Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Muzeális készülékek-alkatrészek restaurálása
Lapozás: OK   312 / 578
(#) erdiboni válasza asasin hozzászólására (») Jan 2, 2014 /
 
Nem lehet hogy levegős az egyik cső? nekem is attól búgott egy csöves erősítő.
(#) kristikoma válasza asasin hozzászólására (») Jan 2, 2014 /
 
Valószínűleg táphiba. A pufferkondik cseréje esedékes, de a csöves egyenirányítás miatt csak ugyanakkora kapacitásút tehetsz be! Ha nem foglalkoztál sohasem ilyenekkel, bízd rá olyanra, aki ért hozzá! Erdiboni! Ha levegős valamelyik cső, akkor az EZ 80, vagy a végcső lesz, a többin nem folyik túl nagy áram e kettőhöz képest. Amúgy az sem véletlen, hogy a rádió eredeti trafója tönkrement.
(#) Janó bácsi válasza asasin hozzászólására (») Jan 2, 2014 /
 
Ha nincs elkötve, akkor a szűrőelkó a hibás.
(#) asasin válasza erdiboni hozzászólására (») Jan 2, 2014 /
 
Megnéztem őket egyik se lyukas vagy repedt de én attol tartok hogy a nagy kondenzátor a gond
(#) asasin válasza kristikoma hozzászólására (») Jan 2, 2014 /
 
Hát igen akitól elhoztam az a hülye az a biztosítékot a 150 v tette mielőtt be dugtam átettem 220 ra de már hiába elfüstölt
(#) kristikoma válasza asasin hozzászólására (») Jan 2, 2014 /
 
Ha lyukas lenne, nem is működne! A levegős cső arról ismerhető meg, hogy a teteje elkezdett fehéredni. Alapesetben a rádiódban levők szürkék vagy feketék. Így már értem a trafócsere okát.
A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2014
(#) asasin válasza kristikoma hozzászólására (») Jan 2, 2014 /
 
Tudod azért nem bízom rá senkire mert senki sincs erre aki értene hozzá meg legalább én is tapasztaltabb leszek tőle igaz hogy elég butaságokat kérdezek
(#) asasin válasza Janó bácsi hozzászólására (») Jan 2, 2014 /
 
Mondjuk eléggé búg olyan hangos hogy még a macskák is elfutottak. Szerintem a trafót jól kötöttem be mer kinyomtattam egypár kapcsolási rajzot és az alapján kötöttem be.
A szűrőelkó helyére ugyanakkora kapacitású elkót kell tenni?
A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2014
(#) kristikoma válasza asasin hozzászólására (») Jan 2, 2014 /
 
Valószínűleg puffer elkó csere. Elmész egy boltba és veszel 2db 50 µF/450V-os elkót. Azért ilyet, mert nem lehet túlságosan megterhelni az EZ 80-at.
(#) asasin válasza kristikoma hozzászólására (») Jan 2, 2014 /
 
Köszi sokat segítettél lehet hogy van nekem ithol ilyen mer én is szerelgetek rádiókat meg miegymást csak ezekhez a csövesekhez nem értek
A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2014
(#) asasin válasza kristikoma hozzászólására (») Jan 2, 2014 /
 
És ezeket kössem egybe? mer az eredeti nagy elkón 50+50µFvan. Bocsi a hülye kérdésekért
(#) kristikoma válasza asasin hozzászólására (») Jan 2, 2014 /
 
Semmiképpen, mert az már 100 µF lesz. A rajzon valószínűleg a két elkó + kivezetése között huzalellenállás vagy egy tekercs szerepel. Kell neked rajz is, mellékelem.
(#) asasin válasza kristikoma hozzászólására (») Jan 2, 2014 /
 
igen elismerem hogy hülye kérdés volt miután írtam leeset hogy kell anyi a gond hogy amit mellékeltél azt nem tudom megnyitni
(#) maci80 hozzászólása Jan 2, 2014 /
 
Sziasztok! Amikor hangoljátok a rádiókat akkor a lötyögő vasmagot hogy tudjátok kicsit "beszorítani" hogy hangolás közben ne okozzon plusz munkát. A gyárilag hangolt készüléknél ugyebár ott van egy kis gumi csík ami ezt megakadályozza. Próbáltam szakadt gumipók gumiját de az túl vastag, és beleszorul.
(#) Lázár Péter válasza maci80 hozzászólására (») Jan 2, 2014 / 1
 
Gatyagumiból tudsz kiszedni vékony fehér kör keresztmetszetű gumiszálat, vagy egy kevés viasz becsöppentésével a hézagba még tekerhető lesz a vasmag de nem lesz laza.
(#) MrBrown hozzászólása Jan 3, 2014 /
 
Sziasztok,
Segítséget szeretnék kérni, mert alapos böngészést/utánajárást követően sem találtam meggyugtató választ a kérdésre:
Van-e bármilyen differencia a "sima" 1S5 és az 1S5T között?
Illetve ugyan ez a kérdés az 1S4 - 1S4T esetében is.
köszönöm.
(#) CIROKL válasza MrBrown hozzászólására (») Jan 3, 2014 /
 
Igen van a T jelölésű gyakorlatilag fele ampert fogyaszt a fűtés tekintetében .
1S4
1S4T
Ugyan ez érvényes az másik csöre is !
1S5
1S5T
A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2014
(#) MrBrown válasza CIROKL hozzászólására (») Jan 3, 2014 /
 
Köszi Laci.
Elnézést, elírtam, 1S5 - 1S5T illetve 1T4 - 1T4T a kérdéses csövek, de gondolom a lényeg ugyan az.
Attól félek hogy a fele fűtőáram a leírtakkal ellentétben dupla fűtőfeszt eredményez hasonlóan mint az ECC-k nél. Valami turpisságnak kell lennie, nem "tudhatja" ugyan azt fele akkora fűtőteljesítménnyel (sajnos).
Bár a leírás szerint "ugyan az a cső mint az 1S5, de ez a Tungsram által építve".
A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2014
(#) CIROKL válasza MrBrown hozzászólására (») Jan 3, 2014 / 1
 
Nem jól látod a fűtés feszültsége mind két esetben marad 1,4 Volt csak a két cső gyártása közt el telt 8 év aztán a technológia is ennyit fejlődött ebben az esetben előnyére !
Kisebb fűtőáram több üzemóra a végeredmény !
Fiatal harcos koromban ezeken a csöveken nőttem fel , az akkori kerawill és barkács üzletek polcain tömérdek példány csüngött fillérekért !
A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2014
(#) MrBrown válasza CIROKL hozzászólására (») Jan 3, 2014 / 1
 
Bárcsak többször hallanék ilyet, és ráadásul magyar...
(#) MrBrown válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jan 3, 2014 / 1
 
Pont mint én
(#) maci80 válasza Lázár Péter hozzászólására (») Jan 3, 2014 / 1
 
A gatya gumi lett a jó megoldás számomra, igaz macerás kitermelni belőle, de megéri. A viaszból mindig túl sok vagy túl kevés lett. Köszönöm!
(#) fecameca válasza maci80 hozzászólására (») Jan 3, 2014 / 1
 
Még egy dolog, ha segít: Nemcsak a vízvezetékszerelők kenderkócját szorította ki a teflon. Anno (Már úgy 20 éve) én is megkérdeztem a volt főnökömet, aki azt felelte: Teflon csíkot dugunk a vasmag mellé. Ez a teflon némileg vastagabb, mint amit a vízvezetékszerelők használnak. Egyébként annak idején én is buzgón tépkedtem gumi gyűjtés céljából a zoknikat.
(#) gkari válasza fecameca hozzászólására (») Jan 3, 2014 / 1
 
Erre a célra nekem nagyon bevált a Lomexnél vett 1mm.-es szilikongumi cső (M8, M6 - hoz), kisebbekhez műszálas cérna.
(#) Janó bácsi hozzászólása Jan 4, 2014 / 3
 
Buék mindenkinek. Egy kis érdekességet szeretnék bemutatni. Kezembe került ez a Francia feliratos rádió, sem a típusát, sem a gyártmányát nem sikerült beazonosítani. Én még a régi készülékek között ilyen kicsit nem láttam, az egész 20x15x12 cm. Eredetileg 110V-os egyenes rendszerű két hangolt körös rádió hasonlóan a Magyar Pajti-Tihany-hoz. Összesen 4 cső van benne, még ilyeneket sem láttam, pedig 2. Tungsram a feliratuk szerint. 110V-ra kapcsolva megszólalt ugyan, kicsit zizegett a hangszóró, kihagyott a pot. méter, meg a hull. váltó, stb.
Ez a kisebb baj, a nagyobb, hogy át kell alakítani 220V-ra. Soros ellenállás a méretek, meg a melegedés miatt szóba sem jöhet, trafót kell tekerni hozzá. Jó lett volna a néprádió 220/110-es trafója, csak volt egy bökkenő! Sehol sem találtam a gépben semilyen soros ellenállást a fűtéseknek, a 4 cső fűtése meg nem lehet 110V semmiképpen. Nem mertem a trafót beépíteni, míg nem mérek ki mindent. Hosszas méricsgélés után jöttem rá, hogy a fűtőköri soros ellenállás, maga a HÁLÓZATI ZSINÓR! Vagyis 3 eres, amiből az egyik ér 600 ohmos. Még jó hogy nem kötöttem be a trafót gépiesen a zsinór belső végére. Ha tönkretettem volna a csöveket, nem tudom, hogy pótolni lehetett volna őket egyáltalán. Az árukról nem is beszélve. Természetesen ezután át kellett számolni, és újratekerni a trafót, megfelelő feszültségekkel. Másként csak külső csatlakoztatással lehetett volna megoldani. Éppen belefért a hangszóró mellé. Már készen van, szépen szól. Csak azért írtam ilyen részletesen hogy látható legyen mi mindenre kell vigyázni, egy ismeretlen készüléknél. A többi a képeken.
A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2014
(#) Gafly válasza Janó bácsi hozzászólására (») Jan 4, 2014 / 1
 
Ilyet sem láttam még... Ismételten csak a kalapom tudom emelni
(#) kristikoma válasza Janó bácsi hozzászólására (») Jan 4, 2014 / 1
 
Ez igen! Szép és ritka készülék lehet. Mindig voltak a rádiókban furcsaságok, de ez benne van egyfajta "Top 10-ben".
(#) asasin válasza Janó bácsi hozzászólására (») Jan 4, 2014 / 1
 
Nagyon szép kis rádió és érdekes az elrendezése
(#) Jubilate hozzászólása Jan 5, 2014 /
 
Sziasztok!
A VT Camping rádiómnak kontaktos a hullámváltója.
Addig eljutottam hogy a csúszkákat ki tudtam szedni és takarítani, de az állórész érintkezőit hogyan lehet megtakarítani?
Valaki valami ötlet?
(#) gkari válasza Jubilate hozzászólására (») Jan 5, 2014 /
 
Denszeszes fültakarító pálcika.
Következő: »»   312 / 578
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem