Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Muzeális készülékek-alkatrészek restaurálása
Témaindító: Kutyuli, idő: Márc 29, 2008
Témakörök:
A tintaradír!
Üdv! Azt kérdezném hogy a szűrőelkót hogyan kell be kötni mer jelzés nincs rajta hogy melyik a (-) fele, vagy mindegy hogy kell be kötni? Nem tudom! De ha úgy kell be kötni mint az elektrolitkondit akkor valaki írja le hogy szűrőelkón melyik a (-) kimenet. előreis köszi
A háza (fémburkolat) a negatív pólus (többnyire a sasszira erősíthető fémesen), ha másként nem jelölik (nagyon spéci, ritka eset). A negatív ház az elterjedt.
De a középkivezetés szegecsén szokott + jel lenni némelyiken... A szűrőELKÓ az elektrolitkondi, a neve is mutatja
Isostat? Forraszd ki, és áztasd be néhány napra Olympos citromlébe! Az nagyon szépen föllazítja a fekete ezüstoxidot, utána már egy megpödrött rongycsíkkal vagy egy villanyborotva takarító kis kefével két-három húzásra fényesre suvickolhatod a belsejét!
Nem igazán ritka, hogy a szűrőkondi (-) -ja nem a sasszira kapcsolódik, ezzel volt biztosítható a csövek (-) előfeszültsége (pl. az 40-50-es évek rádiói szinte minden esetben).
A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2014
Azért írtam, hogy többnyire. A félautomata előfeszültséges kapcsolásoknál természetesen lehet ez másképp. Kapcsolása válogatja, de ha valaki nem barmolja szét a kapcsolást tájékozódás nélkül az láthatja, hogy ha el van szigetelve egy bakelitgyűrűvel vagy szigetelt bilinccsel az elkó és annak oka van.
Természetesen ekkor is van olyan elkó, ami a sasszira megy a negatívjával, hiszen az előfeszültség is szűrendő.
Köszönöm a válaszokat!
Igen isostat kapcsolók, pillanatpákára hajlítok rézdrótból spéci hegyet és kiforrasztom őket
Üdv mindenkinek!
Ezt a képen látható kapcsolót egy kb. 20 éves Samsung rádióból szedtem ki, sajnos több helyen erősen kontaktos, és a Spray sem segít rajta. Pl. FM állásban egyáltalán nem is ad tápfeszültséget a készüléknek, csak ha kézzel az RH-URH állás közt tartom. Érdemes megpróbálni a megbontását, vagy reménytelen lesz összerakni, inkább keressek bontottat? Azzal meg az a baj, hogy így nem is tudom biztosan a bekötését sem az átkapcsolónak. A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2014
A magam részéről megkísérelném szétszedni. Vesztenivalód nincs, ha nem sikerül megjavítani akkor is vadászhatsz bontottra.
Én már szedtem szét ilyesmit. A kontaktorok aranyozottak szoktak bennük lenni, alul az érintkezők meg megfeketednek. CIF-fel szépen fel lehet őket suvickolni, és utána nagyon jól működnek!
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Szert tettem egy Telefunken bajazzo TS 301 rádióra, aminek az AM forgókondija szépen beállt, sehogy nem bírom mozdítani. Próbáltam már pár féle spec lazító spray-el mozgásra bírni, de eddig semmi. Tudtok ajánlani valami bevált, hatékony szert? Ha valakinek van hozzá akármi doksija, azt is megköszönném, pláne ha akad benne skálahúrozás rajz. Nem szívesen bontom le a húrozást, elég macera lenne visszatenni, de ha más nem az lesz. Előre is köszi!
Aligha tudod megúszni a húrozás le-fel-t, én jó nagy papírra lerajzolom, mielőtt leszedem. Nem biztos,hogy csak a forgó szorul, lehet az áttétel, görgő, vagy egyszerre több is. Pici VD40 is segíthet.
Én nekem volt olyan egy vadásztölténygyári rádióval, hogy a forgókondija be volt szorulva de nagyon.
Áztattam az áttételt mindenfélével de hiába... A végén az egészet ki kellett szedem a rádióból, skálahúr le stb. Megállapítottam, hogy a szorulás a forgókondi tengelye perselye közt van. Így kiszerelve is beáztattam mindenfélébe ami jó oldószer de ismét hiába. (Próbáltam a tengelyt a perselyből kivenni de az rávolt peremezve) A végén megfogtam a perselyt egy fogóval, a tengelyét pedig egy másikkal. Egy kis erőlködés után már sikerült is elforgatni a tengelyt. Beleraktam az egészet műszerolajba és hagytam ázni egy kicsit. Párszor párszor megtekertem a tengelyt mire szépen forgott.... Mindenhol ahol szabad megolajoztam a perselyeket, összeraktam az egészet, drótok vissza, skálahúr fel, a végeredmény tökéletes A lényeg hogy nem szabad feladni ! Remélem neked könnyebb dolgod lessz, sok sikert ! A hozzászólás módosítva: Jan 12, 2014
Üdv
A fékolaj elég sajátos , csavarlazítónak ,rozsdás csavarnál , a víz a másik H2O ne nevess ki oldás után hajszárító és olaj . Üdv
Köszi mindenkinek!
Sajnos a legvalószínűbb, hogy ki kell szedni. WD40-el neki se mentem, annál vannak jobb kenő és lazító lötyik itthon, de nem segítettek. Ahogy néztem, a görgők és egyebek nem szorulnak, sajnos ez a forgó. Marad a kiszerelés és a kombifogó A papírra rajzolás jó ötlet, eddig fotókat készítettem, de néha elég bajos azok alapján (pláne ennél, 90°-os áttételek, minimum 3-5 görgő, stb.)
Pedig a WD40 sokat segíthet, csak okosan kell bánni vele: a gyanús perselyhez a (fém-)tengely mentén csak egy pici cseppet tenni, a fémet pákával megmelegíteni, igy több ismétlés után megindulhat. Sajnos a síma erőszak végzetes kárt okozhat pl. egy fogaskerékáttételben.
Holnap kipróbálom, végül is veszteni nem vesztek vele semmit. Köszi szépen a tanácsot!
Sziasztok,
3V4-hez nézegettem gyári (telepes rádiók) kapcsolásokat és több esetben is azt láttam, hogy a G2 10-12V-al magasabb feszültségen van mint az anódja. Mivel a segédrács a kimenőt "megkerülve" a tápfeszre van kötve. A 10Kohm-os kimenőn pedig esik 10-12V. Eddíg ilyenel még nem találkoztam csak Ua=Ug2. Mi ennek az oka? A DIY kapcsolásoknál azt gondoltam elrajzolták, de a Zenith transoceanic-nál... Köszönöm.
Ha megnézed a WD-40…” MSDS”-ét…Lásd,…Material Safety Data Sheet… Biztonságtechnikai adatlapját…( A Google-ba, csak azt kell írni..WD-40 msds..Vagy, bármely más segédanyagét…Pld,….”Kontakt 61 msds”…( kontakt spray..)
Máris látható a biztonságtechnikai adatlapja a nevezett szernek, ezáltal az „ összetétele”! Látható, hogy a WD-40-nek, különféle CAS számú, „petróleumok” keveréke….és széndioxid, mint hajtógáz, az összetevője. Nem, „csodaszer”! Csak petróleum! Én is javítottam már, ilyen „makacs forgókondenzátorokat”….Több napig áztattam, petróleumban. Jó megoldás!
Sziasztok!
Van egy Selga rádióm ami más mint amilyenek szoktak belül lenni, narancssárga műanyagtokozású tranyók is vannak benne, meg a kapcsolása is más mint a többinek, ezért a Kádár könyvben lévő rajz nem segít. Elég hiányosnak tűnik, és csak annyit csinál, hogy bekapcsoláskor szürücskölő hangot ad, ahogy pedig tekerjül fel a hangerőt egyre magasabb hangon csinálja és teljes hangerőre tekerve már sípoló hangot ad. Valaki akinek van ilyene le tudná fotózni a belsejét?
Ha ez a SELGA 402, akkor a leírást a "Kádár 72-75"-ben (125.o.) találod, az az RF, és előfokban már sziliciumtranzisztoros volt, úgy gondolom, Neked ez van. A hiba leírása inkább a végfokra hajaz, ebben még germániumtranyák vannak, pótolhatók (lehet, hogy nekem is vannak ezek).
A hozzászólás módosítva: Jan 14, 2014
Igen, úgy tűnik ez lesz az csak rossz könyvben néztem a rajzot (69-es szürkében)...
Köszi a választ Csak azt furcsállom, hogy a rádióra 7 transistor van írva közben meg 8 van benne de az oroszoknál alapdózis fél liter vodkával énsem tudnék számolni .
Szerintem meg csak valamelyik tranzisztorból diódát faragtak lábátkötéssel, általában a végtranyók előtt van ilyen.
Az áztatás itt nem segít, de elmondom a tutit: vedd ki a perselyt tengelyestül (ezt általában három csavar tartja), vedd le róla a zégergyűrűt, aztán tartsd gázláng fölé! Ha már felforrósododott, simán szét tudod húzni, és utána már le lehet áztatni róla az ezer éves, bekövült kenőzsírt, ami a problémádat okozza.
Ez a módszer akkor jó lehet, ha a persely is fémből van, de ha műanyag, akkor nem.
Ha műanyag, akkor természetesen a tengely végét kell melegíteni. Előbb fog a ragacs elengedni, mint a persely megolvadni. Kipróbált dolog. De általánosságban szerencsésebb kívülről melegíteni, mert akkor a hőtágulás is segít a lazításban.
Üdv Mindenkinek! Hozzá jutottam egy 50-es évek elejéről való lemezjátszós Ferguson 288RG típusú rádióhoz. Sajnos nem találok hozzá kapcsolási rajzot. Valaki már próbálta javítani, de inkább kárt csinált benne. Az eredeti hibája az lehetett, hogy meglazult a potméter rögzítő csavarja és letöredeztek a vezetékek róla, de nagyon furcsán kötözték vissza. Nagyon megköszönném, ha valaki tudna hozzá egy kapcsolási rajzot küldeni. Fényképet most nem tudok róla feltenni.
Üdvözöllek benneteket! A topicot folyamatosan olvasom, értesítést is kapok a hozzászólásokról de a topic szakmai mivolta miatt ritkán szólok hozzá, inkább csak gyűjtöm a hasznos információkat.
Lenne egy tiszteletteljes kérdésem felétek. Adott egy TERTA T 528 H rádiókészülék. (a kedvencem a 4 hangszóró az erőteljes, telt hang és a CCIR URH miatt) A készülék napi használatban van. Mostanság sajnos rendetlenkedni kezdett a hullámváltó (URH) kapcsolója. A rádió elhalkul, visszahangosodik. Megnyomkodtam a gombot. Nyilvánvaló kontakthiba mert a nyomkodásra, másik sávra átkapcsolásra és vissza, helyreáll a hang. Kérdés: Nálatok is sokat olvastam a kontakthibák kezeléséről. Mint látom sokan ellenzik a kontaktspray-t a fújkálást. Mi a leginkább célravezető? Illetve ha valaki ismeri a típust... Hogyan férek hozzá legkönnyebben a kapcsolóhoz. Ki kell szerelni a sasszit vagy egyszerűbben is megoldható? A válaszokat előre is köszönöm és üdvözöllek benneteket... |
Bejelentkezés
Hirdetés |