Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
No igen akkor ha rám hallgatsz (ugyan ez a motor, 16 szeleppel) városban nem kapcsolsz 3-nál magasabbra. 50-el ez egy kényelmes 2000-2300 körüli fordulatszám. Nagyon sokat szívtam a kocsival mert olyan mértékű koksz volt a motorban hogy csak lestem... Kérdeztem a szerelőmet hogy mit csinálhatok rosszul? Akkor ő tanácsolta hogy lévén ez a típusú Opel szereti ha pörgetik, ne kapcsoljak városban 3-nál fentebb. Egy próbát megér alapon kipróbáltam... ez volt kb fél éve. Átlagfogyasztásom városban 6,6L így majdhogy nem még nyertem is a dologgal...
A hozzászólás módosítva: Márc 2, 2014
Akkor rendben. Bár ezt tudom mondjuk az Unixnál is.
Azért köszönöm szépen a kedvességedet!
Az amit te szivatónak nevezel az már nincs a kocsikban. Picit dúsít és emel a fordulaton, mintha gázt nyomnál. Az ami neked van az a porszívónak csúfolt szerkezet, ami a kipufogóba fúj levegőt a katalizátor melegedését segítve. Ez kb 1 percig szokott menni, addig van az 1500-as fordulat is, majd szépen visszamegy 1000 körülire és onnan a melegedéssel arányosan majd idővel beáll 750 körül. Nekünk hidegen 1000, melegen 700 az alapjárat. Sok különbség nincs.
Okk kösz az infót csak szerettem volna olyan emberek tanácsát kérni akik jobb tanácsot tudnak adni. Moderátor kössz az infót.
Nem tudom hogy van ez a fordulatszám-fogyasztás dologgal. Mi lehet az oka? Mondjuk nekem csak nyolc szelepes motorom van (B corsa, X14SZ), de én csak annyit szoktam gyorsulni, kb mint amit magától is adna neki. Amikor már pörögne, akkor adok neki egy nagyobb fokozatot. Fülre nem erőlködik. Lehet akkor rosszul csinálom? Persze ha odapörkölök neki, akkor húz mint ökör
Istenem!!!
Bővebben: Link
Szia! Nem minden motor van egyformán optimalizálva, de általánosságban elmondható, hogy alacsony fordulaton kedvezőbb a fogyasztás. Elég csak a szívás és a kipufogás áramlási veszteségeire gondolni, valamint arra, hogy alacsonyabb fordulaton több idő áll rendelkezésre az üzemanyag maradéktalan elégetésére.
Most egy elég korrekt autóval járok, ami kijelzi a fogyasztás pillanatnyi értékét. A percenkénti fordulatszámot 1500-2000 között tartva, és a lehetőségekhez képest minél hamarabb felkapcsolva tudok a leggazdaságosabban közlekedni Mondjuk marha unalmas így a vezetés.
Mar volt egy parszor a forumon. Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2014
A motor belső súrlódása, saját energiaigénye szelepek mozgatása, sürítési ütemek, stb. is valamennyi energiát vesz el. Amit ha fordulatonkénti egységnek veszünk, látható, hogy minél több motorfordulatszámmal teszünk meg egy bizonyos szakaszt, annál több a motor saját vesztesége. Tehát ezért is nagyobb a fogyasztás nagyobb fordulaton.
A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2014
A 8 szelepes motorok jellemzője, hogy (a 16 szelepes motorokhoz képest) kisebb keresztmeteszeten tud beáramlani a tüzelőanyag-levegő keverék az égéstérbe, lassabb a töltetcsere, ezért ezek a motorok jellemzően kisebb fordulatszámon szeretnek üzemelni.
Valamint ismerni kellene még a motor jelleggörbéit. Itt egy "móricka-rajz", a kék görbe a fogyasztás, piros a nyomaték, zöld a teljesítmény. A rajz persze nem hiteles, de a lényeget megmutatja, hogy nem akkor fogyaszt jól a motor ha alapjáratközelben dadog, és nem is akkor ha forgatják. Általában ezek a motorok 1600-1800 körül szoktak jól iszogatni. Ha sokat iszik ezer oka lehet. Lehet vezetéstechnikai hiba, de rossz lambda-szonda, kopott injektor, valami rossz hőmérséklet-érzékelő... sok minden lehet.
Sziasztok!
Én már 7 éve regisztráltam, és a mai napig aktív tag vagyok. Hány ilyen "elvetemült" van még rajtam kívül? Kik az "Ős" tagok vajon?
2344 napja regisztráltam. Tyűűű a mindenit de megy az idő...
Az eredeti regisztrációm 2290 napos, a mostani pedig 1869. Valami máig tisztázatlan technikai okból azt nem tudtam használni, ezért van az "új", ami már öt éves.
2007.03.09. Lassan 7 éves leszek
Bár én inkább csak olvasok, ritkán szólok bele ...
Dec. 5, 2007. 2281 napja
A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2014
Idézet: „Regisztrált: Máj 5, 2005 (3225 napja regisztrált)”
Regisztrált: Júl 3, 2006
(2801 napja regisztrált) De most akkor mindenki előveszi a sajátját? A motorkérdésre térnék vissza egy kérdés erejéig ha nem baj! Milyen összefüggés van a nyomaték, és a teljesítmény között? A nyomatékot el tudom úgy képzelni, hogy az az erő, amivel megtépi a hajtott tengelyt, magyarán az erő amivel beletapos az ülésbe gyorsuláskor. De a teljesítményt mivel kehet érzékeltetni, miben nyilvánul meg? (Gondolom nem az egy perc alatt elégetett üzemanyag mennyisége ) Más: ha 16 szelepes autót vennék a mostani 8 szelepes helyett, akkor azt milyen tartományban érdemes pörgetni? A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2014
Az úttörő segít, ahol csak tud!
Idézet: „Regisztrált: Jan 6, 2008 (2249 napja regisztrált)”
A teljesítmény nyomaték viszonyt valahogy így képzeld el. Ez mondjuk nyolc szelepes, de kereshetsz konkrét motorra másikat. Ez a tulajdonság nem csak a szelepek számától, hanem a lökethossztól, a kompresszió viszonytól, meg ezer más dologtól függ. A konkrét motor adatai között megtalálod.
Motorkérdéssel kapcsolatban. A kérdésedre a válasz sokkal összetettebb lenne annál, hogy mi itt válaszolni tudnánk. Sok tényező bejátszik. Magasabb fordulaton alacsonyabb fogyasztás -egyszerűsítve- a jobb hatásfokkal való üzemelést jelenti. De ez nem azt jelenti, hogy a 100Km/liter fogyasztás ilyen fordulaton lesz a legalacsonyabb. Egy bizonyos -optimális- fordulaton mehetünk akármilyen sebességfokozatban 100km távot. Drasztikusan eltérő fogyasztási értékekkel. Gondolj bele, 2.-ban, vagy 5.-ben azonos fordulattal 100Km, 2.-ban sokkal több fogyasztás lesz, nagyobb veszteségek miatt, pedig a fordulat optimális hatásfokú. Szinte minden -mi átlagautónk- legkevesebbet 5. fokozatban kb. 45-50 Km/h sebességnél fogyaszt. Ez nagyon alacsony fordulat, semilyen szempontból nem optimális.
58.-ként regisztráltam anno. Ki lehet benne az első tizben? És vajon Ök mennyire aktivak?
Hát ez így nem biztos: az enyém (Opel Astra H 1,7 TDi , 10 éves már) sík úton 5.- ben 50 km/h: 7l, 4.-ben ugyanaz: 3,8 l/100km - a kijelző szerint, ami igaz lehet, mert a városi átlag: 6,5-7 l/100km - ez biztos, mert minden tankolásnál a km. számlálóval ellenőrzöm. Lehet a magyarázat: 50-nél 5.-ben a kompresszor még nem hatásos, 4.- ben igen.
A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2014
Valószínűleg 5.-ben az a fordulatszám túl alacsony a motornak, már nem normális üzemi fordulat. Gondolom nagyobb teljesítményű, ott felfelé nyúlnak az egyes fokozatok alsó sebességhatárai.
Talán Viktor a legrégebbi regisztrált, persze Topi után. De én úgy sejtem, hogy Köbzoli régebb óta van fent, ő is Ős Tag lehetne. Én is meglepődtem a 7 éven.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |