Fórum témák
» Több friss téma |
Hello! Nézd meg, ha egy zénerrel így határolsz, mi lesz a következménye.. üdv!
Köszi a megjegyzést, csak a pic védelmére szántam oda a zénereket, kezdő vagyok de ezt szeretném megcsinálni. Segítsetek légyszives, hogyan csináljam hogy jó legyen? Nagyobb ellenállás kellene? ALKOTÓ 2.7.4V tápjához kellene a kijelző modul.
A hozzászólás módosítva: Okt 26, 2013
Hónapok óta szünetel a projektem, most elővettem. A dobozolással vagyok gondban és a kijelzőmdullal szenvedek, a pic programrol nem is beszélve, sokat olvasok itt afórumon is, de programozás nagyon kínai nekem. Köszi a segítségeket.
Nem az ellenállás értékével van a gond, hanem a zéner könyökfeszültségével. Mert mint látható, a zéneráram sokkal hamarabb elindul, mint ami könyökfeszültség a zénerre rá van írva. Így elő kel feszíteni a zénert kb. 5mA árammal, és a vágást egy diódával végezni. Sajnos a dióda sem optimális kapcsoló elem, a hőfokfüggése még mindig "bent maradhat a pakliba". De sokkal jobb eredmény érhető el, mint látható.
Elvileg a PIC bemenete önmagát is meg tudná védeni, hiszen van benne dióda, csak az áramot ekkor korlátozni kellene a soros ellenállás növelésével. (Nem igazán szólnak az adatlapok, a védődiódák béketűréséről.) De ha a bemeneten és védődiódán keresztül áram folyik a PIC tápfeszültsége felé, az megemelkedhet, hiszen a stabi csak a feszültség csökkenést tudja kiszabályozni, növekedést aligha. Vagy is ez csak akkor lenne igaz, ha a PIC tápfeszültségét, egy párhuzamos Shunt stabilizátorral stabilizálnánk. (Pld. egy TL331-el) üdv!
Akkor ha jól értelmezem a soros ellenállás növelése is elegendő lehet a pic védelmére, nem akarom tovább bonyolítani. Már többször eszembe jutott, hogy hagyom a fenébe az egész pic-es kijelzést, de közös katódos a kijelző és megvan hozzá a max ic is, ahhoz meg kell a pic.( Lehet hogy ezt feladom és átváltok ICL-es kijelzésre).
Köszi a hasznos észrevételeket.