Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Nem a hangerot, hanem a hangmagassagot allitja. Minel kisebb ertek, annal magasabb frekvencian fog rezegni. Es az R5 eliras, az nem 22R hanem 22k, szerintem. De legalabbis 1-2k.
Bovebben tudnad vazloni a problemat? Esetleg fenykep, vagy valami rajz. Milyen motor, milyen elektronika?
Nem tudom mi a sürgős? választ is kaptál rá csak el kellett volna olvasnod.
A lényeg, hogy a vezérlő elektronikában egy 5v-os stabilizátor ic állítja elő 9v-os elemről a tápfeszültséget. Ez az elektronika tartalmaz 2db infraszenzort. Amikor az egyik érzékel adott távolságon belül akkor a vele átlósan lévő motor lassul be, ezzel az irányt tartja a jármű.
És az, hogy lehet, hogy egy 9v-osról megy a 2 db motor, de ha ráteszem a szerintem nem sokvizet zavaró vezérlő áramkört akkor meg nem megy?
A legjobb lithium elemet használom, 1200 mAh a teljesítménye minimális belső ellenállás mellett.
A 9 V -os elemből 10 - 20 mA -t tudsz kivenni. Erre hiába raksz stabilizátort. Ha jobban megterheled, a stabilizátor is működés képtelenné válik.
És mekkora a motorok áramfelvétele? Legalább azt tudnád mid van. Én még nem láttam 1200 Ah -s lithium elemet. Az nem akumlátor véletlenül? A hozzászólás módosítva: Nov 21, 2013
Ide ez van írva: 120mA http://www.hestore.hu/prod_10031157.html
A motorok nem a stabilizátor ic-n keresztül kapják az áramot! Nem lehet hogy a stabilizátor ic zavarja be, hogy ha egy az áramforrás?
Ez akumlátor, a max kivehető áram 120 mA. Mérd meg a motor áramát, terheld le ugyanennyivel, és mérd meg akkor az elem kapocsfeszültségét.
Ez azért elég soványka áramforrás, bár nem tudni milyen motorod van.
Amugy ilyen az elemem: http://vartashop.hu/professional-lithium/45-varta-professional-lith...v.html
A tranzisztor nem lehet a hibás? A hozzászólás módosítva: Nov 21, 2013
Az ég áldjon meg. Ha egy kicsit tovább olvasol
Bővebben: Link A motor terhelés nélküli áramfelvétele 150 mA, üzemi áramfelvétele 2100 mA. Ettől tényleg összeesik az aksid. A hozzászólás módosítva: Nov 21, 2013
Tegyél be egy nagyobb kapacitású akkumlátort.
Nem a motorral van baj, az csak "leszívja" a feszültséget, és nem marad sem a stabilizátornak, sem az elektronikának. A hozzászólás módosítva: Nov 21, 2013
Mellesleg nem mehet tönkre a motor 9v-os használat miatt, 3 volt helyett?
Milyen akkumulátor tegyek be, a maximális kapocsfeszültség 9v lehet.Párhuzamosan? A hozzászólás módosítva: Nov 21, 2013
Láttál ilyet közelről, van gépipari háttered hozzá? A legkisebb gond a motor, mert két ékszíjtárcsa mindent megold. Egy kisebb csiszolóhoz a régi keverőlapátos mosógép motorja, tárcsái is jók.
A hozzászólás módosítva: Nov 21, 2013
Snubber nem segített, legalábbis ezekkel az értékekkel nem jó a 30W-os fénycsőtrafó kompenzálásához.
Kisérleteztem egy kicsit és valószínűleg még mindíg táp felől jön vissza a zavar. Jelenleg így néz ki a táp annyi módosítással, hogy rossz helyre rajzoltam a TVS-t az a stab ic után van.
Nem tudom mit kéne még beletennem. A hozzászólás módosítva: Nov 22, 2013
Ha nem füstölt, és még csak nem is melegedett, és még forog a motor, akkor nem ment tönkre. Egyébként is a motor szabályzón keresztül volt rákötve az akkumlátorra, legalábbis remélem.
Visszatérve az akkumlátorra, a 9 V -os elem méretű NiMH akkumlátorok kapacitása 150 mAó körül van. Igen valószínűtlen, hogy ugyanekkora méretben a Lithium akkumlátor kapacitása majd tízszeres lenne. A látható adatok valószínűleg elírás eredményei.
Dehogy terhelheto, az nem a +5V diodaja! Marcsak azert sem, mert ezekben a kapcsolouzemu, szimmetrikus trafos tapokban, ahol kimeneti feszultsegenkent ket dioda van, ott felvaltva, hol az egyiken, hol a masikon folyik az aram, igy az egyes diodakon folyo atlagaram a kimeno aram fele. A ket diodan atlagosan 14-14A folyik, amit ha osszeadsz, kijon a 28A. Ettol egy nagyon picit elter az aramok alakulasa a valosagban, de a lenyegen nem valtoztat. A 28A-es kimenet diodaja hutobordara van csavarozva, es minimum TO220 tokozasu, de inkabb nagyobb.
Ez így van, de attól, hogy rá van írva, hogy 28A, abból te (nem te, hanem az eredeti kérdező) nem igen fogsz kivenni 28A-t. Nekem is van nem egy pár tápom, ami huszon, harminc, akárhány ampert tud 5V-on, papíron, de zövidzárásban a legnagyobb is csak 16A tud leadni. (A márkásabbak közül van ami simán tartja a ráírtakat.)
Köszönöm a választ , meg értetem most a terhelhetőséget.
Ellenben azt állítom hogy több PC táp 5V-os ágán 2db FR302 dióda van(3A) , a 12V ágon vagy SB1040 vagy S10C40 ami értekre ugyan az (10A).
Hm. Az SB 1040 az 10A, 40V. Namost egy valamirevaló PC táp 12V-ot előállító tekercsén kb. +/-24V mérhető a tekercs két szélén. (A közepe a föld, a két széle pedig +/-24V) Ez annyit tesz, hogy eleve 48V-ot tesz az éppen lezárt diódára. Számomra kicsit hihetetlen, hogy ez lenne a 12V ágon. Azt elhiszem, hogy a két SB1040 egyenirányítja a +5V-ot (vagy egy SBL1040), és a két FR302 a +12V-ot (6A max.). Most meg is néztem pár régi AT tápot, és bizony az egyikben egy SBL1040 van a +5V-nak (a 12V diodai hianyoznak), a másikban pedig az 5V egy CTB34 feliratú dupla dióda van, a +12V-hoz meg két FR302.
Idézet: Az rendben van, hogy nem tud 28A-t, de azért a 6A az kicsit kevés lenne. Ha csak 25-ot tud, jó, de a 6 az nincs rendben.„Ez így van, de attól, hogy rá van írva, hogy 28A, abból te (nem te, hanem az eredeti kérdező) nem igen fogsz kivenni 28A-t.” Idézet: „Nekem is van nem egy pár tápom, ami huszon, harminc, akárhány ampert tud 5V-on, papíron, de zövidzárásban a legnagyobb is csak 16A tud leadni.” A rövidrezárt kimeneti áram nem feltétlenül kell annyi legyen, mint a maximum terhelés. Ne felejtsd el, hogy ez kapcsolóüzemű tápegység, nem egy sima trafó. Idézet: Jav: ...(vagy egy SBL1040CT)„Azt elhiszem, hogy a két SB1040 egyenirányítja a +5V-ot (vagy egy SBL1040)” Az SBL1040 sima dioda, az SBL1040CT pedig dupla.
Sziasztok.
Egy autó ülésfűtéshez szeretnék teljesítményszabályzót (max 40watt). Megpróbáltam potméteres feszültségosztó - teljesítménytranzisztor (BU252) kombinációval. A tranzisztor hőmérséklete igen magas alacsony fokozaton is, komoly hűtés kellene hozzá. Kérlek, irányítsatok át a megfelelő témára, mivel lehetne ezt komolyabb hűtés nélkül kis méretbenmegoldani. üdv: I
Valamilyen kapcsolouzemu megoldassal tudod megoldani. Nem is kell nagyfrekvencia, eleg akar par Hz is. Szoval egy 555-el csinalsz egy valtoztathato kitoltesi tenyezoju oszcillatort, es azzal kapcsolgatod a BU252-t, vagy akar egy MOSFET-et (azt konnyebb vezerelni). De biztosan van meg 1000 egyeb megoldas a PWM jel eloallitasara. Pl. egy CMOS Schmitt-triggeres inverter ket dioda, egy poti meg egy kondenzator. Azert irtam CMOS-t (CD40xx sorozat), mert az elmegy az auto 12V-jarol, nem kell stabilizatorokkal vacakolni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |