Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Azok a porcelán diók, nyomásra vannak igénybe véve (ha jól megnézed), azt minden további nélkül tudja bármely nyák-anyag. A kialakítás kissé macerás. A feszültségállósága elég jó az üvegszálasnak, a kúszóút a lényeges (igaz, lényegtelen). Van gyártója, pár napja linkelték be ide, mikor porcelángyöngyöt keresett valaki.
Köszi a választ. A lényeg, hogy nem egészen úgy lenne, mint a dió, hanem itt húzóerő lenne az anyagban. Persze úgy is meg lehet, hogy nyomóerő, viszont akkor valóban macerás.
Nem lenne egyszerűbb ha konkrétan elmondanád hogy mit szeretnél építeni?
Idézet: Leírta ... „Mennyire nagyfeszültségálló? (Igaz, vevőantennánál lényegtelen.) ”
Két kérdés még felötlött bennem:
- Ugye ezeknek lehet adni egyedi nevet? - Visszafelé is tud kommunikálni? (Ezeknek utána fogok olvasni, de várják tőlem is az infót tegnapra.) Másik kérdés: esetleg számítógéphez való "USB dongle"-vel nem lehet a kapcsolgatást megoldani? Az nem jó, ha az állapotjelző leddel kapcsolgatok, mert illetéktelen ha rácsatlakozik, lekapcsolhatja a dolgokat. Az lenne jó, ha programozni lehetne az USB donglékat, mert akkor egy kapcsoló 1000 forintból is meglenne akár, bár ebben nem igazán hiszek...
Igen, lehet egyedi nevet adni nekik. A PIN kód is változtatható. A legjobb, ha mikrokontrollerrel van összekötve, akkor slave üzemmódban olyan, mint ha egy soros vonalon lenne összekötve a géppel, oda-vissza kommunikálhat.
Ha a PIN kódot nem tudja, akkor eltart egy ideig, amíg csatlakozik hozzá valaki. Nem mondom, hogy bombabiztos, a minimumot épp hogy megüti ilyen esetben a biztonság, de több mint a semmi... A számítógépes USB dongle használatával az a gond, hogy akkor olyan mikrokontroller kellene hozzá, amelyik tudja az USB host protokollt, ezzel a modullal elég egy sima UART.
Ha esetleg a mikrokontroller nevét elmondanád, azzal sokat segítenél, mert nem vagyok járatos a témában, de gyorsan tanulok.
Az USB dongle is programozható ezek szerint, csak mikrokontroller kérdése?
Bármelyik mikrokontroller, amelyikben van soros port (UART) PIC, AVR, stb. Alkalmas arra, hogy BT modullal együtt működjön.
Mennyi idő van a projektre? Nem ismerem a képzettségedet, de ha nagyon gyorsan tanulsz, (magamból kiindulva) akár egy - másfél év alatt is eljuthatsz arra a szintre, hogy USB hostként kezelj egy ilyen donglit. Szerintem felejtős, nem lehet annyit spórolni vele az olcsóbb dongli drágább mikrokontrollert kíván.
Én képzettségemet tekintve zenész vagyok de sok mindenhez értek, van amihez kevésbé, van amihez jobban, meg van, amihez csak jövő héten fogok érteni. Másfél év az kicsit sok...
Még egy kérdés, mielőtt megint visszajövök még többet kérdezni (de akkor már a Bluetooth témában...), hogy tudsz-e ennél is még olcsóbb modult, mert minél többet tudunk gyártani, annál tovább tart a megbízás, és az nem lenne baj... Ha jól látom, akkor ezek AT nevezetű parancsokkal kommunikálnak, tehát minden modul jó lenne, ami ismeri ezt? A HC-05 és a HC-06 közt az a különbség, hogy az egyik TTL jelekkel kommunikál, a másik meg nem? (Lenne még kérdésem, de inkább beleásom magam az olvasnivalóba)
A HC-05 Master és slave üzemmód között tud váltani, a HC-06 csak master, vagy csak slave. A hardver tökugyanaz, csak másik firmware van rajta.
Ez a legolcsóbb, amit használtam. Más csatornán, hasonló létezik ugyan, de nem export minőség - HC-07 HC-09 már 4,08 USD, de huszasával...
Szia! Itt, Pesten, a rádióamatőr börzéken mérettől (általában 3-féle van) függően 200-1000 Ft között lehet kapni. Nem biztos, hogy megéri vele vacakolni. (Láttam már "kutyacsont" kinézetű műanyag feszítőt is.)
Igazából egy egyszerű középhullámú antennához kellene. Semmi különös, csak egy detektoros rádiót akarok érdekességnek beüzemelni majd a Balatoni telken.
Viszont kíváncsiságból csináltam egyet, ami ki is bírt 11kV-ot. Mindenféle koronakisülés nélkül.
Folytassuk ahol tegnap abbahagytuk
Megmértem a diódahíd után 45V van
Sziasztok!
Itt van egy egyszerű, nem sok alkatrészből álló kapcsolás, már meg is építettem, működik is, csak nem értem a működését. Szeretném tudni, hogy milyen sorrendben, hogy működik, valamint melyik alkatrésznek mi a szerepe. Már sok helyen láttam, de még sehol sem láttam elmagyarázva. Valaki eltudná mondani érthetően?
Sziasztok!
Létezik olyan cél IC , amelyek digitális potenciométerként lehet alkalmazni?
Szia!
Persze, pl DS-1669. Enyhén beszerezhetetlenek, és ha mégis találsz, kb aranyár.
Szia,
Az nagyon sok, a 78-79-es sorozat nem visel el ekkora feszültséget. Ezt hol mérted pontosan, mert én arra lettem volna kíváncsi, hogy a C1 és a C2 kondenzátoron mekkora a feszültség. A kondenzátor számokat a te általad mellékelt kapcsolási rajzból néztem.
Köszi.
Itt találtam. Tényleg nagyon drága. Akkor marad a CD4067 IC -s kiegészítve egyéb alkatrészekkel.
Elnézést téves infó volt.
A D2-D3 didák között 72 V van ha megfelezem a feszt a GND miatt még akkor is oldalanként 36V.Ennyit nem bírnak el az IC-k.Mit lehet tenni?
Az a 72V nekem nem tetszik. Írtad hogy a trafón 18V helyett 26-ot mértél, ezt közvetlenül a szekunder oldalon mérted? Elképzelhető, hogy hibás a transzformátor és menetzárlatos a prímer oldal, nem vetted észre, hogy melegedne? azt esetleg kipróbálhatod, ha van rá lehetőséged, hogy megtáplálod a kapcsolást labortápról vagy egy másik trafóról, hogy kiderüljön, hogy megfelelően működik-e a kapcsolás. Mellesleg én ennél a transzformátor típusnál inkább 2 darab graetz híddal egyenirányítottam volna a két szekundert és már az egyenirányított feszültségeket közösítettem volna, így kisebb puffer is elegendő a simításhoz.
Üdv!
Minden probléma megoldódott.Köszönöm a sok segítséget. A trafót kicseréltem egy 2*9V -os kis 1,8VA-es makrai trafóra. Ezzel a trafóval megvan a 2*15V az IC-k utáni kimeneten. Illetve tettem az előtte és utána lévő kodnikra párhuzamosan 100nF-os kondikat. Továbbá akadt még 1 hiba most ,hogy megvannak a kellő tápfeszek. Megpróbáltam elindítani a koppanásgátlómat ,de nem csinál semmit csak akkor ha a tranzisztor C és E lábát összeérintem egy szál vezetékkel.BC547-et használtam. A zener sajna nem 8,2 hanem 10V-os A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2014
A kapcsolásban, amit küldtél, a 100µF-os kondenzátoron mekkora feszültséget mérsz? Nem forrasztottad be véletlenül fordítva valamelyik diódát? Még annyit, hogy a koppanásgátló tápfeszültsége mekkora?
A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2014
Az egyenirányítás után 13V-ot mértem a 100 µF-os kondin pedig 13V-ot(A kondi 100 µF-25V)
Próbáld meg a zenert áthidalni egy 1K körüli ellenállással, ha így sem húz meg a relé akkor a tranzisztor valószínűleg nem jó.
Akkor a zener helyére vagy azzal párhuzamosan?Illetve kb mekkora várakozási időre lehet számítani?
Azzal párhuzamosan, a hatásnak szinte azonnalinak kell lennie. Ha nem húz be a relé, akkor vagy felcseréleted a tranzisztor C-E lábát, vagy hibás a tranzisztor.
A relé a 2 állás között csak "zizereg" nem tud behúzni.A behúzótekercs 2 pontja között 11V-ot mértem.
A relé típusa Natoinal NF4-24V
Akkor itt a gond, a relének 24V kell. Ha jól veszem ki, akkor egy kis módosítással működhet. Ha jól veszem ki, akkor a koppanásgátlónak a feszültséget a trafó egyik szekunderéről nyered, kötsd át a trafó középkivezetéséről a másik szekunder tekercs kivezetésére az egyik vezetéket, így nem 13V-od lesz, hanem kb a duplája, ennek már elégnek kell lennie a relé behúzásához. Amit majdnem elfelejtettem, hogy a 100µF 25V-os kondit cseréld le 35V-osra, és ha van másik 25V-os kondi azt is cseréld le.
A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2014
Igen ezzel már megy a késleltetés működése is kb 3 s a várakozási idő ez remek.
De van 1 gond amit nem értek Ha behúzom a fázisfordító reléjét akkor a koppanásgátló elenged. A koppanásgátló relé a bal oldali a fázisfordítóé pedig a jobb oldali. Ha megnézed akkor van a jobb oldalitól balra egy 2-es sorkapocs azt én kapcsolónak szántam és ha végigvezeted akkor az direktbe kapja a 25V-ot.HA ez meghúz miért megy el a koppanás gátló? |
Bejelentkezés
Hirdetés |