Fórum témák
» Több friss téma |
Ezt a gépet vetted 40 ér?Ha tudsz még egyet azonnal szólj?Motor is rajta volt? Egyébként arra a motorra nyugodtam rátehetsz egy 160/200 qF-os kondenzátort hogy 220-ról legyen is valami inditó nyomatéka!!
Én nem túl rég egy ilyet vettem 20 ér motor nélkül.(De már nem igy néz ki) A tiéd jobban tetszik! A hozzászólás módosítva: Nov 22, 2013
Igen a motor is rajt volt.Tudtam 100ért egy 3000 st azt elvitték az orom elől 1 órán mullt az egész.
Ennek az volt a legnagyobb baja hogy nem volt gazdája,olyan lötyögések vannak rajt amiket meg lehet szüntetni,ilyen pl a nóniuszok ott csak a kontra anyákon kell húzni. A legnagyobb gondja hogy az előtolás egyik fogaskerekéből 2 fog hiányzik,de ez is fel hegeszthető,szóval csak ilyen egyszerű javítások vannak rajt. A hozzászólás módosítva: Nov 22, 2013
Mit lehet kiszámolni egy DC motor paramétereinek?
ha ilyen adatok vannak megadva: http://i.imgur.com/pp0j6RG.jpg
bekötöttem a motort,találtam itthon egy kondit elég nagynak tűnt de szám már nem volt rajt.
Elindult az eszterga,először elég kis fordulaton ment aztán megsegítettem és beindult rendesen 15 perc bohóckodás után éreztem egy kis égett szagot lekapcsoltam és azt vettem észre hogy melegedett a kondi. Ja és neki nyomtam a kést nem állt meg a motor,szóval bírta. A kérdés az hogy kicsi volt a kondi és ezért melegedett,vagy azért mert a kapcs rajz szerint kötöttem de egy kondival.
Szerinted próbáljam rászerkeszteni a multkori motort?Tudod amire válaszoltál is az volt a kérdés hogy hogy kössem be hogy visszafele is pörögjön.
Arról a motorról legalább biztosan tudom hogy bivaly erős.
..... akkor talán jobb lesz azt a múltkori motort felapplikálni a gépre ha a fordulata is megfelel neked. A mostani probléma az lehet, hogy a kapacitás kérdése nem tetszőleges, hanem mérni kellene az áramfelvételt és legalább azt a 6A-t kellene tartani az "C" értékek figyelembevételével. Nem jó ha ez az érték kevés és az sem ha sok. Ha kevés akkor gyenge a motor, ha sok akkor pedig fékező hatást vált ki. A kondenzátor feszültségértéke sem elhanyagolandó, mert ha állandó üzemre kell beépíteni, akkor 400V-os kell de ha csak indítani akkor elég 280V-os is és a melegedés talán ebből fakadt, még jó, hogy nem pukkant el.
Igen közbe kiderült hogy az egy indító kondenzátor volt,amit még a másik motorhoz kaptam csak hogy abba van egy indító relé is.
Most nagyjából kész vagyok a lötyögések megszüntetésével,úgyhogy fabrikálok egy csúszótalpas motor tartót hogy majd variálni lehessen az áttételt ha netán kellene. Ismét köszi a segítséget,lassan tartozni fogok egy kocka sörrel ha ennyi kérdésem lesz.
Sziasztok!
Meg tudná nekem mondani valaki, hogy mitől függ, hogy egy DC (24V 300W) motorba szén vagy bronzkefét raknak e? Van e előnyük, hátrányuk a másikkal szemben? Esetleg lehet erről olvasni valahol? Köszönöm előre is!
24V 300W-os (picurka) motorba nem tesznek bronzkefét. Bronzkefét kisfeszültségű, viszonylag kis fordulatszámú és nagy teljesítményű motorba tesznek. Pl. önindító motorok, ahol akár többszáz amper megy át a keféken, de a motor nem megy folyamatosan, csak alkalmanként rövid ideig. Nagyobb fordulatú, tartósan vagy folyamatosan járó motorba a nagyobb veszteség ellenére is inkább tartósabb szénkefét tesznek. Abból is nagyon sokféle van, keménységre, ellenállásra,... Az egykor használatos 6-12 V-os dinamókba is szénkefét raktak, a kis feszültség és nagy(obb) áram ellenére is. Még a 2000 A-es hegesztődinamókba is. !!!
Szia!
Nem véletlenül kérdeztem. Van két tök egyforma motor (24V 300W) és az egyikbe szénkefe van, a másikba bronz. Ezért nem értettem. Akkor valószínüleg a bronzkeféset már esetleg javították, legalább is a szénkefét kicserélték bronzra. Valamerre keresek hozzávaló szénkefét egy hozzáértő üzletben. Köszönöm a válaszod!
Sziasztok!
Van egy ugyan ilyen motorom. Mozdítani nem lehet, csapágyait majd cserélem. 2900 1/p fordulaton jó lenne használni. Elég koszos a motor, kérdésem, hogy le lehet-e mosni Ultra+vízzel? Szétszedem, megmosom kívül belül, aztán új csapágyakkal összerakom. Indító, vagy üzemi kondenzátoros?
Nyugodtan mosogasd el, csak gondosan szárítsd ki! Mintha cikkben (a válaszokban) üzemi+indító kondenzátoros lenne.'erbe' mester megmondja.
A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2013
Köszi a választ.
![]() Majd elmosom. Esetleg autós olajoldó jöhet? Nem teszi tönkre a lakkszigetelést? Vagy maradjon az Ultra? (Magyarországon van a gép, majd ha hazamegyek karácsonyra, elhozom.) Egyébként komplett TV-t is mostam ki, mert egérmocsok, és belerohadt tej is volt benne. ![]()
Semmiféle más vegyszer nem ajánlott (főleg az ilyen gyanús olajoldó, és egyéb). Motornál még járható út a vízsugár (de max. 6 kp/cm2).
A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2013
Akkor marad az Ultra+ zuhany.
A másik kérdés: ha egy 1450 fordulatú motort 2900-al megforgatok, akkor felgerjeszthető úgy, hogy nagyobb frekvencia jöjjön le? (Csak a kísérlet kedvéért.)
Ha gerjesztett forgórészű (vagy állandó mágneses), akkor igen.
Ha kondenzátor(oka)t teszel rá, akkor is. Sok olcsó aggregátor működik kondenzátorokkal "feltupírozott" aszinkron motorral.
A kondikat hova kell kötni? Egyszerűen a kimenetre, vagy az üzemi kondi helyére?
3fázisú motornál lehet csillagba vagy deltába, mint a tekercseket. 1 fázisúnál a főfázis tekerccsel párhuzamosan kell kötni. A motor teljesítményét megközelítő meddő teljesítményű kapacitás kell. Ilyenkor a segédfázist nem szabad bekötni. A pontos értéket kísérletezéssel lehet megállapítani.
Ilyenkor az lenne az igazi, hogy ha egy egyfázisú motorral hajtanék háromfázisút. És már kész is a Kandó fázisváltója.
![]() Amúgy úgy lenne, hogy az orosz mosógépmotor hajtaná az 1450-es IMI motort. Ott lenne olyan 100Hz, ami lejönne. Egy 100W-os izzó meg menne róla. Még egy kérdés: Soros gerjesztésű 1,6kW-os porszívómotort (ETA) át lehet kötni dinamóvá? A forgórész gerjesztését is szabályoznám, ezzel változtatva a teljesítményt. Ez ugye a Ward-Leonard rendszer. Nem lenne túl nagy fesz, de szemléltető eszköz a lényeg. A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2013
Apró fogalomzavarok vannak a megfogalmazásodban.
Idézet: „át lehet kötni dinamóvá? A forgórész gerjesztését is szabályoznám, ezzel változtatva a teljesítményt.” A dinamó egyenfeszültséget ad. Ehhez ugye az állórészt gerjesztik, a kommutátorról (forgórészről) veszik le az egyenfeszültséget. Bármilyen soros vagy párhuzamos gerjesztésű kefés motor átalakítható, a megfelelő átkötözésekkel. Pl külső gerjesztés. Az orosz mosógépmotor örülne, ha terhelés nélkül meg tudná pörgetni a 3fázisú IMI motort. Adatlapja szerint a mosó tekercselése 60, a centrifuga (2900-as) 120 W-os. ![]() A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2013
A 3 fázist csak példaként említettem.
Jelen esetben a 120W-os motor fog hajtani egy 130W-os IMI-t. Ha felgerjed, akkor egy 60W-os izzó, vagy egy fénycső fog róla menni, esetleg pillanatpáka. A lényeg, a szemléltetés. A soros motort dinamóvá kötném át, és akkor az állórészt gerjeszteném. Egyébként mi lenne, hogyha az állórészre hangjelet kötnék? Akkor elvileg (gondolom én) a forgórészről annak az erősített változata jönne le. Idézet: „mi lenne, hogyha az állórészre hangjelet kötnék? Akkor elvileg (gondolom én) a forgórészről annak az erősített változata jönne le.” Nemcsak elvileg, gyakorlatilag is. A kijövő jel persze nem lesz HIFI minőség.
Jelen esetre nem a HI-FI a lényeg, arra ott a tranzisztor, meg az elektroncső. Bemutatás a cél.
De ez már nagyon OFF, menjünk át az "érdekességek topikba".
Sziasztok.
Egy kis segitség mert valami nem világos,ma vettem egy 1,5kw-os Evig vill motort,adat tábla szerint 220/380,tehát jó lesz nekem mert 220-ról fog menni,leszedem a kapocsfedelet majd látom hogy a motortól csak 3 szál jön fel.Na mondom szép,ezt már valaki megtekerte 380-ra (400v).Úgy is volt bekötve,3 szál (3 fázis) a három kivezetésre.Bolygatott a dolog és csak rá akasztottam a 220-at és egy inditó kondit,a motor elindult és pörög rendesen 1400 f/p.Na most ilyenkor mi van?mert én úgy tudtam ha 3 szál jön fel a motortól akkor vagy csak 220-as (230) vagy csak 380-as (400).Ha ugye hat szál jön fel akkor köthessük csillagba is és deltába is tehát 230/400.Köszönöm a válaszokat.
Ettől még megy egy fázisról kondival, csak gyengébb. Olyan 70%-os.
Igen,az oké hogy megy csak én nem értem hogy miért illetve én nem igy tudtam.
Ha 3 szál jön ki a motorból, akkor az csillagba van kötve, és nem is lehet deltába kötni. A 220/380 (ma 230/400) csak azt jelenti, hogy olyan háromfázisú hálózatra köthető, ahol a vonali feszültség 380 (400) és a fázisfeszültség 220 (230) V. Ezek a feszültségek szorosan kapcsolódnak egymáshoz. A motor 3 vezetékét ha rákötöd a 3~f hálózatra, akkor 3×400 V -ot fog kapni. A 230 a ki nem vezetett csillagpont, és az egyik fázis között lenne mérhető.
Egy ilyen motort csak feszültségváltó háromfázisú transzformátoron keresztül tudnád 3×230 V -ra kötni. Mert ilyen közcélú hálózat nálunk nincs. Ha egy fázisról szeretnéd üzemeltetni, akkor nincs más lehetőséged, minthogy az egyik vezetékre a 3 közül a fázisra, a másodikat a 0 -ra, a harmadikra a segédfázis kondit kapcsolod. Ilyenkor a motor szükségszerűen gyengébb lesz, a a gyök 3 -szor kisebb feszültség, valamint a segédfázis üzem miatt. Jó ha a fele teljesítményt így ki tudod szedni belőle.
Öö.., izé; a deltához is 3 szál kell(elég), és ekkora teljesítménynél akár lehet is(láttam).
![]()
Nemnagyon van delta, mert az kissé "nehezen indul", mert nagy az indulási áramfelvétele, sokkal nagyobb, mint csillagban. Ezért nem szokás. Nagyon kis motoroknál is létezhet, bár én még nem láttam olyat.
De sok választás nincs, és egy fázisról üzemeltetve mindegy is. A hozzászólás módosítva: Dec 6, 2013
|
Bejelentkezés
Hirdetés |