Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Inverteres hegesztőtrafó
Idézet: „Inkább a figurára,és addig ülj rajt,amíg ki nem köhögi a tutit” Szia Gabi! Ez volt egy válasz!
Szia Sanyi!
Naná,hogy szeretnék valami használható infót.A világhálót is bújom,de még nem találtam meg azt a lukat,ahol el van rejtve az infó.
Én a legutólsó gépemben egy hálózati adapter használtam segéd tápnak 230/14V kapcs.üzemű. A lényege, hogy a végfok testje(-) független tőle. Jól teljesít a feszültség változásoknál mind negatív, pozitív irányban is.
Helyes, kutakodj. Az a 15000 az inkább pár száz Ft. Csak halkan jegyzem meg, hogy az alacsonyfesz védelemre jó az egyik kolléga régebbi javaslata is, ez 1db zéner dióda.
Majd ha egyszer elkészül a korszerűsített gépem, abban lesz olyan is.
Köszönöm a válaszod.
Én is erre gyanakodtam, ugyhogy megfogadom a tanácsodat.
Emlékszel Sanyi?Valaha az első gépemben a túlméretezett segédtápnak is hasonló célja volt,nem hiába javasoltam a fórumon a hasonló megoldásokat.A másik 3 gépemben viszont kapcs. üzemű a segédtáp.Nekem még nem ment tönkre gépem,bár az ördög nem alszik........, ettől függetlenül érdekelne egy túlfeszültség védelem,az alacsony feszültségre pedig ott a zéneres megoldás,amit annak idején pimi javasolt,ahogy Ge Lee is említi.
Hát akkor nincs mit tenni......kutakodjunk! Ettől függetlenül nekem is jól működnek a gépeim még azokkal sem volt gond, amelyek már más kezei alatt dolgoznak! Hál' istennek.
Sikerült zsugorcsővel megoldanom a fojtó problémát. Lassan a végére érek és jöhet a próba. Köszönöm a segítséget!
Üdv mindenkinek!
Csak hogy befejezzem az általam megkezdett témát a BT-IW160 inverterrel kapcsolatban. Körülményes úton de nagynehezen megérkezett a két 470µF/400v-os kondi,amiket be is forrasztottam a helyére,na meg időközben észrevettem hogy egy 4w-os 47 ómos ellenállás és egy 30A-es üveg biztositék is elszállt,amit szintén kicseréltem,és jöhetett a próba bekapcsolás,majd a próba hegesztés.Minden rendben működik.A bekapcsolás után rámértem a kimenetre és 82V volt rajta(üresjáratban).Igaza volt mpistinek,hogy a kondizárlat tipikushiba ezeknél a hegesztőknél(nálam is ez volt a fő hibaforrás). Ezennel köszönetet mondanék mindenkinek a hozzászólásokért,tippekért.
Sziasztok!
Tervezem egy AC/DC AWI gép építését és lenne egy olyan kérdésem, hogy 2mm falvastagságú alumínium zártszelvényeket szeretnék hegeszteni ehhez mekkora áram szükséges? Üdv Petjaa
Tisztelt hegesztő kollégák!
