Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Muzeális készülékek-alkatrészek restaurálása
Témaindító: Kutyuli, idő: Márc 29, 2008
Témakörök:
Nem lehet hogy levegős az egyik cső? nekem is attól búgott egy csöves erősítő.
Valószínűleg táphiba. A pufferkondik cseréje esedékes, de a csöves egyenirányítás miatt csak ugyanakkora kapacitásút tehetsz be! Ha nem foglalkoztál sohasem ilyenekkel, bízd rá olyanra, aki ért hozzá! Erdiboni! Ha levegős valamelyik cső, akkor az EZ 80, vagy a végcső lesz, a többin nem folyik túl nagy áram e kettőhöz képest. Amúgy az sem véletlen, hogy a rádió eredeti trafója tönkrement.
Ha nincs elkötve, akkor a szűrőelkó a hibás.
Megnéztem őket egyik se lyukas vagy repedt de én attol tartok hogy a nagy kondenzátor a gond
Hát igen akitól elhoztam az a hülye az a biztosítékot a 150 v tette mielőtt be dugtam átettem 220 ra de már hiába elfüstölt
Ha lyukas lenne, nem is működne! A levegős cső arról ismerhető meg, hogy a teteje elkezdett fehéredni. Alapesetben a rádiódban levők szürkék vagy feketék. Így már értem a trafócsere okát.
A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2014
Tudod azért nem bízom rá senkire mert senki sincs erre aki értene hozzá meg legalább én is tapasztaltabb leszek tőle igaz hogy elég butaságokat kérdezek
Mondjuk eléggé búg olyan hangos hogy még a macskák is elfutottak. Szerintem a trafót jól kötöttem be mer kinyomtattam egypár kapcsolási rajzot és az alapján kötöttem be.
A szűrőelkó helyére ugyanakkora kapacitású elkót kell tenni? A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2014
Valószínűleg puffer elkó csere. Elmész egy boltba és veszel 2db 50 µF/450V-os elkót. Azért ilyet, mert nem lehet túlságosan megterhelni az EZ 80-at.
Köszi sokat segítettél lehet hogy van nekem ithol ilyen mer én is szerelgetek rádiókat meg miegymást csak ezekhez a csövesekhez nem értek
A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2014
És ezeket kössem egybe? mer az eredeti nagy elkón 50+50µFvan. Bocsi a hülye kérdésekért
Semmiképpen, mert az már 100 µF lesz. A rajzon valószínűleg a két elkó + kivezetése között huzalellenállás vagy egy tekercs szerepel. Kell neked rajz is, mellékelem.
igen elismerem hogy hülye kérdés volt miután írtam leeset hogy kell anyi a gond hogy amit mellékeltél azt nem tudom megnyitni
Sziasztok! Amikor hangoljátok a rádiókat akkor a lötyögő vasmagot hogy tudjátok kicsit "beszorítani" hogy hangolás közben ne okozzon plusz munkát. A gyárilag hangolt készüléknél ugyebár ott van egy kis gumi csík ami ezt megakadályozza. Próbáltam szakadt gumipók gumiját de az túl vastag, és beleszorul.
Gatyagumiból tudsz kiszedni vékony fehér kör keresztmetszetű gumiszálat, vagy egy kevés viasz becsöppentésével a hézagba még tekerhető lesz a vasmag de nem lesz laza.
Sziasztok,
Segítséget szeretnék kérni, mert alapos böngészést/utánajárást követően sem találtam meggyugtató választ a kérdésre: Van-e bármilyen differencia a "sima" 1S5 és az 1S5T között? Illetve ugyan ez a kérdés az 1S4 - 1S4T esetében is. köszönöm.
Köszi Laci.
Elnézést, elírtam, 1S5 - 1S5T illetve 1T4 - 1T4T a kérdéses csövek, de gondolom a lényeg ugyan az. Attól félek hogy a fele fűtőáram a leírtakkal ellentétben dupla fűtőfeszt eredményez hasonlóan mint az ECC-k nél. Valami turpisságnak kell lennie, nem "tudhatja" ugyan azt fele akkora fűtőteljesítménnyel (sajnos). Bár a leírás szerint "ugyan az a cső mint az 1S5, de ez a Tungsram által építve". A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2014
Nem jól látod a fűtés feszültsége mind két esetben marad 1,4 Volt csak a két cső gyártása közt el telt 8 év aztán a technológia is ennyit fejlődött ebben az esetben előnyére !
Kisebb fűtőáram több üzemóra a végeredmény ! Fiatal harcos koromban ezeken a csöveken nőttem fel , az akkori kerawill és barkács üzletek polcain tömérdek példány csüngött fillérekért ! A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2014
Bárcsak többször hallanék ilyet, és ráadásul magyar...
A gatya gumi lett a jó megoldás számomra, igaz macerás kitermelni belőle, de megéri. A viaszból mindig túl sok vagy túl kevés lett. Köszönöm!
Még egy dolog, ha segít: Nemcsak a vízvezetékszerelők kenderkócját szorította ki a teflon. Anno (Már úgy 20 éve) én is megkérdeztem a volt főnökömet, aki azt felelte: Teflon csíkot dugunk a vasmag mellé. Ez a teflon némileg vastagabb, mint amit a vízvezetékszerelők használnak. Egyébként annak idején én is buzgón tépkedtem gumi gyűjtés céljából a zoknikat.
Erre a célra nekem nagyon bevált a Lomexnél vett 1mm.-es szilikongumi cső (M8, M6 - hoz), kisebbekhez műszálas cérna.
Buék mindenkinek. Egy kis érdekességet szeretnék bemutatni. Kezembe került ez a Francia feliratos rádió, sem a típusát, sem a gyártmányát nem sikerült beazonosítani. Én még a régi készülékek között ilyen kicsit nem láttam, az egész 20x15x12 cm. Eredetileg 110V-os egyenes rendszerű két hangolt körös rádió hasonlóan a Magyar Pajti-Tihany-hoz. Összesen 4 cső van benne, még ilyeneket sem láttam, pedig 2. Tungsram a feliratuk szerint. 110V-ra kapcsolva megszólalt ugyan, kicsit zizegett a hangszóró, kihagyott a pot. méter, meg a hull. váltó, stb.
Ez a kisebb baj, a nagyobb, hogy át kell alakítani 220V-ra. Soros ellenállás a méretek, meg a melegedés miatt szóba sem jöhet, trafót kell tekerni hozzá. Jó lett volna a néprádió 220/110-es trafója, csak volt egy bökkenő! Sehol sem találtam a gépben semilyen soros ellenállást a fűtéseknek, a 4 cső fűtése meg nem lehet 110V semmiképpen. Nem mertem a trafót beépíteni, míg nem mérek ki mindent. Hosszas méricsgélés után jöttem rá, hogy a fűtőköri soros ellenállás, maga a HÁLÓZATI ZSINÓR! Vagyis 3 eres, amiből az egyik ér 600 ohmos. Még jó hogy nem kötöttem be a trafót gépiesen a zsinór belső végére. Ha tönkretettem volna a csöveket, nem tudom, hogy pótolni lehetett volna őket egyáltalán. Az árukról nem is beszélve. Természetesen ezután át kellett számolni, és újratekerni a trafót, megfelelő feszültségekkel. Másként csak külső csatlakoztatással lehetett volna megoldani. Éppen belefért a hangszóró mellé. Már készen van, szépen szól. Csak azért írtam ilyen részletesen hogy látható legyen mi mindenre kell vigyázni, egy ismeretlen készüléknél. A többi a képeken. A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2014
Ilyet sem láttam még... Ismételten csak a kalapom tudom emelni
Ez igen! Szép és ritka készülék lehet. Mindig voltak a rádiókban furcsaságok, de ez benne van egyfajta "Top 10-ben".
Nagyon szép kis rádió és érdekes az elrendezése
Sziasztok!
A VT Camping rádiómnak kontaktos a hullámváltója. Addig eljutottam hogy a csúszkákat ki tudtam szedni és takarítani, de az állórész érintkezőit hogyan lehet megtakarítani? Valaki valami ötlet? |
Bejelentkezés
Hirdetés |