Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » JLT-02 analóg forrasztóállomás
Sziasztok!
Kalibráláésban kérnék esgy kis segítséget! Ha az általam kigondolt hő határétéken szeretném üzemeltetni a pákát, akkor a hőelem táblázatból 20 celziusszal alább válaszam meg a hőmérséklethez tartozó feszültség értéket? Pl: ha a min érték 150 fok üzemi, akkor a táblázatból 130 fokhoz tartozó fesz értékre kalibráljam az oszót? simpi ezen hszéből kim kombinálva. A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2014
Elkészült a forrasztó állomásom, de a beállításával támadt némi nehézségem!
többféle potméter kombinációt kipróbáltam, végül a csatolt képen lévő megoldás vált be, oly módon, hogy az opto begyújt, de a páka nem fűt. A1-et és A2-t is felcseréltem már, nem-e azért nem gyújt be a triak is, de nem változott semmi. Mindamellett a hőelem táblázat fesz értékeihez állítom a trimmereket, az opto nem gyújt be. Az alsó értéket fölé, az alsó értéket alá kell kalibrálni, hogy gyújtson az opto. Ha az opto gyújt, akkor gyújtania kell a triaknak is elvileg. Lehet rossz a triak? Az A2 ellenállás 390ohm, az opto gyújtó ellenállása 470ohm, ahogy az itt lévő rajzokon is. Mi okozhatja a hibás működést? A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2014
Helló! Azt szeretném kérdezni hogy ha megépítem ezt a a vezérlőt akkor a 100k poti mögötti potival állítom be a max hőfokot a másikkal a minimumot?
Nem, a 100k poti mögötti potival állítható be a min. és max. hőfok is.
A két ellenállás és a két poti egy feszültségosztót képez. Ebben a felállásban az osztó szempontjából a 100k poti nem is poti, tekinthető fix ellenállásnak. Az csak a komparátor szempontjából poti. Mindegyik ellenállás ejt egy bizonyos feszültséget. Minél nagyobb az értéke az ellenállásnak, annál nagyobb feszültség esik rajta. A trimer és a poti ellenállása söntölik egymást. A trimer állítása függvényében változik az osztó eredő ellenállása, így ennek függvényében fog változni a poti fix pontjain a feszültség. A 100k potival e két pont közötti feszültség érték közötti feszültséget adod a komparátornak. Nagyjából így működik, ha jól értelmezem... De ahogy olvastam, ez a felállás, bár egyszerűen beállítható, igen hőelem függő. Nekem nem is sikerült életre kelteni. Javasolnám az attila86 megoldását, de van ahol az alsó felső tag is trimer, és így alkot osztót, vagy van az a megoldás, ahol a két trimer egy híd osztót képez, avagy a két trimer párhuzamosan be van téve a táp ág és a gnd közé és a csuszkák között van a poti. Állítólag ez a legprecízebb, de egyben a legnehezebb beállíthatóságú is. Volt már némi szakmai vita is ebből, melyik megoldás a legkézenfekvőbb. Én a híd osztós megoldást választottam. Rögtön életre kelthető, de elég nehéz beállítani. Utóbbi esetekben az a legjobb, ha afőpoti értéke nagyságrenddel elmarad a trimerektől. Sőt, talán jobb is, ha a főpoti értéke pár tíz kilós, a trimerek meg száz kilós nagyságrendűek.
Helló! Most akkor annyi az egész kalibrálás hogy a hőmérős multit rácsíptetem a páka végére a nagy potit maxra tekerem a mögötte lévővel pedig 450 fokra beállítom. De akkor a p1 potival mit állítok?
Ha visszakeresel, P1, R4,5,6 elhagyható, mi több, többségében el is van hagyva.
A kalibrálás nem tudom hogy megy, sokak megépítették már, sokan meg is kínlódtak már a beállítással, jelenleg én is azzal szenvedek...
Vzoole leírásában a három potival kell beállítani.
Ha neked az a szimpatikusabb, építsd meg azt.
Többek azt a verziót választották, amiben a fent említett alkatrészek már nincsenek benne. Meg is van említve valahol a topik elején, hogy nem igazán érthető a funkciójuk és szerepük. Épp ezért is lettek elhagyva. A hőfok beállító rész megint csak egyéni döntés kérdése. A lényeg, hogy a komparátor két feszültség értékhez "kapuzik" ami a tápfeszből van leosztva. Ez lesz a referencia feszültség, amit a felerősített hőelem fesszel vet össze. Hogy ezt az Uref. feszt miként állítod elő, mindegy. Van aki az egyikre, van aki a másikra esküszik. A legfontosabb tényező, hogy a potik egymáshoz viszonyított aránya. Ez az alap megoldás amit Te csatoltál, de szinte mindenki vagy a soros, vagy a párhuzamos leosztást választotta. Természetesen a kivétel mindig erősíti a szabályt... Nézd végig a topikot, van eltéve több helyen is eredeti kapcsolások. A ledskálás állomás szabályzó köre még egyszerűbb!
Olvasd át ezt!
![]() Célszerűnek találnám a párhuzamos trimer megoldást, kis értékű helikális potikkal. ![]() A hozzászólás módosítva: Feb 15, 2014
Alapjában nézve néhány érték módosításon kívűl nem sok külömbség van. Nincs a konparátorban ellenállás. Egy letisztúlt kapcsolás. Mindegyik kapcsolás jó és a lényegi működése ugyan az. Ettől nagyon nem tudsz eltérni, max a ref fesz beállításókivitelezését variálni...
helló! Vettem egy ilyen pákát. Milyen hegy kell bele? Hol keressek?
Helló !! itt nézz körül !! http://www.hestore.hu/termek_10026089.html
De, az adatlap.
![]()
Nincs mit ! De amúgy amit még észre vettem hogy az sl-10 -nek hosszabb a fűtőbetétje van mint a SL-20-nak ... de ha füstőszállat cserélsz ami kb 800ft környéke .. még mindig olcsóbb és van belőle tartalék .. sokan panaszkodtak hogy nem elég hosszú a palka élettartalma ... nekem legutóbb 3 évet ment de decemberbe fordítva kötöttem be és a hőelem kapott 24V-ot és ki fingott.
Helló! Megépítettem a vzoole 1.4 es kapcsolást. Működik be is állítottam csak egy kis érdekesség van vele. Ha jobbra tekerem a potit nekem akkor csökken a hőmérséklet. Ez mitől lehet?
Az nem lenne jó ha a 100k poti két szélső lábát cserélném fel?Mert ha dobozba rakom akkor a panel és a poti úgyis vezetékkel lesz összekötve.
Még olyan kérdésem van hogy ha felfűt a páka akkor a led nem alszik ki hanem folyamatosan villog kb 1 másodperces ütemben. Ilyennek kell lennie?
Amikor a homerseklet altal generalt feszultseg eleri a szabalyzokorben beallitottat,
a futes lekapcsol. Ez altal a kornyezeti [szoba] homerseklet probal kiegyenlitodni, igy a forrasztoeszkozrol hot von el. Ezert annak homerseklete csokken. Ha csokken a homerseklet akkor a hoelem feszultsege is kisebb lesz. Ezert a futobetet ujfent feszultseget kap a mukodesehez. S ez a folyamat addig ismetlodik amig ki nemkapcsolod azt. ![]()
Az 1 másodperc gyanús. Sokkal lassabban kellene ki-be kapcsolnia. Hőfoktól függ de az 5-15 sec. tartomány lenne életszerű.
A "fűtés" LED akkor világít, ha a páka fűt. Persze a rendszernek van egy hiszterézis, ami azt jelenti, hogy folyamatosan fűt modjuk 360°C-ig, aztán kikapcsol. Ezért elkezd hűlni, és mikor mondjuk 355°C-ra lehűlt, akkor újra bekapcsol. A két érték közti eltérés a hiszterézis.
Nalam peldaul gyorsabb a villogas uteme.
kb masodpercenkent 2-3.
Az enyém is kb. ilyen sebességgel villog, már így használom vagy két éve....
A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2014
Nem tudok hitelesen állást foglalni.
Nekem van gyári, és van saját építésű pákaállomásom is (ez utóbbi nagyon hasonlít a Vzoli nevéhez kapcsolt rajzhoz). Nem emlékszem pontos adatokra, de mindkét állomásnál több másodperces ritmusra emlékszem nyugalomban lévő páka esetében. Sűrűbb "villogás" csak azt jelenti, hogy gyorsabban kapcsol ki-be, ami nem baj, de a közel 0,4s azért nagyon sűrű villogás, sőt már inkább már vibrálás. |
Bejelentkezés
Hirdetés |