Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóriasztó és központi zár
 
Témaindító: hzsolt77, idő: Jan 15, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   93 / 167
(#) laszlo raduj válasza Inhouse hozzászólására (») Dec 11, 2013 /
 
Igen , pontosan , mindenre reagál (riasztó , kulcs , pecek lenyomása) de mindig nyitni akarja .

Idézet:
„Egyébként elvileg létezik 2 vezetékes motor, ami egyben master is, spec elektronikával, de még élőben nem láttam.”


Ezt erősítetem meg az én problemamal .
(#) Inhouse válasza laszlo raduj hozzászólására (») Dec 11, 2013 /
 
Idézet:
„Idézet:
„Egyébként elvileg létezik 2 vezetékes motor, ami egyben master is, spec elektronikával, de még élőben nem láttam. ”

Ezt erősítetem meg az én problemamal .”

Nem, te nem ezt erősítetted meg. Nálad mikrokapcsoló kapcsol, csak nem a motorban van.
(#) pity68 válasza Inhouse hozzászólására (») Dec 11, 2013 /
 
Szerintem a szerviz szerelte be mikor kiadták az autót mert a csavarok szerint nem gyári, nem hiszem hogy a gyárban 8-as anyát raknak be távtartónak.Az autó új korátol nálam van. A központi egy SPAL rendszer.Ami benne volt motor az egy 5 vezetékes, de csak 2 van,volt bekötve,a képen a bal oldali csatlakozó.Sajna csak hétvégén érek rá vele foglalkozni ,de folyamatosan követem a tanácsokat hozzászólásokat .
A hozzászólás módosítva: Dec 11, 2013

kp zár.jpg
    
(#) laszlo raduj válasza Inhouse hozzászólására (») Dec 11, 2013 /
 
Gondoltam az is ilyen lehet .
Az én problémámra hol keresem a bajt?
(#) Inhouse válasza pity68 hozzászólására (») Dec 11, 2013 /
 
Passsz, valahol lennie kell egy mikrokapcsolónak, ami a pozíciójától függően jelzi a vezérlőnek, hogy zárva, vagy nyitva van, valamint magát a váltást a többi mozgatásához. Ezt utólagos szerelésnél egy bal első ajtóba szerelt 5 vezetékes motor adja. Fura, ha 2 vezetékes motor van itt és a záron, zárban egy másik mikrokapcsoló. Igazából teljesen mindegy, hogy hol van, de együtt kell mozognia a zárral. Ha ezt megteszi és kapcsol, mégsem megy a többi akkor a vezérlővel van a baj.
(#) sufni-tunning válasza Inhouse hozzászólására (») Dec 12, 2013 /
 
Én láttam olyan zárat, hogy a "drótot" a záron lévő lyukba volt berakva. (Nem volt hozzá az említett fémtömb).
(#) Inhouse válasza sufni-tunning hozzászólására (») Dec 12, 2013 / 1
 
Természetesen, ha van a zárszerkezetnek egy olyan pontja, ahova beakasztható, akkor oda is lehet. Én is követtem már el ilyet. Ez esetben az utánállítást a motort felfogató lukas lemez ovális furatában történő mozgatással is el lehet érni. Ha a motor közvetlenül az ajtóra van fogatva, akkor nagyon pontosan kell dolgozni, vagy 2 részből kell összerakni a pálcát, közte egy összefogató tömbbel, ahol megvalósítható az állítás.
Én is láttam már sok mindent, sajnos, vagy szerencsére...?
(#) pity68 hozzászólása Dec 17, 2013 /
 
Meg volt a hiba, semmi mást mint a biztosítékot és a bal első motort kellett kicserélni és már működik is minden mint régen. Köszönöm a reagálásokat.
(#) Inhouse válasza pity68 hozzászólására (») Dec 18, 2013 /
 
Idézet:
„Olyan gondom lenne ,hogy nem működik a központizáram,ami eddig riasztón keresztül és kulcsal is működött.A bal első ajtó motor megszorult,ki kellett vennem mert sehogy nem bírtam zárni az ajtót.Vettem másik motort de hiába tettem be nem működik a központi zár.”

Idézet:
„Meg volt a hiba, semmi mást mint a biztosítékot és a bal első motort kellett kicserélni és már működik is minden mint régen.”

Kétszer egymás után ki kellett cserélni a bal első motort? Mi történt a nemrég berakott újjal?
(#) pity68 válasza Inhouse hozzászólására (») Dec 18, 2013 /
 
Idézet:
„Kétszer egymás után ki kellett cserélni a bal első motort? Mi történt a nemrég berakott újjal?”

Az működik, csak addig nem működött míg a biztosítékot ki nem cseréltem.
(#) Inhouse válasza pity68 hozzászólására (») Dec 19, 2013 /
 
Akkor tehát nem működött, kicserélted a motort, még mindig nem működött, majd kicserélted a biztit és jó lett?
(#) pity68 válasza Inhouse hozzászólására (») Dec 20, 2013 /
 
Igen,de hozzá tartozik, hogy ami benne volt motor az megragadt,azért cseréltem motort először.
(#) xmasimo hozzászólása Jan 1, 2014 /
 
Sziasztok,
Technikai problémával fordulok hozzátok, hátha valaki tud segíteni. Adott egy autó, amiben Laserline riasztó van, minden működik rendesen, kivéve azt, hogy naponta 1-2x fals riasztást ad - a ledekből kiolvasható módon az ultrahang érzékelő felől. Namost az nincs a kocsiban. A műszerfal alatti borítást levéve azt tapasztaltam, hogy az ultrahangos érzékelő háromvezetékes csatlakozója ott fityeg üresen, a hozzá tartozó kábelköteg feltekerve - gondolom valami zajt szed így össze, ezért riaszt be. Egyelőre nem tervezem, hogy veszek érzékelőt, de tőből elvágni sem akarom, hátha később még szükség lesz rá. Van valakinek tippje, hogy a három vezetékből a jelet testre, pozitívra, ellenállás nélkül, vagy direktbe kössem, hogy nyugalmi állapotot szimuláljak? Tönkretenni nem akarom, ezért kérdezem a nálam okosabbakat... Előre is köszi!
(#) Inhouse válasza xmasimo hozzászólására (») Jan 2, 2014 /
 
Az ultrahang érzékelő sem szokott fixre kötve lenni. Tehát csatlakozója van. Ha fityeg a kábele, akkor levágták az érzékelőket. Húzd ki a csatlakozót!
(#) dokibácsi123456 válasza xmasimo hozzászólására (») Jan 2, 2014 /
 
Ahogy előttem mondták lenni kell csatlakozónak. A motortérben van a fix egység és ha leveszed a hátulját /tetejét akkor a csatlakozó ott lesz és húzd ki.
(#) xmasimo válasza dokibácsi123456 hozzászólására (») Jan 2, 2014 /
 
A műszerfal alatt üresen hagyott csatlakozóstul fityeg a kábele (tehát nem vágták el, csak hiányzik az ultrahang egység, a csatlakozó ott van), a riasztó felőli oldalon pedig a teljes kábelkorbács (beleértve ezt a három eret is) egy nagy csatlakozóval csatlakozik a riasztó egységre; innen ugyan kivághatnám csípőfogóval az érintett vezetéket, de olyan megoldást keresek, hogy a későbbiekben egyszerűen vissza lehessen kötni az ultrahang érzékelőt.
(#) Inhouse válasza xmasimo hozzászólására (») Jan 2, 2014 /
 
Nagyon érdekes...amit eddig láttam/szereltem külön kis csatlakozón volt az ultrahang érzékelő. Árnyékolt vezetékének kell lennie, biztos, hogy ami te láttál az az?
Vagy lehet, hogy külön doboz, de akkor is fura így csatlakoztatni. De most akkor, ha hiányzik, akkor mi van meg, én ezt nem értem.
(#) dokibácsi123456 válasza Inhouse hozzászólására (») Jan 2, 2014 /
 
Nem egy mozgás/ütésérzékelőt találtál?
Emlékeim szerint a Laser line riasztónak kint van a szirénával egybeépített egysége és onnan jön minden a fülkébe.
Ha elvágtad és ismét szeretnéd használni azt a kimenetet akkor összeforrasztod az elvágott vezetéket és kész.(feltéve ha nem tőbe vágtad ki mert az gázosabb)
(#) xmasimo válasza dokibácsi123456 hozzászólására (») Jan 2, 2014 /
 
Árnyékolt a vezeték, és biztosan az ultrahangé. Ha megnézed az alábbi linken a bekötést, az "ultrasonic adjustment"-hez nyilazott dobozka hiányzik, illetve az ahhoz kapcsolódó érzékelők, a dobozkába menő kábel és csatlakozó megvan a műszerfal alá bevezetve, használaton kívül. Elvágni nem szeretném, inkább a nyugalmi állapotú ultrahangos érzékelő jelét ráhazudni az említett csatlakozóra, mintha ott lenne, és nem érzékelne semmi. Erre van tippetek?
Laserline bekötés
(#) Inhouse válasza dokibácsi123456 hozzászólására (») Jan 2, 2014 /
 
Én nem, esetleg a kérdező, de ő sem, már kiderült.
(#) Inhouse válasza xmasimo hozzászólására (») Jan 2, 2014 /
 
Nem értem, hogy miért jelez be, de gyanús, hogy simán testet kapcsol. 3 vezetéke van, 2 a táp, 1 kimenet.
(#) xmasimo válasza Inhouse hozzászólására (») Jan 2, 2014 /
 
Na igen, pozitív, test és jel, ez a három ér. Gondolom összeszed a hosszú (~1m) kábelen valami zavart. Gondoltam hátha valaki ismeri ezeknek a lelkivilágát közelről...
(#) Inhouse válasza xmasimo hozzászólására (») Jan 2, 2014 /
 
