Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Chaffoteaux C24-es kombikazanban az orlang gyakran elalszik az utan, ha meleg vizet engedunk, vagy fűtott. Azonnal egyetlen szikraval begyujthato ismet, siman eg a kovetkezo fűtésig. Mi lehet az oka? Vajon a hoelemnel vagy az ehhez csatlakozo orlang-gazszelepnel lehet a gond? A hoelem feje jo femes es hokontaktusban van a tartojaval. Elore is koszonom.
Sziasztok!
K24-es kazán termisztorainak ( NTC ) ellenállásértékére lenne szüksége egy kollégámnak, ha tudja valaki, akkor kérem segítsen! Előre is köszönöm!
A hőelem kb. 160 fok hatására 12-30 mV feszültséget "állít elő".
A mágnest tartja bent ez a feszültség a biztonsági termosztát és a füstgáz stemcoval sorba kötve. Ha valamelyik egy kicsit is oxidos vagy a mágnestestre a tekercs kivezetése kezd elválni, szintén kiejt . De érdemes a gyújtó vezetéket és a fúvókát egy szívószállal kifújni. Így a gyújtóláng íve is változik. A hozzászólás módosítva: Okt 5, 2013
Koszonom a valaszt. De vajon mi okozhatja, hogy orlang egeszen addig tokeletes es nem alszik el, amig a kazan foegoje be nem gyujt (akar meleg viz, akar futes kapcsan).
En arra gyanakszom, hogy (mivel a hoelem a homerseklet-kulonbseggel mukodik, nem az abszolut homerseklettel) rontanom kellene a hokontaktust a tartoszerkezettel, az elektromos kontaktus fenntartasa mellett.
A gyújtóláng (őrláng) vezetékbe lerakódhat - az láng nagyságát csökkentő - környezeti por.
Ilyenkor a láng színe (sárgásabb) és égési szöge is változik. Az ilyen gyújtólángot, a főégő begyulladásakor egyszerűen "lehúzza" a termoelemről. Csökken a termoelem feszültsége, elengedi a mágnest!
Két különböző fémből vagy ötvözetből álló, egy pontban összehegesztett huzalpár. Ha az összehegesztési hely hőmérséklete különbözik a szabad vég hőmérsékletétől. a hőmérséklet-különbséggel közelítőleg arányos feszültség lép fel a szabad végek között. A termoelem szabad végeit állandó hőfokon tartva, a szabad végek közé kapcsolt műszeren átfolyó áram hőmérsékletmérésre használható.
Read more: http://www.kislexikon.hu/termoelem.html#ixzz2guU4ej5y
Köszönöm, már nincs rá szükség. A Google-n megtaláltam, csak nem K24 NTC termisztor, stb. szavakra kellett keresni, hanem "FÉG K24 javítási kézikönyv"-re !
Koszonom valaszod. Elsokent akkor mindenfelekeppen ezzel fogom kezdeni a hibakeresest.
Tiszteletem mindenkinek! A problémám megoldódott. Megírom hátha valakinek ilyesmi gondja lenne. Szóval a kazánnak nem az volt a gondja hogy kevés volt a rendszerben a víz, hanem kevés volt a gáz. Jött a szerelő méricskélt ide-oda hümmögött egy darabig majd arra az elhatározásra jutott (mint aztán kiderült jogosan) hogy dugulás van valahol a bejövő gázvezetékben az óra utántól a kazánig. Kompreszorral kifújtuk és íme egy része annak ami benne volt. Köszönöm szépen azoknak akik megpróbáltak segíteni.
Tisztelt fórumozók, szakértők!
Guramiéhoz hasonló gondomhoz kérem a segítségeteket. Euroline ZW 18 1ke fűtésnél ki-bekapcsol. Felfűti a vizet, aztán lekapcsol, szünet, bekapcsol stb. stb. Az első felfütés közben kicsit modulálgatja a lángot, a következőkben már nem. Csak a fűtésnél csinálja ezt, hmv-nél nem, a hőfokszabályzó tekergetésére is reagál. Korábban halkan elduruzsolt a sarokban de most ez a helyzet és sztem. ez nem ok. Nyáron kipucolta, beállítgatta egy szerelő, azzal, hogy most már rendben lesz. Akkor nem fűtöttünk rá a 40 C-os kánikulára, csak most tapasztaljuk, hogy a jelenség ugyanúgy fennáll. 8 éves a cirkó, a hőcserélő még nem volt tisztítva. Lehet ettől, vagy inkább vmi. érzékelő, jeladó? Mit gondoltok? Előre is köszi a segítséget.
Sajnos a kócról a kivitelező tehet, aki a gázrendszert csinálta! "Beépített" mindent!
A rozsdáról meg az oxigén és a vascsőben kicsapódó vízpára. Köszi, hogy megosztottad a fórummal okulásképpen. A hozzászólás módosítva: Okt 7, 2013
Írtad, még nem volt tisztítva!
