Fórum témák
» Több friss téma |
Mérj rá a Honeywell VK4105 szelep tekercseire!
Általában a kisebbik szokott megszakadni. 8-900 ohm körüli érték. Ha a tekercsek jók, egpróbálhatod a levegő nyílást kissé leszűkítve indítani.
Szia!
Már kínomban addig merészkedtem, hogy szétcsavaroztam a VK4115V szelepet és megpróbáltam elindítani a kazánt (természetesen elzárt gázcsappal), hogy mind a két szelep behúz-e. Mivel mind a két szeleptű szépen működött, összeraktam.
Szerintem nem érdemes javítgatni!
A kazán típusát nem írtad, de egy tágulási tartály kb. 10-15 eFt körül van. Javítgatni lehet, ám ha ismét elmegy a nyomás szívsz vele rendesen.
Nagy bátorság volt részedről a szétszerelés! Netán megsérül a tömítés és új szelep állja a helyét biztosan.
Csinálj egy mágnes próbát. Tegyél a tekercsekhez egy vasdarabot amikor húz. Az előbb írtam a levegő szűkítést, próbáltad? A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2013
Szerintem egy tisztességes KARBANTARTÁS elég lesz.
Csak a mágnesszelepek tartólemezét szereltem le, ami alatt egy rugalmas gumi tömítés volt, ez viszonylag könnyen elvált a szeleptesttől. Visszaszerelés után azért szivárgáskereső spray-vel megnéztem nem ereszt-e. Ha működés közben egy csavarhúzót tartottam a tekercsek tetejéhez azonnal odahúzta. Mire gondoltál a levegő szűkítéssel, hogy csináljam (a 15:45-kor írt hozzászólásban már leírtam)?
A ventillátor levegő bevezető nyílásánál van egy fekete müa. szűkítés - kellene megnézned 15-20% letakarással.
A venti bemenetén egy fordított harsonára emlékeztető kb. 0,5m hosszú tölcsér van építve, több mint 40%-kal kell csökkentenem a keresztmetszetet, különben nem lobban be a gáz!
Azt még el kell mondanom, hogy ez egy működő fűtésrendszerben, egyik napról a másikra állt meg.
Én lehet, hogy a kazántest járatainak tisztaságát, ill. eldugulását nézném meg először. Mivel öntöttvasból készült, ha az üzemeltetés közben sikerült lenyomni a készülék működési tartományát kondenzációsba, akkor képes a füstgázjárat erősen beszűkülni. Ilyenkor nem tud gyulladóképes keverék előállni, kiáll gyújtáshibára.
A Premix égőtere ívesen visszafordul, az alsó pontján kondenzleválasztó nyílás van. Itt meg lehetne nézni, mi van belül. Az öntvénytest két részből áll, elvileg könnyen tisztítható. Gyári tömítések nélkül viszont kockázatos a szétszedése. A gázszelepek szétszedése viszont orbitális baromság!! Mégis, mit gondoltál, mit fogsz találni benne?
Én lehet, hogy a kazántest járatainak tisztaságát, ill. eldugulását nézném meg először. Mivel öntöttvasból készült, ha az üzemeltetés közben sikerült lenyomni a készülék működési tartományát kondenzációsba, akkor képes a füstgázjárat erősen beszűkülni. Ilyenkor nem tud gyulladóképes keverék előállni, kiáll gyújtáshibára.
A Premix égőtere ívesen visszafordul, az alsó pontján kondenzleválasztó nyílás van. Itt meg lehetne nézni, mi van belül. Az öntvénytest két részből áll, elvileg könnyen tisztítható. Gyári tömítések nélkül viszont kockázatos a szétszedése. A gázszelepek szétszedése viszont orbitális baromság!! Mégis, mit gondoltál, mit fogsz találni benne?
Azaz!
A problémád lehet: -többet forog a ventillátor, mint a begyújtáshoz szükséges lenne, -alacsonyabb a gáznyomás-, -kosz rakódott a fúvókára.
Szia!
Biztosan toro-nak szántad az üzeneted címezni? Nagyon remélem, hogy sikerült kondenzációsan üzemeltetni, mivel a gyártó szerint is kondenzációs. Mondjuk elég nagy hiba, hogy öntöttvasból készítették a kazántestet, ami nem korrózióálló. Már én is arra gondoltam, hogy a füstjáratok el lehetnek revésedve és leválhatott egy nagyobb darab rozsda, ami elrontotta az áramlást. Úgy tudom a gyár megszűnt és így nem lehet tömítéskészletet beszerezni hozzá. A gázszelepet nem azért szedtem szét, mert nem tudom mi van benne, mint már előbb írtam, kíváncsi voltam a "szeleptűk" akadálytalan mozgására, ami kívülről azért elég nehezen látható (ha csak nincs Röntgen-szeme valakinek )
A válaszod első részét támogatom.
A végét én is így itéltem meg.
Tény, nem volt szó, hogy a kazán tisztítás el lett-e végezve egyáltalán!
Nem, nem Torónak szántam a választ, ezt tudjátok be a Törley hibájának. Bár próbáltam korrigálni, de ez csak részben sikerült.
Na, de fordítsuk komolyra..... A Premix SOHA nem volt kondenzációs kazán! Anno Cs Misi szervizoktatásokon mindig felhívta a figyelmet, hogy ne engedjük a Premixet alacsony tartományba csúszni!
A venti nagyon kis fordulaton indul, ha sikerül a gyújtás csak akkor emeli a fordulatszámot az elektronika, de ez nem olyan lényeges, hiszen ez nem egy disznópörkölő, aminél ha túlságosan megnyitod a palackszelepet, akkor az áramlás elfújja a lángot. Elvileg pont ezért van nyomásszabályozó is az égőfejen és nem csak egy mágnesszelep.
Melyik gáznyomásra gondoltál, hogy alacsony (a hálózatról bejövő 27,5 mbár ) ? Ebben csak egy kb. 8 mm átmérőjű csavar van, amivel a ventúri-cső és a gázszelep között egy kb. 7x10 mm-es átömlési keresztmetszetet lehet változtatni. A ventúri-cső pereme mögött kb. 2 mm-es hézag van körben, ez azért elég nehezen tud eltömődni ( mellesleg ezt patika tisztaságúra pucoltam már, de az eredményen nem változtatott ( ).
Hirtelen felindulásból végigpörgettem a Premix gépkönyvét, de sehol sem találtam utalást a kondenzációs üzemmód engedélyezésére.
Viszont van egy megjegyzés annak tiltásáról: "A görbe lejtését a K tényező határozza meg, amelyet a program menüben lehet megváltoztatni. A görbe talppontja a program menüben kiválasztott érték lesz. T kimenő = (20 – T külső) x K + talppont [°C], de minimum 60°C. Mivel a készülék zsák tűztérrel rendelkezik, a felgyülemlő kondenzvíz elkerülése miatt szükséges legalább ezt az előremenő vízhőmérsékletet tartani." Az égőn pedig nem égőnyomást mérünk, hanem a füstgázösszetételt ellenőrizzük, és a CO2 alapján szabályozzuk be a gázszelepet. Aminek a kis, finom rugócskái, leheletvékony membránjai a meggondolatlan szétszedéstől sérülhetnek, elállítódhatnak.... Én például rámérnék a füstgázodra, valószínűleg ezres ppm nagyságú CO-t kapnék.
Elnézéseteket kérem, újra elolvastam a készülék gyári doksiját, és szerviz-nek teljesen igaza van! A doksi szerint CSAK zárt égésterű, de NEM KONDENZÁCIÓS!
(Valószínűleg az tévesztett meg (és nem csak engem, de úgy néz ki más fűtésszerelő kollégákat is), hogy a doksiban szerepel egy kondenzátum elvezető cső is.) Lehetséges, hogy ez a nem kívánt üzemmód fokozta a korróziót az égőtérben, ami duguláshoz vezetett? Már volt leszerelve az égéstér még az előző tulajdonosnál, de nálam csak 2 éve üzemel, eddig még nem okozott problémát, bár nálam még nem volt tisztítva a kazántest.
Bocs, de Én sem égőnyomást mértem, hanem a gázórától bejövő nyomást!
A gázszelep igen, valóban egy finommechanikai remekmű, de ezekhez azért van némi közöm (többek között van finommechanikai képesítésem is ).
Mivel más hibalehetőséget nem találok, szeretném kitisztítani a kazántest füstjáratait, a gépkönyv említ valami vegyszeres mosást is, nem csak mechanikusat, de nem részletezi ennek mikéntjét és a használható vegyszereket.
Ha nem lehetséges beszerezni tömítés készletet, akkor hogyan tovább? Mit lehet használni az égéstér tömítésére, valamint a kazántest két féldarabjának tömítésére, ha a szétszerelésnél esetleg megsérülnek?
Bocs, de én nem mondtam, hogy égőnyomást mértél.
Én azt mondtam, hogy a gázszelepet CO2-re állítjuk be. Toro mondta, hogy: "-alacsonyabb a gáznyomás-," A gázszelepben pedig, ha azt a rugót vagy membránt szétszedés közben egy kicsit megnyújtod, no, azt aztán semmilyen végzettséggel sem tudod visszacsinálni. Én erről beszéltem. Uff. (mondta az indián) De hogy segítsek is valamit, keresd meg ezt a honlapot, van némi közük a Termomaxhoz: http://www.slgkft.hu/ Talán tudnak segíteni alkatrészügyben.... A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2013
Szerviz és Toro!
Nagyon szépen köszönöm a segítségeteket! Remélem a tisztítás megoldja a problémát, de ez még a JÖVŐ (év) titka! Ez úton is Boldog Új Évet Kívánok mindenkinek!
Szerintem ilyet. A gyújtó elektródából (a fém részéből) nem hiányzik egy arabka, nincs letörve belőle?
Üdv mindenkinek és boldog új évet! Van egy vaillant vu-hu 122-5 kazánom. Kb. két hete a kazán leállt, majd újra elindult, most 5 napja megint nem megy. Hibakód nincs , csak egy S.33 üzemállapot jelzés. Ez azt jelenti, hogy nyomáskapcsoló lekapcsol. Ki nem hűlhetünk, így a kazán most úgy megy ha leveszem az előlapját az égéstérnek, így kap levegőt és tökéletesen működik.(fürdőszoba ablak nyitva) A presszosztát a kezemben tökéletesen működik, szívásra- fújásra kapcsol, multiméterrel mérve. A kéményt megbontottam, átjárható dugulás nincs. A presszosztát vezetékeit kimértem a panelig, nincs szakadás. Vákuum csövei épek, dugulása, víz nincs benne. Ha össze van szerelve a kazán indulásakor a presszosztát nem kapcsol, ha rövidre zárom elindul. Ha olyan kedve van, akkor összeszerelt állapotban is megy, de csak nagyon rövid ideig(kb. 40 fokig melegíti fel a vizet) és általában csak minden harmadik automatikus indításra indul el. A ventilátor is pörög ezerrel, a keringető is.Mi lehet a baja? Nagy gond nem lehet, mert ha én adok neki levegőt az előlap levételével tökéletesen működik, csak nagyon zajos. Budakalászon lakom, kit ajánlanátok? Segítsetek!! Hála istennek, még nincsenek mínuszok.
A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2014
Üdv!Nyomást kellene mérni a turbónál.Egy pozitív ill . egy negatívot .
Sziasztok! Boldog Új Évet Mindenkinek!
Van egy BAXI PREMIE STORAGE HT 240-es kazánom, amivel a következő a problémám: Melegvíz készítés után, ha a termosztát vezérel a kazán átváltana fűtésre. Ilyenkor a szivattyú elindul, a három utas szelep motorja átvált, a víz presszosztát érzékel, de a gáz nem gyújt be! Pár másodperc múlva a szivattyúról és a hárumutas szelep motorjáról elmegy a feszültség, a presszosztát nem érzékel áramlást és a kazán kiáll E164-es hibára. Mikor észreveszem, hogy lehül a lakás és ránézek a kazánra a ventilátor még mindig megy. A hiba csak akkor jön elő, ha a melegvíz készítés után átvált fűtésre. Ilyenkor resettel sem mindig tudom elindítani a kazánt. Fűtés NTC szonda jó. (Ha egy másik szintén jó szenzort dugok rá, ami csak a kezemben van szabadon, akkor a kazán átvált.) Amikor a melegvízet készíti a beállított értéknél nem kapcsol le a fűtés, hanem kb. 20 fokkal följebb fűt és csak utána kapcsol le! (HMV NTC szonda hibára (E50) nem áll ki) Lehet, hogy túlmelegedés miatt nem indul be a fűtés? (erre utaló hibakód nincsen előtte (termosztátra (E110) sem áll ki hibára)) Ha resettel sem indul, akkor a kazánból leengedem a vizet, feltöltöm és ezt követően eddig minden esetben el tudtam indítani a fűtést. Tudna valaki segíteni, hogy mi lehet a hiba oka?
Koszonom! Holnap tudok szervizt intezni, megnezetem.
A vicc, hogy ma teljesen hibatlanul mukodik. 0 hibauzenet, minden megy rendben. Ilyenkor jon Murphy esete, mikor szakembernek nem tudom megmutatni a hibat, ha meg elmegy, akkor jon a hiba ujra.
Szia! Akkor lehet, hogy mégis csak a kéménnyel lesz valami? Az igazság az, hogy ahogy belenézek a kéménybe, csak a külső burkolatot bontottam, meg, hogy megnézzem nincse benne valaki vagy valami, akkor láttam, hogy a kipufogó gáz cső része egy illesztésnél mintha meg lenne törve, tehát nem egyenes, 180 fokos, hanem mintha lenne benne egy pici törés és így kb 170 fokos kb. Lehet, hogy itt kiszökik valamennyi égéstermék és ez bekerülve az égést tápláló oxigén járatba zavart okozna? A Vaillant kéményt is a gázszerelő javítja, vagy a kéményseprő? Esetleg könnyen szétszedhető és az elmozdult illesztéshez kell egy új O gyűrű? Pedig mikor ha fűt a kazán, akkor én úgy látom, hogy gyönyörűen fújja a cuccot a középső kis csövön.
Mindkét hibakód, amit említettél, a fűtési hőérzékelők hibája.
Lehetséges az, amit Toro említett, hogy a hőcserélők elszennyeződtek. Ilyenkor túl nagy lesz az elmenő és visszatérő vízhőfok különbsége, és ezt a kazán 41-es kóddal hálálja meg. De a 12-es kód ettől nem jöhetne elő. Ez az elmenő hőérzékelő hibája. Ez cserés. A 41-es kód elvileg a hőfokdifferencia hibája, de a gyakorlatban a visszatérő érzékelő hibája szokott lenni. Szintén csere. A hőcserélők az elszennyeződésüket azért szokták jelezni, a felmelegedés arányában egyre fokozódó súgással, kattogással, sőt, ropogással. A kazánból kiszerelt hőcserélők savazással tisztíthatók.
Füstgázelemző műszerrel mérni kell a frisslevegőt, azonnal megmutatja a visszaáramlást.
Ugye, ilyen műszerrel minden szervíznek rendelkeznie kellene. Amelyiknek nincs, azzal ne állj szóba! B verzió, szétszeded a turbócsövet, hátha találsz rajta sérülést. Ha hosszú és van benne homorulat, ahol megállhat a kondenzvíz, akkor az megeszi az alucsövet. Csere. Addig is beragaszthatod öntapadós aluszalaggal. UI: Persze mindez vízszintes kivezetésre értendő! Függőlegesen nem áll meg a víz! És még annyit, hogy a kéményseprők nem javítanak semmit! A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |