Fórum témák
» Több friss téma |
Igen , pontosan , mindenre reagál (riasztó , kulcs , pecek lenyomása) de mindig nyitni akarja .
Idézet: „Egyébként elvileg létezik 2 vezetékes motor, ami egyben master is, spec elektronikával, de még élőben nem láttam.” Ezt erősítetem meg az én problemamal .
Idézet: „Idézet: „Egyébként elvileg létezik 2 vezetékes motor, ami egyben master is, spec elektronikával, de még élőben nem láttam. ” Ezt erősítetem meg az én problemamal .” Nem, te nem ezt erősítetted meg. Nálad mikrokapcsoló kapcsol, csak nem a motorban van.
Szerintem a szerviz szerelte be mikor kiadták az autót mert a csavarok szerint nem gyári, nem hiszem hogy a gyárban 8-as anyát raknak be távtartónak.Az autó új korátol nálam van. A központi egy SPAL rendszer.Ami benne volt motor az egy 5 vezetékes, de csak 2 van,volt bekötve,a képen a bal oldali csatlakozó.Sajna csak hétvégén érek rá vele foglalkozni ,de folyamatosan követem a tanácsokat hozzászólásokat .
A hozzászólás módosítva: Dec 11, 2013
Gondoltam az is ilyen lehet .
Az én problémámra hol keresem a bajt?
Passsz, valahol lennie kell egy mikrokapcsolónak, ami a pozíciójától függően jelzi a vezérlőnek, hogy zárva, vagy nyitva van, valamint magát a váltást a többi mozgatásához. Ezt utólagos szerelésnél egy bal első ajtóba szerelt 5 vezetékes motor adja. Fura, ha 2 vezetékes motor van itt és a záron, zárban egy másik mikrokapcsoló. Igazából teljesen mindegy, hogy hol van, de együtt kell mozognia a zárral. Ha ezt megteszi és kapcsol, mégsem megy a többi akkor a vezérlővel van a baj.
Én láttam olyan zárat, hogy a "drótot" a záron lévő lyukba volt berakva. (Nem volt hozzá az említett fémtömb).
Természetesen, ha van a zárszerkezetnek egy olyan pontja, ahova beakasztható, akkor oda is lehet. Én is követtem már el ilyet. Ez esetben az utánállítást a motort felfogató lukas lemez ovális furatában történő mozgatással is el lehet érni. Ha a motor közvetlenül az ajtóra van fogatva, akkor nagyon pontosan kell dolgozni, vagy 2 részből kell összerakni a pálcát, közte egy összefogató tömbbel, ahol megvalósítható az állítás.
Én is láttam már sok mindent, sajnos, vagy szerencsére...?
Meg volt a hiba, semmi mást mint a biztosítékot és a bal első motort kellett kicserélni és már működik is minden mint régen. Köszönöm a reagálásokat.
Idézet: „Olyan gondom lenne ,hogy nem működik a központizáram,ami eddig riasztón keresztül és kulcsal is működött.A bal első ajtó motor megszorult,ki kellett vennem mert sehogy nem bírtam zárni az ajtót.Vettem másik motort de hiába tettem be nem működik a központi zár.” Idézet: „Meg volt a hiba, semmi mást mint a biztosítékot és a bal első motort kellett kicserélni és már működik is minden mint régen.” Kétszer egymás után ki kellett cserélni a bal első motort? Mi történt a nemrég berakott újjal? Idézet: „Kétszer egymás után ki kellett cserélni a bal első motort? Mi történt a nemrég berakott újjal?” Az működik, csak addig nem működött míg a biztosítékot ki nem cseréltem.
Akkor tehát nem működött, kicserélted a motort, még mindig nem működött, majd kicserélted a biztit és jó lett?
Igen,de hozzá tartozik, hogy ami benne volt motor az megragadt,azért cseréltem motort először.
Sziasztok,
Technikai problémával fordulok hozzátok, hátha valaki tud segíteni. Adott egy autó, amiben Laserline riasztó van, minden működik rendesen, kivéve azt, hogy naponta 1-2x fals riasztást ad - a ledekből kiolvasható módon az ultrahang érzékelő felől. Namost az nincs a kocsiban. A műszerfal alatti borítást levéve azt tapasztaltam, hogy az ultrahangos érzékelő háromvezetékes csatlakozója ott fityeg üresen, a hozzá tartozó kábelköteg feltekerve - gondolom valami zajt szed így össze, ezért riaszt be. Egyelőre nem tervezem, hogy veszek érzékelőt, de tőből elvágni sem akarom, hátha később még szükség lesz rá. Van valakinek tippje, hogy a három vezetékből a jelet testre, pozitívra, ellenállás nélkül, vagy direktbe kössem, hogy nyugalmi állapotot szimuláljak? Tönkretenni nem akarom, ezért kérdezem a nálam okosabbakat... Előre is köszi!
Az ultrahang érzékelő sem szokott fixre kötve lenni. Tehát csatlakozója van. Ha fityeg a kábele, akkor levágták az érzékelőket. Húzd ki a csatlakozót!
Ahogy előttem mondták lenni kell csatlakozónak. A motortérben van a fix egység és ha leveszed a hátulját /tetejét akkor a csatlakozó ott lesz és húzd ki.
A műszerfal alatt üresen hagyott csatlakozóstul fityeg a kábele (tehát nem vágták el, csak hiányzik az ultrahang egység, a csatlakozó ott van), a riasztó felőli oldalon pedig a teljes kábelkorbács (beleértve ezt a három eret is) egy nagy csatlakozóval csatlakozik a riasztó egységre; innen ugyan kivághatnám csípőfogóval az érintett vezetéket, de olyan megoldást keresek, hogy a későbbiekben egyszerűen vissza lehessen kötni az ultrahang érzékelőt.
Nagyon érdekes...amit eddig láttam/szereltem külön kis csatlakozón volt az ultrahang érzékelő. Árnyékolt vezetékének kell lennie, biztos, hogy ami te láttál az az?
Vagy lehet, hogy külön doboz, de akkor is fura így csatlakoztatni. De most akkor, ha hiányzik, akkor mi van meg, én ezt nem értem.
Nem egy mozgás/ütésérzékelőt találtál?
Emlékeim szerint a Laser line riasztónak kint van a szirénával egybeépített egysége és onnan jön minden a fülkébe. Ha elvágtad és ismét szeretnéd használni azt a kimenetet akkor összeforrasztod az elvágott vezetéket és kész.(feltéve ha nem tőbe vágtad ki mert az gázosabb)
Árnyékolt a vezeték, és biztosan az ultrahangé. Ha megnézed az alábbi linken a bekötést, az "ultrasonic adjustment"-hez nyilazott dobozka hiányzik, illetve az ahhoz kapcsolódó érzékelők, a dobozkába menő kábel és csatlakozó megvan a műszerfal alá bevezetve, használaton kívül. Elvágni nem szeretném, inkább a nyugalmi állapotú ultrahangos érzékelő jelét ráhazudni az említett csatlakozóra, mintha ott lenne, és nem érzékelne semmi. Erre van tippetek?
Laserline bekötés
Én nem, esetleg a kérdező, de ő sem, már kiderült.
Nem értem, hogy miért jelez be, de gyanús, hogy simán testet kapcsol. 3 vezetéke van, 2 a táp, 1 kimenet.
Na igen, pozitív, test és jel, ez a három ér. Gondolom összeszed a hosszú (~1m) kábelen valami zavart. Gondoltam hátha valaki ismeri ezeknek a lelkivilágát közelről...
Én csak tippelem, hogy simán testre zár benne egy tranzisztor. Sajnos lehet az is, hogy "arányos" jel megy belőle a riasztó központi egységébe, ami ez alapján dönti el, hogy mit is csináljon. Bár gyanús, hogy nem. Ez nem rezgésérzékelő, és az érzékenység állítás is az ultrahang dobozán van. Viszont így meg érdekes, hogy mire riaszt.
Ha szétszedhető az ultrahang egység és lőnél pár jó képet, esetleg többet mondhatunk.
Ha lenne ultrahang egységem, már megmértem volna de nincs, éppen ez a baj, reméltem, hátha valakinek van, és már mérte. Amúgy köszi, lehet, hogy holnap veszem a bátorságot, és testre zárom a jelet beriasztott állapotban, meglátjuk, hogyan reagál.
Ja, hogy az sincs meg. Akkor ez lehet csak opcionális, nem kellene a hiánya miatt beriasszon. Főleg, ha testet kapcsolna amúgy. Biztos, hogy azt jelzi vissza?
Sziasztok! Tudna valaki segítségemre lenni? Punto 2 központi zár vezetékezéséről kellene egy rajz vagy leírás. Szeretném a riasztóval távirányítani de a vezérlés ismerete nélkül nem akarok a vezetékek között matatni. Az ajtókárpitot nem mertem még lebontani hogy megnézzem a motort mert tartok tőle hogy a műanyag pattintók eltörnek. Punto 1-ről van leírásom de az nem egészen passzol.
Sziasztok!
A problémám a következö: Egy 99-es Ford Focus-ban van egy laserline riasztó, ami vezérli a kp. zárat. A riasztó távjával müködik is minden. Kulcskopás miatt vettem új 3 gombos távos kulcsot, amit a kocsihoz nem lehet tanítani, mert nincs távmodulja, csak a riasztónak, az azonban nem kompatibilis a kulccsal. A szervízben említették, hogy valahogy ezt össze lehet hangolni, de ök is csak hallottak róla. Azóta nézegettem neten, most 2 megoldás rajzolódott ki. 1. A riasztó vevö moduljának kicserélése egy a kulcs távjával kompatibilisre 2. A keresgetés során találkoztam egy olyan egységgel, ami ha jól értelmeztem rá lehet tanítani a vevöre és a távra, kvázi lefordítja a jelet. Ezt azóta nem sikerült megtalálnom máshol, ott pedig csak 100-as nagyságrendben volt rendelhetö. A cél mindenképp az lenne, hogy ne kelljen külön táv a riasztóhoz. Müködhet valamelyik? Köszi! A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2014
1. pontod járhatatlan, mert a a vevőmodul nem dolgozza fel a kódot csak egy nagyfrekvenciás vevő a kimenetén digitális jelcsomag amit egy központi vezérlő IC dolgozz fel és az vezérel a kimenetein a reléket tranzisztorokat.. tehát nincs ki-be kapcsolt állapotú vezérlési lehetőséged sehol a panelon.
2. pont szerintem még járhatatlanabb te valami mást találtál. A gyári távirányító jelét átfordítja egy akármilyenre... főleg mikor minden cég védi hogy ne lehessen más távirányitót tanítani csak a sajátját... Szép álmokat kergetsz., de ha kokányolás nélkül találsz rá megoldást ami működik kiváncsi leszek rá. Én még kokányolással sem tudok megoldást. Olyan létezik ami a gyári rendszerről leolvassa a nyitot zárt állapotot de ez neked sehogy se jó kevés...
Szia!
Köszi, akkor ezek szerint nem jól értelmeztem. Az elektronika nem igazán az én asztalom. Még egy eshetöség merült fel bennem, nem tudom járható-e. Ha berakok egy gyári kp. zárvezérlöt, amire ugye rátanítható a táv, be lehet-e úgy kötni, hogy,ha lezárom azzal a zárat, az élesítse a riasztót. Azaz a központizár élesítse a riasztót? Egy kókányolási megoldásom van, belefaragom a riasztó távjának a lapját a kulcsházba. na jó, ezt csak viccnek szántam. |
Bejelentkezés
Hirdetés |