![]() Tervezem egy hegesztőgép vásárlását az Apród hirdetési oldalról. Schweis 2500 a típusa, Orosz, vagy Ukrán gyártmány, amivel nem lenne semmi problémám. (Elvégre a világ legjobb repülőgépeit gyártják...) A hirdetés szövege a következő: "Eladó a képen látható inverteres heggesztő alkalmas másfél mm-től 5mm elektródával való.Kis helyet foglal ,könnyen kezelhető,könnyű több fokozatba állítható. Új nem volt használva, alumínium dobozában eladó. Postai utánvétel megoldható." A képeken van egy másik "Gerrard MMA 250 típusú is. Ez az Ukrán fórumok alapján kínai gyártmány. 2 X 4 IGBT van benne. A gondom az, hogy lehet-e igaz a 250A hegesztőáram ennél a gépnél, akár csak 20-25% Bi esetén? Adatai: инвертор Вид сварки ручная дуговая (ММА) Ток сварки постоянный csatlakozás : 1 fázis 220V teljesítmény 6.5 кВт Напряжение холостого хода 75 В Hálózat: 20 А Heg. áram: 250 А Периодичность включения 60 % Мин. диаметр электрода 1.6 мм Макс. диаметр электрода 5 мм Дополнительно Горячий старт (Hot Start), Защита от залипания (Anti-Stick) Класс защиты (IP) 21 Класс изоляции H Габариты (ВхШхГ) 271x180x445 мм tömege: 6.2 кг Mi a véleményetek? Még lenne egy kérdésem: Pár napja vettem egy PEGASUS 200 HP típusjelű hegesztőgépet. http://hegesztestechnika.superwebaruhaz.hu/item/78397 Elsősorban elektródás (MMA) hegeszéshez szeretném használni, mert AWI-ra van egy komoly gépem. Az viszont nehezebb és nem akarom hozni-vinni, mert vigyáznék rá. A Pegasus 200A-t tud AWI módban és 160A-t MMA módban. Miből ered ez a különbség? Időnként hegesztenék 4 mm-es elektródával vele, de azt már nemigen olvasztja le, nem stabil az ív. A másik nagyobb gépem 160A-ra állítva játszi könnyedséggel olvasztja le a 4mm-es elektródát. Lehet, hogy a pegasus 160-at sem tud? Ma megpróbálom lakatfogóval megmérni az igazságokat. A pegasus teljesítményének fokozása, vagy az üzemének a helyesre kalibrálása segíthet a problémán? Segítségeteket előre is köszönöm! Ihtiander
Üdv.
Én , úgy tanultam ,hogy Alu nál 6 mm-es anyag vastagságig 40 A -et számolnak mm-ként .Szóval 2 mm-es anyag kb.80 A ,de ezt nem kell készpénznek venni,de nem fogsz nagyon mellé,ha ilyen beállításal kezded. A hozzászólás módosítva: Okt 6, 2013
Ez alapján nem nagyon lehet megmondani, rajzot kellene látni. A 75V-os szekunder feszültségből sem lehet következtetni semmire, mert direktben is, meg akár gyújtással is lehet annyi. A 8db IGBT alapján is lehet bármelyik elrendezés.
Egy biztos, áram szempontjából a mezei kéttranyós nyitóüzemű (ilyen a gyáriak zöme és az itt épített maci is) a legrosszabb. A primer kört, vagyis az IGBT-ket is a trafó áttételének arányában terheli a szekunder áram. Ezekben van olyan 3,3 körüli áttétel, ami azt jelenti, hogy ha mondjuk 120A-al hegesztesz, akkor ebből az IGBT-k 36A-t látnak. Egy híd elrendezés esetén ha a teljes szekunder feszt csak gyújtásra használjuk és a felével hegesztünk (mondjuk 2x35V), akkor ez az áram csak 15A. Idézet: „A Pegasus 200A-t tud AWI módban és 160A-t MMA módban. Miből ered ez a különbség?” Az AWI hegesztés argon védőgázt használ. Sokkal alacsonyabb az ívfeszültsége, mint a pálcás hegesztésnél. Az árameltérés a teljesítménykorlátból (primer áramkorlátozás) ered. 160 A 4-es pálcához elég kevéske. Lehet, hogy a Pegazus tudja a 160 A-t, de csak annyit, a másik gép pedig a 160-as beállításnál többet tud, mint amit mutat.
Sziasztok,
Az AWI gépek ívfeszültség mekkora?Próbáltam a macival is meg a hidassal is awizni de mindig egy gombóc lett a wolfram elektróda végén.
10-18 V áramtól függően. Elvben minden inverteres hegesztővel lehet awizni koppintós eljárással. Eső karakterisztikát igényel, mint a pálca. Lehet kapni nagyfeszültségű adaptereket is. Ha gombóc nőtt az elektróda végére, az gázhiányt jelez. Kevés a gáz vagy későn nyitod a szelepet. Kicsit korábban kell nyitni, hogy friss gáz érjen a fúvókához. Fújja ki a levegővel keveredettet.