A probléma előidézője a vasoxid. Szépen lerakódott mindenhol. Hívd a kollégát, oldja meg!
Tisztelt Szakik és Sorstársak!
A fórumot végig nem tudtam olvasni, de a keresö odatalált régebbi kérdéskhez, ahol a probléma hasonló volt. Röviden Saunier Duval C 24 E kazánról van szó, a szokásos betegséggel. A fütöoldali nyomás emelkedik, ezért le kell engedni a vizböl. (Volt más is, de azt a tisztítás megoldota. Sürü kapcsolgatás.) Szóval a 2 rendszer 2 helyen találkozik: a höcserélöben és a váltószelepben. Kérdéseim: 1. A 3-as szelepet nem tudtam kiszedni, hogy kitisztítsam, csak oldalról vettem ki a nagy csavart és azt a részét takarítottam ki. Van valami trükkje a kiszerelésnek, hogy ne törjem el ezt a müanyag alkatrészt? 2. Miután a höcserélöt kieceteztem a nyomásnövekedés felgyorsult. Ebböl arra következtetek, hogy az van kilukadva. Ilyen alkatrészt azonban csak 23-34K között találok. Nilván az enyémhez a drágábbik kéne. Nos, ha olvassa valaki, aki vett ilyet meg tudná mondani a part numbert? És esetleg, hogy hol lehet lehetöleg elfogadható áron beszerezni? Nem akarom a kazánt kétszer levízteleníteni, mert az ennél a tipusnál elég macerás, és valószínüleg a höcserélö fölött eljárt az idö, ezért akor egyúttal kitisztítanám a szelepet is. Elöre is köszönöm a válaszokat.
Szia, köszi a gyors válaszod. Annyi még fontos lehet, hogy nem fokozatosan, hanem egyik napról a másikra állt át ki-bekapcsolós üzemmódra. Ha tisztítás, akkor gondolom, érdemes lenne radiátorostul kipucolni a teljes rendszert.
Tisztelt Szakik
Ahogy olvastam sokszor előforduló problémával küzdök, de a probléma okát és a javítást nem láttam. Egy Ariston TX 23 MI kazánom van, a jelenségek a következők: Nehezen gyújt be, sokáig szikráztat pedig márciusban cseréltem az érzékelőjét Fűtésnél kb fél perc alatt felfűti a vizet 65 fokra aztán kikapcsol, keringet egy kicsit aztán kezdi előröl , a gázt szabályozza, az elmenő cső 65 a visszatérő max 20 fokos, a radiátoroknak csak a teteje meleg. A hmv tökéletesen kellően meleg, folyamatosan adja a beállított hőmérsékletű vizet. Mit és hogyan kén rendbe tenni? Előre is köszönöm CSG
Szia! Küldj képet, lehet hogy van ilyenem. Ebböl kettö féle van!
Idézet: „Nehezen gyújt be, sokáig szikráztat pedig márciusban cseréltem az érzékelőjét” Erre nem tudok/akarok mit mondani. Idézet: „Fűtésnél kb fél perc alatt felfűti a vizet 65 fokra aztán kikapcsol, keringet egy kicsit aztán kezdi előröl, a gázt szabályozza, az elmenő cső 65 a visszatérő max 20 fokos, a radiátoroknak csak a teteje meleg.” Itt nekem két kérdés fordul meg az agyamban: #1 Ahol a szoba termosztát van, ott stabil-e a hőmérséklet? Ha igen, akkor minden rendben van. Esetleg olvasd el a digitális termosztátod kezelési utasítását, különös tekintettel a fűtésrendszer paramétereinek beállítására (nem könnyű, bár még életemben nem láttam olyan fűtésszerelőt aki értette volna kérdést). #2 Vegyél vissza a "gázból". Azaz ha az előre menő vízhőfok 65 fok és a visszatérő pedig még mindíg csak 20 fokos, azazcsak meg sem tud "fordulni a víz" akkor az számomra azt jelenti, hogy túlzottan magas a fűtés teljesítmény/gázmennyiség a fűtőkör kapacitásához képest. Első körben tekerd vissza a "B - Fűtési melegvíz hőfokszabályozó gombot" kisebbre (lásd itt a linken) , mondjuk "Max" helyett "-2" vagy kisebb is bőven elég. Ez az az eset, amikor kevesebb jobb... Ha ez sem jön be, akkor éves karbantartás keretében úgyis jön a szakszervíz és beállítja a megfelelő paramétereket, beleértve a gáznyomást is... De nem értek hozzá...
Lefényképezni nem tudom, mert benne van a kazánban, de pont így néz ki:
http://www.gepeszbolt.hu/saunier-duval-alkatreszek/16488-lemezes-hc...-.html Ugyanott a másik 10ezerrel olcsóbban ugyanígy néz ki a képen, de azt írják, hogy a kép néha csak illusztráció, nem a feltétlenül az eredetiröl készült: http://www.gazbolt.hu/thema-classic-c-24-e-uj/prod_1860.html Ennek az ára 24.765Ft.
