Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kémia óra vízbontás (durranógáz fejlesztése)
Lapozás: OK   83 / 87
(#) amper_vadász válasza szsrobert hozzászólására (») Feb 10, 2014 /
 
Csöves bontó anód és katód elektróda felületei már eleve különböző méretűek, ez +feszültség különbséget okoz a betáplált áram feszültsége felett, + a mágneses mező is zártabb, erősebb.
Csöves bontót egy valamire szeretném kipróbálni, HYPNOW vízgőzt vákuum alatti elektrolízishez.
(#) vegzetur hozzászólása Feb 10, 2014 /
 
Sziasztok, némileg visszatérnék a HHO-hoz a tavasszal OGO generátorral és egy PWM-mel, amihez viszont nincs bekötési rajzom, esetleg tud valaki segíteni?

MGP0125-2
(#) tápláló válasza vegzetur hozzászólására (») Feb 11, 2014 /
 
Szia!
Ha elárulod hogy az OGO generátor kelt-vagy dagasztott süti-e,szívesen segítek neked a PWM kérdésben.
(#) vegzetur válasza tápláló hozzászólására (») Feb 11, 2014 /
 
Az OGO nem is érdekes, a PWM-en pedig csak ennyi van: MGP0125-2 és persze a "sorkapocs" részénél pár info, hogy kb mi-micsoda. De egy fotót készítek róla
(#) vegzetur válasza tápláló hozzászólására (») Feb 11, 2014 /
 
Erről lenne szó

pwm.jpg
    
(#) tápláló válasza vegzetur hozzászólására (») Feb 12, 2014 /
 
Elkell hogy szomorítsalak;ez egy sima stabilizált tápegység.Ez nem a legjobb vízbonzó meghajtásra,-sőt bátorkodom azt mondani,hogy nem alkalmas.Sem jel alakot,sem frekvenciát,impulzus időt stb.stb nem lehet rajta állítani.Csak a gyárilag beállított értékeken üzemel.Lényegében olyan,mintha a bontót egyenesen egy akkumlátorról üzemeltetnéd mindenféle vezérlés nélkül.Előkeresem egy tuti PWM rajzát és elküldöm neked-vagy ha úgy jobb meg is csinálom és elküldöm.(nem lesz drágább mint ez az OGO izé).
(#) patkolttojas válasza tápláló hozzászólására (») Feb 12, 2014 /
 
Szia Zoli!
Én nem vennék mérget erre! Kicsit kivilágosítottam a képet. Van analóg bemenete is, vajon mit csinál? Szeintem vezérlő bemenet. Márpedig, ha ez így van, akkor nem lehetséges, hogy mégis csak egy PWM?
Bár nekem is kétségeim vannak, mivel sehol nem találtam meg a neten, sem kinézet. sem típusszám alapján. Szerintem a gyártó biztos fel van tűntetve a dobozon, legfeljebb nem a felső oldalon, hanem az alján legalább.
Az biztos, hogy a 12/24V állapotot lehet váltani - gondolom az a második vezérlő bemenet, de akkor is hiányos az adatlapja. Mennyi is a bemenő feszültség? Ilyen apróságot biztos ráírnék egy kütyüre, persze csak én.
A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2014
(#) tápláló válasza patkolttojas hozzászólására (») Feb 12, 2014 /
 
Igazad van.Ne higgy senkinek csak önmagadnak.Vedd meg,teszteld le és légyszi'tedd közzé a tapasztalatokat.
(#) vegzetur válasza tápláló hozzászólására (») Feb 12, 2014 /
 
Megvan, ezért kérdeztem hátha tud róla valaki valamit, ha vennék ilyet vennék Bővebben: Link
Annó építettem, de az ár miatt lehet hozzá sem fognék most
A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2014
(#) patkolttojas válasza tápláló hozzászólására (») Feb 12, 2014 /
 
Szia Zoli!
Nekem nem kell, nekem van másik. Csak talágatok, hogy mi lehet valójában. Ha elküldi a gazdája szívesen megfejtem és közzé is teszem. A gazdája biztos tudja mit vett.
(#) vegzetur válasza patkolttojas hozzászólására (») Feb 12, 2014 /
 
Kaptam, pár fotó még róla: TS7810 az egyik félvezető, egy feszültség szabályzó szerűség
a külön fotó egy SMT TOROID
A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2014
(#) attikanagy válasza vegzetur hozzászólására (») Feb 12, 2014 /
 
Üdv.

Elárulnád,hogy mi az a OGO generátor? Ha az a számmal ellátott "valami" pwm lenne,akkor miért nincs rajta állítási lehetőség?És miért kell hozzá 4db smd ic?Ez nem inkább valami boost converter?
(#) vegzetur válasza attikanagy hozzászólására (») Feb 12, 2014 /
 
sok jót írnak róla, kettő van belőle

OGO
(#) tápláló válasza vegzetur hozzászólására (») Feb 13, 2014 /
 
Valóban szinte ingyen van,de mint látható is ez MOTOR FORDULAT SZABÁLYZÁSRA lett alkotva.A vízbontó és a villanymotor viszonyt Makó és Jeruzsálem viszonylathoz hasonlítanám leginkább.Az enyém ilyen tákolmány,de a vele elért legjobb MMW 12!Viszont ehhez nem csak a meghajtó elektronika tartozik,hanem a vízbontó EGYSÉGnek köszönhető.Nem győzöm hangsúlyozni,hogy a jó hatásfok titka NEM EGYETLEN ALKATRÉSZEN MÚLIK!-mindennek stimmelni kell egymáshoz!

Mod: Ne használj csupa nagybetűket, mert az kiabálást jelent!
A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2014

20130730.jpg
    
(#) tápláló válasza vegzetur hozzászólására (») Feb 13, 2014 /
 
Sok jót írnak valóban-de a legfontosabbat,az MMW-t nem is említik!Az én tákolmányom az MMW12 mellett nem adott csak 2 dl gázt percenként.De adott 2 litert is,de akkor az MMW csak 4 körül mozgott!Tehát nem a liter/perc a titok nyija!
(#) attikanagy válasza tápláló hozzászólására (») Feb 13, 2014 /
 
Idézet:
„Tehát nem a liter/perc a titok nyija!”

Na,evvel én vitatkozok.Ha nem hegesztéshez kell,hanem pl robbanómotorhoz fogyasztás csökkentésre,akkor arra tökéletes a vízpára.Csekély mennyiségű hho-val. De ha te teljesen (tehát benzin nélkül) evvel szeretnéd járatni akkor már igenis a literek számítanak.Mert ugye a motorodhoz kell igazodni előbb.Hja,hogy az energiamérleg!? Hát akkor másként kell gondolkodni.
(#) attikanagy válasza vegzetur hozzászólására (») Feb 13, 2014 /
 
Hát persze.Azért van ettől jobb is.Pl -patkolttojas- egyesített bontója.
(#) szsrobert válasza tápláló hozzászólására (») Feb 14, 2014 /
 
Szerintem azért írt nagybetűvel, hogy kiemelje a lényeget. Bár így is ki lehet emelni.

A nagyáramú részek veszteségét csökkentendő rövid és kis ellenállású, nagyobb átmérőjű vezetékekeket javasolok alkalmazni. (FET plusz és mínusz vezetékek)

Gázhozam/hatásfok: kisebb túlfesz, kisebb veszteség, jobb hatásfok ->kisebb áram, kevesebb gáztermelés azonos idő alatt.
(#) szsrobert válasza attikanagy hozzászólására (») Feb 14, 2014 /
 
Robbanómotor-HHO: ha robban amotor, akkor baj van.

1 liter benzin energiatartalma kb. 9kWh. Ebből egy jó négyütemű motor kihoz kb. 3kWh-t, 6kWh veszteséghővé alakul.
Amíg a motor nincs HHO-hoz optimalizálva, lehet engedni bele a rengeteg HHO-t, annak is veszteséghőként távozik energiája kétharmada. És még utána szükség van egy jó hatásfokú generátorra is.
Nem csak szuperbontó, hanem HHO-szupermotor is kell, amelynek alkatrészei (dugattyú hengerfej, szelepek, csapágyak, tömítések)tartósan képesek elviselni a vízüzemmel járó igénybevételt (magasabb hőterhelés, korrózió, vizes olaj).

Hogy a módosítások és a szerkezet egyszerűbbek legyenek, léghűtéses egyhengeres négyütemű motort javaslok kísérletezés céljára.
A hozzászólás módosítva: Feb 14, 2014
(#) patkolttojas válasza szsrobert hozzászólására (») Feb 15, 2014 /
 
Sziasztok!