A hozzászólás módosítva: Okt 6, 2013
Megvoltak az első próbák, szépen dolgozik. A kimeneten üresjáratban 51V van. A segédtáp fixen 12V, nem ingadozik. Egészen halk, talán egy ici picit a főtrafó sziszeg. Hegesztéskor a főpanel hűtőborda melegszik legjobban, aztán a főtrafó, az egyenirányító bordája szinte hideg. A hűtésen még variálnom kell, de már így is használható
![]()
Üdv!
Érdekelne, hogy mit szándékozol megépíteni, esetleg közzé tehetnéd a rajzát... Köszi!
Helló!
Még nincs konkrét rajzom. Egyelőre próbálom összeszedni a paramétereket. Utána ha nagyjából megvannak akkor kezdek rajz keresgélésbe vagy tervezésbe. Amit biztos, hogy szeretnék az AC/DC üzemmód meg gondolkodom a nagyfesz gyújtáson is. Üdv Petjaa
Árban nem sok a különbség a hagyományos és a nagyfesz gyújtás között, csak utóbbi esetben kb. kétszer akkora áramot lehet kivenni a gépből. Tehát fele annyi IGBT elég, de annak az ára meg elmegy a gyújtás alkatrészeire.
Na kérem Tisztelettel (!) ,örömmel hallom eme fejleményt.A főpaneltól,akarom mondani,az IGBT-ktől ne sajnáld a hűtőbordát és gondoskodj a kellő légáramlatról,a ventilátor úgy húzza át a levegőt a bordákon.Ebben a légáramlatban legyen bent a főtrafó is,hővédelem mindenképpen legyen.Volna egy kérésem,ha szabadna "tolakodnom",néhány képet láthatnánk (?),örömmel vennénk,köszönöm.
A hűtőborda valószínű elég lesz, csak a szellőzést elszúrtam kicsit, mert egy venti van ami kihúzza a meleg levegőt a dobozból, viszont a bordára is akarok tenni ami fújná, de az most nem fér el, ezért picit "rendezkednem" kell a dobozban. Utána biztos csinálok képet(de lehet már előtte is).
Idézet: „egy venti van ami kihúzza a meleg levegőt a dobozból, viszont a bordára is akarok tenni ami fújná” Így ne tedd,nem lesz jó,nem azt fogod elérni,amit szeretnél,nem lesz igazán jó a hűtésed,turbolencia keletkezik.Valamicskét javul a hűtés látszatra,de mégsem lesz jó.Inkább az a venti is szívja el a levegőt a bordáktól s egyezzen meg a két venti légiránya,vagy legyen más kivezetése a levegőnek.Anno,ami felett talán mindannyian elsiklottunk,az orosz kollégák nagy fordulatú és erősebb ventilátort használtak (nem mindenki) a gép hűtéséhez mint "MI",kik általában a PC-s ventilátorokat részesítettük előnyben a könnyű beszerezhetőség szülötteként.Az Ő gépeikben inkább 5000n/p volt a fordulat erősebb szívóhatást biztosító (ívesebb,hajlítottabb lapát) ventilátorral.
Elkészültek a képek, és végre van időm feltölteni is. A hűtés, hát...majd meglátom. Van ötletem hogy tudok majd rajta javítani, de egyenlőre az "örülök hogy kész van" tudat van bennem. Ha túl sűrűn fog kikapcsolni a hővédelem akkor jöhet a hajszárító ventillátor
![]()
felcimkézve
Köszönöm a képeket a fórum és magam nevében!
Használd a gépedet sokáig kedvedre.Gratulálok,hogy meg építetted!
Én is köszönöm a segítségeket, és főként hogy annak idején közzétetted a rajzokat, azt hiszem ez volt a legfontosabb hogy egy tényleg működőképes, pontos leírást kaptunk.
Bár többeknek lenne ennyi önzetlen segítségre ereje. További sikereket kívánok!
Az önzetlen segítség,hidd el hogy többeknek van itt a fórumon,én is több gépet építettem az emilen keresztül.Szégyenlősek voltak hiába mondtam hogy írjanak ide.
Pedig hasznosabb lett volna itt a fórumon válaszolni, Ők is belejöttek volna. Kérdeznek a priváton , Te válaszolsz a fórumon " a közjó érdekében". Tisztelettel, Attila
|
Bejelentkezés
Hirdetés |