Nekem is volt hasonló problémám, amit a váltószelep elkoszolódása okozott, így az “rövídzárlatban” visszavitte a vizet még forró állapotban a fütöbe, amiben ezért nagyon hamar felforrósodott a víz. Elérve a beállított értéket lekapcsolt, de aztán jött a hidegvíz, hamar lehült, és újra indulva járta a kis mókuskerekét. A váltónak teljesen zárva kell lennie ilyenkor a HMV höcserélö irányába.
Biztos hogy átenged a höcserélö? Nyomásprobázd le,mielött áment mondasz a cserére!
Hogyan? Ehhez nem lehet semmit hozzákötni. Csak a lyukak vannak, ami gumigyürükre van rászorítva.
Áteresztés csak két helyen lehetséges. A höcserélöben és a váltószelepben. A tágulási tartályban van nyomás, az csak annyit tud. Ha kilyukadna a membrán akkor is egy ideig müködnie kéne, csak hamarabb eloxidálódna a belseje. A fütökört teljesen elzártam, tehát amikor leeresztem a vizet a túlnyomást okozó víz csak a tágulási tartályban tud felgyülemleni, kb. 3 liter. Ha nem lenne benne levegö max. 1 dl jöhetne ki, mert kemény lenne a rendszer.
Kedves Fórumozók, Szakértők,
Junkers ZW20 kombi cirkómmal van probléma. A készülék általában jó, de időnként a következő hiba jön elő működés közben: néhány másodpercenként a láng elalszik, majd egyből újra begyullad (jellegzetes kattogás kíséretében), ez megy kb. egy percig, majd hibát jelez és leáll. Egy videót is készítettem a hibáról: http://vimeo.com/76440297. A kazán kézi kikapcsolás-bekapcsolás után újra működik. Van, hogy öt perc múlva megint kattog, van hogy órákig, napokig semmi gond. Fűtésnél és HMV-nél is előfordul. Évekkel ezelőtt kezdődött, akkor nagyon ritkán állt le, mostmár akár minden nap többször is. Több szerelő látta már, tisztították, savazták, valamikor talán elektródát is cseréltek, szűrőtisztítás, gázszelep-szabályozás, gyújtó- és ionelektróda-tisztítás, nyomáskapcsoló kifúvása is volt, persze nem tudom, hogy mindez mennyire szakszerűen, mindenesetre elvileg folyamatosan karban van tartva. Nagy segítség lenne, ha valaki tudná a megoldást. Előre is köszönöm!
Üdvözlöm a Tisztelt Közösséget!
Egy Saunier Duval Renova Mini kazánnal van "némi" gondom. Nyáron minden gond nélkül működött, melegítette a vizet ahogy kell. Most elindítottam a fűtést és elkezdődött az a gond ami kb 3 évvel ezelőtt is volt. Gyújtást követően 5-7 másodpercig ég a láng, majd leáll, újragyújt, leáll, újragyújt és ez így megy a végtelenségig. Hibaüzenet nem ír, reszetelésre nem szűnik meg a probléma, ha leállítom a fűtésrészt vagy a melegvízelőállítást akkor is marad a jelenség. Az égéstérben a lángérzékelőt megtakarítottam, egyébként 11 éves a jószág. Szeretném tudni van-e tapasztalat ilyen jelenséggel kapcsolatban, ha szükséges fotót is tudok feltölteni. Előre is köszönöm: Zoltán
Izé, működött-e valaha rendesen neki?
Bocsánat hogy megkérdeztem, mielőtt szétszedi...
Üdv.
Tüzelésvezérlő automatika (SIT)
Sziasztok!
Segítségetekre lenne szükségem. Van egy JUNKERS EUROLINE ZS/ZW 18-1 KE tapusú cirkó kazánunk. Az alábbit vettem észre rajta: a nap bármely szakában a vizet felfűti (a kijelzője szerint) 60 fokra, amit kézzel érezni is lehet, hiszen forró. Esténként, amikor az ember fürdene, nem fűti fel a vizet csak 45 fokra, ami nem túl meleg. A kazánon lehet is hallani, hogy ilyenkor nem használ annyi gázt, mint amikor 60 fokra fűti fel. Tegnap arra gyanakodtam, hogy a fűtés zavar be, mert fűtés működése után engedtem volna meleg vizet. Szerintetek mi lehet a gond? Egyébként ha engedem a meleg vizet, akkor ezzel együtt bekapcsolja a keringető szivattyút is, és miközben folyik a víz melegíti a radiátorokat is... Idézet: „Egyébként ha engedem a meleg vizet, akkor ezzel együtt bekapcsolja a keringető szivattyút is, és miközben folyik a víz melegíti a radiátorokat is...” Roppant helytelenül teszi Még a nagy hidegek előtt hívjál szerelőt, szerintem, de nem értek hozzá... |
Bejelentkezés
Hirdetés |