Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Tesla tekercs építése
 
Témaindító: finenet, idő: Júl 17, 2006
Lapozás: OK   194 / 227
(#) TheBartucz válasza Collector hozzászólására (») Nov 25, 2013 /
 
A bevitt teljesítményhez képest azért már így is elég jó hatásfokkal működhet. Ez a magnifier kapcsolás tulajdonképpen a kimeneti feszültség növelését eredményezi vagy valamilyen hatásfok növelés? A másik pedig, hogy a tetőkapacitáson a kitörési pont nélkül is létrejön a kisülés, szabályos toroid esetén a térsűrűség egyenletes akkor itt miért nem szükséges? Egyébként jó nagyobban is gondolkodsz?
(#) Collector válasza TheBartucz hozzászólására (») Nov 25, 2013 /
 
Hát 350W-tól nem rossz Egyébként még biztosan lehetne tolni a hatásfokot, mert az első tekercspárnál a lehető legszorosabb csatolást kellene kialakítani, nekem egyelőre viszont nincs rendesen szigetelve. Nameg a tápvonalnak sem egy darab kábel kéne, hanem rézcső. Szóval van mit javítani rajta. Illetve a primerkondit is lehetne még egy kicsit növelni.
Igazából a gerjesztett rész le van választva a rendszerről, és egy tápvonalon keresztül kapja meg a harmadik tekercs a gerjesztést, ezért olyan, mintha sorosan lenne a szekunder hajtva. Az első két tekercs légmagos transzformátorként üzemel.
Ebből lesz nagyobb verzió is, kialakításban ezt preferálom a klasszikus primer-szekunder helyett, ugyanis itt csak a negyed szinusz határozza meg a menetközti térerőeloszlást a munkatekercsnél.
A tetőkapacitásra nem kell kitörési pont, igazából ezt is méretezni kéne egy rendszerbe, hogy a kialakuló feszültség éppen akkora térerőt hozzon létre a toroid körül, hogy letörje a levegő szigetelőképességét. Ha van kitörési pont, csökken a létrejövő feszültség.
Ja egyébként ez a soros meghajtás igen érzékeny a szikraközre, még ilyen kis teljesítménynél is. 1 perc után, miután jó forró az állóelektróda, elkezd egy kissé nőni a kimeneti szikra, ez talán a videón is látható. Illetve van olyan bps, ahol a szikra őrült módon ugrál, más értéknél csak lassan araszolgat.
A hozzászólás módosítva: Nov 25, 2013
(#) chopper800 hozzászólása Nov 26, 2013 /
 
Szerbusztok.
Megépítettem a Skory által tervezett 24V tesla tekercset. Nagy igyekezetemben és kíváncsiságomban hűtőborda nélkül beindítottam kisebb feszültséggel és lehetett hallani hogy szikrázik avagy pontosabban kattog az l3. Eléggé felforrósodott ezért lekapcsoltam. Majd kapott egy hűtőbordát a négy tranzisztor, és azután mintha az egész egy nagy zárlat lenne nem csinált semmit. Ezek után az 5. tranzisztort levettem a bordáról és láss csodát már nem volt zárlatos viszont szikrát nem adott. A lényeg hogy nem működik. Van valakinek ötlete mi a megoldás illetve ha cserélni kéne egykét dolgot akkor mi-az amit biztosan cserélni kell és mi-az ami biztosan működik még? Mit hogyan ellenőrizzek?
Üdv.
(#) TheBartucz válasza chopper800 hozzászólására (») Nov 26, 2013 /
 
Jól látom, hogy nem szigetelted el a tranzisztorokat a hűtőbordától?
(#) chopper800 válasza TheBartucz hozzászólására (») Nov 26, 2013 /
 
Igen jól látod.
Akkor itt hibáztam? És ezzel mket tehettem tönkre?
(#) TheBartucz válasza chopper800 hozzászólására (») Nov 26, 2013 /
 
Most egyébként mi szikrázott? Van már tekercsed is hozzá? Szerintem a két IRF-et meg az ezek mellett található BD-t is érdemes lenne cserélni (skory képein is látható), és egyúttal ezt a 3-mat szigeteléssel ellátni, tehát el kell szigetelni a hűtőbordától és az azt rögzítő csavar alá is kell egy gyűrű. Leellenőrizni szakadásvizsgálóval, hogy jól elszigetelik-e és próba.
A hozzászólás módosítva: Nov 26, 2013
(#) chopper800 válasza TheBartucz hozzászólására (») Nov 26, 2013 /
 
Igen van hozzá tekercsem is és minden megvan.
És köszönöm a segítséget.
(#) chopper800 válasza chopper800 hozzászólására (») Dec 5, 2013 /
 
Szerbusz.
Sajnos továbbra sem működik. Most az irf3205 helyett mivel volt itthon irf1404 azt forrasztottam be. egy 12v aksirol üzemeltetem de semmi. Néztem áramfelvételt is, az keményen 0.2A. A továbbiakban arra gondolok hogy készítek egy újat, kiforrasztom az alkatrészeket, és leellenőrzöm őket. Itt annyi segítséget kérnék mit hogyan ellenőrizzek hogy jó. A diódákat meg a kondikat, fetek, tranzisztorokat. Honnan tudom mikor minősül rossznak egy alkatrész.
Üdv.
A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2013
(#) ZLED válasza chopper800 hozzászólására (») Dec 5, 2013 /
 
Cseréld fel a primer tekercs végeit, és nézd meg hogy beindul-e. Az alkatrészek vizsgálatáról itt egy leírás: Bővebben: Link.
(#) chopper800 válasza ZLED hozzászólására (») Dec 6, 2013 /
 
Szerbusz lecseréltem. Sikertelen próbálkozás volt mert csak annyit értem el hogy egy tizeddel nagyobb áramot vesz fel. Kicsit méregettem multival hol mennyi a feszültség. Az sf18 as diódák katód felénél mértem 41.5V az anód felénél 12V. A zenereknél meg csak a katód oldalon tudtam feszültséget mérni. Lehet hogy ott valami baj van? Mi az ötlet?.
Üdv.
(#) chopper800 válasza ZLED hozzászólására (») Dec 6, 2013 /
 
Mellékesen egy 12V aksiról hajtom.
(#) ZLED válasza chopper800 hozzászólására (») Dec 6, 2013 /
 
NE555 kap tápot? És nézd meg azt a FET-et amit meghajt hogy jó-e.
(#) chopper800 válasza ZLED hozzászólására (») Dec 7, 2013 /
 
Az ne555 lábain mérek feszültséget a buz11 megnéztem a dióda tesztet multival van nyitófesz .
(#) chopper800 hozzászólása Dec 9, 2013 /
 
Szerbusztok
Észrevettem egy hibát a 12V tesla layout rajzon kijavítottam és bekarikáztam hátha valakinek kell.
Üdv.
(#) chopper800 hozzászólása Dec 10, 2013 /
 
Szerbusztok ismét segítséget kérnék tesla ügyben.
Mivel a 24V verzióval hiába cseréltem ki a valószínűsíthetően rossz alkatrészeket, akkor se működött, ezért nekiálltam a 12V verziónak. A tapasztalatok következőek: nincs szikra de zárlat sincs, kicsit melegszik a hűtőborda. Ha hozzáérek a tetőkapacitáshoz hallható némi folytonos szikra szerű kerregés (elnézést a konyha nyelvért). szerintetek hol lehet a hiba. No persze én most hirtelen a tetőkapacitáson vacillálok ott mit csináltam rosszul.
A segítséget előre is köszönöm.
Üdv.
(#) ZLED válasza chopper800 hozzászólására (») Dec 10, 2013 / 1
 
Hát a szekundert PVC csőre kellene tekerni, mert 1. a fémre áthúz a tekercs, 2. így olyan mintha a szekunder a tetőkapacitásra tekerted volna, így nem tud begerjedni.
(#) chopper800 válasza ZLED hozzászólására (») Dec 10, 2013 /
 
Értem és köszönöm. Talán butaságot kérdezek de ha nincs pvc cső megteszi egy vastag falu kartoncső is?
Üdv.
A hozzászólás módosítva: Dec 10, 2013
(#) ZLED válasza chopper800 hozzászólására (») Dec 10, 2013 /
 
Igen, az is jó.
(#) chopper800 válasza ZLED hozzászólására (») Dec 10, 2013 /
 
Még egyszer köszönöm segítségedet és türelmedet. Bízom benne most-már sikerül elérni a célt. Üdv.
(#) belganarancs válasza chopper800 hozzászólására (») Dec 10, 2013 / 1
 
Szia!

A primer tekercset mi alapján készítetted el?Van hozzá rajz,keresd meg itt a fórumon,az alapján tekerd meg!
A másik a potméter bekötése,ellenőrizd kérlek a kapcsolási rajz alapján!
Földelés?
A hozzászólás módosítva: Dec 10, 2013
(#) chopper800 válasza belganarancs hozzászólására (») Dec 10, 2013 /
 
Szerbusz.
A primert a mellékelt rajz alapján tekertem meg. A potméter igazad van rosszul van bekötve. Most nézem hogy a panelon az első forrpont fut a poti közepébe a mellette lévő 2 - 3 meg a két szélére a potméternek.
Köszönöm ezt a hasznos infót.
Üdv.
(#) chopper800 válasza belganarancs hozzászólására (») Dec 10, 2013 /
 
Szerbusz átkötöttem. Az áramfelvétel na az mindjárt más lett. Csak szikra nincs mert nem pvc csövön van hanem egy csipszes dobozon. Ahogy Zled írta az nem jó. Habár fém nincs benne de alu pack szerűség asszem van a doboz belsejében és emiatt nem jó. Szikra szerű hang van csak a panelból jön nem a szekunderből.
Üdv.
A hozzászólás módosítva: Dec 10, 2013
(#) belganarancs válasza chopper800 hozzászólására (») Dec 10, 2013 /
 
Tekerj új szekundert,addig ne járasd az áramkört.A doboz belseje alu,az pedig vezeti az áramot,alkalmatlan tekercs testnek.Földet honnan kap a kapcsolás?
A hozzászólás módosítva: Dec 10, 2013
(#) chopper800 válasza belganarancs hozzászólására (») Dec 10, 2013 /
 
Szerbusz földet nem kap sehonnan. Nos kiszedtem a doboz belsejéből azt az alu réteget, levágtam az alját a tetejét most sima karton az egész. Most az történt hogy azonnal leveri a tápot mintha egy nagy rövidzárlat lenne. Lehet most meg a föld hiányzik neki?
(#) belganarancs válasza chopper800 hozzászólására (») Dec 10, 2013 /
 
A szekunder alját földelni kell!
(#) chopper800 válasza belganarancs hozzászólására (») Dec 10, 2013 /
 
Akkor a negatív sarokból húzzak mondjuk a radiátorra földet? De ha eddig valahogy működött most hogy hogy nem ?
(#) belganarancs válasza chopper800 hozzászólására (») Dec 10, 2013 /
 
Igen,a radiátor jó lesz.Eddig sem működött,de haladunk a megoldás felé.A szekunderedet milyen huzalból tekerted?A primert fentebb kellene tenned,le kellene rövidíteni és az átmérőt is csökkenteni amennyit csak lehet.
A hozzászólás módosítva: Dec 10, 2013
(#) chopper800 válasza belganarancs hozzászólására (») Dec 10, 2013 /
 
Nos kb 1300 menet egy reléből bontott 0.1 mm vastag rézhuzalból készült kb 70 átmérő. Kicsit tán nagyobb. Nekilátok a dolgoknak.
(#) belganarancs válasza chopper800 hozzászólására (») Dec 10, 2013 /
 
Nézegetem a primered vezetékeit,valami nem stimmel.Sajnos a ragasztószalag eltakarja a lényeget.
A piros lenne az L1+L2??
(#) chopper800 válasza belganarancs hozzászólására (») Dec 10, 2013 /
 
Nem, a sárga az.
Következő: »»   194 / 227
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem