Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Témaindító: Thomas10100, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
Ha megvan a tűzfalon a kábelkorbács akkor onnantól a vezető ülés mellett a küszöbnél fut végig a korbács ott tuti végig tudod vezetni mert az egészen megy a hátsó lámpáig és elvileg max egy-két patent tartja a burkolatot.
Pont nemrég írtam egy ilyet képekkel illusztrálva az egyik barátomnak. Előtúrtam neked hogy használhasd. A lényeg le van írva, a többi pedig ha ott van előtted a kocsi, magától értetődő lesz. A linken katt a nagy Download Now feliratra és egy Hogyan nevű PDF-et kapsz. Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2014
Sziasztok! némi segítségre, ötletre lenne szükségem. Van egy Rockford BD1000.1-es erősítőm. a gond az vele, hogy a benne lévő tekercs (táp) gerjed, sípol. Előszőr a mellette lévő (gondolom) pufferkondikra gondoltam, mert ha lenyomtam őket, elmúlt a sípolás. Kicseréltem őket, ugyan az...
![]() ![]()
Szia!
A sípolás mechanikai jellegű! Lakkozással megszüntethető! A pukkanás, viszont testhiba, bárhol a bemeneti vonalon! Ha ellenőrizni szeretnéd, akkor az RCA bemenet testjét mérd össze a végfokozat (szekunder oldal!) testjével! Pityu
Hogy érted, hogy lakkozás? bocsi, de ennyire nem vágom. gondolom a tekercset kellene lakkozni... de hogy és mivel?? az árnyékolást hogy érted h mérjem össze? igazából egy szót sem értettem lényegében...
![]() ![]()
Szia!
Valóban, a trafódon a "drót" rezeg, és ennek van sípoló hangja! Próbáld csak ki, hogy mozdítasz egy kicsit a tekercsen! ( Én csavarni szoktam rajta, mint a vízcsapon...)Egyébként, én símán csak akrilan lakkal tüsszögöm szemen, és kész! Persze ne vastagon, mert hülnie is kéne! A másik: a bemeneti RCA csatik testjét (sípolóval) diódateszter üzemmódban összeméred az erősítő táp testjével, hogy érintkezik-e! Pityu
Így már értem! megpróbálom. köszönöm szépen!
![]()
sziasztok
lenne eggy nagy kérdésem adott egy mac audio mp 4000 es erősítő bekapcsolom és csak a piros (hiba) led világít mi lehet a baja? merre kutakodjak? semmi korom semmit nem látoj venne. válaszokat előre is köszönöm.
Szia!
Lehet van benne egy biztosíték figyelő, nézd meg a biztosítékot benne.
Üdv!
Sok baja nem igazán lehet első sorban meg kell nézni hogy nem e zárlatos a végfok része. Mert ha zárlatos egy tranzisztor az úgysem látod csak ha meg méred.
sziasztok
hiba megoldódott vagyis úgy néz ki kiszedtem az eggyik végfokot és bekapcsotam a zöld led világított. lehet e használni úgyis csak 2 csatorbát használnák hídba. Vagy mijen végfokkal lehet helyettesíteni ezt(nem találok sehol ilyet):toshiba A1941 0322
Sziasztok!
Megoldható lenne az hogy az autóban az autó elektromos hálózatától függetlenül 12v os feszültséget állitsunk elő, azzal a megoldással hogy az erősítő inverter transzformátorára a secunder mellé megfelelő hoszuságú rézdrótót tekerek fel egyenirányitom pufferolom és úgy arról a fejegységet üzemeltetni? A fejegységen nemlesznek hangszórók az erősítőről menne minden rca kábelen keresztül. Mindez azért kellene mert a földhurkot szeretném kikerülni, mert ha külön akkumlátorról üzemeltetem a fejegységet megszűnik mindenféle generátorzaj búgás stbb.Jelenleg ezt a megoldást látom kivitelezhetőnek szinte mindent megpróbáltam de nemúlik el a generátor sipoló búgó hangja. Köszönöm!
Ez akkor lesz csak, ha összekötsz több eszközt?
Szerintem egy DI-box lesz a barátod.
Szia!
Ennyit kellett várnom csak és vissza is került az erősítő javításra. Ismét ugyanaz a FET pusztult el, ezúttal is szolidnak mondható zenehallgatás mellett. Tanácsod szerint eljárva kimértem a gate ellenállásokat (82ohm), egy-két tizedohm diferenciával, de hibátlanok. A D507 és D508 poziciószámon lévő diódák is hibátlanok (kiforrasztottam mindent), csakúgy, mint a Q504, Q505 tranyók. Holnap tudok csak szkóp elé kerülni, és akkor megnézem a jelalakokat az IC kimenetén, de gyanítom azzal se lesz gond. Holnap felteszem a szkópábrákat is. Üdv: metabo123
Földhurkod van. Próbáld meg úgy, hogy a fejegység tápját és testjét az erősítőtől viszed!
Ha így sem jó, akkor lehet kapni földhurok leválasztót, pont erre van. A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2014
Sziasztok egy bajos autós erölködőt javittok amiben irfz42 tipusu fetek vannak utánuk néztem a googlen de semmit nem találtam nem tudja véletlenül valaki hogy ezeket mivel tudom hejettesíteni?
Megnéztem az adatlapon, szerintem irfz44-re bátran kicserélheted. Ennek nagyobb egy kicsit a tűréshatára. Viszont itt is kapsz a store-on akár. De ez nem tuti, szerintem vannak itt nálam okosabbak is. Én pont ilyeneket durrogtattam éppen..
Semmit sem találtál a neten? Az jó, pedig rögtön az első találat már egy adatlap: Bővebben: Link Egyébként sokmindennel helyettesíthető, pl innen mindennel: Bővebben: Link
Olyan kérdésem lenne, ami ide vág, hogy miért van az, hogy kicseréltem az összes fetet egy SAL erősítőbe, meghajtom PC tápról, világít pirosan a diag led, és amint kapcsolna, kiver egy FET-et.. Ez most lehet a PC táp hibája, hogy nem bírja esetleg el, vagy mitől lehet?
Sprofan és facris köszi a válaszokat.
Van siker ![]() ![]()
Remélem holnap Én is ezt mondhatom majd
![]()
Erősen valószínű hogy a pc táp az oka ugyanis ha jól tudom akkor ezek impulzus alapu negativ áramot állítanak elő amik az erősítőd zápjában túlfeszültséget generálnak.
Na akkor holnap az lesz, hogy kicserélem az elkókat. Nem látszik rajtuk semmi, de biztos ami biztos. Most elméletileg az összes FET jó benne, de azt is veszek, meg kicserélem a 494-et és kipróbálom akksiról. Az volt itt konkrétan a probléma, hogy elfelejtettem, hogy az egyik FET-et nem raktam bele, és beindítottam. Ki ment rögtön egy másik. Aztán az összeset helyre raktam, beindítottam a tápot, aztán rá kötöttem a remote-ot. Ekkor felvillant a lámpa, és a 4-5mp után elkezdte nyelni az áramot, amikor kapcsol a táp, és szépen le is terhelte a tápot. Hallottam, hogy lassul a venti, aztán a végén leállt a táp, és kiment ismét az egyik FET. Szóval holnap akkor az lesz, hogy egy akksit veszek igénybe a problémához. Esetleg valamit nézzek még ezeken kívül?
hogy micsodát? A PC táp kimenetén DC van. Nem "negatív", meg nem generálhat semmit. Mit gondolsz, az alaplap meg a merevlemez hogy nem megy tönkre? Azok is tele vannak további tápokkal.
Először is, akksiról ne! A PC tápban van áramkorlát, sokmindent megment, miközben az indításhoz szükséges áramot képes nyújtani, de ez is inkább sok-köss be egy fényszóróizzót sorba a 12V-tal. Az akkunál egy zárlat miatt végigéghet a fél panel.
Az ilyen invertereknél örök szabály, hogy a FET-eket egyszerre cserélni kell, egyforma típusra, azonos gyártótól, lehetőleg azonos sorozatból. Rajtuk kívül eléghetnek a gate köri ellenállások, esetleg a meghajtó tranzisztorok, és maga a 494 is lehet érdekesen hibás-ezeket kérdés nélkül érdemes cserélni, a FET-ek árához képest elenyésző tétel. A bemeneti pufferkondik szerepe fontos, azok adnak a FET-eknek közeli, kisimpedanciás lezárást, érdemes alacsony ESR-űre cserélni, sok év után rég nem a gyári paramétereiket tudják, ha gyengélkednek, a FET-ek sínylik meg. A trafó is lehet hibás, sérülhet a zománc, repedhet a vasmag. Ha az előzőek után még mindig szaladni akar a táp, akkor ott lesz gond.
Rendben, holnap mindent cserélek. A kérdés viszont még mindig fent áll, hogy nem lehet az, hogy a PC tápom nem bírja el? 300W. Konkrétan akkor szállt el a FET mikor már nagyon leterhelte a tápot és már majdnem leállt. Valószínűleg utána is csak a zárlat miatt állt le. Szerezzek nagyobb tápot vagy 15-16 amper nagyon maximum terhelhetőségnek be kéne indítani?
Ennyire azért nem egyszerű, logikai szinttel vezérelt FET helyére nem ilyet rakni nem szabad, valamint a bemeneti kapacitásra azért érdemes figyelni az Id, Uds mellett.
A túl alacsony feszültség okozhat gondot, de az inverternek és a tápnak is illene leállnia ekkor már, még mielőtt tönkremegy valamelyik.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |