Fórum témák
» Több friss téma |
A nagyon kicsi SM alkatrészeknél sokszor tényleg nincs semmi jelölés és csak a felirat irányából (ill. az adatlapból) lehet az 1. lábra következtetni. SO14 toknál viszont még nem láttam ilyet. A kíváncsiságom nem hagy nyugodni, ezért megkérhetlek hogy tegyél fel ide képet a te IC-dről? (Persze csak ha tudsz róla képet csinálni.)
Itt egy ellenpélda egyik boardomról.
Az IC nem kicsi, bárhogy férne rá felirat. De a jel (pötty) és a felirat nincs szinkronban. A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2013
Bocsi a beleugatásért, csak megerősíteném, hogy nem lehet mindig a feliratra hagyatkozni.
Van ahol pl. 90 fokkal van elforgatva a felirat, persze négyzet alapú tokról beszélek. És olyat is láttam, hogy egy kis megtévesztő R betű a karikában jel pont az átellenes sarkában volt az IC-nek. Az is elég becsapós volt. De vagy kis bemélyedésnek, vagy letörésnek lennie kell, olyan biztos nem kerül ki a gyárból, amin semmiféle jelölés nincs, csak a céglogó. Hacsak nem valami hamisítvány...
De én nem 4 oldalas kivitelűekről beszélek hanem csak a 2 sorosról. Ezeknél persze össze vissza forgatják a feliratot ilyennél én sem láttam még olyat ahol ne lenne külön jelölve.
titi Láttam én már olyat amin ott volt a céglogó meg minden és nem volt külön jelölve melyik az egyes láb (2 oldali kivezetésű). Vannak ilyenek, de elég ritkák.
Sőt olyan is van, hogy ugyan van rajta felirat, de felül nem látsz rajta se letörést, se kis pontocskát, hanem alul az egyes láb sarka van letörve!
Sziasztok!
Van egy a képen látható fluxadagoló tollam. Ebbe milyen folyasztószert ajánlotok? Jelenleg ilyet Bővebben: Link használok, de ez valahogy nem nyerte el a tetszésem. Valamint mi a különbség a kalifóniás és a kalifónia mentes flux között? Üdv Petjaa A hozzászólás módosítva: Jan 21, 2014
Sziasztok!
A képen látható motorvezérlőről akarok leforrasztani egy SOP8 és egy PLCC32-es memóriát. A gond az vele, hogy a nyák (ami igazából csak egy vastagabb fólia) rá van ragasztva az alu hűtőbordára, amit nem lehet felvenni. Így hőfúvóval hiába melegítem az IC-ket, a borda átveszi és leadja a hőt. Pákával sem tudtam még a SOP8-at sem leszedni. Arra gondoltam, hogy alulról megmelegítem a bordát úgy 150 fokra, így sikerülhet hőfúvóval átmelegíteni az adott ic-ket? A hozzászólás módosítva: Jan 29, 2014
Elvileg úgy működne, de ha jól látom akkor sziloval van körbe ragasztva azt meg könnyen körbe tudod vágni és utána vissza is tudod ragasztani.
Sajnos roncsolás nélkül nem tudnám szerintem levenni. A szilo az a két burkolat összeragasztására volt. 150 fok az rendben volna? Vagy mennyire érdemes melegíteni ami nem rongálja az alkatrészeket, műanyagot? A hőfúvón mennyit állítsak? 350-370 fokon próbáltam eddig.
Először ónszívóharisnyával szedd le a felesleget , és utána mehet a hőlég , akkor már sokkal könnyebben le fog jönni.
Szia, szerintem is érdekes eset, mer a fólia maga elég jó hőszigetelő, s így nem nagyon tudja átadni a hőt a nagy hűtőbordának, csak ahol a másik oldalon is van egy nagy fólia felület. ABS vezérlő modult szedtem szét, az volt hasonlóan megoldva, de én simán kivágtam egy éles tapétázó késsel. Utána már sokkal könnyebb dolgom volt az alkatrész cserénél. Összeszerelésnél úgyis érdemes új szilót használni. Ennek az volt az eredendő baja, hogy az idővel csak eleresztett a szigetelés, bement a nedvesség, ráadásul eléggé alulra szerelték, ahova a kerék még fel is verte a vizet. Az mindenképpen jó, ha előtte pákával átforrasztod a lábakat, teszel rá fluxot, sokkal könnyebben elválik. A hő itt főleg a panel minőségétől függ. 150-180 fokos rezsóra ráteheted előfűteni, és van hogy 420 fokig is felcsavarom a hőléget, igaz soknak tűnik, viszont, csak pár másodperc, s már enged is a forrasztás, míg 350 fokon percekig melengetem....
Sok sikert! Üdv: Mike
Nyitottam ki motorvezérlőt, nem voltam ilyen szerencsés, az alu hűtőt kellett leszednem, majd kiforrasztani a csatlakozókat és utána jött ki a plasztik házból a lap. Valami fehér (szürke) anyag van hővezető gyanánt, feszítsd meg és elválik. Ami a javítást illeti, nem tudom mi baja, annyit mondtak, hogy felejt. Hát szemmel látható hibája nincs.
SMD állomásoknál (infra) az alsó hőfok olyan 200 fok körül van annyit szerintem gond nélkül adhatsz neki főleg ha ott a borda és igen harisnyával érdemes leszedni a felesleget sokkal könnyebb lesz utána leszedni.
Péterkályha tetejére rakva, multiméterrel mértem az alumínium hőmérsékletét, úgy 90 fok körül lehetett, közben melegítettem hőfúvóval 360 fokon, kb 1-2 perc alatt lejött. Viszont nem tudtam utána olvasni a 27C010-est, előtte működött a vezérlő, nem tudom miért. Előtte leszedtem harisnyával amit tudtam. De nem számít, ment bele egy 29F010 és meglódult az autó
A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2014
Szia, Tedd ki napozni, hátha csak D vitamin hiánya van s utána elindul.
Szia!
Megprobalom. Igazabol nincs jelentosege, csak szerintem 1-2 perc melegites mellett 360 fokon tul kellett volna elnie, nem?
Szia! Ha nincs előtte szárítva lehet,hogy a bent lévő víz begázosodott és ezért ment tönkre! Ha le szeretnél venni valamit és utána azt használni is szeretnéd legalább pár órát kell szárítani 60-70 fokon.
Siemensnél szedtem már le 29f200-at, az se volt egyszerű pont emiatt!
Úgy oldottam meg, hogy az ic mindkét oldalát vastagon körbefuttattam ónnal, aztán forró levegővel+ pákával melegítettem mindkét oldalt és akkor jó lett. 2 emberes dolog! Nem sérült a tartalom se, pedig előtte kapott meleget hosszú perceken keresztül... De alulról elfűteni ilyen esetben a legjobb megoldás. A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2014
Szia, Ha van 2 pákád, sokszor célravezetőbb, hamarabb le lehet szedni vele a 2 soros alkatrészeket, mint hőléggel, kevesebb hősokkot kaphat. Én is szoktam használni, bevált. Előtte friss ónnal, folyasztóval át kell melegíteni a lábsorokat, hogy jobb legyen a hőátadás. Az oxid elég jó hőszigetelő.
Sziasztok!
Az ilyen chip-et hogy lehet vajon normálisan le/felrakni? Egyszer sikerült már, úgy mint a 'simát', utána még újra is golyóztam az egyik ramot úgy, hogy ha helyén volt a chip az alaplapon, de sosem sikerült többet Mindig leolvad vmelyik ram is. 5let? Tapasztalat vkinek esetleg? Köszönöm! Szlengmentes írás? Mint ötlet. -moderátor- A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2014
Szia! Ólmos ónnal golyózd fel. Alacsonyabb hőfokon olvad. Használj sűrű pasztát ( egy kisebb ecsettel tudod felvinni az alkatrész aljára. Nem kell rá vastagon, mert kifolyik és elég ronda tud lenni) ). Takarítsd le a panelt mielőtt felteszed rá az alkatrész ( alkohollal) .És persze le kell szedni róla az ónmaradékot, de ha van tapasztalatod akkor el tudod egyenletesen húzni. Persze csak úgy érdemes, ha ellenőrizni tudod egy komolyabb mikroszkóppal. Ha processzort vagy nagyobb alkatrészt kell cserélni én csak az alkatrészt szoktam pasztával kenni a panelt nem. De biztos mindenkinek megvan a maga javítási módja, tapasztalata, heppje. nevezd aminek akarod. Tanácsokat, ötleteket tudunk adni itt többen, de rá kell jönni mindenkinek mi hoz neki jobb eredményt. Próbáld meg hőlégfúvóval 8-as erősségen, 400 °C-on, a legnagyobb szűkítővel. Körözni szoktam a hőlégfúvóval felette és addig melegítem amíg nem kezd el körbe táncolni szépen. Én 450°C-on is cseréltem már és nem lett semmi baja.
PLCC32-t nem tudtam volna 4 oldalról melegíteni, alulról fűtéssel elég jól le lehetett venni, 90 fokot mértem a bordán, de szerintem lehetett volna tovább melegítenem alulról, de így is lejött 1-2 perc alatt kevés levegővel, 360 fokon.
Az alu fóliát érdemes használni ahogy a képen van? Fabia motorvezérlő a képen? Simos 3P? Hétvégén ha otthon leszek kipróbálom mégegyszer kiolvasni az eeprom tartalmát. Tegnap csináltam egy Marelli-t, 27C512 volt benne, amire a programozó ugyanazt a hibát dobta, az volt a gond, hogy nem mindegy, hogy a programozón milyen gyártót választok (Atmel, AMD, ST).
Kicsit régi ugyan amihez hozzászólok, de lehet tudni milyen lámpát használtál benne?
"Fontosabb" és drágább dolgoknál szoktam használni a fóliát. IV-es golf 5wk... vezérlő volt.
Nem mondom hogy hülyeség amit írsz... csak túlmisztifikált. Rendszeresen szedek le smd flash memóriákat forró levegővel, és ujraprogramozva teszem vissza. Soha nem kellett ilyeneket tennem, pedig a műhely nincs fűtve, ilyenkor kb 10-15 fok van (télen).
Leviszem a panelt, forrólevegővel kiforrasztom és lepucolom. EZ a trükk, nem a melegítés ide-oda. A programozó feltét érzékeny a teljesen tiszta felületekre. Ónnal le kell folyatni minden lábáról a felesleget majd nitrohigitóval kell lemosni a chipet, ecsettel, és utána egy 10-20 percig áztatni tiszta nitroban. Száritás után lehet programozni, majd mehet vissza a helyére.
Sziasztok! Most érkezett meg a forrasztóónnal szennyezett folyasztó szerem. Pontosan: EZ. Gyakorlatozok vele, előtte még nem használtam. A felesleges körök elkerülése végett, tudna valaki jó tanácsokkal ellátni, aki használ ilyet? Hogyan is van a technológiai sorrend? Mennyi anyagot, s mikor kell adagolni? Ha alá teszem az IC-nek, akkor nem látom a pontos pozíciót, + a hőlég a legkisebb fokozatban is elfújja. Ha először odacsípem a két sarkát pákával, s utána teszem fel, összefolynak a lábak, s csak nagy nehezen tudom levenni a felesleget. Előre is köszi a tanácsokat. Üdv: Mike
Mivel adagolod a pasztát?
0,8-as tűvel használom, ínjekciós fecskendővel. Mielőtt betöltöd, jó alaposan meg kell keverni hogy homogén legyen.
Forrasztási sorrend: először a forrpadokat fluxpennel vékonyan lekened, ráteszed az IC-t, tűhegyes pákával a két átellenső sarokban levő lábat odapöttyinted. Most jön a paszta, vékony csíkban a lábakra - minél kevesebb, annál jobb! Most jöhet a hőlég (350-380 fok, kevés levegő), vagy ami még jobb - egy úgynevezett „kanalas” pákaheggyel érzéssel végigsimítod. Gyakorlat kell hozzá, de ez a leggyorsabb, és tökéletes. |
Bejelentkezés
Hirdetés |