtő, stb.) üdv!
Köszönöm mindkettőtöknek a gyors választ, javaslatotok szerint fogok cselekedni! 349mA áramot mértem rajta, 500mA radiális, forrasztható biztosíték véleményetek szerint jó lesz a dugvillába?
Helló.Egy olyan kérdésem lenne hogy van itthon egy 2X38V~ -os trafóm,de netudom hogyan lehetne a valós feszéltségét megmérni mivel a műszerem még régi mutatós és terhelés nélküli értéket mutat csak.Hogyan tudnám leterhelni a trafót és úgy megmérni?Próbáltam úgy hogy a o-és az 38V közé beraktam egy 24V 150W-os izzót de a műszer még így is hibás értéket mutat(szerintem) mivel az izzó nem ég ki szépen világít.A válaszokat előre is köszönöm.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |