Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Egy autotrafóval megemeled a feszültséget, kondenzátorral indítod, és hajtod.Dörzshajtásos Textima?
Üdv Arminka!
Vásárolsz egy olyan 230V-os motort, ami azonos fordulatszámú és teljesítményű és kicseréled arra.
Sajnos ez nem olyan egyszerű, mert ez egy erre az állványra épített ékszíjas, kuplungos meghajtó motor.
Üdv!
Úgy emlékszem, még régebben kötöttem át régi Textimát 220-ra. A motort át lehetett kötni deltába és egy állandó(talán 4µF 400V, nem biztos) kondival működött. Természetesen gyengébb, de használták utána sokat, egy maszek varrónőé volt. Indítókondi nem kell, mert terhelés nélkül indul. Üzem közben a motor állandóan megy, csak a kuplungot kapcsolja a pedál. Szerintem egy villanyszerelő megoldja. Üdv! Tomi
Ha a motor 380v ról is működik akkor működnie kell 220 ról is ez csak bekötés kérdése.(csillag delta).Leg jobb lenne egy fotó a kapocsdekniről .
A hozzászólás módosítva: Nov 2, 2013
Helló richmond!
Idézet: „Ha a motor 380v ról is működik akkor működnie kell 220 ról is ez csak bekötés kérdése.” Ezt tudnád kicsit bővebben indokolni, alátámasztani?
Sziasztok. Olyan kérdésem lenne,hogy van 1 1,7 kW-os motorom. Eddig nyomógombbal kapcsolta rá az indító kondit és van rajta még egy üzemi kondi is. A motor deltába van kötve. Most szeretném kiváltani a nyomógombot. Ötlet valakinek? A miha relét be lehet kötni valahogy delta kapcsoláshoz?
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy egy 220V-os, 1,5KW-os motorhoz hány mikrofarátos konndenzátort kell?
Szia!
Kb 40mikrós kondi kell üzemibe,ha indító kondndis akkor 100-120-as kell rá minimum.
Köszönöm a válaszod.Lenne még egy olyan kérdésem is hogy az indító és az üzemi kondit hogy lehet megkülönböztetni?
Szia!
Azindító kondi mindig nagyobb kapacítású, minta az üzemi. (Rá van írva)
Szia!
Az előttem hozzászólóhoz még plusz infó:az indító kondi fekete bakelitből készül,és van egy fém tartója amit a motor oldalára lehet felfogatni,és abba belepattintani a kondit,az üzemi kondi lehet alumínium vagy sima PVC burkolatos,alján csavar,vagy csavar hely M8-as csavarnak/csavarral.Az indító kondira általában rá van nyomva hogy: AC motor start.
Szia! Ennek az indítási megoldásnak "kicsi" az áramfelvétele a startereshez képest, ezért nehéz lesz olyan értékű MIHA relét találni amelyik "eltalálja" a nálad üzemelő motor áramfelvételét és üzembiztosan is működteti azt, mert az áramfelvétel csak akkor lesz majd nagyobb ha a relé bekapcsolja a rásegítő kondenzátort.
Szerencsére a MIHÁ-reléknél bizonyos határok között állítható az, hogy mekkora áramon kapcsoljon.
Ezzel csak az a baj, hogy ugye induláskor beállítasz egy áramot ami az a maximum, hogy be tudjon húzni az indító relé. Majd amikor meghúz a relé és beiktatja rásegítőt, megnő az áram. Mikor is fog elengedni a relé? Szerintem nem fog tudni elengedni a relé, mert nem tud lecsökkenni az áramfelvétel a "bennragadt" rásegítő kondenzátortól vagy még rosszabb, "vacillálni" fog az egész. ...ki kell próbálni!
Idézet: „Majd amikor meghúz a relé és beiktatja rásegítőt, megnő az áram.” Jobban járnánk, ha kapcsoláson magyaráznád a dolgot. Az indítórelé ugyanis nem a közös ágban van, ahol megnő az áram, hanem a főfázis ágában, ahol felpörgés után lecsökken. ???
Ezt most nem értem, mert állítgattam már egy párat és nem volt indítási oszcilláció. MIHA rajz.
Szóval ha így van bekötve, akkor nincs ilyen probléma? Igaz, hogy itt csillagba van kötve nem deltába. Talán ennél a relébekötésnél is fordítva van bekötve a közös szál, mert akkor az L szálra kellene kapcsolni a bejövőt.
A hozzászólás módosítva: Nov 8, 2013
Én nem látok problémát, mert szépen felpörög a motor, lecsökken az áramfelvétel és kész.
Megmondom őszintén, hogy ilyen köztes megoldást még nem kellett alkalmaznom és ezért gondoltam, hogy probléma lehet vele ha rosszul van bekötve vagy a köztes áramérték nem állítható be megfelelően. Akkor minden bizonnyal kifogástalanul működő képes a kapcsolás a MIHA relé közbeiktatásával.
A bal oldali rajz a nyerőbb, mert az indítókondi árama nem adódik hozzá a motor tekercselésének saját áramához az indításkor az indítórelé szempontjából.
Szia!
Sajnos csak most volt időm kipróbálni a bekötési rajzod szerint a fahasítót.Most az irányváltó kapcsoló félig jól működik,mivel a 0-pontban "áll" a 2-pontban az óra mutató járásával megegyező irányba forog,viszont a kapcsoló 1-pontjában nem forog visszafelé a motor csak "búg".
Hello!
- Vagy valamelyik átkötés nincs meg.. 1-3 5-7 2-6 4-8 - Vagy a kapcsoló érintkezője nem zár.. 3-4 5-6 üdv!
Szia!
Köszönöm a segítségedet! Bevallom nem nagyon értek hozzá,de én csak a bemenő 1,7,9 és a kimenő 2,4,10 pontokra kötöttem rá,valamint az 1-est "osztottam" ketté. A kapcsoló "belsejéhez" nem nyúltam,így elvileg annak gyárinak kell lennie.
Hello! A kapcsolón kívül kell leni a felsorolt pontok között, a lemez áthidaló. Ha az nincs ott, akkor ezeken a pontokon átkötést kell készíteni. Különben akkor nem csoda ha nem jó.. üdv!
Szia!
Elvileg azt mondták nem kellenek az áthidalók,ezért kivettem.De most már nem emlékszem hol voltak.
Közben észre vettem,hogy már megírtad az előzőekben az átkötést!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |