Fórum témák
» Több friss téma |
Hát a polo színei fejből nem mennek egy ami tutti a barna sárga az az ajtókapcsoló. Reteszeld be az ajtót a többi legyen csukva és próbalámpával testről kezd el szúrogatni a vezetékeket ami a motorra megy, az egyikre nyitni fog egy másikra zárni. A riasztónál a narancs vezetékek nem kellenek, a két citromsárgát testre, a két fehér közül meg értelem szerűen a fehéret a zárószálra, a fehér feketét pedig a nyitóra.
Szia!
Mivel a VW negatív zárással működik, először a riasztó kimenetet negatívra kell beállítani, utána az ajtóban elég egy szálat megkeresni, (mivel Can-bus vezérlésű) az-az, egy szára kell bekötni mind a két szálat, melyből az egyik 180 ohm-os ellenálláson keresztül csatlakozik, hogy meg tudja különböztetni a nyitást a zárástól! A megkeresést mindenképp egy 5w-os izzón keresztül végezd, nehogy tönkre menjen az elektronika! Nekem a skodámban a mellékelt fotón láthatóan volt, természetesen mindezt vásznas szigetelővel bandázsolva Sok sikert
Üdvözlöm!
Köszönöm a linket a Thunder CA 106 megerősítés funkció kikapcsolásához. A problémám még annyi lenne, hogy nem vagyok profi elektromos és segítségét kérném, hogy ez a rajz miért segít nekem? Vagyis mit kellene tennem a 'megerősítés funkció' megszüntetéséhez? Válaszát előre is köszönöm!
Sziasztok!
Ma vettem egy Thunder kd86-os autó riasztót. Az lenne a problémám hogy a bekötési rajza angol. Magával a bekötéssel nem lenne problémám csak nem tudom hogy a következök mit jelentenek és hóva kell öket kötnöm: -az egységtől egy fehér: key on felirattal -az egységtől egy kék: door tiger + felirattal -az egységtől egy zöld: door tiger- felirattal -az egységtől egy piros/fekete: trunk+ felirattal -az önindító megszakító relétől egy fehér: ACC on felirattal Ha valaki tud kérem segítsen mert fontos lenne! Előre is köszönőm. A hozzászólás módosítva: Nov 26, 2013
Még ha angol lenne, de ez kínai!
- a tigris inkább trigger lenne, ajtónyitás negatív és pozitív kötéssel, testet, vagy +12V-ot szakít, 99% test szokott lenni - trunk : csomagtartó, valószínűleg kimenet, amivel a csomagtartó külön nyitható, bár lehet egy külön ajtónyitás zóna a csomagtartó/motorháztető részére... - ACC on : gyújtás alatt +12V-on van Azért szokott lenni egy rajz is, azon érthetőbben rajta van.
Köszönöm a gyors választ! Tudom hogy kinai csak a használati utasításban angol a szöveg. Igazad van az valóban trigger én írtam el. A kötési rajzon ezek a vezetékek sehova nincsenek kötve csak a felirat van mellettük. Nekem a csomagtér ajtót gombbal lehet nyitni, akkor gondolom öt lehet vezérelni a trunkkal(Szerinted relén keresztül kössem, vagy elbírja nélküle is?) Akkor nekem a triggert nem is kell bekötnöm mert a gyári központi zárra külön vezetékek vannak
A hozzászólás módosítva: Nov 26, 2013
Szívesen! Egy jófajta riasztó jófajta leírásában benne kellene lennie a bemenetek és kimenetek adatainak, tehát, hogy pl. az a nyavajás trunk az kimenet, mit ad ki és mekkora a terhelhetősége. Szerintem relézd meg, az a biztos, főleg, ha pl. +12V-ot ad, de neked a gombod testet kapcsol...úgyis kell.
A trigger az ajtónyitás érzékelő bemenet, ha nem kötöd be, nem jelzi az ajtónyitást. A kp zár gondolom a hagyományosnak mondható 6 vezetékes, jól konfigurálható, szinte bármire rá lehet kötni. Akár kp zár vezérlő nélkül is tud, közvetlenül motorokat hajtani.
Igen 6 vezetékes. A bekötéssel még várok, mert csak holnap jön meg a szélvédőm az ajtóba,(sajnos 2 napja beverték). A key on-ra tudsz esetleg valamit mondani? Mit értettél azon hogy úgy is be kell reléznem mert negatívot kapcsol? Én karosszériás vagyok úgyhogy lehet hogy inkább elviszem egy szerelőhöz. Köszönőm a segítséget!
Átnéztem az előző hozzászólásod most már értem mire gondoltál. Nem tudod véletlenül hogy a gyári központi zár milyen vezérlő egységes(Ford Fiesta 14tdci)?
Itt az említett riasztó rajza:
A központízár rajzokból nekem melyik lehet jó? A hozzászólás módosítva: Nov 26, 2013
Csak tippeltem, hogyha épp nem +12V-ot kapcsol a gyári gomb, akkor úgyis fordítani kell egy relével.
Nem tudom a gyári Fordban milyen kp zár vezérlés van sajnos, hátha valaki majd elárulja... A Fordnál szeretnek különcködni, régebben errefelé ők csináltak egyedül + testelésű autókat...mérj meg mindent és inkább kérdezz, mint kötözgess és kiszálljon a működtető füst!
Párszor leírtuk már, hogyan kell megkeresni az ajtóban a vezérlő szálakat...pl. itt egy kolléga, persze ez csak akkor igaz, ha testet kapcsol és két szálon van vezérelve a nyitás/zárás, ez a legelterjedtebb.
Nekiállok aztán majd ha valami problémám van, jelentkezem ha nem gond. Köszönöm a sok segítséget!!!
Rendben, inkább kérdezz, mint füstöljön valami!
Sziasztok!
Egy kicsit megakadtam, kérdeznék ha lehet. Az első problémám az lenne hogy az autómban késleltetett a belső világítás, és az ajtózár mechanikában lehet a kapcsolója mert ha nyitott ajtónál a zár nyelvét benyomom elalszik a lámpa. Ilyenkor mi a teendőm mit keressek hova kössem a nyitott ajtót érzékelő vezetéket? Második kérdésem: Úgy gondoltam hogy az indítás gátló vezetéket nem kötöm be, mert az autóban gyárilag van. Okozhat ez valami problémát? Annyira még nem merültem bele, mert csak az anyós ülés felőli oldalt szedtem szét mert ott kellett üveget cserélnem. Azon az oldalon 6db vezeték jön az ajtózártól. A kötegelését még nem szedtem le (a színek miatt) mert gondoltam előbb felmérem a terepet és nekem úgyis a vezető felőli oldal fog kelleni.
A KEY ON-nal kapcsolatban annyit tudtam kideríteni hogy gyújtás+-ra kell kötni, de olyanra amelyikben indításkor is van áram.
Idézet: „az autómban késleltetett a belső világítás” Az okozhat gondot, a riasztók zömét meghülyíti. Van fenn egy relés megoldásom erre ebben a topicban talán, egyszerű és működik. Idézet: „az ajtózár mechanikában lehet a kapcsolója mert ha nyitott ajtónál a zár nyelvét benyomom elalszik a lámpa.” Igazából nincs sok különbség, egy mikrokapcsoló van a zárban, és nem egy bumszli érintkező az ajtó és a kaszni között. Meg kell keresni a szálát és megnézni, hogy mit kapcsol. Idézet: „Úgy gondoltam hogy az indítás gátló vezetéket nem kötöm be, mert az autóban gyárilag van. Okozhat ez valami problémát?” Problémát inkább azzal okozhatsz, ha bekötöd, nyugodtan elhagyhatod, sajnos értelme sincs sok. Idézet: „A KEY ON-nal kapcsolatban annyit tudtam kideríteni hogy gyújtás+-ra kell kötni, de olyanra amelyikben indításkor is van áram.” Érdekes, nem szokott kelleni 2 gyújtás szál... A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2013
Ezt a forgalmazónál derítettem ki őnekik van beszerelő műhelyük, csak sajnos Pesten! Indoklást nem kaptam tőlük. A világítással kapcsolatos bekötést visszakeresem. Ha az indításgátlót nem kötöm be akkor a reléjét felhasználhatom a csomagtér nyitáshoz? Egyenlőre ennyi. Köszönöm!
Elvileg jó az a relé is, de ágyúval verébre. Mivel ezzel a relés megoldással az állandóan üzemben lesz ajtónyitás idejére, ezért érdemes kisebb terhelhetőségű és így kisebb fogyasztású, nagyobb tekercsellenállású, csendesebbet rakni.
Így már menni fog a dolog! Mindent nagyon köszönök! Ha valami gondom van majd jelentkezem. Látom azért még akad segítőkész ember is! Más fórumban szerintem már kiutáltak volna.
Ha valaki normálisan kérdez, majd a feltett kérdésekre épkézláb válaszokat ad, már én is tudok örülni, örömmel segítek. Szívesen.
Szia!
Elkezdtem bekötni a riasztót. Nekem a műszerfalon van egy nyitott ajtót visszajelző lámpa, ami egyből elalszik ahogy becsukom az ajtót. Szerinted erre is rá lehet kötni a Trigger vezetéket? Akkor nem kellene foglalkoznom a belső világítással. A másik kérdésem hogy szerinted az indexekre hol a legegyszerűbb rákötni a riasztót? Próbáltam a bajusz kapcsolónál, de ahogy hozzáérek a próbalámpával a vezetékekhez vagy az egyik oldali vagy a másik oldal elkezd villogni(Ilyenkor a próbalámpa is villog). Ez hogy lehet? Akkor is ezt csinálja ha a kapcsolója középállásban van. Az ütésérzékelőt hova a legcélszerűbb elhelyezni, hogy jól érzékeljen? A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2013
Sziasztok!
Vettem egy elég idős autót, szétszedtem a középkonzolt mert a vacakolt a fűtés, és ott az alábbi riasztót találtam, lehúztam a csatlakozót mert nem fértem tőle kiszedtem, majd miután elvégeztem a javítást vissza dugtam, nem is tudtam róla, hogy volt van ilyen riasztó egység benne. Az egységen van egy kapcsoló ami NA és A, gondolom az NA jelenti a NO ALARM, ebben az állásban volt és így is tettem vissza. Ahogy néztem egy gyári kábelköteg van elvágva és az van becsatlakoztatva a riasztóba, de vannak olyan kábelek is aminek nincs párja. Gondoltam, hogy az azonos jelölésű kábeleket összecsatlakoztatom és akkor majd indulnia kell, de mi van azokkal a szinekkel amik nem stimmelnek. Nem akarok nagyobb kárt csinálni, inkább megkérdezem hátha valaki tud segíteni. Ismeri valaki a szóban forgó riasztót? Esetleg egy leírás róla? Köszönöm.
Üdv!
Sikerült beszerelnem a riasztót! Működik minden funkciója, csak két problémám van. -Ha a vezető oldali ajtót akarom kulccsal zárni nem zárja le az összes ajtót, eddig lezárta mindet. A riasztó távirányítóval lezárja mindet. A próbalámpás módszerrel kerestem meg a vezérlő szálakat, arra kötöttem a riasztó fehér, fehér/fekete vezetékeit. A narancs és narancs/fekete vezetékeket testre raktam, a sárga és sárga/fekete vezetékeket összefogtam és +12V-ot adtam neki. A többi vezeték ami a zártól jön mire szolgál? Egy biztos hogy a nyitott ajtó visszajelzés de a másik kettőre nem tudtam rájönni. -Másik problémám hogy nem reagál ha bekapcsolt riasztónál kinyitom az ajtót. Az ajtókapcsolók negatívat szakítanak, a belsővilágítás állandó +12v-ot kap. A negatív trigger vezetéket fogtam és kötöttem rá arra a vezetékre amelyik a belsővilágításhoz jön az ajtók felől. Mit ronthattam el?
Az eggyel fenti hozzá szolásomból kimaradt a lényeg, miután vissza dugtam a riasztóba a csatlakozót nem indul az autó, az indítómotor forog viszont nem indul. A riasztót nem akarom beüzemelni az lenne a legjobb ha végleg ki lehetne venni.
Ne kõss azokra +12V-ot!
Az ajtôkapcsolónál a késleltetés szokott gondot okozni, meg kellene mérni, mekkora feszültség van azon a ponton, amikor nyitva/csukva van az ajtó.
Szia!
csomagtartó nyitást eltaláltad, negatívat kapcsol. Bereléztem, most szépen kinyitja. Holnap multival kimérem az ajtókapcsolót. A műszerfal visszajelzőre nem mertem kötni semmit mert kifordítva elég drágának tűnik a cucc! Az mit szokott jelenteni mikor arról beszéltek hogy diódával leválasszátok az ajtókapcsolót? Mi a lényege? Hogy kell elképzelni? Milyen diódát használtok? A központi zárnál a sárga/fekete és sárga vezetékekkel mit csináljak? A hozzászólás módosítva: Nov 30, 2013
A késleltető elektronika borítja a riasztó érzékelését, mert ha nincs, akkor +12V (az izzón keresztül), vagy test mérhető a kapcsolón, viszont a késleltetéshez belerakott elektronika miatt valami idétlen érték...pl.2-3V és test. Ezért vagy le kell egy diódával választani az elektronikát (ez legtöbbször nehézkes, mert nem tudod, hol van), vagy az általam linkelt módon megszakítod az eredeti rendszert és beleraksz egy kis relét. Így minden úgy működik, mint előtte, de adott lesz egy pont, ami stabilan vált értéket és mehet a riasztóra.
Kikerestem amennyire tudtam, hogy a panelon lévő relék melyik vezetékeket zárják és azokat összekötöttem, de sajnos még valami nem stimmel, mert az indítómotor forog csak az autó nem indul be. Mit szoktak riasztóval megszakítani még?
Lehet hogy a benzinpumpa? Egy 1994-es Mazda 323F -ről van szó. Már próbáltam riasztóval, nélküle is indítani, áthidaltam amit azonosítottam, de az eredmény semmi. Az akkut már lemerítettem, úgy hogy amíg töltök a neten keresgélek és reménykedem hátha találok valamit.
Gyújtószikra van?
Előfordulhat, hogy a gyújtótrafó áramellátását szakítják meg. Nézd meg van-e a gyújtótrafón gyújtáson feszültség. (15) |
Bejelentkezés
Hirdetés |