Én csak tippelem, hogy simán testre zár benne egy tranzisztor. Sajnos lehet az is, hogy "arányos" jel megy belőle a riasztó központi egységébe, ami ez alapján dönti el, hogy mit is csináljon. Bár gyanús, hogy nem. Ez nem rezgésérzékelő, és az érzékenység állítás is az ultrahang dobozán van. Viszont így meg érdekes, hogy mire riaszt.
Ha szétszedhető az ultrahang egység és lőnél pár jó képet, esetleg többet mondhatunk.
(#) xmasimo válasza Inhouse hozzászólására (») Jan 2, 2014 /
 
Ha lenne ultrahang egységem, már megmértem volna de nincs, éppen ez a baj, reméltem, hátha valakinek van, és már mérte. Amúgy köszi, lehet, hogy holnap veszem a bátorságot, és testre zárom a jelet beriasztott állapotban, meglátjuk, hogyan reagál.
(#) Inhouse válasza xmasimo hozzászólására (») Jan 2, 2014 /
 
Ja, hogy az sincs meg. Akkor ez lehet csak opcionális, nem kellene a hiánya miatt beriasszon. Főleg, ha testet kapcsolna amúgy. Biztos, hogy azt jelzi vissza?
(#) xmasimo válasza Inhouse hozzászólására (») Jan 2, 2014 /
 
Biztos.
(#) eyee hozzászólása Jan 8, 2014 /
 
Sziasztok! Tudna valaki segítségemre lenni? Punto 2 központi zár vezetékezéséről kellene egy rajz vagy leírás. Szeretném a riasztóval távirányítani de a vezérlés ismerete nélkül nem akarok a vezetékek között matatni. Az ajtókárpitot nem mertem még lebontani hogy megnézzem a motort mert tartok tőle hogy a műanyag pattintók eltörnek. Punto 1-ről van leírásom de az nem egészen passzol.
(#) jezi01 hozzászólása Jan 9, 2014 /
 
Sziasztok!
A problémám a következö: Egy 99-es Ford Focus-ban van egy laserline riasztó, ami vezérli a kp. zárat. A riasztó távjával müködik is minden. Kulcskopás miatt vettem új 3 gombos távos kulcsot, amit a kocsihoz nem lehet tanítani, mert nincs távmodulja, csak a riasztónak, az azonban nem kompatibilis a kulccsal. A szervízben említették, hogy valahogy ezt össze lehet hangolni, de ök is csak hallottak róla. Azóta nézegettem neten, most 2 megoldás rajzolódott ki.
1. A riasztó vevö moduljának kicserélése egy a kulcs távjával kompatibilisre
2. A keresgetés során találkoztam egy olyan egységgel, ami ha jól értelmeztem rá lehet tanítani a vevöre és a távra, kvázi lefordítja a jelet. Ezt azóta nem sikerült megtalálnom máshol, ott pedig csak 100-as nagyságrendben volt rendelhetö.
A cél mindenképp az lenne, hogy ne kelljen külön táv a riasztóhoz.
Müködhet valamelyik?
Köszi!
A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2014
(#) vovozs válasza jezi01 hozzászólására (») Jan 9, 2014 /
 
1. pontod járhatatlan, mert a a vevőmodul nem dolgozza fel a kódot csak egy nagyfrekvenciás vevő a kimenetén digitális jelcsomag amit egy központi vezérlő IC dolgozz fel és az vezérel a kimenetein a reléket tranzisztorokat.. tehát nincs ki-be kapcsolt állapotú vezérlési lehetőséged sehol a panelon.
2. pont szerintem még járhatatlanabb te valami mást találtál. A gyári távirányító jelét átfordítja egy akármilyenre... főleg mikor minden cég védi hogy ne lehessen más távirányitót tanítani csak a sajátját...

Szép álmokat kergetsz., de ha kokányolás nélkül találsz rá megoldást ami működik kiváncsi leszek rá. Én még kokányolással sem tudok megoldást.
Olyan létezik ami a gyári rendszerről leolvassa a nyitot zárt állapotot de ez neked sehogy se jó kevés...
(#) jezi01 válasza vovozs hozzászólására (») Jan 10, 2014 /
 
Szia!
Köszi, akkor ezek szerint nem jól értelmeztem. Az elektronika nem igazán az én asztalom.
Még egy eshetöség merült fel bennem, nem tudom járható-e.
Ha berakok egy gyári kp. zárvezérlöt, amire ugye rátanítható a táv, be lehet-e úgy kötni, hogy,ha lezárom azzal a zárat, az élesítse a riasztót. Azaz a központizár élesítse a riasztót?
Egy kókányolási megoldásom van, belefaragom a riasztó távjának a lapját a kulcsházba. na jó, ezt csak viccnek szántam.
Következő: »»   93 / 167
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem