Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Muzeális készülékek-alkatrészek restaurálása
Lapozás: OK   313 / 579
(#) hatvanasjocó válasza Jubilate hozzászólására (») Jan 5, 2014 /
 
A tintaradír!
(#) asasin hozzászólása Jan 7, 2014 /
 
Üdv! Azt kérdezném hogy a szűrőelkót hogyan kell be kötni mer jelzés nincs rajta hogy melyik a (-) fele, vagy mindegy hogy kell be kötni? Nem tudom! De ha úgy kell be kötni mint az elektrolitkondit akkor valaki írja le hogy szűrőelkón melyik a (-) kimenet. előreis köszi
(#) _BiG_ válasza asasin hozzászólására (») Jan 7, 2014 /
 
A háza (fémburkolat) a negatív pólus (többnyire a sasszira erősíthető fémesen), ha másként nem jelölik (nagyon spéci, ritka eset). A negatív ház az elterjedt.
De a középkivezetés szegecsén szokott + jel lenni némelyiken...
A szűrőELKÓ az elektrolitkondi, a neve is mutatja
(#) zapkorte válasza Jubilate hozzászólására (») Jan 7, 2014 /
 
Isostat? Forraszd ki, és áztasd be néhány napra Olympos citromlébe! Az nagyon szépen föllazítja a fekete ezüstoxidot, utána már egy megpödrött rongycsíkkal vagy egy villanyborotva takarító kis kefével két-három húzásra fényesre suvickolhatod a belsejét!
(#) asasin válasza _BiG_ hozzászólására (») Jan 8, 2014 /
 
köszi szépen
(#) gkari válasza _BiG_ hozzászólására (») Jan 8, 2014 /
 
Nem igazán ritka, hogy a szűrőkondi (-) -ja nem a sasszira kapcsolódik, ezzel volt biztosítható a csövek (-) előfeszültsége (pl. az 40-50-es évek rádiói szinte minden esetben).
A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2014
(#) _BiG_ válasza gkari hozzászólására (») Jan 8, 2014 /
 
Azért írtam, hogy többnyire. A félautomata előfeszültséges kapcsolásoknál természetesen lehet ez másképp. Kapcsolása válogatja, de ha valaki nem barmolja szét a kapcsolást tájékozódás nélkül az láthatja, hogy ha el van szigetelve egy bakelitgyűrűvel vagy szigetelt bilinccsel az elkó és annak oka van.
Természetesen ekkor is van olyan elkó, ami a sasszira megy a negatívjával, hiszen az előfeszültség is szűrendő.
(#) Jubilate válasza zapkorte hozzászólására (») Jan 9, 2014 /
 
Köszönöm a válaszokat!
Igen isostat kapcsolók, pillanatpákára hajlítok rézdrótból spéci hegyet és kiforrasztom őket
(#) Tomi94 hozzászólása Jan 11, 2014 /
 
Üdv mindenkinek!
Ezt a képen látható kapcsolót egy kb. 20 éves Samsung rádióból szedtem ki, sajnos több helyen erősen kontaktos, és a Spray sem segít rajta. Pl. FM állásban egyáltalán nem is ad tápfeszültséget a készüléknek, csak ha kézzel az RH-URH állás közt tartom. Érdemes megpróbálni a megbontását, vagy reménytelen lesz összerakni, inkább keressek bontottat? Azzal meg az a baj, hogy így nem is tudom biztosan a bekötését sem az átkapcsolónak.
A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2014
(#) zolika60 válasza Tomi94 hozzászólására (») Jan 11, 2014 /
 
A magam részéről megkísérelném szétszedni. Vesztenivalód nincs, ha nem sikerül megjavítani akkor is vadászhatsz bontottra.
(#) zapkorte válasza Tomi94 hozzászólására (») Jan 11, 2014 /
 
Én már szedtem szét ilyesmit. A kontaktorok aranyozottak szoktak bennük lenni, alul az érintkezők meg megfeketednek. CIF-fel szépen fel lehet őket suvickolni, és utána nagyon jól működnek!
(#) fegyvermester hozzászólása Jan 12, 2014 /
 
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Szert tettem egy Telefunken bajazzo TS 301 rádióra, aminek az AM forgókondija szépen beállt, sehogy nem bírom mozdítani. Próbáltam már pár féle spec lazító spray-el mozgásra bírni, de eddig semmi. Tudtok ajánlani valami bevált, hatékony szert?
Ha valakinek van hozzá akármi doksija, azt is megköszönném, pláne ha akad benne skálahúrozás rajz. Nem szívesen bontom le a húrozást, elég macera lenne visszatenni, de ha más nem az lesz.
Előre is köszi!
(#) gkari válasza fegyvermester hozzászólására (») Jan 12, 2014 /
 
Aligha tudod megúszni a húrozás le-fel-t, én jó nagy papírra lerajzolom, mielőtt leszedem. Nem biztos,hogy csak a forgó szorul, lehet az áttétel, görgő, vagy egyszerre több is. Pici VD40 is segíthet.
(#) Jubilate válasza fegyvermester hozzászólására (») Jan 12, 2014 /
 
Én nekem volt olyan egy vadásztölténygyári rádióval, hogy a forgókondija be volt szorulva de nagyon.
Áztattam az áttételt mindenfélével de hiába...
A végén az egészet ki kellett szedem a rádióból, skálahúr le stb.
Megállapítottam, hogy a szorulás a forgókondi tengelye perselye közt van.
Így kiszerelve is beáztattam mindenfélébe ami jó oldószer de ismét hiába.
(Próbáltam a tengelyt a perselyből kivenni de az rávolt peremezve)
A végén megfogtam a perselyt egy fogóval, a tengelyét pedig egy másikkal.
Egy kis erőlködés után már sikerült is elforgatni a tengelyt.
Beleraktam az egészet műszerolajba és hagytam ázni egy kicsit.
Párszor párszor megtekertem a tengelyt mire szépen forgott....
Mindenhol ahol szabad megolajoztam a perselyeket, összeraktam az egészet, drótok vissza, skálahúr fel, a végeredmény tökéletes
A lényeg hogy nem szabad feladni !
Remélem neked könnyebb dolgod lessz, sok sikert !
A hozzászólás módosítva: Jan 12, 2014
(#) fater0827 válasza fegyvermester hozzászólására (») Jan 12, 2014 /
 
Üdv
A fékolaj elég sajátos , csavarlazítónak ,rozsdás csavarnál , a víz a másik H2O ne nevess ki oldás után hajszárító és olaj .
Üdv
(#) fegyvermester válasza Jubilate hozzászólására (») Jan 13, 2014 /
 
Köszi mindenkinek!
Sajnos a legvalószínűbb, hogy ki kell szedni. WD40-el neki se mentem, annál vannak jobb kenő és lazító lötyik itthon, de nem segítettek.
Ahogy néztem, a görgők és egyebek nem szorulnak, sajnos ez a forgó.
Marad a kiszerelés és a kombifogó
A papírra rajzolás jó ötlet, eddig fotókat készítettem, de néha elég bajos azok alapján (pláne ennél, 90°-os áttételek, minimum 3-5 görgő, stb.)
(#) gkari válasza fegyvermester hozzászólására (») Jan 13, 2014 /
 
Pedig a WD40 sokat segíthet, csak okosan kell bánni vele: a gyanús perselyhez a (fém-)tengely mentén csak egy pici cseppet tenni, a fémet pákával megmelegíteni, igy több ismétlés után megindulhat. Sajnos a síma erőszak végzetes kárt okozhat pl. egy fogaskerékáttételben.
(#) fegyvermester válasza gkari hozzászólására (») Jan 13, 2014 /
 
Holnap kipróbálom, végül is veszteni nem vesztek vele semmit. Köszi szépen a tanácsot!
(#) MrBrown hozzászólása Jan 13, 2014 /
 
Sziasztok,
3V4-hez nézegettem gyári (telepes rádiók) kapcsolásokat és több esetben is azt láttam, hogy a G2 10-12V-al magasabb feszültségen van mint az anódja. Mivel a segédrács a kimenőt "megkerülve" a tápfeszre van kötve. A 10Kohm-os kimenőn pedig esik 10-12V. Eddíg ilyenel még nem találkoztam csak Ua=Ug2. Mi ennek az oka? A DIY kapcsolásoknál azt gondoltam elrajzolták, de a Zenith transoceanic-nál...
Köszönöm.
(#) meszarosj válasza fegyvermester hozzászólására (») Jan 14, 2014 /
 
Ha megnézed a WD-40…” MSDS”-ét…Lásd,…Material Safety Data Sheet… Biztonságtechnikai adatlapját…( A Google-ba, csak azt kell írni..WD-40 msds..Vagy, bármely más segédanyagét…Pld,….”Kontakt 61 msds”…( kontakt spray..)
Máris látható a biztonságtechnikai adatlapja a nevezett szernek, ezáltal az „ összetétele”!
Látható, hogy a WD-40-nek, különféle CAS számú, „petróleumok” keveréke….és széndioxid, mint hajtógáz, az összetevője.
Nem, „csodaszer”! Csak petróleum!
Én is javítottam már, ilyen „makacs forgókondenzátorokat”….Több napig áztattam, petróleumban.
Jó megoldás!
(#) Jubilate válasza gkari hozzászólására (») Jan 14, 2014 /
 
Sziasztok!

Van egy Selga rádióm ami más mint amilyenek szoktak belül lenni, narancssárga műanyagtokozású tranyók is vannak benne, meg a kapcsolása is más mint a többinek, ezért a Kádár könyvben lévő rajz nem segít.
Elég hiányosnak tűnik, és csak annyit csinál, hogy bekapcsoláskor szürücskölő hangot ad, ahogy pedig tekerjül fel a hangerőt egyre magasabb hangon csinálja és teljes hangerőre tekerve már sípoló hangot ad.
Valaki akinek van ilyene le tudná fotózni a belsejét?
(#) gkari válasza Jubilate hozzászólására (») Jan 14, 2014 /
 
Ha ez a SELGA 402, akkor a leírást a "Kádár 72-75"-ben (125.o.) találod, az az RF, és előfokban már sziliciumtranzisztoros volt, úgy gondolom, Neked ez van. A hiba leírása inkább a végfokra hajaz, ebben még germániumtranyák vannak, pótolhatók (lehet, hogy nekem is vannak ezek).
A hozzászólás módosítva: Jan 14, 2014
(#) Jubilate válasza gkari hozzászólására (») Jan 14, 2014 /
 
Igen, úgy tűnik ez lesz az csak rossz könyvben néztem a rajzot (69-es szürkében)...
Köszi a választ

Csak azt furcsállom, hogy a rádióra 7 transistor van írva közben meg 8 van benne de az oroszoknál alapdózis fél liter vodkával énsem tudnék számolni .
(#) kristikoma válasza Jubilate hozzászólására (») Jan 14, 2014 /
 
Szerintem meg csak valamelyik tranzisztorból diódát faragtak lábátkötéssel, általában a végtranyók előtt van ilyen.
(#) zapkorte válasza fegyvermester hozzászólására (») Jan 15, 2014 /
 
Az áztatás itt nem segít, de elmondom a tutit: vedd ki a perselyt tengelyestül (ezt általában három csavar tartja), vedd le róla a zégergyűrűt, aztán tartsd gázláng fölé! Ha már felforrósododott, simán szét tudod húzni, és utána már le lehet áztatni róla az ezer éves, bekövült kenőzsírt, ami a problémádat okozza.
(#) gkari válasza zapkorte hozzászólására (») Jan 15, 2014 /
 
Ez a módszer akkor jó lehet, ha a persely is fémből van, de ha műanyag, akkor nem.
(#) zapkorte válasza gkari hozzászólására (») Jan 16, 2014 /
 
Ha műanyag, akkor természetesen a tengely végét kell melegíteni. Előbb fog a ragacs elengedni, mint a persely megolvadni. Kipróbált dolog. De általánosságban szerencsésebb kívülről melegíteni, mert akkor a hőtágulás is segít a lazításban.
(#) ha9pi.feri hozzászólása Jan 16, 2014 /
 
Üdv Mindenkinek! Hozzá jutottam egy 50-es évek elejéről való lemezjátszós Ferguson 288RG típusú rádióhoz. Sajnos nem találok hozzá kapcsolási rajzot. Valaki már próbálta javítani, de inkább kárt csinált benne. Az eredeti hibája az lehetett, hogy meglazult a potméter rögzítő csavarja és letöredeztek a vezetékek róla, de nagyon furcsán kötözték vissza. Nagyon megköszönném, ha valaki tudna hozzá egy kapcsolási rajzot küldeni. Fényképet most nem tudok róla feltenni.
(#) zapkorte válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Jan 16, 2014 /
 
Itt van:
http://www.service-data.com/section.php/2467/1/288rg
fizetős... de nem drága.
(#) kicsi126 hozzászólása Jan 16, 2014 /
 
Üdvözöllek benneteket! A topicot folyamatosan olvasom, értesítést is kapok a hozzászólásokról de a topic szakmai mivolta miatt ritkán szólok hozzá, inkább csak gyűjtöm a hasznos információkat.

Lenne egy tiszteletteljes kérdésem felétek. Adott egy TERTA T 528 H rádiókészülék. (a kedvencem a 4 hangszóró az erőteljes, telt hang és a CCIR URH miatt)
A készülék napi használatban van. Mostanság sajnos rendetlenkedni kezdett a hullámváltó (URH)
kapcsolója. A rádió elhalkul, visszahangosodik. Megnyomkodtam a gombot.
Nyilvánvaló kontakthiba mert a nyomkodásra, másik sávra átkapcsolásra és vissza, helyreáll a hang.
Kérdés: Nálatok is sokat olvastam a kontakthibák kezeléséről.
Mint látom sokan ellenzik a kontaktspray-t a fújkálást. Mi a leginkább célravezető?
Illetve ha valaki ismeri a típust... Hogyan férek hozzá legkönnyebben a kapcsolóhoz.
Ki kell szerelni a sasszit vagy egyszerűbben is megoldható?
A válaszokat előre is köszönöm és üdvözöllek benneteket...
Következő: »»   313 / 579
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem