Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Műveleti erősítő

Témaindító: petrik, idő: Júl 31, 2005
Lapozás: OK   43 / 107
(#) proli007 válasza lala0606 hozzászólására (») Okt 26, 2013 /

Hello! Nézd meg, ha egy zénerrel így határolsz, mi lesz a következménye.. üdv!
(#) lala0606 válasza _vl_ hozzászólására (») Okt 26, 2013 /

Egy 9VAC külön trafóról megy majd a kijelző modul, ez lesz egyenirányítva pufferelve, 78l05 a PIC-nek, 78l09 az LM358-nak (és -3.3V a váltóról 2diodás+kondis,3.3VZéneres),és egy 7805 a MAX7219-nek. Egy gyors melléklet a tervről.

V-A +Táp.jpg

(#) lala0606 válasza proli007 hozzászólására (») Okt 26, 2013 /

Köszi a megjegyzést, csak a pic védelmére szántam oda a zénereket, kezdő vagyok de ezt szeretném megcsinálni. Segítsetek légyszives, hogyan csináljam hogy jó legyen? Nagyobb ellenállás kellene? ALKOTÓ 2.7.4V tápjához kellene a kijelző modul.
A hozzászólás módosítva: Okt 26, 2013
(#) lala0606 hozzászólása Okt 26, 2013 /

Hónapok óta szünetel a projektem, most elővettem. A dobozolással vagyok gondban és a kijelzőmdullal szenvedek, a pic programrol nem is beszélve, sokat olvasok itt afórumon is, de programozás nagyon kínai nekem. Köszi a segítségeket.

Nem az ellenállás értékével van a gond, hanem a zéner könyökfeszültségével. Mert mint látható, a zéneráram sokkal hamarabb elindul, mint ami könyökfeszültség a zénerre rá van írva. Így elő kel feszíteni a zénert kb. 5mA árammal, és a vágást egy diódával végezni. Sajnos a dióda sem optimális kapcsoló elem, a hőfokfüggése még mindig "bent maradhat a pakliba". De sokkal jobb eredmény érhető el, mint látható.