Soha nem szabad kiragadni egy komplett rendszerből egy tételt és annak a hatásfokát önmagában vizsgálni. A legnagyobb hiba ha a HHO (durranógáz) hatásának vizsgálatakor kizárólag annak előállítűsára fordított energiát vizsgáljuk. A nyereség ugyanis a komplett rendszerben, mint összességben jelentkezik. Igaz, hogy a fosszilis üzemanyaggal működő motorok hatásfoka nem túl magas, mondjuk 25-35%, az is igaz, hogy jelentős mennyiségű hő távozik, mint veszteség. De. Ha mondjuk adva van egy 50KW-os motor, legyen a hatásfoka 30%, akkor 15 KW megy a kerekekre és 35KW a veszteség. Ez persze surlódás, légellenállás, stb. formában értendő, nem kizárólag a hűtőrendszeren és a kipufogón távozik, mint hő.

Ha beépítünk egy HHO generátort, s annak az energia igénye mondjuk 400W (jó sok, hogy legyen mivel számolni), akkor ugye a generátor hatásfoka miatt a megnövekedett motorra jutó terhelés elérheti az 500W-ot is. Tehát a rossz számítások szerint nincs nyereség, mert elfelejtettük beleszámolni az össz hatásfokba.

De számoljunk tovább. Ha ezt a plusz terhelést levonnánk a kerékre jutó 15KW-ból, qkkor még mindig maradna 14,5KW. Csakhogy elfelejtettük, hogy ez a plusz 500W által megtermelt durranógáz javítja az égés hatásfokát, ha csak 10%-al, akkor a kerékre ennyivel több jut, vagyis 16,5KW, s ebből kellene elvenni azt az 500W-ot. Akkor a nyereség kereken 1KW. A motor hőterhelése is ezzel egyidőben csökkent, vagyis kevesebb a veszteség is.

Biztos nem így kell tudományosan számolni, de ezek csak saccolt értékek. Tehát, teljesen mindegy, hogy "csak" égés javítóként, katalizátorként használtam e a durranógázt, vagy csak azzal akarok egy motort hajtani (egyenlőre nem megy sajnos), a fő dolog az, hogy összességében nyereséges a rendszer, környezetkímélő (nem fér hozzá kétség, még a szkeptikusok szerint sem), s ha hirtelen nem is hoz mérhető üzemanyag megtakarítást, de az biztos, hogy sokkal többet ér, mint a mágnesek és egyéb kimondottan hókuszpókusz eljárások. Ez legalább kézzel fogható dolog, még akkor is, ha a hatásmechanizmusát még pontosan nem ismerjük. Gondolok itt arra, hogy az elégett durranógáz a hengerfejben a 2000 C fok körüli hőmérsékleten mikor és milyen mértékben bomlik el ismét és lesz belőle megint csak durranógáz! Vagyis egyszer kell csak egy kicsit bevezetni és máris sok lesz belőle! Ezért van az, hogy az igen kis mennyiség is jelentős égésjavítást, s ezzel hatásfok növelést okozhat.
(#) tápláló válasza patkolttojas hozzászólására (») Feb 15, 2014 /
 
Az égésjavító hatás már bizonyított,méghozzá műszaki vizsga mérési jegyzőkönyvvel.A 22 éves Mozdony(kis Polszkim)Co-ja 0.025 volt a régi tákolt bontómmal,-a megengedett 4.6 helyett.A vizsgabiztos először azthitte elromlott a műszere.
A fogyasztás csökkenésről;Eleinte az Istennek sem akart jelentősen csökkenni a benzin fogyasztás.Aztán a fúvóka (amelyiken az úszóházból megy az anyag a porlasztó térbe)furat átmérőjét lecsökkentettem kb az 1/3 átmérőre.Jobb módszer híján vékony réz vezeték sodratot főzve a furatba.Miért tettem ezt?Azért,mert hiába van a szívó torokba jelen a HHO,amikor a folytó szelep jobban nyitva van(gázt adok)a több levegő több benzint visz magával,tehát a fogyasztásom nem csökken a HHO jelenlét ellenére sem.A furat átmérő leszűkítés eredménye az lett,hogy hidegen(nem fagyban,hiszen fűtött garázsban áll a kicsike)még szívatóval sem indul be hideg indító spray nélkül.Ahogy azonban beindult,máris tökéletesen jár.A fogyasztás jelenleg 4L/100 körül van,[u[bváltozatlan menettulajdonságok mellett!][/b]][/u]Összegezve;számomra cáfolhatatlanul beigazolódott,hogy a HHO áldásos hatása vitathatatlan.Affelől pedig egyre erősebb a hitem és meggyőződésem,hogy a tisztán HHO-val történő üzemeltetés megvalósítható.Ennek fényében folytatom a munkát amíg élek-talán sikerűl létrehoznom,vagy nekem vagy valaki másnak.
(#) amper_vadász válasza tápláló hozzászólására (») Feb 15, 2014 /
 
Idézet:
„A furat átmérő leszűkítés eredménye az lett,hogy hidegen(nem fagyban,hiszen fűtött garázsban áll a kicsike)még szívatóval sem indul be hideg indító spray nélkül.”

Szia Zoli! A polszki porlasztó szívató hidegindító megoldása nem a legjobban sikerült gyárilag.
Talán emlékszel a Dacia - Zasztava - régi Wartburg - Renault4 egytorkú porlasztókra, ahol a karburátor fojtószelepe felett volt egy másik pillangós szelep is, a szívatóé. Ezzel lehetett a keverék üzemanyag mennyiségét dúsítani hidegindításnál úgy, hogy a motor jóval kevesebb levegőt kapott, és így több benzint kaptak a hideg hengerek, s a hideg motor könnyen indítható volt. Indítás után a szívató pillangós szelepét már részben lehetett nyitni, továbbiakban már nem volt szükség a dús üzemanyag levegő keverékre. Ezt a plusz szívató pillangós szelepet te is beépítheted a légszűrő és a karburátor közötti kb. 20cm hosszú fém összekötő csőbe, ha nincs szívászaj csökkentőd a polszkin.

A másik javaslatom a gyári gyenge megszakítós gyújtásod tranzisztoros gyújtásra, vagy kondenzátoros CDI gyújtásra átépíteni, amivel már jelentősen növelhető a gyári szerény gyújtófeszültséged, ami a hideg motor indításnál eleve szegényebb üzemanyag keveréket is biztonságosabban gyújtja be. Kíváncsiságból drasztikusan átépítettem egy polszki gyári gyújtását, az eredmény: nyáron hajnali 4 órakor szívató használata nélkül indítható a hideg motor, ami nem is rossz egy polszki gyári porlasztótól, holott köztudott nem valami lelkesen kelnek életre az átlag megszakítós gyújtású polszki motorjai.

Volt polszkim nekem is, tranzisztoros gyújtással, és a karburátor kopott pillangós szelep tengelynél némi fals levegőt +hozzákeverő porlasztóval hihetetlen alacsony CO és HC értékeket produkált akkoriban zöldkártyán a motorja. Kopott fojtószelep tengely javítása után sajnos a kedvező értékek eltűntek, kb. hasonló volt a fals levegő porlasztó légtorokba jutás hatása, mint a Lada UIS esetében, ahol a porlasztás hatásfokát növelte az UIS a karburátor után a légtorokba plusz légáramok bejutása által még megpörgetve a szívócsőben áramló levegő-benzin keveréket, így az örvénylő gázmozgást előidézve tovább javította a benzin porlasztását. UIS
(#) tápláló válasza amper_vadász hozzászólására (») Feb 15, 2014 /
 
Köszi a szakszerű diagnózist,-de nem az említett okok miatt nem indul spray nélkül.Ugyanis amíg az említett átalakítást meg nem ejtettem,pöccre indult.Nyáridőben szívató nélkül is,-télen természeten szívatóval,-de még mínusz 17 C fokban is.A pillangó szelep tengely szimeringek vadi újak,fals levegő lehetősége kizárt,tehát a CO csökkennés kizárólag a HHO-nak tudható be.Az erősebb gyújtást viszont tuti megfogom csinálni.
(#) amper_vadász válasza tápláló hozzászólására (») Feb 15, 2014 /
 
Na ez új nekem
Idézet:
„pillangó szelep tengely szimering”
eddig csak pluszos méretű javító tengelyről tudtam.
A karburátor benzin főfúvóka átmérő csökkentés mellé ajánlanám még az úszóház benzin szintjének 1-1.5mm-es csökkentését, mint további fogyasztáscsökkentés lehetőségét. Bevált.
(#) amper_vadász válasza tápláló hozzászólására (») Feb 15, 2014 /
 
Idézet:
„amíg az említett átalakítást meg nem ejtettem,pöccre indult.”
Érdekelne, mint régi ex. polszkist, a szívató nélkül pöccre induló hideg motorod kapott ekkor HHO-t is, vagy csak úgy simán benzinnel indult pöccre? Míg a megszakítós gyújtását nem piszkáltam fel, bizony nálam hidegen kérte a szívatót, HHO és gőz hol ( sehol se ) volt akkoriban még. Azért furcsállom a pöccre indulást, mert az átlag polszki motort jócskán melegíteni kellett az indítás után, különben erőtlen és gyenge volt elindulni vele.. 9 polszkis év tapasztalatából tudom.
(#) tápláló válasza amper_vadász hozzászólására (») Feb 16, 2014 /
 
Hidd el,nem hencegésből vagy félrevezetésként mondom hogy pöccre indult(max hármat fordolt a motor).Persze csak nyáridőben! Akkor még nem volt benne sem HHO sem vízpára.Amúgy meg vízpára csak bemelegedés után jöhet szóba,a vízbontó is igényel néhány (kb 20 mp-et)mire annyi lesz a nyomás,hogy a vízzár(visszaégés gátló)ellenállását legyőzi.Plussz még a habkő is rátesz valamit az ellenállásra,-ez van a buborékoltatóban a minél finomabb porlasztás végett.A bubi gázterébe van kötve egy mikro nyomás kapcsoló,ez kapcsol egy LEDet a műszerfalon amikor eléri az üzemi nyomást a gáz(pár milli bár).
(#) attikanagy válasza szsrobert hozzászólására (») Feb 16, 2014 /
 
Csak arra szerettem volna rávilágítani,hogy külön kellene választani a fogyasztás csökkentést és a teljesen, csak avval való működtetést.A csökkentésnél is kétféleképp,mert ugye a viszonylag újabb motorok már -agyonra elektronizáltak-.Annál is más a lehetőség.Ennyi.
De ki hogy gondolja.
(#) superpotyi hozzászólása Feb 16, 2014 /
 
Agyalgatok elektronikán és minden lényegtelen dolgon !
Fogyasztáscsökentéshez nemkel sok hho csak néhány deci percenként enyi a titok és mindegy az autó elktronikája, szondák száma, vezetékszám, ez mind kukába dobható hókuszpók .
(#) szsrobert hozzászólása Feb 16, 2014 /
 
Kinek milyen frekvencián/kitöltési tényezővel volt legmagasabb a bontás hatásfoka?

12V-os akkuról 555-tel (R1=1-100k R2=0-10k, R1 után dióda 2-6 lábra) és FET-tel hajtok egy 1:1 arányú tekercseléssel (hangszóróvezeték) ellátott nagyfrekis trafót 80kHz körül. A potméterek megfelelő beállításának megtalálása után üresjáratban, terhelés nélkül a digitális multiméter 0.00A-t jelez, terheléskor 2A feletti áramot mértem.
A hozzászólás módosítva: Feb 17, 2014
(#) patkolttojas válasza szsrobert hozzászólására (») Feb 17, 2014 /
 
Szia!
Nekem eddig a legjobb eredményt 25-50 Hz közötti alapfrekvenciájú magam gyártotta és tervezte PWM-el sikerült elérni, 13 lemezes DRY-CELL esetén, melynek a lemezmérete 16x16cm volt, de ebből a hatásos lemezfelület 1 lemez esetén 14x10 cm, de a sarkai alul le vannak törve 2,4x2,4cm mértékben. Ez annyit jelent, hogy minden lemezoldal ,mely résztvesz a bontásban 134 cm2. A 13 lemezes bontó tehát 3216 cm2 hasznos felülettel dolgozik.

A kitöltési tényező nem állapítható meg egyértelműen, hiszen pont azt változtatja automatikusan a PWM, mely függ a lúg töményíségétől, hőfokától, az üzemi feszültségtől és gondolom még sok más dologtól is.

Csöves bontókkal nem foglalkozom, mert elég macerás a kivitelezés. Nem megoldott az automatikus elektrolit szint tartása, pontosabban az elbontott víz pótlása csőpáronkint. Minden csöpárat kölön edényben kell elhelyezni, vagy legalább is szeparált térben, különben nem kapcsolhatók sorosan. Az is megoldás, ha egy térben vannak, csak akkor a tápfeszt is ennek megfelelően 2,5V - 3V környékére kell választani.
Következő: »»   83 / 87
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem