Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Idézet: „9V-os elem, tovább bírja, mint a ceruza elem.” Ezt miből gondolod?? Amúgy telepes táplálásnál nem célszerű 4V-ot elfűteni! Ez a párosítás a legrosszabb hatásfokot adja!
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy van különbség kompozit és komponens kábel között? Használható egyik a másik helyett?
Sajnos van! És nem hasznáhatók egymás helyett.
A különbség a video (képi) információ továbbításának módjában van. Hétköznapi viszonyok között pl. a TV esetében a kompozit jel továbbítása történik egy jelként, amiben benne van a képtartalom fekete-fehér-ben, a színinformáció kódolva (PAL, v. NTSC, v. SECAM), és a TV működési elvéből adódóan nélkülözhetetlen szinkronjelek (vízszintes és függőleges is). PC hagyományos (15 p. DSUB csatlakozós) VGA kimenetében komponens jelek vannak, azaz a szín és világosságjelet egyaránt tartalmazó R (vörös), G (zöld), B (kék), és a függőleges meg a vízszintes szinkronjelek (azaz a kábelben ez az 5 jel külön a vezetékeken). Ugyanilyen továbbítás az EuroScart csatlakozóban is lehetséges, bár ott a szinkronjelek egy vezetéken (valójában a fekete/fehér jel vezetékén) vannak átvíve. Ráadásul a TV-khez kell még egy vezérlőjel is ami ez esetben átkapcsol a kompozit módról komponens módra. S-video esetében a fekete/fehér információ együtt megy a szinkronjelekkel, és egy másik külön vezetéken megy a kódolt színinformáció (Ebből a két jelből aránylag egyszerűen csinálhatunk kompozit jelet), és ezt az S-video jelpárt is szokták komponenseknek nevezni. Vannak még másfajta, ritkábban használt kompones továbbítási módok (pl. színkülönbségi jelek) is. Végül is az adott berendezés szabja meg, hogy milyen jeleket képes kiadni, azokat milyen csatlakozókon (esetleg milyen jelszinteken), illetve ugyanígy milyeneket képes fogadni. Mindegyikhez a hozzá megfelelő kábelt kell használni. Adott esetekben (pl. EURO) lehetséges olyan kábel, amely többféle továbbításra is képes (kompozit és komponens is). Maguk a kábelek azonban nem tudják átalakítani a jeleket.
Köszönöm a választ! De igazából én csak összekötésre használnám. A pc-n van YPBPR kimenet a TV-n van YPBPR bemenet. A mellékelt ábra szerint kötném össze. Arra nem alkalmas a sima RCA kábel?
Itt a kép: http://kepfeltoltes.hu/view/131010/k_bel_www.kepfeltoltes.hu_.jpg A hozzászólás módosítva: Okt 10, 2013
Sziasztok! Kezdőnek talán komplex, de elemeiben kezelhető probléma miatt fordulok Hozzátok.
A téma: nagytestű robogó hátsó dobozára helyzetjelző- és féklámpa kiegészítés SMD 5050-es led szalag segítségével. A tárgyban ezrével található leírás a neten, de én egy azoktól eltérő elvet követnék - hacsak le nem beszéltek róla. A ledsor "halála" a túlfeszültség, az ilyenkor termelődő hő miatt megy idővel tönkre, ezért stabilizált 12V-tal táplálja mindenki, általában 7812 IC-vel. Itt a bemenő minimális feszültség 14,5-14,8V, amit a 14,6V-os elvi töltőfeszültség szolgáltatna is, ha nem egy Aprilia Scarabeo 400-ról lenne szó, aminek típusgyengesége a fesz. szabályzó; emiatt 12-13,5V a tényleges. De egyébként sem szívesen alakítanám hővé az életmentő féklámpafényt, ha nem muszáj. Ezért azt találtam ki, hogy "megszaggatnám" a tápfeszültséget, amivel kvázi felezném a teljesítményt, így a ledszalagon keletkező hőt is. Így végül a rendszer a következőképpen épülne fel: a helyzetjelzőről kapcsolójelet levéve kb 7V-tal táplálnám a szalagot. A féklámpa kigyulladása esetén pedig pl. egy NE555-tel vezérelt áramkör adná neki a teljes tápfeszt (amit a motor tud) mondjuk >25Hz-en. A kérdések pedig: 1. Szerintetek alkalmas-e az elgondolás használatra? Ha igen akkor: 2. Hogyan gondolkodjak, hol szerezzek irodalmat az egészhez? És itt jön a "kezdőségem", hogy van elképzelésem arról, hogy ez az egész működhet, pl. az NE555 bistabil multivibrátorként való használatát talán meg tudnám oldani, de nincs ismeretem arról, hogy hogyan kapcsoljak vele 1,2A-t. Vagy pl. nagyképűen leírom, hogy "helyzetjelzőről kapcsolójelet levéve...", de ezt hogyan? Előre is köszönöm a válaszokat.
Bocsánat: természetesen astabil multivibrátor.
Van itt egy nagy tévedés:
Idézet: „A ledsor "halála" a túlfeszültség,” A LED nem izzó, nem 12, vagy 7, vagy akárhány voltos. A LED a nagy áramtól megy tönkre, ezért áramgenerátorral kell meghajtani. Ha a LED árama a tápfeszültségtől független, elérted a célodat. Meghajthatod analóg áramgenerátorral is, (legegyszerűbb esetben egy ellenállással), de ha csökkenteni akarod a veszteséget, akkor kapcsoló üzemű áramgenerátort használj. Ilyen irányban kutakodj.
Sziasztok!
Nekem az lenne a kérésem, ha egy T1.25 A /250 V olvadóbiztosítékot egy T1.5A / 250V típusú biztosítékkal helyettesíthetek -e? Okozhat-e problémát meghibásodás esetén?
Szerintem nyugodtan. Nem akkora a különbség, hogy gondot okozhatna.
Szia. Első olvasmánynak a KRESZ ide vonatkozó rendelkezéseit ajánlom, utána a műszaki megvalósítás már remélhetőleg nem is fog érdekelni...
Idézet: „Arra nem alkalmas a sima RCA kábel?” A videójelhez készített (jellemzően sárga csatlakozós) RCA kábel jó lesz oda. Az audio kábel (általában párban van, egy piros és egy fehér csatlakozóval) nem lesz jó.
Köszönöm szépen a válaszodat. Én speciális "led szalag"-ról beszélek, nem LED-ekből épített füzérről. Ebben az áramkorlát be van építve, direktben köthető 12V-ra. LED szalag. Bocs, ha tudod, ez esetben én nem értem a válaszodat.
Köszi. Nulladik olvasmányom a baleseti statisztika volt, amely szerint a VÉTLEN motor balesetek legnagyobb százaléka egyszerűen hátulról történő ráfutásos baleset, mely az észrevétlenségből adódik. Ezek után nem fogadnám meg a tanácsodat.
Ha benne van az áramkorlát, akkor meg minek tornázni? Akkor bírnia kell a feszültség változást, vagy mégsincs benne áramkorlát? Egy gépjármű akkumlátor feszültsége viszonylag széles határok között változik, és ez egy tisztességes áramgenerátornál nem lehet gond.
Ha egy motor állapota megfelel az üzembehelyezés feltételeinek, a láthatósággal sem lehet gond, már ha rendesen karban van tartva.
A pirossal és a fehérrel mi a gond? Ahogy megcsináltam az ábrát, úgy nem használható?
Most kerültem ide, nem tudom, hogy ide illik-e ezért:
Idézet: „Ha egy motor állapota megfelel az üzembehelyezés feltételeinek, a láthatósággal sem lehet gond, már ha rendesen karban van tartva.” Észrevétlenséget és nem láthatóságot írtam. A sok halott motorosnak sovány vigasz, hogy ő igazából látható lett volna... Ha a felhasználási céltól eltekintünk, akkor az alapkérdés megválaszolásában segítenétek? 1. Egy 12-14,6V-os feszültségforrást felhasználva - azt minimálisan leterhelve - hogyan tudok egy 1,2A-os áramkört ki-be kapcsolni? 2. NE555-tel mondjuk 50Hz-en hogyan tudnám ugyanezt?
Építs egy ilyen kapcsolást, a motor helyére teheted a LED szalagot, pluszban a fényerőt is szabályozhatod.
Húúú, szerintem ez lesz az, köszi! Kipróbálom.
Hello!
Mit jelent ,hogy Schrittmotor?
Léptetőmotor.
Bővebben: Link.Üdv!
A hozzászólás módosítva: Okt 10, 2013
Koszonom!
Hello! Van egy topik, ami kb. erről szól, a "Be-Ki kapcsolás egy nyomógombbal" címmel. Ott van számtalan megoldás a kapcsolásra. Ha egy relével forgatod a motorra jutó feszültség polaritását, már készen is vagy. De nem írtad a motor áramát, ami azért lényeges lehet.. üdv!
Hali. Vannak azok a triak szériák BT136-tól, 139ig. Minnél nagyobb szám, annál több amperre van. Ha egy triakos kapcsoláshoz triakot veszek, minek vennék kisebb terhelhetőségűt, ha megveszem a legnagyobb terhelhetőségűt kb ugyanakkora áron?
Sziasztok!Én 1 olyan kérdéssel fordulok hozzátok hogy van 1 tolókapum (távirányítós) és az infrát nem tudom beállítani hogy lássa egymást csak max 50 cm-ig.Hogyan tudom beállítani egy 4m-es kapunál hogy vegye egymás jelét.
A hozzászólás módosítva: Okt 10, 2013
Talán nagyobb áramra, nemde? Az amper az mértékegység, ahogy a tömegnek a kg.
Fordítok:
Az (eredeti)kérdésben ez hangzott el: Mi van akkor, hogyha ugyanolyan triakból a szükségesnél nagyobb áramot elbírót vesz. És a szerintem jó válasz: Ha minden más paraméterben megegyezik, akkor semmi.
Sziasztok!
Ebben a kapcsolásban, ha azt szeretném, hogy 'manuálisan' is bekapcsoljon (ne csak audio jelre), akkor elég, ha egy nyomógombbal a fet gate-jére (a dióda katódjára) pozitív jelet juttatok, ugye? |
Bejelentkezés
Hirdetés |